Kroniki Myrtany - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Gothic z rana jak Myrtana Kroniki Myrtany poradnik, solucja to pełny opis przejścia gry oraz porady na start, do craftingu, walki i broni. Podpowiadamy jak zainstalować moda, opisujemy kody/cheaty i wymagania sprzętowe.

Ostatnia aktualizacja: 12 stycznia 2023

Niniejszy poradnik do modyfikacji Kroniki Myrtany zawiera wszystkie informacje niezbędne do przejścia gry oraz odkrycia sekretów tego rozległego świata. Całość została podzielona na 5 części.

Kroniki Myrtany: Zawartość poradnika

Podstawy zawierają przydatne porady. Ponadto można tam znaleźć wskazówki dotyczące craftingu i szybkiej podróży, a także opis dostępnych w grze gildii.

W FAQ odnajdziecie odpowiedzi na najbardziej nurtujące graczy pytania. Dowiecie się jaki krwiopijca zaatakował Waszego brata, jak zostać magiem i wiele więcej.

Część poradnika zatytułowana Misje główne pomoże Wam, jeżeli utkniecie w trakcie wykonywania wątku fabularnego. Dział ten jest podzielony na rozdziały w celu łatwiejszego odnalezienia potrzebnych informacji..

Jeżeli samo przejście fabuły Wam nie wystarczy, to warto zaglądnąć do Misji pobocznych, gdzie zostało opisane przejście zadań opcjonalnych, wraz z uwzględnieniem różnych wyborów, jakie mogą podjąć gracze.

Szukacie mocnych wrażeń i nietypowych przeciwników? Powinniście się zaznajomić ze stroną Listy gończe. Są tam opisani naprawdę silni wrogowie, którzy łatwo poradzą sobie z nieostrożnym podróżnikiem.

Nie wszystkim wystarczy samo przejście Kronik Myrtany. Dla tych osób jest sekcja Osiągnięcia. Tutaj przeczytacie jak odblokować wszystkie achievementy.

Aneks dostarczy Wam informacji dotyczących wymagań gry oraz jej wersji językowej. Dowiecie się również jak zainstalować tą modyfikację.

Kroniki Myrtany: Szybkie porady na start

Jeżeli zastanawiacie się, co powinniście wiedzieć zanim zasiądziecie do zabawy w modyfikacji Kroniki Myrtany, to nie musicie dalej szukać. Poniżej znajdziecie kilka szybkich porad na start, które znacznie ułatwią Wam życie.

  1. Nie sprzedawaj lag. Fanom serii Gothic raczej nie trzeba przedstawiać tej broni. Jest to zwykły kij, który zadaje niewielkie obrażenia i nie przedstawia praktycznie żadnej wartości pieniężnej. W Kronikach Myrtany można go jednak wykorzystać w craftingu. Dzięki niemu zrobicie szaszłyki oraz wystrugacie sobie bełty lub strzały - całkiem użyteczne.
  2. Zbieraj wszystko. Jest to porada szczególnie przydatna na początku rozgrywki, gdy nie macie grosza przy duszy. Bohater nie ogranicza wskaźnika przeciążenia lub limitu rzeczy, jakie może ze sobą nosić. Dlatego też nie musicie się martwić o ilość rupieci w plecaku. Oczywiście niektóre przedmioty mogą się wydawać nieprzydatne na pierwszy rzut oka, ale zawsze można je sprzedać (choćby za 1 sztukę złota), a często mają zastosowanie w craftingu.
  3. Gotuj jedzenie. Podczas gry znajdziecie, dostaniecie lub możecie kupić wiele przepisów. Dzięki nim zregenerujecie życie i manę szybciej, niż w przypadku jedzenia nieprzetworzonego pożywienia lub usmażonego mięsa. Szczególnie jeżeli nie macie pod ręką mikstur.
  4. Jak najszybciej naucz się pozyskiwać trofea. Zdzieranie skór, pozyskiwanie zębów itp. to bardzo dobry sposób, aby zarobić, szczególnie na początku. Dodatkowo te umiejętności nie kosztują wiele punktów nauki, jedynym minusem jest ich wysoka cena w złocie.
  5. Czytaj wszystko. Kroniki Myrtany mogą pochwalić się dość bogatą biblioteką. Podczas podróży znajdziecie wiele ksiąg oraz listów. Możecie również je kupić. Warto czytać wszystko, gdyż zaznajomienie się z nową lekturą daje nam zastrzyk doświadczenia. Niejednokrotnie po przeczytaniu kartki aktywuje się również zadanie, a nawet nauczycie się cennej umiejętności.

Więcej porad znajdziecie na osobnej stronie: Porady na start.

