Kroniki Myrtany: Archeolog - osiągnięcie, jak zdobyć?
Wyspa Archolos skrywa wiele sekretów. Niektóre z nich są starożytne. Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany dowiecie się jak odblokować osiągnięcie Archeolog.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Kronik Myrtany dowiecie się jak odblokować osiągnięcie Archeolog. Wymagało będzie od Was to wiele szperania w najróżniejszych lokacjach wyspy.
Zdobycie tego osiągnięcia wymaga otwarcia drzwi do świątyni. W samym budynku (nie na bagnach) zdarzyły nam się 2 glitche chwilowo zamrażające grę, jednak po chwili ruszyła ponownie. Było to coś, czego wcześniej nie doświadczyliśmy, więc możliwe, iż ma to związek z tą lokacją. Miejcie to na uwadze i zapisujcie grę - tak na wszelki wypadek.
- Miecz i jak go zdobyć
- Bagna
- Drzwi i osiągnięcie
- Świątynia
- Prawe i lewe drzwi
- Walka ze strażnikami
- Jezioro i magiczna ruda
Miecz i jak go zdobyć

W mieście Archolos znajduje się muzeum. Opiekun wystawy Miron z chęcią odkupi od Was stare monety, które są rozsiane po całej wyspie oraz w woreczkach u niektórych kupców. Warto podkreślić, że są one często bardzo dobrze ukryte. Można wielokrotnie koło nich przechodzić i ich nie zobaczyć. Dlatego też warto często sprawdzać otoczenie czarem telekineza, potrafiącym zlokalizować różne przedmioty.
Jeżeli odsprzedacie odpowiednią ilość monet, to muzealnik przekaże Wam stary miecz. Jego opis podpowie Wam, że wygląda on jak klucz - i tym właśnie jest.
Bagna

Mając go udajcie się na część bagien w okolicach Przystani Łotrów. Możecie tam się dostać jedynie wpław. Bądźcie przygotowani na trudnych przeciwników.
Po dopłynięciu na miejsce przywitają Was węże morskie, bagienne golemy oraz bagienni krwiopijcy. Na szczęście nie panuje tutaj wszechobecna mgła, więc o wiele łatwiej rozeznać się w okolicy. Dodatkowo nie jest to przestronny teren, a pasek lądu, który ma zaprowadzić Was do celu, więc nie ma szans za zagubienie.
Drzwi i osiągnięcie


Idźcie cały czas przed siebie, zabijając niebezpieczną faunę, aż dojdziecie do drzwi. Przed nimi znajduje się okrąg, z którym powinniście wejść w interakcję. Gratuluję dostaliście osiągnięcie.
Świątynia
Pomimo, że macie już osiągnięcie, nie zostawimy Was jednak samych. Zapraszamy na spacer po świątyni.
Pierwsze co powinno Wam się rzucić w oczy, to fakt, że za drzwiami znajdują się królewskie pełzacze. Są to koszmarni przeciwnicy, którzy stanowią zagrożenie nawet dla doświadczonego podróżnika.

Macie jednak nad nimi pewną przewagę - znajdujecie się wokół wody. Możecie atakować stwory z oddali (zza drzwi) i uciekać do wody, kiedy będą na Was nacierać (momentalnie stracą zainteresowanie). Jeżeli będziecie mieli szczęście, to pełzacz wpadnie do wody za Wami. Są one zupełnie bezbronne w połączeniu z H2O i dadzą się potulnie zabić.
Po ubiciu wszystkich stworzeń możecie bezpiecznie wejść do świątyni. Na jej środku znajduje się ołtarz z pozostawionym dziennikiem, który zawiera informacje o prawych i lewych drzwiach.
Prawe i lewe drzwi

