Umiejętności | Bohaterowie i ich rozwój | Nekropolia w Might & Magic Heroes VI
Aktualizacja:
Umiejętności
Herosi z Nekropolii znacznie różnią się od swych odpowiedników w innych miastach. Jako, że armie nieumarłych nie posiadają morale, wszelkie umiejętności i czary na nie wpływające są dla nas całkowicie nieprzydatne. Znaczna część truposzy jest ponadto dość odporna na ataki fizyczne - nie musimy więc przejmować się ochroną naszych oddziałów. Co więc powinno być dla nas podstawą? Przede wszystkim: wszystko to, co uprzykrzy życie przeciwnikowi!
Magia ciemności to zdecydowanie najlepszy wybór. Jeżeli podczas tworzenia rozgrywki zdecydowaliśmy się na herosa ze sfery magii, od razu zyskujemy przewagę nad przeciwnikiem. Ulubione czary nekromantów to te, które znacznie zmniejszają statystyki wrogów lub osłabiają ich w inny sposób - czy to zatruwając, czy też w ogóle wyłączając ich z rozgrywki. Czary takie jak osłabienie, agonia czy rozpacz znacznie zaszkodzą przeciwnikowi, jednak dopiero przerażenie, zawładnięcie oraz wysysanie życia pozwolą nam poczuć prawdziwą potęgę nieumarłych. Jeżeli heros przeciwnika również jest magiem, wybijemy mu większość atutów z ręki przy pomocy oczyszczenia - jednego z najsilniejszych czarów w grze.

Oczywiście magowie nekromantów nie mogą zapomnieć o szkole magii pierwotnej- znajdują się w niej umiejętności znacznie wpływające na moc herosów. Tajemna obrona, tajemna moc i synergia magii to podstawa, ale na wyższych poziomach powinniśmy zwrócić też uwagę na zatrzymanie czasu, rozproszenie magii oraz przyśpieszenie - pozwoli nam to z łatwością kontrolować pole bitwy.
Kiedy zdobędziemy już wszystkie te umiejętności i ulepszymy je, możemy zastanowić się nad zdolnościami ze sfery mocy. Najprzydatniejsze będą zdecydowanie defensywa, wybraniec losu, agresywność i zasadzka (przede wszystkim!), chociaż kontratak czy odporność również mogą się przydać. Mimo wszystko, są to jednak fanaberie - sfera magii jest u nekromantów zdecydowanie bardziej opłacalna, dlatego też zawsze powinniśmy wynajmować herosów preferujących różdżkę nad miecz.
Listę wszystkich czarów i umiejętności wraz z ich opisami znajdziecie w podręczniku głównym do gry.
0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin

@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin

"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.