Kroniki Myrtany: Wszystkie zadania główne, solucja

W natłoku zadań pobocznych, łatwo jest zapomnieć, że istnieją również misje fabularne, które przybliżą Was do końca przygody. W tej sekcji poradnika do moda Kroniki Myrtany znajdziecie spis questów niezbędnych do ukończenia gry.

Rozdział 1

  1. Pod pokładem
  2. W gorącej wodzie kąpany
  3. W poszukiwaniu azylu
  4. Spotkanie po latach
  5. Braterska pomoc
  6. Trzeba to rozchodzić
  7. Lekarstwo dla Jorna
  8. Bez śladu

Rozdział 2

  1. Wyruszamy do miasta
  2. Jak igła w stogu siana
  3. Obywatel Marvin
  4. Dołączenie do Gildii Kupieckiej
  5. Przyjęcie do straży miejskiej
  6. Nieuczciwa konkurencja
  7. Pojawia się i znika

Rozdział 3

  1. Wśród łotrów
  2. Krwawa waluta
  3. Starzy znajomi
  4. Turniej
  5. Rozwiązywanie języków
  6. Raport z prac
  7. W biały dzień
  8. Trop więźnia
  9. Trop grotu
  10. Trop ulotek

Rozdział 4

  1. Srebrna podszewka
  2. Im się należy
  3. Po nitce do kłębka
  4. Jedyna droga do Jona
  5. Podróż do wnętrza kopalni
  6. Ponowne spotkanie
  7. Wodny krąg

Rozdział 5

  1. Z deszczu pod rynnę
  2. Nadchodzący Sztorm

Solucja w przygotowaniu

Kroniki Myrtany: Wszystkie zadania poboczne

W modzie Kroniki Myrtany dociekliwy gracz może znaleźć naprawdę wiele zadań pobocznych. Nie przybliżą Was one do ukończenia gry, ale sprawią, że poznacie sporo ciekawych historii, zdobędziecie cenne nagrody, a także ogromną ilość doświadczenia. Poniżej znajdziecie szczegółowy opis tych misji.

Sibilach i okolice

  1. Nikt nie zostaje z tyłu
  2. Trzy prace alchemika
  3. Sztuka pisania
  4. W młynie jak w młynie
  5. Odnaleźć Rolfa
  6. Spłata długu
  7. Porządki
  8. Nieostrożny zakład
  9. Baranek
  10. Oczyścić brzeg
  11. Sprawa życia lub śmierci
  12. Ukochana córka
  13. Kupiec Ezekiel
  14. Ostatnia partia towaru
  15. Pomoc dla powodzian
  16. Raz na wozie...
  17. Chłopiec na posyłki
  18. Zaginione składniki Bodowyna
  19. Farmerzy
  20. Bez zamiatania pod dywan
  21. Królowa cierni

Archolos i okolice

  1. Spotkania
  2. Mój nowy dom
  3. Naturalne metody
  4. Dostawa materiałów
  5. Gambit Królewski
  6. Perły wody
  7. Dla koneserów
  8. Polowanie z Allanem
  9. Czyste ulice
  10. Wola nieba
  11. Honor robotnika
  12. Posłaniec Dimy
  13. Pijany przewodnik
  14. Pod zastaw
  15. Nie dla psa kiełbasa
  16. Ta ryba nie śmierdzi
  17. Problematyczna trójka
  18. Praca dla rzeźnika
  19. Praca dla kowala
  20. Praca dla alchemika
  21. Praca dla łuczarza
  22. Praca dla cieśli
  23. Wyrwać chwasta
  24. Gorączka złota
  25. Szkolenie rekrutów
  26. Oręż strażnika
  27. Nocny patrol
  28. Straż nocna
  29. Folwark chłopięcy
  30. Powiew Północy
  31. Dzielnica pięści
  32. Uprowadzona
  33. Gdzie słów dużo
  34. Wojna kupców
  35. Złote Innosy
  36. Nowy na Archolos?
  37. Zielona latarnia i skarb
  38. W cichej mgle
  39. Talerz ciepłej strawy
  40. Dom nie do poznania
  41. Teatr obitej twarzy
  42. Mały upominek
  43. Nieszczęśliwy mąż

Inne lokacje

  1. Spóźniony pracownik
  2. Niech stanie się światłość
  3. Otoczeni przez niebezpieczeństwo
  4. Morskie opowieści
  5. Za zamkniętymi drzwiami
  6. Gorące piaski
  7. Nadmorskie znalezisko
  8. Zniszczone plony
  9. Oporny uczeń
  10. Skarby Archolos
  11. Winowajca
  12. Złoty Interes / Kopalnia Araxos
  13. Miodowe lata
  14. Niedźwiedzia przysługa
  15. Tani strażnicy
  16. Grosz do grosza

