Kroniki Myrtany: Grosz do grosza - solucja, opis przejścia
W Kopalni Królewskiej giną górnicy i nikt ich nie szuka. Tak być nie powinno! Należy naprawić tą niesprawiedliwość i pociągnąć Lewko do odpowiedzialności. Ta strona poradnika do Kronik Myrtany zawiera solucję zadania Grosz do Grosza.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany dowiecie się jak przejść zadanie Grosz do Grosza. Misję tę zleca kopacz Malen. Mężczyzna martwi się, że znikają jego koledzy i nikt się tym nie zajmuje.
Nagroda: 2000 exp, 500 sztuk złota.

Malen znajduje się na wyższym poziomie Kopalni Królewskiej. Można z nim porozmawiać, aby dowiedzieć się, że górnicy są traktowani bardzo źle, a niektórzy znikają.
Udajcie się do szefa kopalni Lewka i zapytajcie się o sytuację. Jego dom stoi koło wejścia do kopalni. Strażnik odpowie, że nie szukają zaginionych. Powiadomcie o tym Malena i zaproponujcie kontynuację śledztwa. Czas porozmawiać z Neralem i Refirem.

Tego pierwszego znajdziecie tuż obok Malena. Porozmawiajcie z nim. Mężczyzna chce za swoją pomoc miksturę leczniczą (esencja wystarczy). Czas na konwersację z Refirem.

Mężczyzna również znajduje się nieopodal. Jest w niewielkim szybie obok Malena, niedaleko wejścia. Wypytajcie się górnika o wszystko. Dostaniecie główkę klucza i imię strażnika - Elvart. Wróćcie się do Nerala i zapytajcie go o klucz.

Porozmawiajcie teraz z Elvartem. W dzień wojownika możecie spotkać na placu przed wejściem do kopalni, w nocy śpi w swojej chatce przy wspomnianym wyżej placu. Niestety mężczyzna nie zdradzi Wam zbyt wiele.
Porozmawiajcie teraz z gońcem Araxos, który pracuje jako przewoźnik. Znajdziecie go przed kopalnią, koło wozu. Poruszcie z nim kwestię interesów. Mężczyzna poinformuje Was, że po drodze widział ciało. Warto się mu przyjrzeć.


Ciało, o którym mówił goniec znajduje się niedaleko rozstai pomiędzy Winnicą Valerio, obozem drwali a Kopalnią Królewską. Idąc od strony kopalni musicie przy skrzyżowaniu zboczyć w prawo, ciało jest przy skałach. Przeszukajcie je. Nie zapomnijcie "otworzyć" buta.
Macie teraz dwie połówki klucza. Wróćcie z nimi do Malena. Po drodze czeka Was jednak jeszcze niemiła niespodzianka. Zaczepi Was strażnik miejski i zaatakuje. Zabijcie go. Poruszcie ten temat z Lewko, aby dostać dodatkowe 100 exp (nic to jednak nie da).
Porozmawiajcie teraz z Malenem. Mężczyzna złączy dla Was klucz i powie, do jakiej skrzyni może pasować.

Skrzynia, o której mowa, znajduje się w zewnętrznej części kopalni na widoku. Pilnuje jej jednak strażnik. Możecie go minąć na dwa sposoby. Poczekać do 3 w nocy, aż pójdzie na drzemkę lub potraktować go czarem snu (jeden zwój znaleźliście wcześniej przy ciele kopacza).
Zabierzcie ze skrzyni dobra, w szczególności List Lewko o Reezie i Ogisie. Przeczytajcie go. Czas na ponowną rozmowę z Malenem. Idźcie teraz do szefa straży Rodericha. Jego siedziba jest w mieście.

Po rozmowie z kapitanem wyjdźcie przed jego kwaterę. Tam zaczepią Was strażnicy. Jeżeli powiecie, że chcecie iść od razu, to się "przeteleportujecie". Pójdźcie na dół kopalni, do miejsca, w którym zebrała się grupa ludzi. Zaczepi Was Elvart i powie, że Malen nie żyje.
Elvart zaprowadzi Was do Lewko. Podczas rozmowy szef kopalni zaproponuje Wam piwo - nie bierzcie go, jest zatrute i po kilku kwestiach dialogowych umrzecie. Jeżeli tego nie zrobicie, to Wasz rozmówca Was zaatakuje. Walczy dwuręcznym orężem i jego ciosy są łatwe do sparowania, więc nie powinniście mieć kłopotu z pokonaniem go.
Zejdźcie na dół porozmawiać ze strażnikami, z którymi przyszliście. Pójdźcie zdać teraz raport Roderichowi Jeżeli jesteście strażnikiem, to zadanie kończy się tu. W przypadku bycia najemnikiem, udajcie się po nagrodę do Lorenzo.
0
- Kroniki Myrtany - poradnik do gry
- Kroniki Myrtany: Opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Zadania poboczne
- Kroniki Myrtany: Inne lokacje
- Kroniki Myrtany: Inne lokacje - lista wszystkich misji
- Kroniki Myrtany: Spotkania w drodze
- Kroniki Myrtany: Spóźniony pracownik - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Niech stanie się światłość - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Otoczeni przez niebezpieczeństwo - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Morskie opowieści - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Za zamkniętymi drzwiami - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Gorące piaski - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nadmorskie znalezisko - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Zniszczone plony - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Oporny uczeń - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Skarby Archolos - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Winowajca - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Złoty Interes / Kopalnia Araxos - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Miodowe lata - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Niedźwiedzia przysługa - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Tani strażnicy - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Grosz do grosza - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Wieczne odpoczywanie
- Kroniki Myrtany: Inne lokacje
- Kroniki Myrtany: Zadania poboczne
- Kroniki Myrtany: Opis przejścia
Komentarze czytelników
loteka Junior
Bryłka rudy od ezekiela jest do otrzymania tylko raz. Albo przy zadaniu "ukochana córka" albo "kupiec ezekiel". Jeżeli pójdziemy do ezekiela po kasę za miejsce na cmentarzu " ukochana córka" dostaniemy bryłkę rudy i wtedy przy opcji kupna kontaktów od veit przy zadaniu "kupiec ezekiel" ten powie, że nie ma pieniędzy i będzie musiał obejść się bez tego.
tomaszz25811 Junior
Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?
Onikage Legionista
W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.
maniekz Junior
Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?
bartoszd2581114 Junior
Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.
KamilKT1 Junior
jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota
bozenan Junior
Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?
Crazy_Men Chorąży
W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć
boy3 Legend
Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?
Edit:Dobra, nie ważne już mam...
JustMikael Junior
Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
