Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia

Gratka dla fanów Gothica. Musicie zejść do kopalni i zmierzyć się z królową pełzaczy. Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany przeczytacie solucję zadania Podróż do wnętrza kopalni.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Biorąc pod uwagę, że na Archolos są aż 3 kopalnie, to można było się spodziewać, że przynajmniej jedna z nich zostanie zaatakowana przez pełzacze. Czeka Was walka z ich królową. Na tej stronie poradnika znajdziecie opis przejścia zadania Podróż do wnętrza kopalni.

Nagroda: W sumie 2900 exp, 1000 sztuk złota, eliksir zręczności, łuk refleksyjny, pierścień z fioletowym kamieniem (siła +6, obrona przed ostrzami 12)

Po wykonaniu zadania Jedyna droga do Jona Ulryk pozwoli Wam zejść do kopalni w poszukiwaniu podejrzanego.

Porady przed zadaniem

Podróż do wnętrza kopalni - porady:

  1. potrzebujecie światła - kopalnia jest mrocznym miejscem, warto zaopatrzyć się wcześniej w czary światła, aby nie zajmować sobie rąk pochodniami;
  2. zbierzcie amunicję - jeżeli jesteście łucznikiem lub kusznikiem, to warto zaopatrzyć się w zapas bełtów i strzał; podczas całej podziemnej przygody zużyliśmy około 200 sztuk amunicji, musicie nastawić się na sporo walki;
  3. zabierzcie mikstury leczące, many lub jedzenie - przeciwników jest sporo, w tym królewskie pełzacze, będzie to krwawa podróż;
  4. przygotujcie się na różnych przeciwników - na waszej drodze staną plujące trucizną trutnie, wybuchające larwy, twardzi wojownicy oraz najpotężniejsze z rodziny pełzaczy - królewskie pełzacze.

Zejście do kopalni

Udajcie się do wejścia do kopalni. Musicie zejść po schodach w tym samym skrzydle zamku, w którym znajduje się kuźnia. Porozmawiajcie ze strażnikiem. Niestety mężczyzna nie wpuści Was na dół zanim nie przyprowadzicie mu przynajmniej 2 wojowników do pilnowania wrót.

Pomimo, że do wykonania tej części zadania wystarczy 2 Wilczych synów, to dla większej ilości doświadczenia najlepiej przyprowadzić 4. Dostaniecie wtedy 1000 exp (po 250 exp za osobę).

Henk

Przed siedzibą Ulryka siedzi skacowany Henk - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Przed siedzibą Ulryka siedzi skacowany Henk. Zaproponujcie mu pracę przy kopalni. Mężczyzna zgodzi się, jeżeli przyniesiecie mu sole trzeźwiące od alchemika.

Yezegan podaruje je Wam bez problemu. Wróćcie z substancją do Henka. 1. osoba zwerbowana.

Legrif

Legrif siedzi przed karczmą - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Legrif siedzi przed karczmą. Budynek znajdziecie, jeżeli z drogi głównej osiedla skręcicie po schodach i pójdziecie do końca ścieżki. Mężczyzna zgodzi się z Wami pójść, jeżeli przyniesiecie mu poduszkę.

W tym celu udajcie się przed zamek do chatki rodziny myśliwych i porozmawiajcie tam z Lucy - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

W tym celu udajcie się przed zamek do chatki rodziny myśliwych i porozmawiajcie tam z Lucy. Kobieta bez problemu zgodzi się zrobić dla Was poduszkę. Wróćcie z nią do Legrifa.

Gron

Mężczyzna siedzi w karczmie - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Mężczyzna siedzi w karczmie. Znajdziecie ją, jeżeli z drogi głównej osiedla skręcicie po schodach i pójdziecie do końca ścieżki. Będziecie mieli szansę go przekonać do pilnowania wejścia kopalni, jeżeli w zadaniu Po nitce do kłębka poszliście z nim postrzelać. W przeciwnym razie po prostu odmówi.

Jeżeli jednak wykonaliście jego mini misję, to podczas rozmowy z nim wybierzcie opcję dialogową grożącą mu, że powiecie o postrzeleniu cywila. Mężczyzna nie da się nabrać. Powiedzcie mu wtedy, że podobno słyszano już ekipę Jona. To go przekona.

Talon

Mężczyzna siedzi w rogu karczmy - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Mężczyzna siedzi w rogu karczmy. Aby go zwerbować musicie się go najpierw zapytać kim jest - przed tym opcja dialogowa dotycząca zwerbowania go się nie pojawi. Wypytajcie się go o problem i zgódźcie się przeczytać dla niego list.

Zerknijcie na dokument w swoim ekwipunku i opowiedzcie mu co w nim jest. Niezależnie od tego co mu powiecie, mężczyzna i tak uda się pod drzwi kopalni.

Havard i wejście do kopalni

Gdy już zbierzecie wszystkich (minimum 2) strażników, to wróćcie przed wrota kopalni. Po drodze w korytarzu zaczepi Was Havard i poprosi o znalezienie jego przyjaciela Gaura. Nawet jeżeli tego nie zrobicie, to dostaniecie 200 exp. Warto jednak rozejrzeć się za wojownikiem. Opowiemy o nim w kolejnej części solucji.

