Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia
Bracia Andreas oraz Holdwig pokłócili się o winnicę Valerio. Musicie rozwiązać ten spór. Za to zadanie można zdobyć osiągnięcie Wola ojca. Na tej stronie poradnika znajdziecie opis misji Folwark chłopięcy z moda Kroniki Myrtany.
Aktualizacja:
Ta strona poradnika przedstawia solucję zadania Folwark chłopięcy do moda Kroniki Myrtany. Należy zrobić porządek w winnicy Valerio. Przy okazji można zdobyć osiągnięcie Wola ojca.
Nagroda i początek zadania
Nagroda maksymalna za zadanie:
- Andreas - 1100 sztuk złota, 2800 exp;
- Holdwig - 1050 sztuk złota, 2550 exp;
- Pogodzenie braci - 425 sztuk złota (-125 sztuk złota w ramach maksymalnych wydatków), 2500 exp oraz osiągnięcie Wola ojca.
Po tym, gdy uda się Wam porozmawiać z Holdwigiem w ramach zadania Gorączka złota, podejdzie do Was jeden z ludzi Volkera. Okazuje się, że Bradlock (ochroniarz stojący przed domem lichwiarza) może mieć dla Was robotę. Dom Volkera jest niedaleko łaźni (wanna na mapie). Przed nim stoi Bradlock.

Mężczyzna z niechęcią da Wam zlecenie od Volkera - ciemnozieloną książkę, którą musicie przeczytać. Waszym zadaniem jest sprawienie, aby sytuacja w winnicy Valerio się ustabilizowała.
Porozmawiajcie jeszcze raz z Bradlockiem i wypytajcie go o szczegóły. Od razu po rozmowie goniec zabierze Was do drugiego z braci Valerio - Andreasa. Zgódźcie się mu pomóc.
Sytuację możecie rozwiązać na 3 sposoby.
Andreas
Nagroda: 1100 sztuk złota, 2800 exp
Udajcie się do winnicy Valerio. Porozmawiajcie z pracownikami na temat sytuacji. Po kilku rozmowach dostaniecie wpis do dziennika.
Wróćcie do Valerio, który siedzi teraz w karczmie Gerstanda (Pęknięta Struna), na wyższym piętrze. Jeżeli nie wiecie gdzie to jest, to możecie się tam dostać z przewodnikiem.
Po przekazaniu nowin Valerio poprosi Was o sabotaż winnicy. Jeżeli powiecie, że takie coś jest kosztowne, to dodatkowo dostaniecie mieszek złota (50 sztuk).

Udajcie się teraz do wioski Silbach i porozmawiajcie w karczmie z Viktorem. Podpowie Wam, jak można sabotować uprawy. Teraz udajcie się pod osłoną nocy do winnicy.
Sposoby na uszkodzenie winnicy Valerio:

- podpalenie - przy drodze, koło schodów, znajdują się wozy; jeżeli weźmiecie do ręki pochodnię, to możecie je spalić; pójdźcie teraz zająć się innymi sprawami i wróćcie tu po kilku godzinach; czynność zostanie zaliczona dopiero, gdy wozy spalą się całkowicie;

- kradzież narzędzi - w składziku przy głównym budynku znajdują się skrzynie, otwórzcie je i zabierzcie z nich wszystko;
- uszkodzenie winorośli - podejdźcie do kilku krzaków winogron i wejdźcie z nimi w interakcję;

- zniszczenie siana - przemieńcie się w polną bestię i uszkodźcie snopki (atakując je) na polu przy głównym budynku; nie musicie niszczyć wszystkich, ale każdy da Wam 30 exp; jeżeli do tej pory nie znaleźliście zwoju przemiany, to możecie kupić taki czar u Dimy w Archolos (plac przed gildią Araxos) - kosztuje 40 sztuk złota; ponownie w człowieka możecie się przemienić klawiszem enter.
Po skończonej robocie wróćcie do zleceniodawcy. Otrzymacie w nagrodę doświadczenie (jego ilość zależy od wykonanej liczby prac - maksymalnie 800 exp). Poczekajcie teraz aż przyjdzie Gerhard. Porozmawiajcie z nim - da Wam skórzany mieszek (100 sztuk złota) oraz każe wrócić jutro. Tak zróbcie.