Gildia Araxos

  1. Współpraca z Ramhą
  2. Przyczółek potrzebny od zaraz
  3. Kto jest kim
  4. Straż nocna
  5. To nie twoje
  6. Nowe wytyczne
  7. Transakcja ze zwiadem

Wilcze leże i okolice

  1. Krew Myśliwego
  2. Ostre jak brzytwa
  3. Nocne wycie
  4. Nie zaznasz spokoju
  5. Nie do podźwignięcia
  6. Nowe trunki
  7. Czas decyzji
  8. Przełomowe odkrycie
  9. Wilczych skór wiele
  10. Srebro i stal
  11. Nocny wartownik

Przystań Łotrów

  1. Ucieczka
  2. Żądełko
  3. Sakiewka Larry'ego
  4. Jak grochem o ścianę
  5. Zakopane skarby
  6. Kilka gęb do obicia
  7. Jak kulą w płot

Klasztor magów wody

  1. Najwięksi będą najmniejszymi
  2. Wojownik Innosa
  3. Sokoli Wzrok
  4. Kolekcjoner

Solucja w przygotowaniu

Kroniki Myrtany: Listy gończe

Podczas Waszych podróży na tablicy ogłoszeń będziecie mogli natknąć się na listy gończe. Są to zlecenia dotyczące zabicia różnych zwierząt oraz przestępców. Każdy taki przeciwnik przyniesie Wam sporo doświadczenia za pokonanie a także nieco złota. Warto jest więc się nimi zainteresować.

Rozdziały 1 i 2

  1. Niepokojąca bestia
  2. Mokry
  3. Śliskoręki
  4. Przerośnięty ścierwojad
  5. Wściekły dzik
  6. Tłuścioch
  7. Siekiernik

Rozdział 3

  1. Mytnik
  2. Krwiożerca
  3. Kanalarze
  4. Twardziel
  5. Lodowe wilki
  6. Zbuntowany nowicjusz

Rozdział 4

  1. Zimny
  2. Wdowa
  3. Hiena
  4. Chore szczury
  5. Niedźwiedź albinos

Kroniki Myrtany: Podstawy

Poniżej znajdziecie listę różnych przydatnych informacji. Tę część poradnika warto przeczytać jeszcze zanim zaczniecie zabawę z produkcją, szczególnie jeżeli nie mieliście wcześniej do czynienia z grami z serii Gothic. Z poniższej sekcji dowiecie się o czym pamiętać grając w Kroniki Myrtany, jak walczyć, używać szybkiej podróży itp.

  1. Porady na start
  2. Walka
  3. Bronie
  4. Crafting
  5. Szybka podróż
  6. Gildie
  7. Bestiariusz
  8. Własny dom

Kroniki Myrtany: FAQ

Ta sekcja jest gotowa odpowiedzieć na najbardziej nurtujące Was pytania bez potrzeby zagłębiania się w odmęty poradnika. Dowiecie się tutaj gdzie znaleźć lekarstwo dla Jorna lub jak zostać czeladnikiem.

  1. Jak się nauczyć magii?
  2. Czy tarcze są dostępne?
  3. Jak otwierać zamki?
  4. Jak zdobyć lekarstwo dla Jorna?
  5. Jak dołączyć do Magów wody?
  6. Jak zostać czeladnikiem?

Kroniki Myrtany: Osiągnięcia

Jest to sekcja dla największych miłośników Kronik Myrtany. Dzięki poradom zawartym na poniższych stronach dowiecie się jak odblokować wszystkie osiągnięcia. A jest ich sporo, z czego wiele można łatwo przegapić.

  1. Lista wszystkich osiągnięć
  2. Poza światem
  3. Starzy znajomi
  4. Górnicza Dolina
  5. Zmierzch bogów
  6. Archeolog

Kroniki Myrtany: Wymagania sprzętowe PC

  1. System operacyjny: Windows 7
  2. Procesor: Dual Core 2.0 GHz
  3. Pamięć RAM: 2 GB
  4. Karta graficzna: 256 MB
  5. Dysk twardy: 6 GB HDD

Więcej informacji znajdziecie na osobnej stronie poradnika: Wymagania sprzętowe.

Autor Poradnika

Damian Gacek

Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. Swoją karierę zawodową rozpoczynał jako lektor języka angielskiego. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 r. Przez ten czas pisał dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Gdy był młodszy zdarzyło mu się nawet popełnić artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Uwielbia RPG-i oraz strategie. Często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

więcej

Informacje o Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 11 stycznia 2022, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 12 stycznia 2022, odwiedź Opis przejścia