Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pillars of Eternity 2 Deadfire M12 - Neketaka: Gardziel
Pillars of Eternity 2 Deadfire M12 - Neketaka: Gardziel
Ścieżki prowadzą do innych dzielnic miasta Neketaka.
Przesmyki. Prowadzą one do kilku miejsc, ale najważniejsze to Zaplecze gdzie przebywają czarnorynkowi handlarze. Musisz poprawnie zaliczyć scenę paragrafową żeby tam dotrzeć (zadanie "Zaplecze") - skręć w prawo, pójdź prosto, zbadaj stragan (test umiejętności) i przejdź przez stragan. Napotkanym bandytom możesz zapłacić 50 złota, użyć 4 Dyplomacji / 3 Blefowania lub stoczyć z nimi walkę.
Sanktuarium Pitli. Obok wejścia do sanktuarium do odnalezienia jest pupil - kot Ickis (+3 do wszystkich rodzajów obrony przed atakami). Możesz też spotkać posłańca i odblokować quest "Pieśń okaryny". Pitli zleca poboczny quest "Gorzkie lekarstwo" - lek do zdobycia jest na Zapleczu (01).
Dom Thelys. W budynku jest kilka pojemników z mało wartościowymi przedmiotami.
Dom Enoiego. Od Enoiego możesz dowiedzieć się o Zapleczu oraz odebrać poboczny quest "Pokarm dla duszy".
Dom Bihy. Biha pojawia się w domu dopiero po wyświetleniu sceny przy Windzie do Starego Miasta (06).
Winda do Starego Miasta. Po dotarciu do windy po raz pierwszy będziesz świadkiem sceny zesłania na dół Botaro - poboczny quest "Wszyscy na pokład". Możesz porozmawiać z Hitengą (na temat dostępu do windy do Punktu widokowego Starego Miasta) oraz z Bihą (05).
Dziura. To gospoda. Możesz w niej odpocząć, kupić zapasy, odblokować nowe questy oraz dokończyć wcześniej rozpoczęte. Na górnym balkonie gospody (wejście od strony pierwszego piętra) jest pupil - pies Deus (+1 do Kondycji). Na południe od Dziury drużyna może spotkać bandytów (zaatakuj ich lub uniknij walk dzięki odpowiednim opcjom dialogowym). Jest tam też tajna skrytka z dużą ilością złota.
Przejście do: Zaplecze (zalicz poprawnie scenę paragrafową).
Winda do: Punkt widokowy Starego Miasta.
Wejście do: Dziura.
Ścieżki prowadzą do innych dzielnic miasta Neketaka.
Mogą się tu pojawić po wyjściu z Dziury.
Powiększ mapę

Pillars of Eternity 2: Gardziel - mapa Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021

Wyjścia z lokacji

MIASTO – Ścieżki prowadzą do innych dzielnic miasta Neketaka.

Ważne obszary na mapie

Przesmyki. Prowadzą one do kilku miejsc, ale najważniejsze to Zaplecze gdzie przebywają czarnorynkowi handlarze. Musisz poprawnie zaliczyć scenę paragrafową żeby tam dotrzeć (zadanie "Zaplecze") - skręć w prawo, pójdź prosto, zbadaj stragan (test umiejętności) i przejdź przez stragan. Napotkanym bandytom możesz zapłacić 50 złota, użyć 4 Dyplomacji / 3 Blefowania lub stoczyć z nimi walkę.

Sanktuarium Pitli. Obok wejścia do sanktuarium do odnalezienia jest pupil - kot Ickis (+3 do wszystkich rodzajów obrony przed atakami). Możesz też spotkać posłańca i odblokować quest "Pieśń okaryny". Pitli zleca poboczny quest "Gorzkie lekarstwo" - lek do zdobycia jest na Zapleczu (01).

Dom Thelys. W budynku jest kilka pojemników z mało wartościowymi przedmiotami.

Dom Enoiego. Od Enoiego możesz dowiedzieć się o Zapleczu oraz odebrać poboczny quest "Pokarm dla duszy".

Dom Bihy. Biha pojawia się w domu dopiero po wyświetleniu sceny przy Windzie do Starego Miasta (06).

Winda do Starego Miasta. Po dotarciu do windy po raz pierwszy będziesz świadkiem sceny zesłania na dół Botaro - poboczny quest "Wszyscy na pokład". Możesz porozmawiać z Hitengą (na temat dostępu do windy do Punktu widokowego Starego Miasta) oraz z Bihą (05).

Dziura. To gospoda. Możesz w niej odpocząć, kupić zapasy, odblokować nowe questy oraz dokończyć wcześniej rozpoczęte. Na górnym balkonie gospody (wejście od strony pierwszego piętra) jest pupil - pies Deus (+1 do Kondycji). Na południe od Dziury drużyna może spotkać bandytów (zaatakuj ich lub uniknij walk dzięki odpowiednim opcjom dialogowym). Jest tam też tajna skrytka z dużą ilością złota.

Wyjścia z lokacji

M20 – Przejście do: Zaplecze (zalicz poprawnie scenę paragrafową).

M21 – Winda do: Punkt widokowy Starego Miasta.

M22 – Wejście do: Dziura.

