Neutralne miasto Sylvan. Bardzo słabo bronione.
Po wykonaniu zadania otrzymasz 3000 doświadczenia, będziesz mógł przyłączyć 6 Mistrzów Miecza oraz zabrać skrzynie z 1500 sztuk złota lub 1000 doświadczenia.
Broniony jest przez 30 Zabójców i 10 Meduz.
20 Miażdżycieli, 20 Centaurów, 60 Gnolli.
10 Centaurów, 5 Bazyliszkowych Jeźdźców.
Po pokonaniu przeciwnika pociągnij za dźwignię.
20 Gnolli, 1 Cyklop.
Aby otworzyć bramę musisz pociągnąć za trzy dźwignie. Dwie z nich znajdują się zaraz przy bramie, natomiast trzecia na wyspie na północy (06). Musisz to zrobić w jednej turze.
Znajduje się tutaj Smocze Serce, które dodaje +8 do Magii.
Dostępu do krzaku broni 12 Słonecznych Jeleni.
Strzeżony jest przez Sylraela. Musisz go spalić od zachodniej strony.
Uważaj, gdyż w okolicy kręci się Danan, z którą nie możesz walczyć.
Kontrolę nad tym miastem Sylvan otrzymasz po wykonaniu zadania "Ogniste Panaceum".
Aby otworzyć przejście musisz znaleźć odpowiedni ołtarz (18).
Aby otworzyć przejście musisz znaleźć odpowiedni ołtarz (16).
Broni go grupa 24 Troglodytów oraz 24 Wędrowców.
Otwiera przejście na środku lokacji (15).
Przejście możesz otworzyć zabierając klucz z odpowiedniego ołtarza (19).
Strzeże go 18 Golemów Shantiri.
Zawiera klucz potrzebny do otwarcia przejścia na północy (14).
Strzeże go 24 Meduz i 12 Wędrowców.
Zawiera klucz potrzebny do otwarcia przejścia (17).
Wrogie miasto Lochów.
Blokada z cierni. Zostanie odblokowana po wygranym pojedynku z Ashbeth (20).
Pierścień Szybkości;
+5 Inicjatywy dla sojuszniczych stworzeń.
Kaptur Leśnego;
+2 Obrony, +2 do zasięgu widzenia.
Szamańska Maska;
+5 do Przywództwa, pozwala rzucić czar Magii Powietrza Podmuch Wiatru raz na walkę.
Buty Leśnego;
+2 do maksymalnego Ruchu, +5 Inicjatywy dla sojuszniczych stworzeń dystansowych.
1 Kościany Smok, 10 Liszów, 80 Duchów, 120 Szkieletów.
Jako nagrodę otrzymasz 1 artefakt oraz 10 drewna.
Złote pióro;
Pozwala rzucić czar Magii Światła Złoty Smok raz na walkę.
Buty Zabójcy;
+4 do bazowych obrażeń sojuszniczych stworzeń dystansowych, +10 Inicjatywy dla sojuszniczych stworzeń.
Amulet Zdrowia;
+1 do Zdrowia dla sojuszniczych stworzeń.
Miecz Cierni;
+6 obrażeń na poziom bohatera, -2 do Ruchu wrogich stworzeń, -5 Inicjatywy dla wrogich stworzeń dystansowych.
Płaszcz Obrony;
+2 Obrony, Wszystkie sojusznicze jednostki otrzymują 15% mniej obrażeń od magii.
Krasnoludzkie Naramienniki;
+5 Przywództwa.
Święte nasiona;
1 drewno dziennie.
450 Szkieletów, 200 Szkieletów Hoplitów, 200 Duchów, 10 Wampirów.
Jako nagrodę otrzymasz losowy artefakt, 5000 złota oraz 5 rudy.
Dopiero po zniknięciu blokady (21).
20 Jaskiniowych Hydr, 10 Mrocznych Hydr.
30 Starożytnych Behemotów
Sen jak Śmierć Nieprzespany (The Very Counterfeit of Death) M3 | Sylvan
Aktualizacja:
Sen jak Śmierć Nieprzespany - mapa i opis misji
Powyższa mapa prezentuje dwie lokacje składające się na mapę do trzeciej misji z kampanii Sylvan. Jest to największy obszar ze wszystkich misji rozgrywanych przy pomocy Wyslotha. Spędzisz tutaj bardzo dużo czasu, na szczęście nie musisz się aż tak śpieszyć, gdyż wrogowie nie będą się zbyt szybko rozwijać. Wykonasz tutaj kilka zadań głównych oraz dwa poboczne, zajmiesz kilka miast, zbierzesz dziesiątki skarbów i stoczysz setki pojedynków. Duża część obszarów jest zablokowana dopóki nie wykonasz odpowiedniego zadania głównego. Najczęściej spotykanymi przeciwnikami będą podczas tej misji armie Lochów.
