Kliknij aby rozpocząć zadanie "Niezbadane strony".
Pokonaj obrońców i zajmij fort. Posiada bardzo słabą ochronę.
Miasto jest nie bronione. Możesz zająć je bez większych problemów.
Zabierz z brzegu część swojej załogi i zajmij Fort Nekropolii. Uważaj, gdyż broni go silna grupa wampirów.
Na południu znajdziesz kolejny obelisk do zadania "Niezbadane strony".
Uważaj na Behemota.
Neutralne miasto Sylvan. Broni je grupa około 20 centaurów.
Wrogie miasto Twierdzy.
Wrogie miasto Twierdzy.
Wrogie miasto Twierdzy.
Broniony jest przez 5 Starożytnych Drzewców.
Pojawi się dopiero po wykonaniu zadania "Niezbadane strony". Gdy w niego wpłyniesz otrzymasz +1 do Morale oraz +1 do Szczęścia/Przeznaczenia.
1500 sztuk złota lub 1000 punktów doświadczenia.
1500 sztuk złota lub 1000 punktów doświadczenia.
1000 sztuk złota lub 500 punktów doświadczenia.
1000 sztuk złota lub 500 punktów doświadczenia.
2000 sztuk złota lub 1500 punktów doświadczenia.
2000 sztuk złota lub 1500 punktów doświadczenia.
1500 sztuk złota lub 1000 punktów doświadczenia.
Około 600 Szkieletów, 200 duchów i 10 wampirów.
Jako nagrodę otrzymasz 5000 złota oraz Płaszcz Barbarzyński, zmniejszający obrażenia od magii o 10% dla wszystkich sojuszniczych jednostek.
120 Szkieletów, 80 Duchów, 10 Liszów, 1 Kościany Smok.
Jako nagrodę otrzymasz 10 drewna oraz Pierścień Szybkości, dodający sojuszniczym stworzeń +5 do Inicjatywy.
1000 sztuk złota lub 500 punktów doświadczenia.
2000 sztuk złota lub 1500 punktów doświadczenia.
2000 sztuk złota lub 1500 punktów doświadczenia.
2000 sztuk złota lub 1500 punktów doświadczenia.
1500 sztuk złota lub 1000 punktów doświadczenia.
1000 sztuk złota lub 500 punktów doświadczenia.
1000 sztuk złota lub 500 punktów doświadczenia.
1500 sztuk złota lub 1000 punktów doświadczenia.
1000 sztuk złota lub 500 punktów doświadczenia.
1500 sztuk złota lub 1000 punktów doświadczenia.
1000 sztuk złota lub 500 punktów doświadczenia.
2000 sztuk złota lub 1500 punktów doświadczenia.
1 Kościany Smok, 10 Liszów, 80 Duchów, 120 Szkieletów.
Jako nagrodę otrzymasz 10 drewna oraz Sandały Szbkiej podróży (+1 do maksymalnego ruchu).
1000 sztuk złota lub 500 punktów doświadczenia.
Niebezpieczeństwa na Morzu i Wojnie (Perils of Waves and War) M2 | Sylvan
Aktualizacja:
Niebezpieczeństwa na Morzu i Wojnie - mapa i opis misji
Powyższa mapa przedstawia drugą misję z kampanii Sylvan, podczas której w dalszym ciągu pokierujemy Wyslothem. Tym razem trafiamy na dosyć sporą mapę przedstawiającą archipelag wysp. Po raz pierwszy spotkamy przeciwników, którzy tak jak my rozbudowują miasta, zbierają surowce i zajmują budynki. Jest ich aż trzech, jednak nie powinni stanowić zbyt dużego zagrożenia jeśli odpowiednio szybko zajmiemy strategiczne punkty na mapie, takie jak neutralne miasta i forty. Głównym celem misji jest przedostanie się przez blokadę orków. Aby to zrobić jak najszybciej musisz wykonać jedno zadanie poboczne, gdyż to właśnie ono jest kluczem do zwycięstwa.
Blokada (The blockade) - zadanie główne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po rozpoczęciu drugiej misji z kampanii Sylvan. Będziesz musiał znaleźć sposób na ominięcie blokady orków. Powinieneś się śpieszyć, gdyż na mapie są 3 miasta Dzikich Zwierzoludzi (Twierdza), które także będą się rozwijały.
W pierwszej kolejności wyślij jednego bohatera do Fortu Sylvan (M2,3). Pojedynek nie będzie trudny, gdyż jest tam tylko 6-7 słabych przeciwników. Po wygranej będziesz mógł odbudować fort. Potrzebne będą ci jednak odpowiednie surowce: 1500 złota, 10 rudy i 10 drewna. Wystarczy po prostu przejść się po niewielkiej wyspie, na której właśnie jesteś i powinieneś bez problemu je zdobyć. Na tej samej wyspie znajduje się także fort, który umożliwia ci werbunek dodatkowych oddziałów. Jednocześnie, swoim drugim bohaterem, wejdź do Teleportu na północ od wyspy. Przeniesiony zostaniesz nieco na południe. Najlepiej na samym początku zajmij Fort Twierdzy (M2,5).

