Kroniki Myrtany: Bestia z Archolos - solucja, opis przejścia
Od pewnego czasu słyszeliście na pewno pogłoski o groźnej bestii grasującej po wyspie. Czas ją złapać. Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany znajdziecie solucję zadania Bestia z Archolos. Dowiecie się również jak zdobyć osiągnięcia Bestia z Archolos oraz Ukryta prawda.
Aktualizacja:
Właściciel Silbach Ramsey chce zorganizować polowanie na bestię straszącą mieszkańców wioski. Na tej stronie poradnika do Kronik Myrtany znajdziecie solucję zadania Bestia z Archolos. Przy okazji dowiecie się jak odblokować osiągnięcia Bestia z Archolos oraz Ukryta prawda.
- Nagroda i początek zadania
- Początek zadania
- Las
- Ukryta prawda - wskazówki
- Walka z bestią
- Po potyczce i zakończenie zadania
- Ukryta prawda
Nagroda i początek zadania
Nagroda: w sumie (licząc z doświadczeniem zdobytym podczas odblokowywania osiągnięć) 7100 exp, Rodowy łuk Ramseya, zwoje przemiany
Po zadaniu Jedyna droga do Jona w sali tronowej Ulryka zaczepi Was Ramsey. Jest to właściciel Silbach. Powie Wam, że chce urządzić polowanie na bestię, która ponoć od jakiegoś czasu grasuje po okolicy. Poprosi Was o spotkanie w jego domu na Starym mieście w Archolos. Udajcie się tam (możliwe, że będziecie musieli odczekać kilka dni).
Wykonując to zadanie możecie odblokować jednocześnie 2 osiągnięcia: Bestia z Archolos oraz Ukryta prawda. Aby zdobyć to pierwsze, wystarczy ukończyć tę misję. W tym drugim przypadku musicie być dociekliwi. Oba trofea opisaliśmy na stronie Lista wszystkich osiągnięć.
Początek zadania

Dom Ramseya znajduje się naprzeciwko lokalu Ernesto. Mężczyzna czeka już na Was wraz z kilkoma innymi myśliwymi. Podejdźcie do niego, a po krótkiej rozmowie poinformuje Was, że powinniście się udać do karczmy w Silbach.
Po wejściu do lokalu zatrzyma Was Bastian i skieruje na górę. Porozmawiajcie tam z Allanem (stoi na górze schodów wraz z innymi myśliwymi). Nie jest istotne jakie opcje dialogowe wybierzecie podczas rozmowy z nim. Historia i tak zakończy się Waszym piciem (+300 exp).

Udajcie się teraz spać. Wasz pokój znajduje się na końcu korytarza po prawej stronie. Po odpoczynku zejdźcie na dół i ponownie porozmawiajcie z Bastianem - jesteście spóźnieni.
Wyjdźcie przez północną bramę Silbach i zatopcie się w las pomiędzy miastem Archolos i wioską. Jeżeli nie oczyściliście wcześniej tej lokacji, to spodziewajcie się walki z wargami i zombie.
Las

Idźcie drogą, aż dotrzecie do ciał zwierząt. Skierujcie się wtedy w lewo, do jaskini w lesie.

Przed nią znajdziecie ciało i ślady krwi prowadzące do środka. Udajcie się do jaskini i porozmawiajcie z Gerkiem. Niestety mężczyzna po rozmowie umrze.
Ruszcie teraz na przeciwległą część lasu. Gdy zbliżycie się do niej usłyszycie dźwięk rogu. Podejdźcie do ściany skalnej


W lesie przy skałach, w kierunku Silbach, znajdziecie ciało kolejnego myśliwego. Mężczyzna leży pod półką skalną, na której jest widoczna jaskinia.
Podejdźcie do trupa i wejdźcie w interakcję z rogiem lub ranami. Po niej pojawi się za Waszymi plecami Detlow. Po rozmowie dostaniecie się wspólnie do leża bestii.
Ukryta prawda - wskazówki
Pierwszym krokiem do zdobycia osiągnięcia Ukryta prawda jest znalezienie wskazówek w lesie, w którym szukacie bestii. Poniżej znajdziecie ich listę. Musicie do nich podejść na tyle blisko, aby Marvin to skomentował. Dopiero wtedy trop się "zaliczy". Nie musicie odnaleźć ich wszystkich, ominięcie 1 wciąż umożliwi zdobycie osiągnięcia.
Ciała zwierząt

Idąc drogą napotkacie na ciała zwierząt.
Zwoje magiczne


Jeżeli staniecie przodem do jaskini, w której znaleźliście Gerke, to po prawej stronie od niej, za krzakami i w okolicach ogniska, znajdziecie pozostałości magicznych zwojów.
Mikstury many


Butelki mikstur many możecie znaleźć pomiędzy ciałem wilka oraz skałą. Są w okolicach dużego skalno-ziemnego słupa.
Walka z bestią
Po rozmowie z Detlowem znajdziecie się w leżu bestii. Jest to normalnie niedostępna (gdyż znajduje się za wysoko, aby się tam dostać bez kodów) niewielka jaskinia. Na jej końcu spotkacie opancerzonego brzytwiaka.

