Kroniki Myrtany: Kto jest kim - solucja, opis przejścia
Ta strona poradnika do moda Kroniki Myrtany zawiera opis przejścia zadania Kto jest kim. Lorenzo potrzebuje agenta w kopalni Araxos – Lorenzo, .
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany dowiecie się jak wykonać zadanie Kto jest kim. Lorenzo prosi Was o zbadanie sytuacji w kopalni złota Araxos.
Nagroda:
- Jeżeli kopacze zginą: 2000 exp, 800 sztuk złota
- Jeżeli kopacze przeżyją: 2000 exp, 800 sztuk złota, duży worek złota (po otwarciu dostaniecie 200 sztuk złota)
- Jeżeli kopacze przeżyją, a wy odkryjecie spisek: 2000 exp, 800 sztuk złota, 5 bryłek magicznej rudy
Po wykonaniu zadania głównego Nieuczciwa konkurencja, po pewnym czasie odblokuje się przed Wami możliwość wykonania misji Kto jest kim. Jej zleceniodawcą jest przywódca gildii Araxos - Lorenzo. Wystarczy pójść do niego i z nim porozmawiać - poruszcie temat, że wygląda na zmartwionego.

Mężczyzna zapyta się Was, czy mieliście okazję zwiedzić już kopalnię złota Araxos. Jeżeli tam jeszcze nie byliście, to czeka Was wycieczka. Po więcej informacji na jej temat udajcie się na osobną stronę - Złoty interes / Kopalnia Araxos.
Po odbyciu pierwszej wizyty w kopalni, ponownie porozmawiajcie z Lorenzo. Jeżeli w momencie rozmowy z szefem gildii ukończyliście już Złoty interes, to dyskusja sama potoczy się dalej. W obu przypadkach Lorenzo da Wam pieczęć i po raz kolejny wyśle do kopalni.
Drogę powinniście dobrze znać, najłatwiej można się tam dostać za pomocą szybkiej podróży.
UWAGA:
Podczas ponownego powrotu do kopalni może pojawić się drobny błąd. Mianowicie pomimo odczekania kilku dni pomiędzy kolejnymi wizytami, dziennik zadania może się nie zaktualizować. Co spowoduje, że nie możecie wejść do lokacji.
W takiej sytuacji wystarczy pójść do nadziemnej części kopalni, aby od razu udać się do jej wyjścia (przy palisadzie). Dziennik powinien się zaktualizować.

Odwiedzając kopalnię ponownie możecie nieco oszukać grę. Tym razem strażnik pozwoli Wam przejść koło siebie nawet bez rozmowy dotyczącej wejścia do kopalni. Oznacza to, że macie szansę dotrzeć do skrzyni (ta w której trzymacie bryłki złota) z Waszym ekwipunkiem. Jeżeli chcecie sobie ułatwić zadanie, to schowajcie w niej niezbędny sprzęt. Wtedy będziecie mogli go wyciągnąć po rozmowie z najemnikiem. Jeżeli jednak macie pancerz gildii Araxos, to zostanie on Wam zarekwirowany, więc zostawcie sobie jakiś inny.
Wykonując zadania w kopalni bardzo łatwo jest coś zepsuć tak, aby otrzymać zakończenie, w którym zabija się górników. Jeżeli chcecie uniknąć tego losu, to najlepiej trzymać się poniższych wskazówek.
Po wejściu do kopani Wasz dziennik się zaktualizuje. Nie ma nigdzie Roela (mężczyzny, który wcześniej stał przy wejściu).
Udajcie się do szybów po prawej. Zatrzyma Was strażnik Naars i zaproponuje rezerwację miejsca w kopalni za dwa samorodki złota. Zgódźcie się. Przy okazji go okradnijcie (jak nauczyć się kradzieży kieszonkowej dowiecie się z zadania Porządki). Otrzymacie dzięki temu piwo, które przyda się później.

