Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia Kroniki Myrtany poradnik, solucja

Wysłannik królewski Grayson oczekuje usług gildii. Lorenzo wysyła Was, abyście się nim zajęli. Na tej stronie poradnika do Kronik Myrtany znajdziecie solucję zadania Dla dobra publicznego.

Ostatnia aktualizacja: 22 maja 2023

Pod koniec 4 rozdziału i po powrocie z Wilczego Leża, szef Waszej gildii wyśle Was do pomocy wysłannikowi królewskiemu Graysonowi. Mężczyzna ma dla Was serię zadań. Poniższa strona poradnika do Kronik Myrtany zawiera solucję pierwszego z nich Dla dobra publicznego (misja dla członków gildii).

Nagroda: 2500 exp oraz 300 lub 600 sztuk złota

Początek zadania

Po rozmowie z Lorenzo udajcie się do starego miasta - Waszym celem jest ratusz - Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Po rozmowie z Lorenzo udajcie się do starego miasta - Waszym celem jest ratusz. Na najwyższym piętrze znajduje się siedziba Graysona. Porozmawiajcie z wysłannikiem. Okazuje się, że potrzebuje on kwater dla swoich ludzi i chce w tym celu wykorzystać koszary Araxos.

Udajcie się do Lorenzo i porozmawiajcie na ten temat. Szef gildii nie będzie zadowolony. Powie Wam jednak, że macie zdobyć dom należący do handlarza ryb w porcie, a towarzyszyć ma Wam Caramon. Idźcie po wojownika - jak zwykle siedzi na dziedzińcu przed gildią. Porozmawiajcie z nim i udajcie się za nim.

Mężczyzna zaprowadzi Was bezpośrednio pod sporny dom - Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Mężczyzna zaprowadzi Was bezpośrednio pod sporny dom. Znajduje się on zaraz obok stoczni. Wejdźcie do niego i porozmawiajcie z Kalebem. Zadanie można wykonać na 2 sposoby.

Negocjacje - #1 rozwiązanie

Ta opcja rozwiązania zadania wydaje się bardziej uczciwa, jednak musicie liczyć się z tym, że dostaniecie za misję mniej złota - 300 (2. ścieżka przyniesie Wam 600 sztuk złota).

Możecie przekonać Kaleba do wynajęcia swojego domu gildii. Rozpocznijcie z nim rozmowę i powiedzcie, że macie dla niego ofertę. Następnie podczas konwersacji bądźcie grzeczni i dopytujcie się go o niechęć do gildii.

Podczas ostatniej wymiany zdań koniecznie podkreślcie, że Araxos ucierpi na jego odmowie. To przekona mężczyznę. Przekażcie teraz informację o układzie Caramonowi (czeka na Was przed budynkiem).

Macie 2 zadania. Załatwić nowe lokum dla ludzi Kaleba oraz pozyskać przeprosiny od Lorenzo.

Udajcie się najpierw do karczmy Helgi. Kobieta z radością zgodzi się udostępnić pokoje dla ludzi Kaleba. Teraz pójdźcie do Lorenzo. Mężczyzna nie będzie zachwycony, ale również zgodzi się napisać list.

Wróćcie do Kaleba - Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Wróćcie do Kaleba. Tym razem nie będzie go w domu. Kupca spotkacie przy jego stoisku rybnym, które znajduje się nieopodal spornego budynku - obok budowanego z drewna domu. Porozmawiajcie z kupcem.

Porozmawiajcie z Lorenzo, nie będzie zachwycony takim sposobem wykonania zadania, ale musi się pogodzić z efektem. W dalszej kolejności poinformujcie o wszystkim Graysona. Następnie ponownie odbądźcie konwersację z Lorenzo. Otrzymacie 2500 exp oraz 300 sztuk złota.

Podstęp - #2 rozwiązanie

Bardziej dochodowy sposób rozwiązania zadania, choć jednocześnie niejednoznaczny moralnie.

Podobnie jak w przypadku opisanego wyżej rozwiązania musicie porozmawiać z Kalebem. Jednak podczas konwersacji zakończcie ją grubiańsko lub przy ostatniej wymianie zdań wybierzcie jakąś inną opcję dialogową niż to, że ucierpi Gildia.

Po zakończeniu rozmowy poinformujcie o jej wyniku Caramona. Mężczyzna ma plan. Udajcie się za nim do domu, aby odegrać małą scenkę. Następnie ponownie z nim pogadajcie przed budynkiem. Musicie zdobyć dla niego kilka rzeczy.

