Kroniki Myrtany: Bronie
Ta strona poradnika do Kronik Myrtany opisuje rodzaje broni i odpowiada na pytanie jak je skalować.
Aktualizacja:
W Kronikach Myrtany jest wiele broni, za pomocą których rozprawicie się z przeciwnikami. Ich użycie zależy od Waszych statystyk, więc warto się dość wcześnie zainteresować, jaki styl walki odpowiada Wam najlepiej. Na tej stronie poradnika opisujemy rodzaje dostępnych broni oraz ich cechy.
Skalowanie broni
Kroniki Myrtany wykorzystują system skalowania broni ten sam, jaki był w grze Gothic 2. Zadawane przez Was obrażenia nie bazują jedynie na statystykach broni, ale również na Waszych atrybutach. Jeżeli chcecie zadawać większe obrażenia orężem do walki w zwarciu, to chcecie mieć jak najwięcej siły. Natomiast w przypadku, jeżeli marzy Wam się postać, która porazi wrogów z oddali bełtami/strzałami, to wtedy należy zainwestować w zręczność.
- Walka wręcz
- Walka na dystans
- Walka a umiejętności
Obrażenie w walce wręcz oblicza się na podstawie sumy statystyk broni oraz siły. Są za to pomniejszane o wartość pancerza przeciwnika oraz 1. To wszystko jest dzielone przez 10. W ten sposób otrzymujecie wartość zwykłego ataku.
Ataki krytyczne pomijają element odejmowania 1 oraz dzielenia przez 10. Oznacza to, że taki cios bazuje na sumie siły i parametrów broni, pomniejszonej o wartość pancerza przeciwnika.
Obrażenia w walce na dystans liczy się na podstawie sumy parametrów broni oraz zręczności, a są pomniejszane o wartość pancerza.
Podczas rozgrywki można zwiększać umiejętności walki różnym orężem. Oczywiście nie pozostaje to bez wpływu na potyczki.
Szkolenie się w jedno- lub dwuręcznym orężu pozwoli Wam na częstsze zadawanie obrażeń krytycznych.
Natomiast jeżeli chcecie zostać mistrzami walki na dystans, to będziecie mogli trafiać w cel z dalszych odległości.
Rodzaje broni
- Bronie jednoręczne - jest to oręż szybki, który pozwoli zalać wroga serią błyskawicznych ciosów. W zależności od typu, do władania nim będzie potrzebna siła lub zręczność.

UWAGA
W Kronikach Myrtany jest wiele egzemplarzy potężnej broni jednoręcznej, które wymagają zręczności do ich założenia - nie były one częste w podstawowej wersji gry.
- Bronie dwuręczne - wolne, aczkolwiek zabójcze, typy oręża. Bazują przeważnie na sile mięśni.
- Broń dystansowa - wyróżniamy tutaj dwa typy. Bazujące na zręczności łuki oraz kusze, które do założenia wymagają siły. Te pierwsze zadają mniejsze obrażenia, ale są o wiele szybsze, jeżeli jednak szukacie czegoś, co uderzy mocniej, ale rzadziej, to należy wybrać te drugie.
- Magiczne kostury - są to bojowe kije dwuręczne, idealne dla osób chcących skupić się na magii, gdyż do użycia wymagają many.
Należy podkreślić, że przy obrażeniach wręcz otrzymacie bonusy do broni z siły, nawet jeżeli wymaga ona do wyekwipowania zręczności. Podobnie jest z orężem dystansowym - w przypadku, gdy założenie go wymaga siły, to obrażenia wciąż liczone są z bonusem do zręczności.
Nie należy jednak automatycznie odrzucać broni nie współgrającej z główną statystyką. Najczęściej mają obrażenia i bonusy, które mogą w dużej mierze zrekompensować ich braki. Jest to szczególnie przydatne dla osób chcących posługiwać się zarówno bronią do walki wręcz jak i na dystans.
Komentarze czytelników
https://www.gry-online.pl/poradniki/the-chronicles-of-myrtana-archolos/dom-nie-do-poznania/ze1cca6
Zadanie Dom nie do poznanie w kronikach jest zbugowane, zostal 1 dzień do licytacji i nie mogę o tym porozmawiać z nikim. Mam strój i pieniądze, ale Kazeem nie chce gadać.
Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?
Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?
Edit:Dobra, nie ważne już mam...
W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć
Miałem to samo. Ponowne wczytanie gry mi pomogło, jeśli grasz z pluginami to nie przyspieszaj gry przy cutscence
Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?
jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota
Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.
Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?
Z tego co pamiętam ziomek jest gdzieś winnicy valeri specjalnie nie ma go tam gdzie był wcześniej ziomeczku :D
W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.
Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?
Bryłka rudy od ezekiela jest do otrzymania tylko raz. Albo przy zadaniu "ukochana córka" albo "kupiec ezekiel". Jeżeli pójdziemy do ezekiela po kasę za miejsce na cmentarzu " ukochana córka" dostaniemy bryłkę rudy i wtedy przy opcji kupna kontaktów od veit przy zadaniu "kupiec ezekiel" ten powie, że nie ma pieniędzy i będzie musiał obejść się bez tego.
Cześć, utknąłem na zadaniu "pomoc dla powodzien". Mianowicie nie mam mostu,po prostu się nie renderuje i nie mogę naprawić palików. Proszę pomóżecie bo chciałbym przejść tą grę??
witam, są plany dodania ścieżki strażnika miejskiego?
Kolejna ciekawostka - Po dołączeniu do wodnego kręgu podejdźcie w Silbach do Lokvara a ten was powita i da wam klucz do wcześniej zamkniętego pomieszczenia w swoim domu skąd będziecie mogli zabrać trochę mikstur i wyposażenia.
Dodatkowo Patracjan w świątyni Adanosa do wam +5 do many jeśli pokażecie mu pierścień wodnego kręgu, oraz jeśli poprosicie o uzupełnienie swoich zapasów da wam możliwość kupna smoczego korzenia, eliksiru zręczności, szczawiu królewskiego, eliksiru magicznego i innych ziół i drobiazgów
Podczas końcówki zadania "Zamykamy interes" po tym jak Adelard zrzuci 2 przemytników nie wracajcie przez korytarze, zamiast tego użyjcie mikstury swobodnego spadania i skoczcie na dół aby ograbić 2 przemytników - Getoryk ma 100 szt, złota i trochę innych drobiazgów.
Wracając na dół korytarzami tych ciał już nie ma.
Dlaczego nie ma opisanych zadań dla Straży Miejskiej?
Lucy nie zrobi nam poduszki póki nie będziemy "przyjacielem rodziny" trzeba z Nelsonem zabić cieniostwora
Nowe spotkanie:
W 2 rozdziale, zaraz za tunelem między miastem Archolos a Kopalnią Araxos można spotkać 2 ludzi podających się za strażników miejskich, żądających myta. Po odmowie atakują.
Znalazłem film na YT przedstawiający spotkanie: [link]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