Wyspa Rozkoszy (Island of Delight) - zadanie główne
Wysloth został rozdzielony od reszty swojej załogi i wylądował samotnie na wybrzeżu. Lokacja, w której się znajdujesz, wywołuje dziwny wpływ na pozostałych bohaterów, a ty będziesz musiał się dowiedzieć o co chodzi. Aby rozpocząć eksplorację musisz najpierw zająć okoliczne miasto Gilthal (M3,2). Jest ono słabo bronione, a w dodatku dosyć dobrze rozwinięte jak na początek.
Teraz możesz spokojnie udać się na eksplorację okolicznych terenów i zajmowanie budynków. Jak już poczujesz się w miarę silny idź w stronę Krzewu Lurthil (Lurthil Bush) (M3,4). Gdy tylko zobaczysz ciernie, zadanie zostanie zakończone sukcesem.
Jako nagrodę otrzymasz 20 000 punktów doświadczenia oraz +2 do Morale. Jednocześnie rozpocznie się zadanie Ogniste Panaceum (Scorching Therapy).
Ogniste Panaceum (Scorching therapy) - zadanie główne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po odkryciu jednego z Krzewów Lurthil (Lurthil Bush). Twoim celem będzie spalenie wszystkich czterech krzewów rozsianych po całej mapie.
Pierwszy z nich, położony na wschodzie (M3,4), broniony jest przez 30 Zabójców oraz 10 Meduz. Nie powinni stanowić oni zbyt dużego zagrożenia. Pokonaj ich i klikając na krzak, spal go. Drugi krzak znajduje się na południu (M3,9). Broni go 12 Słonecznych Jeleni, które mogą stanowić już pewne wyzwanie.
Trzeci krzew znajduje się na zachodzie mapy (M3,10). Nie możesz go jednak spalić, gdyż broniony jest przez Sylraela, a gdy tylko go pokonasz gra zostanie zakończona z powodu niezaliczenia zadania Krew Niewinnych (Innocent blood). Krzak musisz spalić od strony zachodniej. Bez problemu dotrzesz tam idąc najpierw na północ, potem na zachód oraz południe, robiąc niewielkie kółko. Po spaleniu pojawi się wrogi bohater i nastąpi krótka wymiana zdań, która nie zakończy się jednak walką.
Ostatni krzak znajduje się w północno-zachodniej części mapy (M3,11). Podczas podróży do niego uważaj na Danan, która krąży w okolicy, a z którą nie możesz walczyć.
Gdy podpalisz już wszystkie 4 krzaki jako nagrodę otrzymasz 30 000 punktów doświadczenia. Z powrotem otrzymasz także kontrolę nad wszystkimi swoimi bohaterami.
Krew Niewinnych (Innocent Blood) - zadanie główne
Danan oraz Sylrael zostali oddzieleni od Wyslotha, wylądowali w innych częściach mapy i zostali w pewien sposób zahipnotyzowani. Musisz z powrotem przyłączyć ich do drużyny, nie robiąc im jednocześnie żadnej krzywdy. Najlepszym sposobem na wykonanie tego zadania jest po prostu unikanie ich i trzymanie się jak najdalej od tych dwóch bohaterów. W razie gdy ich zobaczysz możesz nawet zacząć uciekać. Jako nagrodę otrzymasz 15 Wielkich Łowców oraz 5 Tancerzy Ostrzy.
Skradzione Dziedzictwo (Stolen Heirloom) - zadanie poboczne
Na południe od miejsca, gdzie wylądował Wysloth (M3,3) spotkasz grupkę najemników poszukujących potężnego artefaktu. Powinieneś włączyć się w poszukiwania i znaleźć go jako pierwszy.
Znajduje się on na wyspie w południowo-wschodniej części mapy. Niestety aby zabrać skarby musisz otworzyć bramę. W tym celu w ciągu jednej tury musisz pociągnąć za trzy dźwignie. Dwie z nich znajdują się na południe od wyspy, a trzecia na wysepce na północy (M3,6). Potrzebować będziesz do tego celu co najmniej dwóch bohaterów. Jeden powinien pociągnąć za dźwignię na północy, drugi za dwie przy bramie. Teraz możesz już spokojnie wpłynąć do zatoki.

Znajdziesz tam dwie skrzynie, dzięki którym zyskasz 2000 sztuk złota lub 1000 punktów doświadczenia oraz Smocze Serce (Dragon Heart), które dodaje +8 do Magii. Jeśli chcesz, możesz je oddać najemnikom spotkanym na początku misji (M3,3). Otrzymasz za to 3000 punktów doświadczenia, a także będziesz mógł przyłączyć do swojej drużyny 6 Mistrzów Miecza. Dostępna stanie się też skrzynia z 1500 sztuk złota lub 1000 doświadczenia.
Twierdza Piratów (Pirate Stronghold) - zadanie poboczne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po tym jak spostrzeżesz jedną z trzech armii piratów. Musisz się ich wszystkich pozbyć.
