4 misja - Pajęczy fortel | Kampania | Nekropolia w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
4 misja - Pajęczy fortel

Zadanie główne: Krwawiący świat
Cele: podbić sześć miast na powierzchni krainy
Nagroda: 40000 XP, korona arcybakałarza (+5 do mocy magicznej, +50 do many, +5 do regeneracji many)
Przed nami bodaj najtrudniejszy ze wszystkich scenariuszy w grze. Nieustannie będziemy atakowani przez wroga, który dysponuje ogromną przewagą liczbową i jakościową, w dodatku musimy spodziewać się walki na wszystkich frontach. Bezwzględnie powinniśmy zatroszczyć się o to, byśmy posiadali kilku bohaterów, którzy będą pilnowali naszych granic i odpierali kolejne ataki wroga - sama Anastazja nie poradzi sobie z wyzwaniami, które na nią czekają.
![]() Fort numer jeden... | ![]() ... i numer dwa. |
Ekspansję powinniśmy rozpocząć od zajęcia fortów na północy i na zachodzie (M14,2) - znajdujące się tam kopalnie oraz siedliska pozwolą nam szybko się rozwinąć (chociaż pewnym problemem może być brak odkrywki kryształów). Następnym krokiem będzie wyruszenie dalej - siedziby wroga znajdują się na północnym oraz wschodnim skraju mapy (M14,3), tam powinniśmy więc skierować nasze kroki (ale nie w obu kierunkach naraz!). Na tym etapie rozgrywki będzie czekało nas wiele zwodniczych manewrów ze strony wroga i sporo gonitw - powinniśmy jednak pamiętać o tym, że herosi przeciwnika nie są aż takim zagrożeniem, jak miasta, z których pochodzą. Dlatego też powinniśmy zostawić jednego bohatera w stolicy, a drugim (najlepiej - wspieranym przez trzeciego) ruszyć na podbój w wybranym przez nas kierunku.
![]() Po zajęciu zamku, zostaniemy wyrzuceni z Sheoghu.
| ![]() Dlatego wszystkie znajdźki powinniśmy zebrać wcześniej.
|
Rozmieszczenie twierdz przeciwnika zostało zaznaczone na mapie - dobrym pomysłem jest przejęcie wcześniej jego fortów (M14,4). Prędzej czy później spostrzeżemy, że wojska wroga przybywają do nas nie tylko z miast, ale też z dziwacznych portali (M14,X1) - te prowadzą do Sheoghu, gdzie znajdują się najpotężniejsze warownie demonów. Jeżeli czujemy się na siłach, możemy tam zejść - w końcu to właśnie te miasta są celem zadania. Podczas wszystkich starć z demonami powinniśmy przede wszystkim uważać na matki roju, czarty i sukuby - to one są najważniejszymi istotami w piekielnych zastępach. Aby pokonać diabły, musimy cały czas wskrzeszać nasze oddziały, wspierać je odpowiednimi umiejętnościami (wysysanie życia jest szczególnie opłacalne) oraz jak najbardziej szkodzić przeciwnikowi (magia ciemności). Podczas samego szturmu najlepiej na pierwszą linię walki wysłać lamasu i wampiry, a resztą oddziałów wspierać główne natarcie. Taka taktyka powinna przynieść nam sukces.
![]() Nie ma co szarżować - atakujmy tylko wtedy, gdy będziemy
pewni sukcesu. | ![]() Zamków jest aż nazbyt wiele.
|
Z każdą kolejną zdobytą przez nas podziemną twierdzą (M15,1) Anastazja będzie poznawać wspomnienie z życia Uriela - w ten sposób dowie się, kto zmusił ją do zamordowania Sławoja. Dopiero zdobycie wszystkich zakończy zadanie i aktywuje misję Z serca i z rozumu.
Zadanie główne: Z serca i z rozumu
Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Polityka świata zmarłych!
Cele: dotrzeć do portalu i pokonać Uriela
Nagroda: 55000XP
Zanim postanowimy zetrzeć się z aniołem, musimy porządnie się dozbroić - wróg posiada naprawdę imponującą ilość życia oraz potężną świtę. Na szczęście, nikt nas nie popędza - na tym etapie rozgrywki powinniśmy już pokonać wszystkich dowódców Inferno, w związku z czym możemy stworzyć sobie armię o dowolnej wielkości.
![]() Podniebny taniec... | ![]() ...i prawdziwy upadek. |
Po tym, jak przejdziemy przez portal (M14,5), staniemy twarzą w twarz z Urielem - to naprawdę potężny przeciwnik. Aby go pokonać, będziemy musieli zabić nie tylko jego, ale i całą jego obstawę. Ta tylko pozornie wydaje się być nieliczna - w rzeczywistości jest jednak bardzo silna. W samej walce najlepiej skupić się właśnie na pomagierach - da się ich szybko zabić, w ten sposób znacznie zmniejszając potencjał ofensywny anioła. Jako, że w starciu możemy dysponować praktycznie nieskończoną ilością oddziałów, sama walka nie powinna być zbyt trudna - wystarczy zmiażdżyć wroga samą naszą masą.

Kiedy świetlisty i jego żołnierze polegną, scenariusz, jak i cała kampania, zakończy się.
Zadanie poboczne: Kości przeciwko demonom
Cele: zgromadzić tysiąc szkieletów
Nagroda: 25000 XP, +3 do mocy magicznej, +25 do reputacji krwi

Zadanie praktycznie wykonuje się samo - jeżeli będziemy grać odpowiednio długo (a jest to niemal pewne), z pewnością zgromadzimy wymaganą ilość jednostek. Ciekawe jest to, że do puli liczą się nie tylko te szkielety, które aktualnie mamy w armii, a wszystkie, które w ogóle zrekrutujemy w czasie całej rozgrywki. Znacznie ułatwia to osiągnięcie odpowiedniego wyniku.
Zadanie poboczne: Łza Ashy
Cele: zdobyć cztery części księżycowego dysku.
Nagroda: 30000 XP
Poszukiwane przez nas odłamki zostały rozrzucone po całej krainie - ich odszukanie i zdobycie nie będzie prostym zadaniem. Na szczęście, umiejscowienie wszystkich zostało zaznaczone na poniższych ilustracjach oraz mapce.

Po tym, jak zgromadzimy wszystkie przedmioty, otrzymamy łzę Ashy - dzięki niej będziemy mogli znacznie się wzbogacić. Po zbudowaniu odpowiedniej budowli w naszej stolicy, zwiększymy też przyrost wojsk w naszym królestwie.
![]() Jeden fragment znajdziemy na wschodzie krainy... | ![]() ...drugi w centrum... |
![]() ...trzeci na zachodzie... | ![]() ...a czwarty na południowym zachodzie. |
0
- Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
- Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia - poradnik do gry
- Kampania
- 1 misja - Pasmo nieszczęść | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 1 misja - mapy | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 2 misja - Podróż do wnętrza | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 2 misja - mapy | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 3 misja - Prześwietlny świt | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 3 misja - mapy | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- 4 misja - Pajęczy fortel | Kampania | Nekropolia w Might & Magic Heroes VI
- 4 misja - mapy | Kampania Nekropolii w Might & Magic Heroes VI
- Kampania
- Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Katane Legend
Hm, opisy umiejetnosci sa dla bohatera na jakims konkretnym poziomie, z jakimis konkretnymi statystykami i z konkretna reputacja - ale nie widze o tym zadnej informacji.
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