W tym momencie powinieneś mieć już odpowiednie siły aby udać się na wyspę na północy i zdobyć swoje pierwsze miasto - Talalir (M2,4). Samo miasto nie jest w żaden sposób chronione, ale musisz pokonać kilku grup wrogów, aby w ogóle się do niego dostać.
Gdy już zdobędziesz dwa forty i miasto, powinieneś udać się na Wyspę Nieumarłych (M2,6). Tam znajdziesz kolejny fort, tym razem Nekropolii, który jest dużo lepiej broniony. Walka odbędzie się z dosyć silnym oddziałem wampirów. Ostatnim krokiem przygotowującym cię do wojny powinno być zajęcie neutralnego miasta Sylvan, leżącego na wyspie na samym środku mapy (M2,8). Bronione jest ono przez nieduży garnizon Centaurów.
Posiadając już trzy forty i dwa miasta możesz rozpocząć główny cel misji, czyli przedostanie się przez blokadę. Zajmij w tym celu jedno z wrogich miast - Mwanya (M2,10), Mchanga (M2,11) lub Mweusi (M2,12). Gdy tylko to zrobisz, twoja uwaga zostanie zwrócona na dziwne obeliski rozrzucone po całej mapie. To właśnie nimi powinieneś się teraz zająć.
Proces aktywacji wszystkich obelisków znajdziesz w opisie zadania Niezbadane strony (Uncharted). Gdy tylko to zrobisz aktywuje się kolejne zadanie W Wir (Into the Maeltrom), które pozwoli ci na opuszczenie mapy.
Jako nagrodę za wykonanie zadania otrzymasz premię +1 do Ataku, +1 do Magii oraz Rękawice Leśnego (+2 do Mocy).
Niezbadane strony (Uncharted) - zadanie dodatkowe
Zadanie rozpocznie się, gdy podejdziesz i wejdziesz w interakcję dziwnym obeliskiem (M2,2) na jednej z początkowych wysepek. Twoim zadaniem jest zebranie wskazówek z wszystkich pięciu budowli, które rozsiane są po całej mapie. Drugi obelisk znajduje się na Wyspie Nieumarłych (M2,6), a dokładniej w jej południowej części i chroniony jest przez kilkanaście pająków. Trzeci budynek znajdziesz na jednej z centralnych wysepek (M2,7). Uważaj jednak, gdyż dostępu do niego broni Behemot, jeden z najsilniejszych stworów w grze. Na szczęście jest bez żadnej obstawy. Czwarty obelisk znajdziesz na północy jednej z wysp pośrodku mapy (M2,9). Ostatnia sztuka znajduje się natomiast na zielonej wyspie w południowo-wschodnim rogu mapy (M2,13). Broniony jest przez grupę 5 silnych Starożytnych Drzewców, przygotuj się więc odpowiednio do walki.

Gdy klikniesz na ostatni obelisk zadanie zostanie zaliczone, a ty otrzymasz Sekstans Morskich Elfów (Sextant of the Sea Elves), który dodaje +4 do zasięgu widzenia oraz przyśpiesza o 15% poruszanie się statkiem.
Automatycznie rozpocznie się też zadanie główne W Wir (Into the Maelstrom).
W Wir (Into the Maelstrom) - zadanie główne
Zadanie rozpocznie się automatycznie po zebraniu informacji z wszystkich pięciu obelisków z zadania Niezbadane strony (Uncharted). Na północy mapy pojawił się tajemniczy Wir (M2,14). Musisz w niego wpłynąć. Gdy tylko to zrobisz otrzymasz +1 do Morale oraz +1 do Szczęścia/Przeznaczenia.
Jednocześnie zakończysz zadanie główne Blokada i tym samym opuścisz mapę.
Komentarze czytelników
Jas125 Junior
To jakaś bzdura. Zamknęło mi bohatera między bramami i nie mogę dostać się do Jengo. Co za baran wymyśla takie utrudnienia. No i co teraz?
lizak18 Junior
3 razy było podejście i nadal mnie zamyka, zaliczone wszystkie misje, raz pierwsza walka z Jengo postacią Imani, druga próba Reem a i tak mnie zamyka.
Mutant z Krainy OZ Legend
Gra oryginalna i zaktualizowana? Mnie dziwia wszelkie takie problemy, nie spotkal mnie ani jeden podczas gry.
redis Junior
To jakaś bzdura. Zamknęło mi bohatera między bramami i nie mogę dostać się do Jengo. No i co teraz? Czy ktoś znalazł rozwiązanie ?
PiotrHolandia Junior
Witam.
Ten sam problem posiadam z końcem misji, najpierw mnie zamknęli a potem po użyciu powrotu do miasta nie idzie przejść przez te 2 płoty.
Ktoś coś??
Paolo60 Junior
Bramy Jengo. Trzeba oszukać i uruchomić nielegalny teleport. Na tę jedną okazję. Gdzieś znalazłem w sieci jak zmienić odpowiedni plik INI.
KamilB. Generał
Poradnik z masa iloscia bledow i glupich podpowiedzi, zwlaszcza jesli chodzi o watek nekropolii.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
