Kroniki Myrtany: Walka
Ta strona poradnika do Kronik Myrtany opisuje walkę i podpowiada, jaką strategię najlepiej obrać, żeby wygrać.
Aktualizacja:
Seria Gothic znana jest z tego, że potyczki, szczególnie na początku, potrafią przyprawić o ból głowy. Należy jednak pamiętać, że z ludźmi nie można walczyć w taki sam sposób, jak ze zwierzętami. Na tej stronie poradnika do Kronik Myrtany znajdziecie porady do walki i wskazówki, jak wyjść zwycięsko z każdego starcia.
Jeżeli zdecydowaliście się na bronie dystansowe, to warto pamiętać, że wrogowie szybko się zbliżą. W wypadku, gdy nie jesteście pewni, że pokonacie ich zanim do Was dobiegną, warto przed walką rozpoznać teren. Należy sprawdzić, czy nie ma jakiegoś miejsca, do którego się nie dostaną. Szycie strzałami do zwierząt z nieosiągalnej półki skalnej jest dużo lepszą opcją, niż pożarcie.
Powyższa metoda nie zawsze działa jednak w przypadku ludzi, oni mają czasami własne łuki lub kusze, którymi mogą nas skutecznie atakować. Wtedy warto pomyśleć o walce bezpośredniej.
Pojedynkując się z humanoidalnymi przeciwnikami należy pamiętać o bloku. Dzięki niemu (oraz metodzie zapisu przed walką) można pokonać nawet silniejszych przeciwników, zmniejszając ich pasek życia powoli, acz skutecznie.
Sytuacja ma się nieco inaczej w przypadku zwierząt. Starajcie się uderzać je jako pierwsi i wyprowadźcie jak najwięcej ciosów, zanim one zaatakują Was. Najlepiej trafić potwora w momencie, w którym chce zaatakować, macie wtedy szansę na przerwanie natarcia.

Skuteczną metodą na pokonanie zwierzęcia jest wejście do wody. W Gothicu nie można atakować, jeżeli się pływa. Dlatego silniejszych wrogów warto zwabiać w głębiny. Następnie należy podpłynąć do brzegu, aby tylko postać gracza mogła sięgać dna. Z takiej pozycji możemy bezkarnie atakować, będąc samemu poza zasięgiem.
UWAGA
Przeciwnicy humanoidalni (i niektóre stwory, np. pełzacze) raczej nie lubią pływać. Będą woleli odpuścić walkę. Co też może być pomocne, jeżeli są silniejsi.
Komentarze czytelników
https://www.gry-online.pl/poradniki/the-chronicles-of-myrtana-archolos/dom-nie-do-poznania/ze1cca6
Zadanie Dom nie do poznanie w kronikach jest zbugowane, zostal 1 dzień do licytacji i nie mogę o tym porozmawiać z nikim. Mam strój i pieniądze, ale Kazeem nie chce gadać.
Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?
Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?
Edit:Dobra, nie ważne już mam...
W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć
Miałem to samo. Ponowne wczytanie gry mi pomogło, jeśli grasz z pluginami to nie przyspieszaj gry przy cutscence
Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?
jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota
Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.
Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?
Z tego co pamiętam ziomek jest gdzieś winnicy valeri specjalnie nie ma go tam gdzie był wcześniej ziomeczku :D
W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.
Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?
Bryłka rudy od ezekiela jest do otrzymania tylko raz. Albo przy zadaniu "ukochana córka" albo "kupiec ezekiel". Jeżeli pójdziemy do ezekiela po kasę za miejsce na cmentarzu " ukochana córka" dostaniemy bryłkę rudy i wtedy przy opcji kupna kontaktów od veit przy zadaniu "kupiec ezekiel" ten powie, że nie ma pieniędzy i będzie musiał obejść się bez tego.
Cześć, utknąłem na zadaniu "pomoc dla powodzien". Mianowicie nie mam mostu,po prostu się nie renderuje i nie mogę naprawić palików. Proszę pomóżecie bo chciałbym przejść tą grę??
witam, są plany dodania ścieżki strażnika miejskiego?
Kolejna ciekawostka - Po dołączeniu do wodnego kręgu podejdźcie w Silbach do Lokvara a ten was powita i da wam klucz do wcześniej zamkniętego pomieszczenia w swoim domu skąd będziecie mogli zabrać trochę mikstur i wyposażenia.
Dodatkowo Patracjan w świątyni Adanosa do wam +5 do many jeśli pokażecie mu pierścień wodnego kręgu, oraz jeśli poprosicie o uzupełnienie swoich zapasów da wam możliwość kupna smoczego korzenia, eliksiru zręczności, szczawiu królewskiego, eliksiru magicznego i innych ziół i drobiazgów
Podczas końcówki zadania "Zamykamy interes" po tym jak Adelard zrzuci 2 przemytników nie wracajcie przez korytarze, zamiast tego użyjcie mikstury swobodnego spadania i skoczcie na dół aby ograbić 2 przemytników - Getoryk ma 100 szt, złota i trochę innych drobiazgów.
Wracając na dół korytarzami tych ciał już nie ma.
Dlaczego nie ma opisanych zadań dla Straży Miejskiej?
Lucy nie zrobi nam poduszki póki nie będziemy "przyjacielem rodziny" trzeba z Nelsonem zabić cieniostwora
Nowe spotkanie:
W 2 rozdziale, zaraz za tunelem między miastem Archolos a Kopalnią Araxos można spotkać 2 ludzi podających się za strażników miejskich, żądających myta. Po odmowie atakują.
Znalazłem film na YT przedstawiający spotkanie: [link]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