Porozmawiajcie teraz ze strażnikiem i poproście o otworzenie bramy. Dostaniecie doświadczenie (za 4 strażników - 1000 exp) i możecie zejść w mrok.

Kopalnia

Wylądujecie na szczycie kopalni. Na samym dole znajduje się Jon, będzie czekał wraz z towarzyszami. W zależności od tego jak długo zajmie Wam zwiedzanie ciemnych korytarzy, liczba jego kompanów spadnie (nawet do 0), a dialog z nim zmieni się.

Przeciwnicy

W kopalni czekają na was pełzacze:

  1. wojownicy - to "mięso armatnie" kolonii; na tym etapie gry nie powinni sprawiać Wam trudności, jeżeli to robią, to wycofajcie się i wróćcie do tej lokacji później;
  2. larwy - stosunkowo niegroźne, ale wybuchają trucizną, jeżeli umrą niedaleko Was;
  3. trutnie - strzelają trucizną, bardzo irytujący przeciwnicy, a dłuższa salwa kilku stworów potrafi zadać spore obrażenia;
  4. królewskie - elita wśród tych stworzeń, spotkacie je na najniższym poziomie kopalni, szybkie i wytrzymałe, a do tego silne.

Góra kopalni

Po wczytaniu lokacji ogarnie Was ciemność. Przed Wami jest ciało z pochodniami (jeżeli żadnej nie macie przy sobie). Jednakże jak wspomnieliśmy wcześniej, warto jest posiadać zwoje światła, gdyż nie blokują one rąk.

Kopalnia ma kilka tuneli odchodzących w bok. Możecie je pozwiedzać dla dodatkowego zarobku. Nie będziemy się nimi zajmować, gdyż nie ma w nich nic specjalnie ciekawego. Najważniejszy opcjonalny loot (dla maga) to księga Krąg Trzeci Tom 1. Ją jednak zdobędziecie jeszcze na samej górze kopalni, na drewnianych kładkach. Jest przy ciele martwego strażnika, niedaleko złóż srebra (od miejsca, w którym się pojawiliście skręćcie od razu w lewo i idźcie do końca chodnika). Ponadto można znaleźć parę innych cennych rzeczy, nic jednak bardzo wyjątkowego.

Gaur

Od głównego wejścia skręćcie w prawo i zejdźcie po ziemnym nasypie - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Od głównego wejścia skręćcie w prawo i zejdźcie po ziemnym nasypie. Na kolejnym "piętrze" przejdźcie przez drewniany most. Za nim znajdziecie ciało Gaura. Należy zabrać pierścień ze zwłok, a następnie je spalić. Trzymając pochodnie wejdźcie z nimi w interakcję (mogą pojawić Wam się napisy koło trupa - nie wpływają na grę).

Niższe poziomy

Zwiedzając musicie uważać na przejścia pokryte pajęczyną, takie jak na powyższym obrazku - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Zwiedzając musicie uważać na przejścia pokryte "pajęczyną", takie jak na powyższym obrazku. Często są za nimi przepaście.

Wróćcie się na główną ścieżkę chodnika - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Wróćcie się na główną ścieżkę chodnika. Schodźcie cały czas na dół, aż traficie do składu/sklepu. Warto się tu rozejrzeć.

Dla dodatkowych kilku punktów doświadczenia zabierzcie kuszę, która jest koło wózków kopalnianych - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Dla dodatkowych kilku punktów doświadczenia zabierzcie kuszę, która jest koło wózków kopalnianych.

Uważajcie, gdyż od tego momentu możecie się natknąć na królewskie pełzacze.

Idźcie dalej korytarzem - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Idźcie dalej korytarzem. Przejdziecie koło wielkiego pieca hutniczego. Następnie pójdźcie w prawo, skręcając za zaznaczonym powyżej drewnianym daszkiem. Idźcie teraz prosto, aż dojdziecie do Jona (i opcjonalnie jego ludzi).

Spotkanie z Jonem

1 - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
W zależności od tego jak szybko schodziliście do Jona, to mężczyzna może być sam lub w obstawie towarzyszy - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

W zależności od tego jak szybko schodziliście do Jona, to mężczyzna może być sam lub w obstawie towarzyszy.

Rozmowa potoczy się nieco inaczej w zależności od sytuacji. Jeżeli Jon jest pełen zdrowia i ma przy sobie swoją obstawę, to nie pytając się Was o zdanie każe Wam za sobą iść do walki z królową pełzaczy.

W przypadku jego wyczerpania i przetrzebienia szeregów będziecie mogli się nie zgodzić i zagrozić zaciągnięciem go na górę - nie przyniesie to żadnego efektu poza scenką, w której Jon kładzie Was na ziemię.

Niezależnie od sytuacji czeka Was potyczka z królową pełzaczy.

