Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia
Wysłannik królewski Grayson oczekuje usług gildii. Lorenzo wysyła Was, abyście się nim zajęli. Na tej stronie poradnika do Kronik Myrtany znajdziecie solucję zadania Dla dobra publicznego.
Aktualizacja:
Pod koniec 4 rozdziału i po powrocie z Wilczego Leża, szef Waszej gildii wyśle Was do pomocy wysłannikowi królewskiemu Graysonowi. Mężczyzna ma dla Was serię zadań. Poniższa strona poradnika do Kronik Myrtany zawiera solucję pierwszego z nich Dla dobra publicznego (misja dla członków gildii).
Nagroda: 2500 exp oraz 300 lub 600 sztuk złota
- Początek zadania
- Negocjacje - #1 rozwiązanie
- Podstęp - #2 rozwiązanie
- Składniki - #2 rozwiązanie
- Zakończenie zadania - #2 rozwiązanie
Początek zadania

Po rozmowie z Lorenzo udajcie się do starego miasta - Waszym celem jest ratusz. Na najwyższym piętrze znajduje się siedziba Graysona. Porozmawiajcie z wysłannikiem. Okazuje się, że potrzebuje on kwater dla swoich ludzi i chce w tym celu wykorzystać koszary Araxos.
Udajcie się do Lorenzo i porozmawiajcie na ten temat. Szef gildii nie będzie zadowolony. Powie Wam jednak, że macie zdobyć dom należący do handlarza ryb w porcie, a towarzyszyć ma Wam Caramon. Idźcie po wojownika - jak zwykle siedzi na dziedzińcu przed gildią. Porozmawiajcie z nim i udajcie się za nim.

Mężczyzna zaprowadzi Was bezpośrednio pod sporny dom. Znajduje się on zaraz obok stoczni. Wejdźcie do niego i porozmawiajcie z Kalebem. Zadanie można wykonać na 2 sposoby.
Negocjacje - #1 rozwiązanie
Ta opcja rozwiązania zadania wydaje się bardziej uczciwa, jednak musicie liczyć się z tym, że dostaniecie za misję mniej złota - 300 (2. ścieżka przyniesie Wam 600 sztuk złota).
Możecie przekonać Kaleba do wynajęcia swojego domu gildii. Rozpocznijcie z nim rozmowę i powiedzcie, że macie dla niego ofertę. Następnie podczas konwersacji bądźcie grzeczni i dopytujcie się go o niechęć do gildii.
Podczas ostatniej wymiany zdań koniecznie podkreślcie, że Araxos ucierpi na jego odmowie. To przekona mężczyznę. Przekażcie teraz informację o układzie Caramonowi (czeka na Was przed budynkiem).
Macie 2 zadania. Załatwić nowe lokum dla ludzi Kaleba oraz pozyskać przeprosiny od Lorenzo.
Udajcie się najpierw do karczmy Helgi. Kobieta z radością zgodzi się udostępnić pokoje dla ludzi Kaleba. Teraz pójdźcie do Lorenzo. Mężczyzna nie będzie zachwycony, ale również zgodzi się napisać list.

Wróćcie do Kaleba. Tym razem nie będzie go w domu. Kupca spotkacie przy jego stoisku rybnym, które znajduje się nieopodal spornego budynku - obok budowanego z drewna domu. Porozmawiajcie z kupcem.
Porozmawiajcie z Lorenzo, nie będzie zachwycony takim sposobem wykonania zadania, ale musi się pogodzić z efektem. W dalszej kolejności poinformujcie o wszystkim Graysona. Następnie ponownie odbądźcie konwersację z Lorenzo. Otrzymacie 2500 exp oraz 300 sztuk złota.
Podstęp - #2 rozwiązanie
Bardziej dochodowy sposób rozwiązania zadania, choć jednocześnie niejednoznaczny moralnie.
Podobnie jak w przypadku opisanego wyżej rozwiązania musicie porozmawiać z Kalebem. Jednak podczas konwersacji zakończcie ją grubiańsko lub przy ostatniej wymianie zdań wybierzcie jakąś inną opcję dialogową niż to, że ucierpi Gildia.
Po zakończeniu rozmowy poinformujcie o jej wyniku Caramona. Mężczyzna ma plan. Udajcie się za nim do domu, aby odegrać małą scenkę. Następnie ponownie z nim pogadajcie przed budynkiem. Musicie zdobyć dla niego kilka rzeczy.
Składniki - #2 rozwiązanie
Aby podstęp się udał musicie zdobyć ludzkie kości, krew oraz miecz Wilczego syna. Jest spora szansa na to, że szczątki oraz oręż już posiadacie.
Krew

Jest to jedyny składnik, którego na pewno nie macie w swoim ekwipunku, gdyż nie "wypada" on zwyczajowo z przeciwników. W celu zdobycia go udajcie się do miejskiego rzeźnika (na mapie symbol mięsa).
Porozmawiajcie z nim i powiedzcie, że krew jest Wam potrzebna dla alchemika (w przeciwnym razie musicie zapłacić 20 sztuk złota).
Ludzkie kości
Jest to coś, co już możecie mieć w swoim ekwipunku. Takie kości pozostawiają po sobie szkielety. Jeżeli walczyliście z nimi i zbieraliście pozostały po nich loot, to nie musicie już nic więcej robić.