Stoicie teraz przed wyborem. Główna sala łączy się z dwoma mniejszymi pokojami, w których możecie znaleźć skarby. Informacje o nich znajdziecie w dzienniku znajdującym się na ołtarzu. Stojąc plecami do wejścia: po lewej znajdują się rzeczy przydatne dla maga, po prawej natomiast roślinki na stałe zwiększające Waszą zręczność i siłę oraz sporo kosztowności na sprzedaż. Wybierając drzwi, nie będziecie mogli otworzyć drugich, więc dobrze się zastanówcie.
Dla ułatwienia decyzji poniżej przedstawiamy listę rzeczy, które możecie znaleźć w poszczególnych pokojach:
- lewe drzwi - 2 mikstury odnowy many, eliksir wzmocnienia ducha, 2 eliksir ducha (maks mana +3), 2 zębate ziela, 2 zwoje szkodzenia złu, zwój zniszczenie zła, 2 większe zwoje uleczenia, pas gwiezdnej mocy (premia do many +15)
- prawe drzwi - 8 starych monet, 2 srebrne pierścienie, srebrne naczynie, 3 srebrne talerze, 3 srebrne świeczniki, srebrny naszyjnik, srebrny puchar, złote naczynie, złoty świecznik, złoty talerz, 2 złote naszyjniki, 3 złote puchary, 2 złote pierścienie, skrzyneczka, eliksir życia (maks zdrowie +20), pas obrońcy (obrona przed wszystkim +10), goblinie jagody (+1 do maks zręczności), smoczy korzeń (+ 1 do maks siły).
Wiele skarbów jest porozrzucanych luzem po pokojach, jednak najcenniejsze są zamknięte w skrzyni, więc nie zapomnijcie mieć przy sobie wytrychu.
Po otwarciu wrót czekają Was jednak kłopoty.
Walka ze strażnikami
Po otwarciu drzwi kamienni strażnicy znajdujący się w centrum sali ożyją. Są to trudni przeciwnicy, gdyż potrafią Was unieruchomić. W najgorszym razie nawet nie uda Wam się zadać im ciosu, gdyż się nie ruszycie.
Skuteczną i łatwą strategią na nich jest przywołanie kamiennego golema przed otwarciem drzwi. Stwór skupi na sobie uwagę strażników, a Wy ich wykończycie (stwory same w sobie nie stanowią wielkiego wyzwania).
Kolejni strażnicy zaatakują Was, gdy wejdziecie na środek sali ze skarbami. Jednak Wasz golem powinien być wciąż na posterunku, więc walka kolejny raz powinna być dość prosta.
Jezioro i magiczna ruda
Sama świątynia nie jest jedynym miejscem, które warto zobaczyć w tej części bagien. Za nią znajduje się jezioro. Na jego dnie jest sporo cennych rzeczy, więc warto po nie zanurkować. Przydatna może się okazać mikstura oddychania pod wodą.
Za jeziorem jest pasek lądu, na którym rozpanoszyły się królewskie pełzacze. Do walki z nimi możecie jednak wykorzystać ponownie taktykę z wodą.
Na bronionym przez stwory skrawku lądu są złoża magicznej rudy. Warto więc je wykopać posiadając dobrą umiejętność wydobycia.
- Kroniki Myrtany - poradnik do gry
- Kroniki Myrtany: Poradnik do gry
- Kroniki Myrtany: Osiągnięcia
- Kroniki Myrtany: Lista wszystkich osiągnięć
- Kroniki Myrtany: Poza światem - osiągnięcie, jak zdobyć?
- Kroniki Myrtany: Starzy znajomi - osiągnięcie, jak zdobyć?
- Kroniki Myrtany: Górnicza Dolina - osiągnięcie, jak zdobyć?
- Kroniki Myrtany: Zmierzch bogów - osiągnięcie, jak zdobyć?
- Kroniki Myrtany: Archeolog - osiągnięcie, jak zdobyć?
- Kroniki Myrtany: Proszę się odsunąć wychodzimy
- Kroniki Myrtany: Zapasy na czarną godzinę
- Kroniki Myrtany: Osiągnięcia
- Kroniki Myrtany: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
https://www.gry-online.pl/poradniki/the-chronicles-of-myrtana-archolos/dom-nie-do-poznania/ze1cca6
Zadanie Dom nie do poznanie w kronikach jest zbugowane, zostal 1 dzień do licytacji i nie mogę o tym porozmawiać z nikim. Mam strój i pieniądze, ale Kazeem nie chce gadać.
Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?
Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?
Edit:Dobra, nie ważne już mam...
W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć
Miałem to samo. Ponowne wczytanie gry mi pomogło, jeśli grasz z pluginami to nie przyspieszaj gry przy cutscence
Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?
jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota
Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.
Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?
Z tego co pamiętam ziomek jest gdzieś winnicy valeri specjalnie nie ma go tam gdzie był wcześniej ziomeczku :D
W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.
Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?
Bryłka rudy od ezekiela jest do otrzymania tylko raz. Albo przy zadaniu "ukochana córka" albo "kupiec ezekiel". Jeżeli pójdziemy do ezekiela po kasę za miejsce na cmentarzu " ukochana córka" dostaniemy bryłkę rudy i wtedy przy opcji kupna kontaktów od veit przy zadaniu "kupiec ezekiel" ten powie, że nie ma pieniędzy i będzie musiał obejść się bez tego.
Cześć, utknąłem na zadaniu "pomoc dla powodzien". Mianowicie nie mam mostu,po prostu się nie renderuje i nie mogę naprawić palików. Proszę pomóżecie bo chciałbym przejść tą grę??
witam, są plany dodania ścieżki strażnika miejskiego?
Kolejna ciekawostka - Po dołączeniu do wodnego kręgu podejdźcie w Silbach do Lokvara a ten was powita i da wam klucz do wcześniej zamkniętego pomieszczenia w swoim domu skąd będziecie mogli zabrać trochę mikstur i wyposażenia.
Dodatkowo Patracjan w świątyni Adanosa do wam +5 do many jeśli pokażecie mu pierścień wodnego kręgu, oraz jeśli poprosicie o uzupełnienie swoich zapasów da wam możliwość kupna smoczego korzenia, eliksiru zręczności, szczawiu królewskiego, eliksiru magicznego i innych ziół i drobiazgów
Podczas końcówki zadania "Zamykamy interes" po tym jak Adelard zrzuci 2 przemytników nie wracajcie przez korytarze, zamiast tego użyjcie mikstury swobodnego spadania i skoczcie na dół aby ograbić 2 przemytników - Getoryk ma 100 szt, złota i trochę innych drobiazgów.
Wracając na dół korytarzami tych ciał już nie ma.
Dlaczego nie ma opisanych zadań dla Straży Miejskiej?
Lucy nie zrobi nam poduszki póki nie będziemy "przyjacielem rodziny" trzeba z Nelsonem zabić cieniostwora
Nowe spotkanie:
W 2 rozdziale, zaraz za tunelem między miastem Archolos a Kopalnią Araxos można spotkać 2 ludzi podających się za strażników miejskich, żądających myta. Po odmowie atakują.
Znalazłem film na YT przedstawiający spotkanie: [link]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