Porozmawiajcie z Andreasem i pójdźcie do winnicy. Musicie iść tam pieszo. Na drodze spotkacie Gerharda (nieważne którą trasą się wybierzecie). Rozpocznie się szturm na winnicę. Udajcie się na piętro głównego budynku i pokonajcie Holdwiga. Teraz możecie zadecydować o jego losie.
Idźcie zameldować o wydarzeniu Andreasowi (dalej jest w karczmie). Możecie teraz porozmawiać z Bradlockiem. Otrzymacie 2000 exp, a następnego dnia 750 sztuk złota. Wybierzcie się również do winnicy, to dostaniecie jeszcze 200 sztuk złota.
Holdwig
Nagroda: 1050 sztuk złota, 2550 exp
Po przybyciu do winnicy pójdźcie porozmawiać z Holdwigiem. Znajduje się na piętrze głównego budynku. Zaoferujcie mężczyźnie pomoc.
Holdwig poprosi Was o wypytanie się pracowników na temat opinii wobec niego. Porozmawiajcie z nimi, po kilku rozmowach dostaniecie wpis. Wróćcie do zleceniodawcy i mu powiedźcie, co udało Wam się ustalić.
Mężczyzna poruszy temat niejakiego Gerharda - doradcy Andreasa. Wyśle Was, abyście pozbyli się go.

Dla dodatkowych kilku punktów doświadczenia możecie wypytać sprzedawców w mieście Archolos o Gerharda. Po 3 konwersacjach dostaniecie 50 exp, jednak niczego się nie dowiecie. Musicie skupić się na karczmarzach.
Idźcie do karczmy Gerstanda (Pęknięta Struna). Porozmawiajcie z właścicielem na temat Gerharda. Mężczyzna nie udzieli Wam informacji, ale odejdzie zza lady. To Wasza szansa.

Wejdźcie za ladę, w malutkim składziku znajduje się kufer karczmarza. Otwórzcie go (będziecie do tego potrzebować wytrychów), wyciągnijcie z niego księgę i ją przeczytajcie.
Porozmawiajcie teraz z karczmarzem. Znajduje się na piętrze. Możecie kazać mu namówić Gerharda do ucieczki, wtedy musicie wrócić do Gerstanda następnego dnia. Druga opcja to przekonanie mężczyzny do przyznania się do winy. Ta ścieżka fabularna wymaga spotkania z karczmarzem pod domem sędziego. Udajcie się do koszar (koło strażnika, który odbiera nagrody za przestępców). Następnie wróćcie do karczmy Gerstanda kolejnego dnia.
Niezależnie od sposobu rozwiązania sytuacji, efekt będzie ten sam - Gerhard zniknie. Teraz możecie wrócić do Holdwiga i powiedzieć mu o wesołej wiadomości (dostając przy tym 500 exp).
Mężczyzna poprosi Was o załatwienie sprawy szkodników, które niszczą plony. Aby to zrobić, udajcie się za winnicę, do niewielkiego zagajnika. Tam znajduje się tunel, który należy oczyścić.

Uważajcie jednak, gdyż poza celem misji, zaraz za winnicą jest również niedźwiedź. To groźny przeciwnik, choć wrażliwy na broń sieczną. Należy unikać jego ciosów, gdyż mocno bije. Można go również podprowadzić w okolice winnicy, aby otrzymać pomoc w walce.
Pójdźcie do tunelu, w jego okolicach kręcą się szczury, jednak prawdziwym problemem mogą być dwa zębacze, bądźcie na nie gotowi. W samym przejściu są jedynie polne bestie. Po wyeliminowaniu ostatniej, powinien Wam się zaktualizować dziennik.

Przy wylocie z tunelu zatrzyma Was pracownik winnicy i powie, że zostali zaatakowani. Teraz możecie pomóc farmerom w walce z najemnikami. Po potyczce udajcie się na piętro głównego budynku - do Holdwiga. Pomóżcie mu w starciu z bratem.
Możecie wybrać los dla Andreasa. Jeżeli pozwoliliście oślepić Andreasa, to Holdwig przekaże Wam 300 sztuk złota; w przypadku, gdy zaproponowaliście Kolonię, to tylko podziękuje Wam za pomoc. Zameldujcie o Waszym sukcesie Bradlockowi - otrzymacie 2000 exp, a następnego dnia 750 sztuk złota.
Pogodzenie braci
Nagroda: 425 sztuk złota (-125 sztuk złota w ramach maksymalnych wydatków), 2500 exp oraz osiągnięcie Wola ojca
Po przybyciu do winnicy nie zaprzestawajcie wypytywania pracowników, nawet po tym, gdy otrzymacie wpis do dziennika. Jeżeli będziecie cierpliwi, to w końcu jeden z winiarzy powie Wam, że ojciec braci chciał, żeby zajmowali się gospodarstwem wspólnie. Dodatkowo poinformuje Was, że rozmawiał o tym z Liamem.