Pójdźcie teraz do miejsca, w którym uprzednio zebraliście mech (zadanie Złoty interes). Ponownie zaczepi Was strażnik. Powiedzcie mu, że już kiedyś płaciliście - dzięki temu zażąda za przejście pięć, a nie dziesięć bryłek złota.

Na dnie szybu, przy miejscu, w którym wcześniej zebraliście mech, znajdziecie ciało Roela.

Idźcie teraz do siedziby strażników. Przy ruszcie stoi jeden z najemników. Za piwo opowie Wam kilka szczegółów odnośnie śmierci kopacza.

Powiedzcie o ciele Loafsowi, który siedzi przy ognisku w największej bocznej jaskini (tej z posłaniami).
Idźcie teraz do kupca Heisnera (znajduje się przy siedzibie strażników). Mężczyzna poinformuje Was, że ktoś mu ukradł paczkę ziela. Zgódźcie się zająć sprawą.

Udajcie się teraz od stoiska mężczyzny do jaskini mieszkalnej kopaczy. Idźcie po śladach skrętów, zbierając je po drodze.
Na miejscu przeszukajcie ognisko i porozmawiajcie z Loafsem. Zapytajcie się najpierw o tytoń, a potem o paczkę. Mężczyzna odpowie, że ktoś mógł ją podrzucić i że nic o sprawie nie wie. Jeżeli będzie miał inny dialog, to znaczy, że coś poszło po drodze nie tak i wczytajcie grę (o ile nie chcecie zabijać górników).
Wróćcie teraz do Heisnera i powiedźcie mu, że ktoś próbował wrobić górników. Pozostałe opcje doprowadzą później do rozlewu krwi.
Teraz idźcie do szybu kopalnianego niedaleko kupca. Zaczepi Was kopacz, któremu wcześniej pożyczyliście bryłki złota. Odda je Wam z nawiązką. Idźcie dalej.

Na końcu korytarza spotkacie Tolleka, mężczyzna poprosi Was o pomoc w wydobyciu złota. Zgódźcie się. Po robocie zapytajcie się go, co się dzieje w kopalni.
Idźcie się teraz przespać i wróćcie do Naarsa, okazuje się, że nie ma ani jego, ani kopaczy, którzy byli w jaskini.
Popytajcie się okolicznych górników, czy coś wiedzą o tej sprawie. Za trzecią konwersacją powinien się Wam uaktualnić dziennik.

Teraz pójdźcie się spotkać z Igorem. Aby dostać się do mężczyzny, idźcie do siedziby strażników i wejdźcie po schodach znajdujących się po lewej stronie. Tam zatrzyma Was najemnik i odeśle rozmawiać z Bloodwynem.

Zignorujcie to i udajcie się na lewo, na tyły siedziby najemników. Tam znajdziecie otwarte drzwi.

Przejdźcie przez nie i weźcie notatkę z półki. Przeczytajcie ją - dzięki temu dowiecie się nieco o sytuacji w kopalni.

Udajcie się teraz po drabinie na górę. W rogu pomieszczenia znajduje się skrzynia, która zawiera niezbędne dla Was czary snu. Oczywiście przy okazji możecie zebrać przedmioty z całego budynku - ma 3 piętra (łatwo przeoczyć piwnicę).
Wróćcie teraz do strażnika pilnującego przejścia do Igora i potraktujcie go czarem sen. Wejdźcie do budynku i porozmawiajcie z "przywódcą" kopalni. On streści Wam sytuację. Możecie przy okazji przeszukać jego pokój - nie ma nic przeciwko.
Wyjdźcie teraz z budynku. Na środku głównego szybu napotkacie ciekawą scenę.