Pierwszy w kolejności powinien być Drakon (M3,5). Nie walcz z nim na samym początku rozgrywki, gdyż posiada dosyć silną armię 20 Miażdżycieli, 20 Centaurów oraz 60 Gnolli. Drugą armię znajdziesz niedaleko na północ od Drakona, na niewielkiej wysepce (M3,6). Tym razem będziesz musiał walczyć z 10 Centaurami oraz 5 Bazyliszkowymi Jeźdźcami. Ostatnią, trzecią armię, znajdziesz na malutkiej wysepce na południu (M3,7). Pokonaj 20 Gnolli oraz jednego Cyklopa, a zadanie zostanie zaliczone.
Jako nagrodę otrzymasz 2500 sztuk złota oraz Kuszę Piratów (Pirate Crossbow), która dodaje +1 do Ataku wszystkich sojuszniczych stworzeń dystansowych.
Pokusa Mroku (Lure of the Darkness) - zadanie główne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po wykonaniu misji Ogniste Panaceum. Będziesz musiał odszukać i pokonać Ashbeth. Uważaj, gdyż od tego momentu z portali rozsianych po całej mapie zaczną wychodzić wrodzy bohaterowie, którzy mogą zagrozić twoim miastom, jeśli pozostawisz je bez ochrony.
Aby zejść do podziemi musisz odszukać odpowiedni portal. Znajduje się on w południowej części lokacji (M3,13). Czeka cię tutaj sporo chodzenia i odblokowywania kolejnych portali. Najpierw udaj się do Ołtarza Arkatha (M3,16) i zabierz klucz, otwórz nim Pieczęć Arkatha (M3,15). Teraz idź do Ołtarza Elratha (M3,18), zabierz klucz i przejdź przez przejście na północy (M3,14). Idź dalej na północ i przejdź przez teleport. Na końcu drogi znajdziesz Ołtarz Malassy (M3,19). Dzięki zabranemu kluczowi będziesz w stanie otworzyć Pieczęć Malassy (M3,17).
Idź dalej aż zostaniesz zatrzymany przez Ashbeth. W czasie krótkiej rozmowy dowiesz się bardzo ciekawej rzeczy oraz dostaniesz możliwość stoczenia pojedynku z wrogą bohaterką. Po wygranej zadanie zostanie zaliczone, a ty otrzymasz 5000 sztuk złota oraz 35 000 punktów doświadczenia.
Pomiędzy Shadris i Sorleth (Between Shadris and Sorleth) - zadanie główne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po zaliczeniu zadania Pokusa Mroku (Lure of the Darkness). Musisz po prostu odszukać przejście, które zaprowadzi cię do następnej mapy. Wejdź do jednego z portali na zachód od miasta Moralin (M3,20). Nie ma znaczenia, który wybierzesz. W tym samym czasie, na środku mapy, zniknie blokada (M3,21). Znajdziesz tam sporo wirów, które cię teleportują. Nie są one połączone w żaden prosty sposób, musisz więc dostać się tam, gdzie chcesz, metodą prób i błędów. Nie masz już za bardzo z kim walczyć, więc nie musisz się spieszyć. Możesz klikać na ten sam wir, w którym się pojawiłeś, a przeniesiony zostaniesz w całkiem inne miejsce.
Aby ukończyć mapę musisz pokonać jednego z dwóch przeciwników - Shadrisa lub Sorletha. Armia tego pierwszego składa się z 30 Starożytnych Behemotów, natomiast drugi dysponuje 20 Jaskiniowymi Hydrami oraz 10 Mrocznymi Hydrami. Nie ma znaczenia, którego wroga wybierzesz, obydwoje są na podobnym poziomie trudności.
Po wygranej otrzymasz jako nagrodę +5 do Ataku oraz +5 do Morale.
Komentarze czytelników
Jas125 Junior
To jakaś bzdura. Zamknęło mi bohatera między bramami i nie mogę dostać się do Jengo. Co za baran wymyśla takie utrudnienia. No i co teraz?
lizak18 Junior
3 razy było podejście i nadal mnie zamyka, zaliczone wszystkie misje, raz pierwsza walka z Jengo postacią Imani, druga próba Reem a i tak mnie zamyka.
Mutant z Krainy OZ Legend
Gra oryginalna i zaktualizowana? Mnie dziwia wszelkie takie problemy, nie spotkal mnie ani jeden podczas gry.
redis Junior
To jakaś bzdura. Zamknęło mi bohatera między bramami i nie mogę dostać się do Jengo. No i co teraz? Czy ktoś znalazł rozwiązanie ?
PiotrHolandia Junior
Witam.
Ten sam problem posiadam z końcem misji, najpierw mnie zamknęli a potem po użyciu powrotu do miasta nie idzie przejść przez te 2 płoty.
Ktoś coś??
Paolo60 Junior
Bramy Jengo. Trzeba oszukać i uruchomić nielegalny teleport. Na tę jedną okazję. Gdzieś znalazłem w sieci jak zmienić odpowiedni plik INI.
KamilB. Generał
Poradnik z masa iloscia bledow i glupich podpowiedzi, zwlaszcza jesli chodzi o watek nekropolii.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