Składniki - #2 rozwiązanie

Aby podstęp się udał musicie zdobyć ludzkie kości, krew oraz miecz Wilczego syna. Jest spora szansa na to, że szczątki oraz oręż już posiadacie.

Krew

Jest to jedyny składnik, którego na pewno nie macie w swoim ekwipunku, gdyż nie wypada on zwyczajowo z przeciwników - Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Jest to jedyny składnik, którego na pewno nie macie w swoim ekwipunku, gdyż nie "wypada" on zwyczajowo z przeciwników. W celu zdobycia go udajcie się do miejskiego rzeźnika (na mapie symbol mięsa).

Porozmawiajcie z nim i powiedzcie, że krew jest Wam potrzebna dla alchemika (w przeciwnym razie musicie zapłacić 20 sztuk złota).

Ludzkie kości

Jest to coś, co już możecie mieć w swoim ekwipunku. Takie kości pozostawiają po sobie szkielety. Jeżeli walczyliście z nimi i zbieraliście pozostały po nich loot, to nie musicie już nic więcej robić.

W przypadku nie posiadania kości udajcie się po zmroku na miejski cmentarz - Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

W przypadku nie posiadania kości udajcie się po zmroku na miejski cmentarz. Przed kapliczką znajdują się 3 groby (środkowy już znacie z zadania Trop grotu). Musicie rozkopać prawe lub lewe miejsce spoczynku - nie ma znaczenia które (możecie też oba). W jednym dodatkowo znajdziecie zwój Bryła lodu, a w drugim Amulet krzepy (+5 do siły).

Broń Wilczego syna

Z pewnością mieliście już okazję znaleźć broń Wilczego syna - w kopalni lub zwiedzając Wilcze leże. Jeżeli jednak z jakiegoś powodu nie macie żadnego takiego oręża przy sobie, to musicie się udać ponownie do niezdobytej twierdzy.

W Wilczym leżu odwiedźcie znanego już Wam kowala - Einara (mieliście okazję z nim współpracować przy okazji zadania Po nitce do kłębka). Porozmawiajcie z mężczyzną. Zgodzi się Wam sprzedać stary miecz za 100 sztuk złota.

Zakończenie zadania - #2 rozwiązanie

Po zdobyciu wszystkich potrzebnych składników czas na ponowne spotkanie z Caramonem. Mężczyzna kręci się w okolicach targu rybnego, przed domem Kaleba. Wojownik powie Wam, że musicie wrócić po zmroku do rzeczonego domu i zainscenizować nawiedzanie.

W nocy udajcie się do budynku oraz rozmażcie krew na ścianie, zostawcie kości przed kominkiem i wbijcie miecz w ziemię - Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

W nocy udajcie się do budynku oraz rozmażcie krew na ścianie, zostawcie kości przed kominkiem i wbijcie miecz w ziemię. Wystarczy wejść w interakcję z zaznaczonymi powyżej miejscami.

Przeczekajcie teraz do rana i porozmawiajcie z Caramonem - Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Przeczekajcie teraz do rana i porozmawiajcie z Caramonem. Mężczyzna siedzi koło niedokończonego drewnianego budynku. Zaprowadzi Was pod dom Kaleba, gdzie zebrał już się tłumek ludzi.

Mężczyzna siedzi już koło tego budynku w nocy, ale nie porozmawia wtedy z Wami. Musicie poczekać do rana.

Ponadto po rozmowie z nim pójdziecie wspólnie pod dom Kaleba, gdzie powinien się zebrać tłum gapiów. Jedynie wtedy zadanie będzie kontynuowane. Podczas rozgrywki zdarzyło się nam, iż tłum się nie wygenerował. Przeczekanie i próby wykonania zadania o różnych porach się nie udały. Musieliśmy wczytać grę, co rozwiązało problem. Warto więc zrobić wcześniej zapis.

Zaczepi Was Kaleb i zgodzi się na sprzedaż domu - Kroniki Myrtany: Dla dobra publicznego - solucja, opis przejścia - Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Zaczepi Was Kaleb i zgodzi się na sprzedaż domu. Podczas konwersacji możecie powiedzieć, że porozmawiacie z Lorenzo o lokum dla jego ludzi lub nie (decyzja podjęta tutaj nie ma wpływu na nagrodę).

Zameldujcie o sukcesie Lorenzo, następnie porozmawiajcie z Graysonem. Ostatecznie odbierzcie nagrodę od szefa gildii 2500 exp oraz 600 sztuk złota.