Idźcie teraz porozmawiać z Murkiem. To ten sam mężczyzna, któremu wcześniej przynieśliście mech. Jest dalej przy ognisku w głównym korytarzu kopalni. Po Waszej rozmowie uda się do jaskini mieszkalnej kopaczy.
Przejdźcie się teraz bocznymi jaskiniami - tam gdzie byli Naars i strażnik pilnujący jaskini z pełzaczami. Po chwili podbiegnie do Was kopacz i zaprowadzi na spotkanie górników. Gdy tam dotrzecie, zagada do Was Loafs.
W przypadku, kiedy zrobiliście coś źle, to górnik uzna Was za szpiega i wraz z towarzyszami zaatakuje. Kopacze nie są zbyt silni, ale jest ich więcej. Jeżeli macie ze sobą swój sprzęt, walka nie sprawi Wam trudności, jeżeli nie, to warto się nieco wycofać, atakować ich pojedynczo i korzystać z bloku.

Jeżeli zrobiliście wszystko, tak jak opisaliśmy wyżej, wtedy górnicy docenią Wasze starania i będą otwarci na rozmowę. Każda opcja dialogowa zakończy sytuację pokojowo. Jednak warto dowiedzieć się więcej o całej sprawie i przy okazji zdobyć magiczną rudę. W tym celu zapytajcie się górników jaki mają plan.
W trakcie dyskusji poruszcie tematy związane ze wszystkimi poszlakami, które udało Wam się zebrać do tej pory. Idźcie teraz porozmawiać z Murkiem. Znajdziecie go w jaskini mieszkalnej kopaczy.
Po krótkiej rozmowie mężczyzna Was zaatakuje. Walka z nim nie powinna stanowić wyzwania, szczególnie jeżeli macie swój ekwipunek. Gdy już go pokonacie, zagadajcie do niego ponownie - połknie truciznę.

Teraz możecie wyjść z kopalni. Na drodze stanie Wam jeszcze strażnik bramy. Możecie go przekupić lub pokonać. Jeżeli macie ze sobą sprzęt, to walka powinna być dość prosta. Trudność może jednak nastąpić, jeżeli daliście go sobie odebrać. Wtedy możecie liczyć jedynie na Wasze wyuczone umiejętności oraz zdolność blokowania w odpowiednich momentach.
Wróćcie do Lorenzo i zdajcie mu raport. Mężczyzna będzie ucieszony i sowicie Wam wynagrodzi starania.
Po doprowadzeniu do skazania Bloodwyna, możecie udać się do miejskiego więzienia. Mężczyzna siedzi w jednej z cel. Zaczepi Was, gdy się do niego zbliżycie. Ta konwersacja da Wam dodatkowo 150 exp.
1
- Kroniki Myrtany - poradnik do gry
- Kroniki Myrtany: Opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Zadania poboczne
- Kroniki Myrtany: Gildia Araxos
- Kroniki Myrtany: Gildia Araxos - lista wszystkich misji
- Kroniki Myrtany: Współpraca z Ramhą - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Przyczółek potrzebny od zaraz - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Kto jest kim - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Straż nocna - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: To nie twoje - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Nowe wytyczne - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Transakcja ze zwiadem - solucja, opis przejścia
- Kroniki Myrtany: Zamykamy interes
- Kroniki Myrtany: Gildia Araxos
- Kroniki Myrtany: Zadania poboczne
- Kroniki Myrtany: Opis przejścia
Komentarze czytelników
tomaszz25811 Junior
Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?
Onikage Legionista
W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.
maniekz Junior
Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?
bartoszd2581114 Junior
Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.
KamilKT1 Junior
jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota
bozenan Junior
Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?
Crazy_Men Chorąży
W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć
boy3 Legend
Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?
Edit:Dobra, nie ważne już mam...
JustMikael Junior
Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?
DymeKappa Junior
https://www.gry-online.pl/poradniki/the-chronicles-of-myrtana-archolos/dom-nie-do-poznania/ze1cca6
Zadanie Dom nie do poznanie w kronikach jest zbugowane, zostal 1 dzień do licytacji i nie mogę o tym porozmawiać z nikim. Mam strój i pieniądze, ale Kazeem nie chce gadać.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