To kolejna walka z bossem. Przeciwnik nie powinien stanowić jednak wielkiego zagrożenia dla Was. Potwór nie zadawał nam prawie żadnych obrażeń (należy jednak przyznać, że mieliśmy ulepszoną zbroję rycerza).
Ponadto w potyczce pomaga Wam Detlow, który radzi sobie z bestią całkiem nieźle. Jednakże gdy zdrowie stwora spadnie do około połowy, to myśliwy pada na ziemię i nie ma z niego pożytku.
Poza standardowymi ugryzieniami, zwierzę posiada również umiejętność krzyku, która "paraliżuje" postacie. Używa jej dość często. Sam jednak również wtedy za bardzo nic nie robi, więc należy po prostu to przeczekać i atakować, gdy nadarzy się okazja. Za pokonanie potwora otrzymacie 2000 exp oraz osiągnięcie Bestia z Archolos.
Po potyczce i zakończenie zadania

Po bitwie porozmawiajcie z Detlowem i udajcie się ponownie do Silbach. Przed wioską czeka już na Was Ramsey. Porozmawiajcie z mężczyzną i pójdźcie za nim do karczmy. Zagadajcie teraz do Bastiana. Podejdzie do Was Albyn i zaprosi na spotkanie.
Udajcie się do domu Albyna / Ramseya w wiosce. To ten górujący nad osadą. Z pewnością już tam byliście załatwiając sprawy ze starszym Silbach. Budowla znajduje się przy południowej bramie.

Wejdźcie do pokoju koło balkonu. Wysłuchajcie przemowy Ramseya. To zakończy zadanie. Otrzymacie 3000 exp oraz Rodowy łuk Ramseya. Warto również porozmawiać ze wszystkimi gośćmi, gdyż za każdą konwersację dostaniecie 50 exp.
Dla dodatkowego doświadczenia (500 exp) udajcie się do łuczarki Fridy w mieście (jej sklep znajduje się na placu targowym - symbol łuku). Powiedzcie jej o śmierci Allana.
Ukryta prawda
Zakończenie zadania nie spowoduje od razu zdobycia osiągnięcia Ukryta prawda - na to musicie jeszcze nieco zapracować. Po rozmowie z Ramseyem udajcie się na balkon i zagadajcie do Detlowa na temat bestii.


Pójdźcie do lasu za farmę Bermara. Jeżeli wcześniej tam nie byliście, to czeka Was walka ze zwierzętami oraz orkami. Podejdźcie do klatki znajdującej się na wybrzeżu. Musicie to zrobić nawet jeżeli już kiedyś tu byliście. Usłyszycie komentarz Marvina. Teraz możecie ruszyć do miasta Archolos.


Należy spotkać się z Detlowem. Mężczyzna ma swoją siedzibę na starym mieście. W okolicach złotnika (pierścień a mapie). Wejście do jego budynku zdobią dwa trofea wilka.
Porozmawiajcie z myśliwym na temat bestii. Podczas konwersacji otrzymacie osiągnięcie. Niezależnie od Waszych wyborów, dialog zakończy się potyczką. Detlow walczy bronią jednoręczną i jest szybki. Często zadaje podwójne ataki. Za pokonanie myśliwego otrzymacie 500 exp, a z jego ciała będziecie mogli zabrać łuk, który otrzymał za zabicie bestii.
Przy okradaniu zwłok Detlowa warto jednak uważać, gdyż w zależności od okoliczności Wasza walka może przyciągnąć uwagę strażnika - nawet jeżeli pojedynkujecie się w domu Detlowa. Jeżeli "policjant" zobaczy, że zabieracie miecz/okradacie zwłoki, to Was zaatakuje.
0
- Kroniki Myrtany - poradnik do gry
- Kroniki Myrtany: Opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Zadania poboczne
- Kroniki Myrtany: Wilcze leże i okolice
- Kroniki Myrtany: Wilcze leże i okolice - lista wszystkich misji
- Kroniki Myrtany: Spotkania (Wilcze leże) - lista wszystkich
- Kroniki Myrtany: Krew Myśliwego - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Ostre jak brzytwa - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nocne wycie - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nie zaznasz spokoju - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nie do podźwignięcia - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nowe trunki - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Czas decyzji - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Przełomowe odkrycie - solucja opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Wilczych skór wiele - solucja opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Srebro i stal - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nocny wartownik - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Bestia z Archolos - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Wilcze leże i okolice
- Kroniki Myrtany: Zadania poboczne
- Kroniki Myrtany: Opis przejścia
Komentarze czytelników
loteka Junior
Bryłka rudy od ezekiela jest do otrzymania tylko raz. Albo przy zadaniu "ukochana córka" albo "kupiec ezekiel". Jeżeli pójdziemy do ezekiela po kasę za miejsce na cmentarzu " ukochana córka" dostaniemy bryłkę rudy i wtedy przy opcji kupna kontaktów od veit przy zadaniu "kupiec ezekiel" ten powie, że nie ma pieniędzy i będzie musiał obejść się bez tego.
tomaszz25811 Junior
Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?
Onikage Legionista
W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.
maniekz Junior
Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?
bartoszd2581114 Junior
Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.
KamilKT1 Junior
jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota
bozenan Junior
Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?
Crazy_Men Chorąży
W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć
boy3 Legend
Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?
Edit:Dobra, nie ważne już mam...
JustMikael Junior
Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
