Krew lub łzy | Bohaterowie i ich rozwój | Nekropolia w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Krew lub łzy
Każdy z bohaterów w Might and Magic: Heroes VI może rozwijać się na jeden z dwóch sposobów - krwi lub łez. Wyłącznie od naszych wyborów podczas rozgrywki zależy, jaką reputację zdobędzie nasz heros - decyzja ta wpływa nie tylko na jego wygląd, ale również na specjalne umiejętności, które mają niemałe znaczenie dla kształtu rozgrywki. Zanim więc zdecydujemy się na którąś z dróg, powinniśmy rozważyć wszystkie za i przeciw.
Poniżej znajdują się tabele opisujące bohaterów, którzy już wybrali swoje przeznaczenie. Kolejne zdolności zdobywa się oczywiście z rozwojem reputacji samych herosów.
Bohater mocy
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Czarny rycerz | ![]() Neutralna
| Wizja śmierci: za każdym razem, gdy wroga jednostka zostanie zniszczona, cała armia przeciwnika otrzymuje na kilka tur ujemny modyfikator do statystyk. |
Kościany strażnik | ![]() Łzy
| Wizja śmierci: za każdym razem, gdy wroga jednostka zostanie zniszczona, cała armia przeciwnika otrzymuje na kilka tur ujemny modyfikator do statystyk. Sidła śmierci: wszystkie nieumarłe jednostki w armii bohatera wysysają życie z pobliskich zwłok (zabitych istot). Życie po śmierci: jeśli nieumarła jednostka w armii bohatera zostanie całkowicie zniszczona, wysysa życie z pobliskich żywych istot i odradza się (ilość jej punktów życia jest zależna od tego, ile ich wyssała). |
Rycerz śmierci | ![]() Krew
| Wizja śmierci: za każdym razem, gdy wroga jednostka zostanie zniszczona, cała armia przeciwnika otrzymuje na kilka tur ujemny modyfikator do statystyk. Pocałunek wampira: część obrażeń zadanych przez jednostki bohatera odnawia ich punkty życia. Komu bije dzwon: wybrana przez gracza jednostka podstawowa lub elitarna zostanie całkowicie zniszczona w ciągu kilku tur, o ile przeciwnik nie wygra wpierw bitwy. |
Bohater magii
Nazwa | Reputacja | Zdolności |
Nekromanta | ![]() Neutralna
| Wszechmoc Ashy: za każdym razem, gdy jakiś oddział zostanie unicestwiony, bohater uzyskuje niewielką ilość punktów many. |
Balsamista | ![]() Łzy
| Wszechmoc Ashy: za każdym razem, gdy jakiś oddział zostanie unicestwiony, bohater uzyskuje niewielką ilość punktów many. Wieczna niewola: zwiększa ilość wskrzeszonych jednostek (umiejętność rasowa nekromancja), które pozostają w armii bohatera po bitwie. Poświęcenie: wszystkie obrażenia zadane danej jednostce zostają przekierowane na inną jednostkę z armii bohatera, a następnie zmniejszone. Działa przez kilka tur. |
Wysłannik śmierci | ![]() Krew
| Wszechmoc Ashy: za każdym razem, gdy jakiś oddział zostanie unicestwiony, bohater uzyskuje niewielką ilość punktów many. Znak nekromanty: zwiększa efektywność czarów ze sfery magii krwi rzuconych na wroga. Klątwa świata cieni: punkty zdrowia wszystkich żywych istot na polu bitwy są powoli wysysane, a następnie przekazywane oddziałom nieumarłych. |
0
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