Legenda Pillars of Eternity 2 Deadfire M12 - Neketaka: Gardziel

Ważne obszary na mapie

Wyjścia z lokacji

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)

Powyższa mapa prezentuje Gardziel (The Gullet). Jest to jedna z sześciu głównych dzielnic miasta Neketaka będącego największą lokacją gry Pillars of Eternity 2 Deadfire. To uboga dzielnica miasta, w trakcie przemierzania której możesz zostać zatrzymany przez zbirów. W lokacji tej możesz odebrać lub dokończyć szereg questów. Oprócz tego znajduje się tu m.in. przejście do Zaplecza gdzie przebywają wszyscy czarnorynkowi handlarze.

Ważne miejsca w Gardzieli

1. Przesmyki (Narrows). Prowadzą one do kilku miejsc, ale najważniejsze to Zaplecze (Delver's Row) gdzie przebywają czarnorynkowi handlarze. Musisz poprawnie zaliczyć scenę paragrafową żeby tam dotrzeć (w ramach pobocznego zadania Zaplecze) - skręć w prawo, pójdź prosto, przejdź przez stragan. Napotkanym w drodze do Zaplecza bandytom możesz zapłacić 50 złota, użyć 4 punktów Dyplomacji / 3 punktów Blefowania lub stoczyć z nimi walkę (może ona być trudna dla słabo rozwiniętej drużyny).

2. Sanktuarium Pitli. Obok wejścia do sanktuarium do odnalezienia jest pupil - kot Ickis (+3 do wszystkich rodzajów obrony przed atakami).

Niedaleko sanktuarium możesz spotkać posłańca (Cloaked Messenger) i odblokować quest Pieśń okaryny.

Pitli z sanktuarium zleca poboczny quest Gorzkie lekarstwo - lek do zdobycia jest na Zapleczu (przejście w (M12,1)).

6. Winda do Starego Miasta. Po dotarciu po raz pierwszy w pobliże windy będziesz świadkiem sceny zesłania na dół Botaro - jest to początek pobocznego questu Wszyscy na pokład. Możesz w ramach tego questu porozmawiać z Hitengą (na temat dostępu do windy do Punktu widokowego Starego Miasta) oraz z Bihą (M12,5).

7. Dziura. To gospoda. Możesz w niej odpocząć, kupić zapasy, odblokować nowe questy oraz dokończyć wcześniej rozpoczęte misje. Mapę gospody zamieściliśmy w osobnym rozdziale poradnika.

Na górnym balkonie gospody (wejście od strony pierwszego piętra) jest pupil - pies Deus (+1 do Kondycji).

Na południe od Dziury drużyna może spotkać bandytów (więcej o tym spotkaniu na dole strony). Jest tam też tajna skrytka z dużą ilością złota (musisz mieć bohatera z bardzo wysoką Percepcją żeby ją odkryć).

Questy do odblokowania w Gardzieli

[Zadania] Zaplecze (Delver's Row) - Quest można otrzymać na kilka sposobów, np. dzięki rozmowie z Pitli (M12,2) albo z Fyrną w gospodzie (M12,7).

[Misje] Gorzkie lekarstwo (Harsh Medicine) - Porozmawiaj z Pitli (M12,2).

[Misje] Pieśń Okaryny (The Cornett's Call) - Musisz zostać zaczepiony przez posłańca (Cloaked Messenger). Powinien pojawić się w pobliżu Sanktuarium Pitli (M12,2).

[Misje] Pokarm dla duszy (Food for Thought) - Porozmawiaj z Enoim (M12,4).

[Zadania] Wszyscy na pokład (All Aboard) - Quest rozpocznie się automatycznie po dotarcie w pobliże windy (M12,6).

Ważne postacie niezależne w Gardzieli

Pitli (M12,2) - możesz otrzymać zadania Gorzkie lekarstwo i Zaplecze.

Enoi (M12,4) - zleca poboczne zadanie Pokarm dla duszy.

Biha (M12,5) - możesz spotkać się z nią w ramach questu Wszyscy na pokład (M12,6).

Hitenga (M12,6) - spotkanie się z nim ma na celu zagwarantowanie sobie prawa do skorzystania z windy do Punktu widokowego Starego Miasta.

Inne informacje związane z Gardzielą

Zainteresowanie się Przesmykami nie ma na celu wyłącznie dotarcia do Zaplecza będącego pełnoprawną odrębną lokacją gry. Wybieranie innych opcji zachowania podczas rozgrywania sceny paragrafowej może zaprowadzić Cię w inne miejsca, ale licz się z tym, że drużyna może wpaść na zbirów.

Podczas przemierzania Gardzieli możesz zostać zatrzymany przez grupę bandytów. W naszym przypadku pojawili się oni na mapie niedługo po wyjściu z gospody Dziura. Jeśli chcesz uniknąć walki to zapłać zbirom 50 złota albo wybierz jedną z unikalnych opcji dialogowych - możesz skorzystać z Zastraszenia, Blefowania, Obrotności lub dodatkowych opcji dla konkretnych archetypów bohatera. Jeśli zawaliłeś próbę lub dobrowolnie doprowadziłeś do walk to do pokonania jest kilku wrogów i mogą oni stanowić dość spore wyzwanie dla początkującej drużyny.

Winda podróżująca do Punktu widokowego Starego Miasta jest początkowo niedostępna. Jedynym sposobem na odblokowanie jej jest spotkanie się z Hitengą. Rozmówcy możesz zapłacić 200 sztuk złota albo użyć 3 punktów Historii / 5 punktów Przetrwania. Zgodnie z ostrzeżeniem winda będzie czekała na dole tylko przez pół dnia. Jeśli spędzisz tam zbyt dużo czasu to będziesz musiał odnaleźć alternatywne wyjście ze Starego Miasta.