Jest to stary pracownik winnicy, który zwykle przesiaduje w okolicach placu przed budynkiem głównym.
Wypytajcie się Liama o obu braci. Zapytajcie się go kilkukrotnie co słychać. W pewnym momencie pojawi się możliwość porozmawiania z nim o tym, skąd tyle wie o gospodarstwie - zróbcie to. Następnie poruszcie temat konfliktu, a potem zaproponujcie, że załatwicie brakujące formalności.

Wróćcie do Liama następnego dnia i zabierzcie dokumenty. Udajcie się teraz do miasta Archolos i odwiedźcie Venzela. Lokum mężczyzny znajduje się zaraz obok siedziby Mateya (osoba dająca Wam obywatelstwo) - naprzeciwko gildii Araxos.
Skryba ma jednak problemy ze strażnikami. Musicie teraz znaleźć Dustera. Mężczyzna jest oparty o budynek naprzeciwko domu Venzela (nieco z prawej). Porozmawiajcie z nim i zaproponujcie mu pomoc. Wejdźcie teraz ponownie do pracowni Venzela. Ekran się zaciemni i będziecie mogli po raz kolejny pogawędzić ze strażnikiem Dusterem, otrzymacie dodatkowo 25 sztuk złota.
Porozmawiajcie teraz z Venzelem, dajcie mu 25 sztuk złota i odbierzcie dokumenty. Z nimi udajcie się do Mateya. Mężczyzna zgodzi się Wam pomóc. Zaoferuje umowę - możecie zdradzić fałszerza albo zapłacić 100 sztuk złota.
Niezależnie od decyzji wróćcie teraz do Liama i oddajcie mu testament (+500 exp). Następnie udajcie się do zleceniodawcy - Bradlocka. Otrzymacie 2000 exp oraz osiągnięcie Wola ojca (więcej o achievementach dowiecie się na osobnej stronie Lista wszystkich osiągnięć), a gdy wrócicie do niego następnego dnia dostaniecie 400 sztuk złota.
0
- Kroniki Myrtany - poradnik do gry
- Kroniki Myrtany: Opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Zadania poboczne
- Kroniki Myrtany: Archolos i okolice
- Kroniki Myrtany: Archolos i okolice - lista wszystkich misji
- Kroniki Myrtany: Lista wszystkich spotkań
- Kroniki Myrtany: Mój nowy dom - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Naturalne metody - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Dostawa materiałów - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Gambit Królewski - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Perły wody - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Dla koneserów - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Polowanie z Allanem - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Czyste ulice - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Wola nieba - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Honor robotnika - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Pijany przewodnik - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Pod zastaw - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nie dla psa kiełbasa - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Gorączka złota
- Kroniki Myrtany: Folwark chłopięcy - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Powiew Północy - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Dzielnica pięści - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Uprowadzona - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Gdzie słów dużo - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Złote Innosy - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nowy na Archolos - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Zielona latarnia i skarb - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: W cichej mgle - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Talerz ciepłej strawy - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Dom nie do poznania - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Teatr obitej twarzy - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Mały upominek - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nieszczęśliwy mąż - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Król bez korony
- Kroniki Myrtany: Archolos i okolice
- Kroniki Myrtany: Zadania poboczne
- Kroniki Myrtany: Opis przejścia
Komentarze czytelników
loteka Junior
Bryłka rudy od ezekiela jest do otrzymania tylko raz. Albo przy zadaniu "ukochana córka" albo "kupiec ezekiel". Jeżeli pójdziemy do ezekiela po kasę za miejsce na cmentarzu " ukochana córka" dostaniemy bryłkę rudy i wtedy przy opcji kupna kontaktów od veit przy zadaniu "kupiec ezekiel" ten powie, że nie ma pieniędzy i będzie musiał obejść się bez tego.
tomaszz25811 Junior
Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?
Onikage Legionista
W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.
maniekz Junior
Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?
bartoszd2581114 Junior
Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.
KamilKT1 Junior
jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota
bozenan Junior
Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?
Crazy_Men Chorąży
W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć
boy3 Legend
Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?
Edit:Dobra, nie ważne już mam...
JustMikael Junior
Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