W przypadku nie posiadania kości udajcie się po zmroku na miejski cmentarz. Przed kapliczką znajdują się 3 groby (środkowy już znacie z zadania Trop grotu). Musicie rozkopać prawe lub lewe miejsce spoczynku - nie ma znaczenia które (możecie też oba). W jednym dodatkowo znajdziecie zwój Bryła lodu, a w drugim Amulet krzepy (+5 do siły).
Broń Wilczego syna
Z pewnością mieliście już okazję znaleźć broń Wilczego syna - w kopalni lub zwiedzając Wilcze leże. Jeżeli jednak z jakiegoś powodu nie macie żadnego takiego oręża przy sobie, to musicie się udać ponownie do niezdobytej twierdzy.
W Wilczym leżu odwiedźcie znanego już Wam kowala - Einara (mieliście okazję z nim współpracować przy okazji zadania Po nitce do kłębka). Porozmawiajcie z mężczyzną. Zgodzi się Wam sprzedać stary miecz za 100 sztuk złota.
Zakończenie zadania - #2 rozwiązanie
Po zdobyciu wszystkich potrzebnych składników czas na ponowne spotkanie z Caramonem. Mężczyzna kręci się w okolicach targu rybnego, przed domem Kaleba. Wojownik powie Wam, że musicie wrócić po zmroku do rzeczonego domu i zainscenizować nawiedzanie.

W nocy udajcie się do budynku oraz rozmażcie krew na ścianie, zostawcie kości przed kominkiem i wbijcie miecz w ziemię. Wystarczy wejść w interakcję z zaznaczonymi powyżej miejscami.

Przeczekajcie teraz do rana i porozmawiajcie z Caramonem. Mężczyzna siedzi koło niedokończonego drewnianego budynku. Zaprowadzi Was pod dom Kaleba, gdzie zebrał już się tłumek ludzi.
Mężczyzna siedzi już koło tego budynku w nocy, ale nie porozmawia wtedy z Wami. Musicie poczekać do rana.
Ponadto po rozmowie z nim pójdziecie wspólnie pod dom Kaleba, gdzie powinien się zebrać tłum gapiów. Jedynie wtedy zadanie będzie kontynuowane. Podczas rozgrywki zdarzyło się nam, iż tłum się nie wygenerował. Przeczekanie i próby wykonania zadania o różnych porach się nie udały. Musieliśmy wczytać grę, co rozwiązało problem. Warto więc zrobić wcześniej zapis.

Zaczepi Was Kaleb i zgodzi się na sprzedaż domu. Podczas konwersacji możecie powiedzieć, że porozmawiacie z Lorenzo o lokum dla jego ludzi lub nie (decyzja podjęta tutaj nie ma wpływu na nagrodę).
Zameldujcie o sukcesie Lorenzo, następnie porozmawiajcie z Graysonem. Ostatecznie odbierzcie nagrodę od szefa gildii 2500 exp oraz 600 sztuk złota.
Komentarze czytelników
https://www.gry-online.pl/poradniki/the-chronicles-of-myrtana-archolos/dom-nie-do-poznania/ze1cca6
Zadanie Dom nie do poznanie w kronikach jest zbugowane, zostal 1 dzień do licytacji i nie mogę o tym porozmawiać z nikim. Mam strój i pieniądze, ale Kazeem nie chce gadać.
Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?
Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?
Edit:Dobra, nie ważne już mam...
W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć
Miałem to samo. Ponowne wczytanie gry mi pomogło, jeśli grasz z pluginami to nie przyspieszaj gry przy cutscence
Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?
jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota
Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.
Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?
Z tego co pamiętam ziomek jest gdzieś winnicy valeri specjalnie nie ma go tam gdzie był wcześniej ziomeczku :D
W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.
Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?
Bryłka rudy od ezekiela jest do otrzymania tylko raz. Albo przy zadaniu "ukochana córka" albo "kupiec ezekiel". Jeżeli pójdziemy do ezekiela po kasę za miejsce na cmentarzu " ukochana córka" dostaniemy bryłkę rudy i wtedy przy opcji kupna kontaktów od veit przy zadaniu "kupiec ezekiel" ten powie, że nie ma pieniędzy i będzie musiał obejść się bez tego.
Cześć, utknąłem na zadaniu "pomoc dla powodzien". Mianowicie nie mam mostu,po prostu się nie renderuje i nie mogę naprawić palików. Proszę pomóżecie bo chciałbym przejść tą grę??
witam, są plany dodania ścieżki strażnika miejskiego?
Kolejna ciekawostka - Po dołączeniu do wodnego kręgu podejdźcie w Silbach do Lokvara a ten was powita i da wam klucz do wcześniej zamkniętego pomieszczenia w swoim domu skąd będziecie mogli zabrać trochę mikstur i wyposażenia.
Dodatkowo Patracjan w świątyni Adanosa do wam +5 do many jeśli pokażecie mu pierścień wodnego kręgu, oraz jeśli poprosicie o uzupełnienie swoich zapasów da wam możliwość kupna smoczego korzenia, eliksiru zręczności, szczawiu królewskiego, eliksiru magicznego i innych ziół i drobiazgów
Podczas końcówki zadania "Zamykamy interes" po tym jak Adelard zrzuci 2 przemytników nie wracajcie przez korytarze, zamiast tego użyjcie mikstury swobodnego spadania i skoczcie na dół aby ograbić 2 przemytników - Getoryk ma 100 szt, złota i trochę innych drobiazgów.
Wracając na dół korytarzami tych ciał już nie ma.
Dlaczego nie ma opisanych zadań dla Straży Miejskiej?
Lucy nie zrobi nam poduszki póki nie będziemy "przyjacielem rodziny" trzeba z Nelsonem zabić cieniostwora
Nowe spotkanie:
W 2 rozdziale, zaraz za tunelem między miastem Archolos a Kopalnią Araxos można spotkać 2 ludzi podających się za strażników miejskich, żądających myta. Po odmowie atakują.
Znalazłem film na YT przedstawiający spotkanie: [link]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