Królowa pełzaczy

Jon Was zaprowadzi do leża (droga jest prosta, więc nie ma szans się zgubić). Zanim dojdziecie do królowej czeka Was walka z królewskimi pełzaczami. Najlepiej pokonywać je pojedynczo. Uważajcie przy okazji, żeby nie trafić swoich sojuszników, gdyż osłabia to drużynę.

Po wkroczeniu na arenę walk czeka Was kolejna potyczka z bossem - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Po wkroczeniu na arenę walk czeka Was kolejna potyczka z bossem. Królowa się nie rusza, więc to jest Waszą przewagą.

Warto zastanowić się jednak czy należy ją atakować. Jon radzi sobie z nią całkiem nieźle, a królowa z każdym utraconym fragmentem paska zdrowia przywołuje na pomoc pełzacze (w tym 1 królewskiego) i powala okolicznych przeciwników. Jeżeli nie będziecie uważni, to wrogowie mogą Was zalać.

Naszą strategią na tę potyczkę było zostać z tyłu, celować do przeciwnika z broni dystansowej i na bieżąco radzić sobie z przyzwanymi z za naszych pleców pełzaczami.

Teoretycznie możecie również skupić wszystkie wysiłki na błyskawicznym zabiciu królowej, gdyż po jej śmierci pozostałe atakujące Was pełzacze również padają.

Rozmowa z Jonem

Po potyczce czeka Was rozmowa z rannym Jonem - Kroniki Myrtany: Podróż do wnętrza kopalni - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Po potyczce czeka Was rozmowa z rannym Jonem. Jeżeli zapytacie się go o kuszę, to będziecie mogli mu oddać tę, którą znaleźliście wcześniej w tunelu. Otrzymacie za to 300 exp.

Przy okazji pytań o zamach mężczyzna Was zaatakuje. Będzie to tradycyjna walka. Musicie więc blokować i zadawać ciosy w okienkach czasowych po natarciu przeciwnika.

Poziom trudności tej potyczki zależy od gry i wczytania przez nią skryptów. Czasami przyjdzie Wam walczyć z powolnym, odgrywającym animacje zranienia Jonem, który nie stanowi żadnego wyzwania. Innym razem przeciwnik będzie w swoim najlepszym stanie, zadając błyskawiczne ciosy.

Po pokonaniu go i rozmowie staniecie przed kolejnym dylematem - odprowadzić go na górę lub zabić na miejscu. Tak naprawdę decyzja nie ma znaczenia, bo Jon i tak umiera po kilku krokach w kierunku wyjścia. Nie wpłynie to również na ostateczną nagrodę. Niezależnie od wyboru dostaniecie mapę oraz zaszyfrowaną notatkę. Czas na wyjście z kopalni.

Nawet jeżeli wcześniej oczyściliście całą lokację, to przygotujcie się, że w drodze powrotnej na Waszej ścieżce stanie kilku pełzaczy wojowników.

Zakończenie

Po wyjściu przywita Was strażnik i otrzymacie 2000 exp. Ponadto w korytarzu zaczepi Was Havard. Jeżeli nie odnaleźliście ciała, to dostaniecie 200 exp, w przypadku znalezienia i spalenia Gaura, wojownik pozwoli Wam zachować jego artefakt. Ponadto jeżeli powiecie mu, że jego przyjaciel zginął jak wojownik, to otrzymacie 600 exp (powiedzenie mu prawdy o upadku obniży nagrodę do 400 exp).

Zadanie się zakończyło, idźcie jednak jeszcze po nagrodę do Ulryka. Da Wam łuk refleksyjny, eliksir zręczności oraz 1000 sztuk złota.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-02-21
10:02

loteka Junior

Bryłka rudy od ezekiela jest do otrzymania tylko raz. Albo przy zadaniu "ukochana córka" albo "kupiec ezekiel". Jeżeli pójdziemy do ezekiela po kasę za miejsce na cmentarzu " ukochana córka" dostaniemy bryłkę rudy i wtedy przy opcji kupna kontaktów od veit przy zadaniu "kupiec ezekiel" ten powie, że nie ma pieniędzy i będzie musiał obejść się bez tego.

Komentarz: loteka
2024-03-15
16:50

tomaszz25811 Junior

Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?

Komentarz: tomaszz25811
2024-03-29
02:25

Onikage Legionista

W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.

Komentarz: Onikage
2024-08-17
10:20

maniekz Junior

Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?

Komentarz: maniekz
2024-10-18
14:32

bartoszd2581114 Junior

Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.

Komentarz: bartoszd2581114
2024-10-24
12:03

KamilKT1 Junior

jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota

Komentarz: KamilKT1
2024-11-29
18:01

bozenan Junior

Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?

Komentarz: bozenan
2024-12-24
15:51

Crazy_Men Chorąży

Crazy_Men

W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć

Komentarz: Crazy_Men
2025-01-07
13:09

boy3 Legend

Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?

Edit:Dobra, nie ważne już mam...

Komentarz: boy3
2025-03-08
13:55

JustMikael Junior

Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?

Komentarz: JustMikael

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl