Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Czas ponownie odwiedzić Eorę! W poradniku do Pillars of Eternity 2 znajdziesz wszystko co najważniejsze do ukończenia gry m.in. solucję zawierającą wszystkie zadania główne i poboczne, opis wszystkich klas, porady dotyczące walki czy rozwoju postaci i wiele więcej.

Niniejszy nieoficjalny poradnik do gry Pillars of Eternity 2 Deadfire to potężne kompendium wiedzy, z którym każdy poszukiwacz przygód powinien zapoznać się nim zbierze drużynę i wyruszy ocalić świat. Na początkowych stronach naszego poradnika znajduje się przewodnik po grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Porusza on wszystkie najistotniejsze kwestie, takie jak utworzenie i rozwój postaci, odnajdywanie towarzyszy i zarządzanie drużyną, dowodzenie statkiem, staczanie walk, eksplorowanie świata gry, poleganie na craftingu i zaklinaniu przedmiotów, skradanie się czy konfigurowanie sztucznej inteligencji członków drużyny.

Przewodnik otwierają porady na start, które pozwalają w zrozumieniu najważniejszych tematów jeszcze przed przystąpieniem do rozgrywki. W przewodniku nie mogło również zabraknąć rozdziału z listą wszystkich dostępnych osiągnięć Steam. Ważną część przewodnika po Pillars of Eternity 2 Deadfire stanowi rozdział FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Podpowiada on między innymi jak łatwo zdobywać punkty doświadczenia, jak szybko wzbogacić się, jak otwierać zamknięte pojemniki, jak odpoczywać, gdzie łatwo zdobyć dobre bronie i pancerze czy jak ponownie rozdysponować punkty rozwoju postaci.

W naszym poradniku do Pillars of Eternity 2 Deadfire połączyliśmy atlas świata oraz opis przejścia gry. Dokonaliśmy tu podziału na najważniejsze wyspy na mapie świata. Każdy z tych obszarów ma wysokiej jakości mapy wszystkich najważniejszych lokacji oraz solucje do wszystkie głównych i pobocznych questów. Opisy przejścia poszczególnych zadań uwzględniają różne warianty zachowania w zależności od dysponowania różnymi umiejętnościami i statystykami postaci oraz dostępne decyzje i konsekwencje dokonywanych wyborów. Atlas świata zamyka rozdział z najważniejszymi zestawieniami. Zawiera on między innymi listę pupilów (zwierzaków mogących dodać premię do statystk drużyny) oraz listę rzadkich artefaktów wraz z miejscami ich odnajdywania lub zdobywania.

Pillars of Eternity 2 Deadfire to kontynuacja udanego klasycznego RPG-a z 2015 roku. Tym razem przenosimy się na tytułowy Archipelag Martwego Ognia, zaś celem przewodnim gry jest doścignięcie boga światła Eothasa, który niespodziewanie powrócił do życia. Podobnie jak w pierwszej części Pillars of Eternity wydarzenia obserwowane są w rzucie izometrycznym, a gracz kontroluje drużynę śmiałków. Walki w dalszym ciągu rozgrywane są w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy, przy czym w Deadfire gracz ma jeszcze więcej wyborów i dzięki temu wielu bitew łatwiej jest uniknąć polegając na sprycie czy perswazji.

Jacek "Stranger" Hałas & Radosław Wasik (www.gry-online.pl)

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W atlasie i opisie przejścia w naszym poradniku do Pillars of Eternity 2 Deadfire zastosowaliśmy następujące oznaczenia kolorystyczne:

Czerwonym kolorem oznaczone zostały napotykane postacie niezależne oraz przeciwnicy i potwory, których musimy pokonywać w trakcie przechodzenia gry.

Niebieskim kolorem oznaczone zostały nazwy odwiedzanych w grze wysp, miast, wiosek, lochów i wszystkich innych unikalnych lokacji.

Zielonym kolorem oznaczone zostały przedmioty - te, które sami odnajdujemy, te, które otrzymujemy w formie nagród za zaliczone questy, oraz te, które możemy kupować od handlarzy.

Pomarańczowym kolorem oznaczone zostały te miejsca w grze, w których musimy polegać na statystykach postaci lub na ich konkretnych umiejętnościach po to żeby np. zaliczyć próbę w scenie paragrafowej czy przekonać rozmówcę do swoich racji.

Pogrubioną czcionką oznaczone zostały tytuły questów.

Podstawowe porady

Jeszcze przed rozpoczęciem Pillars of Eternity 2 polecamy zapoznać się z naszym rozdziałem z zestawem najważniejszych podstawowych porad. Ułatwi to zrozumienie najważniejszych zależności i mechanik gry, zmniejszając ryzyko popełnienia poważnych błędów mogących doprowadzić do osłabienia drużyny czy nawet przedwczesnej śmierci towarzyszy.

Porady na start

  1. Wybierz najlepszy poziom trudności. Na potrzeby zaliczenia gry po raz pierwszy najlepiej sprawdzi się klasyczny poziom trudności, dzięki czemu gra nie będzie za łatwa ani zbyt trudna. Poziom trudności możesz w każdej chwili zmienić z poziomu menu opcji, ale niektóre zmiany (np. w kwestii liczebności przeciwników) nie będą natychmiastowe.
  2. Starannie przemyśl wybór głównego bohatera. Jedna z najważniejszych nowości w Deadfire to możliwość utworzenia postaci wieloklasowej. Taki bohater ma do dyspozycji więcej umiejętności, ale nie może osiągnąć maksymalnego poziomu rozwoju w obrębie danej klasy i samo rozwijanie go przy awansach na kolejne poziomy doświadczenia jest bardziej złożone.
  3. Dobierz członków drużyny o różnych klasach i umiejętnościach. W Pillars of Eternity 2 Deadfire drużyna może liczyć maksymalnie pięciu członków (w pierwszej części serii było to maksymalnie sześć osób). Dobranie bohaterów o różnych umiejętnościach i specjalizacjach pozwoli na bycie dobrze przygotowanym do walk, spotkań z postaciami niezależnymi i scen paragrafowych.
  4. Koniecznie polegaj na autopauzie w walkach. Autopauza to nie kosmetyczny dodatek, ale obowiązkowy element mechaniki gry w trakcie niemal każdej potyczki. Polegaj na niej żeby dokładnie zaplanować kolejne ruchy dla członków drużyny czy żeby reagować na zmieniający się przebieg walk. Możesz też dokładnie ustawić kiedy autopauza ma się samoczynnie włączać (np. po zauważeniu wrogów).
  5. Szukaj okazji do zdobywania XP. W PoE 2 Deadfire najwięcej punktów doświadczenia możesz zdobywać dzięki zaliczaniu zadań, tak więc przepytuj wszystkie postacie niezależne żeby otrzymywać kolejne misje. Oprócz tego staczaj częste walki z potworami i staraj się odwiedzać wszystkie lokacje, gdyż dzięki eksploracji też otrzymuje się XP.
  6. Często skradaj się. Prowadzenie działań z ukrycia jest pomocne w wielu sytuacjach w grze. Możesz przede wszystkim dzięki temu zaskakiwać przeciwników i już na starcie bitwy osłabiać ich atakami z ukrycia. Możesz też używać tej funkcji do wykradania przedmiotów ze skrzyń czy polegania na kradzieży kieszonkowej (tu musisz oddzielnie rozwijać umiejętność Zwinne dłonie).
  7. Zbieraj przedmioty przydatne podczas eksploracji. Mowa tu o takich "gadżetach" jak wytrychy, łom czy linka z kotwiczką. Przedmiotów tych możesz używać w wybranych miejscach w świecie gry i mogą ci one pomagać w odblokowywaniu dostępu do sekretnych lokacji czy korzystaniu z alternatywnych ścieżek do celu podróży.
  8. Przeglądaj wszystkie nowo otrzymane questy w dzienniku. W Pillars of Eternity 2 nie możesz polegać na znacznikach ani innych "wspomagaczach" pomocnych w ustaleniu kolejnego miejsca związanego z daną misją. Musisz dokładnie czytać opisy zadań i na ich podstawie ustalać kolejne kroki. Dodatkowo przy tytule questu mogą być widoczne czaszki informujące o jego poziomie trudności.
  9. Jak najczęściej zapisuj stan gry. W PoE 2 Deadfire bardzo łatwo można zginąć, nie tylko w wyniku ataków silnych potworów, ale i np. po wejściu na pułapkę. Polegaj na manualnych, szybkich i automatycznych sejwach. Jeśli członkowie drużyny doznali kontuzji to odsyłaj ich na odpoczynek (gospoda lub rozstawienie obozowiska) żeby trwałe rany nie doprowadziły do ich bezpowrotnej śmierci.

Przeniesienie sejwów lub wyborów z Pillars of Eternity 1

W Pillars of Eternity 2 Deadfire możesz zaimportować "sejwy" z jedynki lub, jeśli nie dysponujesz żadnymi zapisami, ustawić ręcznie wybory jakich można było dokonać w pierwszej części serii oraz w jej dodatkach.

Jak zaimportować zapis (save) z pierwszej części Pillars of Eternity?

Nasza solucja do Pillars of Eternity 2 kompleksowo opisuje całą grę, aczkolwiek niektóre jej strony i rozdziały są szczególnie pomocne tuż po rozpoczęciu po raz pierwszy kampanii - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
  1. Jeśli posiadasz na dysku sejwy z PoE 1 to możesz po kliknięciu na opcję zaimportowania ich wybrać tego bohatera, którego wybory chcesz przenieść do "dwójki".
  2. Jeśli nie posiadasz sejwów to możesz wybrać jedną z sześciu zaproponowanych przez grę historii. To najszybszy wybór jeśli zależy ci na rozpoczęciu kampanii bez przeznaczania czasu na dokładne ustawienia.
  3. Alternatywnie możesz samemu ustawić wszystkie wybory dotyczące np. tego jak zachowałeś się w poszczególnych questach, jakie zakończenie miała gra czy jak potoczyły się losy członków drużyny i ważnych NPC-ów. Ustawienia dotyczą podstawowej kampanii oraz dodatków The White March.

Pierwsze kroki po rozpoczęciu nowej przygody

Nasza solucja do Pillars of Eternity 2 kompleksowo opisuje całą grę, aczkolwiek niektóre jej strony i rozdziały są szczególnie pomocne tuż po rozpoczęciu po raz pierwszy kampanii.

Pierwsza godzina gry

Pierwszą godzinę w świecie gry PoE 2 Deadfire spędzisz na utworzeniu nowego bohatera, ustaleniu wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości, oraz zbadaniu kilku początkowych lokacji. Oto nasze rekomendacje stron poradnika do odwiedzenia:

  1. Tworzenie postaci - Wszystkie najważniejsze decyzje odnośnie wyglądu, umiejętności i statystyk głównego bohatera możesz podjąć dosłownie kilka chwil po rozpoczęciu gry, konkretnie w trakcie rozmowy z Bladym Rycerzem.
  2. Jak zaimportować zapis (save) z pierwszej części Pillars of Eternity? - W zależności od własnych preferencji możesz zaimportować jeden z sejwów z pierwszej części serii, wybrać jedną z ogólnych historii lub samemu wybrać najważniejsze wydarzenia z "jedynki".
  3. Prolog - To pierwszy główny quest w Pillars of Eternity 2 Deadfire. Oprócz utworzenia postaci i ustalenia szczegółów na temat wydarzeń z przeszłości zakłada on też stoczenie pierwszej bitwy oraz rozegranie pierwszej sceny paragrafowej (interaktywnej scenki z różnymi opcjami zachowania do wyboru).
  4. Zacisze Vilariego M1 - To pierwsza pełnoprawna lokacja, w której znajdziesz się po ukończeniu prologu. Oferuje ona możliwość zdobycia pierwszych skarbów oraz spotkania się z zaprzyjaźnionymi postaciami. Gra dodaje do dziennika nowe questy, przy czym nie wszystkimi od razu możesz się zająć.
  5. Jaskinia morska M2 - Jaskinia bezpośrednio sąsiaduje z Zaciszem Vilariego. Odwiedzenie jej teoretycznie jest w pełni opcjonalne, ale jest to doskonałe miejsce do tego żeby zdobyć punkty doświadczenia oraz potrenować w takich sprawach jak pokonywanie potworów czy rozbrajanie pułapek.

Dalsza eksploracja Wyspy Maje

Na wyspie Maje pozostaniesz przez kilka początkowych godzin. Wyspy nie możesz opuścić dopóki nie zaliczysz dwóch powiązanych z nią głównych zadań. Nie jest to jednak utrudnienie, gdyż dzięki spędzeniu na niej dużej ilości czasu przygotujesz drużynę do wypraw do innych krain świata oraz lepiej zapoznasz się z mechanizmami walki, eksploracji czy skradania. Oto nasze rekomendacje stron poradnika do odwiedzenia:

  1. Wydarzenia i pozostałe lokacje na mapie wyspy Maje - Po opuszczeniu Zacisza Vilariego po raz pierwszy znajdziesz się na mapie wyspy, po której drużyna może swobodnie przemieszczać się. W naszym poradniku znajdziesz informacje jakich atrakcji i zagrożeń należy spodziewać się podczas badania Wyspy Maje.
  2. Przystań w Port Maje M3 - To główna miejska lokacja na pierwszej wyspie w grze. Podczas eksploracji przystani możesz podjąć się nowych zadań czy spotkać z handlarzami w celu pozbycia się odnalezionych fantów.
  3. Los rozbitka (Stranded) oraz Ścigając boga (To Hunt a God) - To dwa główne zadania, które otrzymujesz po przybyciu na wyspę. Mają one dużo elementów wspólnych. Zaliczenie obu tych misji jest wymagane do tego żeby posunąć główny wątek fabularny do przodu i odblokować opcję swobodnego podróżowania po mapie świata.
  4. Engwitańskie wykopaliska M8 oraz Podpoziom areny M9 - Są to dwie ważne lokacje na wyspie, które musisz odwiedzić na potrzeby zaliczenia głównych zadań. Na terenie wykopalisk musisz odnaleźć animantów i ślady obecności Eothasa. Podpoziom areny jest z kolei lochem, w którym należy odnaleźć zaginionego Oderisiego oraz dotrzeć do kolumny lśniącej adry. To również w Podpoziomie areny spotkasz pierwszą zagadkę. Rozwiązanie zagadki Próba Ognia znajdziecie na specjalnie przygotowanej stronie poradnika.

Mam problem i szukam odpowiedzi

Pillars of Eternity 2 Deadfire to trudna i skomplikowana gra. Z pomocą przychodzi na szczęście rozdział FAQ naszego poradnika:

  1. Chcę szybciej rozwinąć drużynę - Zajrzyj na stronę Jak łatwo zdobywać punkty doświadczenia XP? - Doświadczenie możesz zdobywać dzięki zaliczaniu questów, odwiedzaniu lokacji i rozprawianiu się z potworami.
  2. Potrzebuję złota na zakup lepszego sprzętu - Zajrzyj na stronę Jak szybko się wzbogacić? - Złoto możesz gromadzić dzięki zaliczaniu pobocznych questów, sprzedawaniu odnajdywanych w świecie gry przedmiotów oraz kradzieży.
  3. Nie mogę otworzyć drzwi lub skrzyni - Zajrzyj na stronę Jak otwierać drzwi i skrzynie? - Rozwijaj Mechanikę u swoich podwładnych oraz staraj się zawsze mieć spory zapas wytrychów.
  4. Mój bohater doznał kontuzji - Zajrzyj na stronę Jak i gdzie odpoczywać? - Kontuzje pojawiają się gdy członek drużyny został powalony w trakcie bitwy lub gdy wszedł na pułapkę. Odpoczynek jest jedynym sposobem na usunięcie trwałych ran. Jeśli zignorujesz odpoczynek to możesz docelowo przyczynić się do bezpowrotnej śmierci danej postaci.
  5. Źle rozdzieliłem punkty rozwoju dla mojego bohatera - Zajrzyj na stronę Czy mogę ponownie rozdysponować punkty rozwoju? - Musisz odwiedzić jednego z handlarzy w świecie gry i opłacić ponowny trening bohatera, aby dokonać resetu postaci.

Interfejs użytkownika

Zaznajomienie się z interfejsem użytkownika jest bardzo wskazane jeszcze przed rozpoczęciem przygody, bo pozwoli ci to szybko docierać do najważniejszych opcji i poleceń gdy zajdzie taka potrzeba. Ważną informacją jest w tym przypadku to, że wygląd interfejsu możesz zmienić z poziomu menu głównego. Do wyboru jest kilka różnych ustawień odnośnie rozmieszczenia ikon i przycisków.

Interfejs

1 - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

1. Portrety członków drużyny - Prezentują one twoją obecną drużynę. Po naciśnięciu na dowolny z portretów odblokujesz pasek szybkiego dostępu, w którym znajdziesz umiejętności bohaterów, podręczne przedmioty i wyposażone bronie. Obok portretów są ikony ustawienia sztucznej inteligencji postaci oraz otwarcia menu craftingu.

2. Znajdziesz tutaj sześć ikon, które odpowiadają za atak, zaznaczenie drużyny, ustawianie formacji, wypoczynek oraz załączenie trybu skradania się.

3. Kolejna pula ikon zapewnia głównie szybki dostęp do: ekwipunku, karty postaci, dziennika, mapy, ekranu zarządzania statkiem i opcji ogólnych gry.

4. Powiadomienia. Wyświetlane są tu informacje związane z rozgrywką oraz staczanymi walkami, jak również wszystkie opcje dialogowe. Wielkość pola powiadomień możesz do woli zmieniać po przytrzymaniu lewego przycisku myszy przy jednej z krawędzi.

Podstawy rozgrywki

Najważniejsze to dobrze opanować podstawy, co zaowocuje o wiele lepszymi doznaniami płynącymi z właściwej rozgrywki. W poniższych rozdziałach przeczytasz informację o podstawowych mechanizmach gry:

PoE vs PoE II - Na tej stronie znajdziesz duże zestawienie wszystkich najważniejszych nowości, które pojawiają się w Pillars of Eternity 2 Deadfire. Są to między innymi możliwość podróżowania po świecie gry statkiem, szansa dowodzenia postaciami wieloklasowymi czy poleganie na wspólnych rzutach umiejętności.

Wybór poziomu trudności - Przed rozpoczęciem przygody, musisz wybrać odpowiedni poziom trudności. Pomagamy dobrać odpowiedni poziom wyzwania dla ciebie. Na stronie zamieściliśmy też informacje na temat dodatkowych modyfikatorów poziomu trudności.

Eksploracja i interakcja z otoczeniem - Eksploruj świat gry i zdobywaj ukryte skarby! Z rozdziału dowiesz się jak wygląda odkrywanie i badanie kolejnych lokacji na mapie świata, a także jakie atrakcje i potencjalne zagrożenia mogą czekać na bohaterów.

Walka - Znajdziesz tutaj informacje o walce w grze i porady, jak skutecznie walczyć. Podpowiadamy jak przygotować się do bitew, jak dobrać drużynę, jak pomagać sobie ustawieniami sztucznej inteligencji podwładnych, jak radzić sobie z problematycznymi przeciwnikami, czy jak przywracać po walkach drużynę do pełni sił.

Podstawowe informacje o podróżowaniu statkiem - Możliwość dowodzenia własnym okrętem to jedna z najważniejszych nowości w PoE 2 Deadfire. Informujemy kiedy korzysta się statku, jak wygląda eksploracja świata gry z jego udziałem, jak należy należy dbać o dobre samopoczucie marynarzy oraz jakie potencjalne zagrożenia czekają na otwartych wodach na drużynę (np. konieczność rozgrywania bitew morskich).

Podstawowe informacje o drużynie - W Pillars of Eternity 2 nie działa się w pojedynkę, tylko steruje maksymalnie pięcioosobową drużyną. Warto dowiedzieć się jakie klasy postaci najlepiej dobrać do drużyny oraz jak ustawiać drużynę żeby najlepiej radziła sobie na polu bitwy.

Tworzenie i rozwój postaci

Tworzenie postaci to dla wielu graczy najważniejszy element gry RPG. Pillars of Eternity 2 Deadfire oferuje mnóstwo możliwości, a co najważniejsze - praktycznie każda większa lub mniejsza decyzja odbije się na dalszej przygodzie. Zapoznaj się z naszymi rozdziałami, by ułatwić sobie start!

Tworzenie postaci - Na stronie zestawiliśmy wszystkie kroki, które musisz zaliczyć by utworzyć własnego bohatera. Wyróżniliśmy najważniejsze decyzje, takie jak np. ustalenie głównej klasy lub dwóch klas naszej postaci.

Opis karty postaci - Zapoznaj się ze swoją kartą postaci, w której znajdziesz najważniejsze informacje o swoim bohaterze.

Umiejętności aktywne i pasywne - Co właściwie dają umiejętności aktywne i pasywne? W rozdziale tym znajdziesz pełne zestawienie dostępnych umiejętności. Dowiesz się o umiejętnościach aktywnych (np. mechanika, alchemia, atletyka) oraz pasywnych (np. metafizyka, blef, zastraszenie), a także o tym jak wpływają one na przebieg gry.

Awansowanie na wyższe poziomy doświadczenia - Co zrobić, by awansować na wyższy poziom i co to daje? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz na stronie naszego poradnika.

Klasy postaci

Wybór klasy postaci to jedna z najważniejszych decyzji podejmowanych w każdej grze RPG. W naszym poradniku znajdziesz dokładny opis klas gry PoE 2 Deadfire, a także przykładowe buildy i sposoby rozwoju.

Barbarzyńca

Pieśniarz

Enigmatyk

Druid

Wojownik

Mnich

Paladyn

Kapłan

Łowca

Łotrzyk

Mag

Sterowanie w PoE 2 Deadfire

Pillars of Eternity 2 oferuje wiele skrótów klawiszowych, dzięki którym wydawanie poleceń drużynie czy przeglądanie statystyk bohaterów jest znacznie prostsze. W poniższej tabeli zestawiliśmy najważniejsze przyciski oraz klawisze wykorzystywane do prowadzenia gry:

Sterowanie

Zaznaczenie / Ruch / Interakcja / Atak - funkcja przycisku zmienia się w zależności od tego gdzie znajduje się aktualnie kursor - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Zaznaczenie / Ruch / Interakcja / Atak - funkcja przycisku zmienia się w zależności od tego gdzie znajduje się aktualnie kursor

Tryb skradania się - dobrze jest mieć go jak najczęściej załączonego podczas przemierzania tych lokacji, w których spotyka się potwory - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Tryb skradania się - dobrze jest mieć go jak najczęściej załączonego podczas przemierzania tych lokacji, w których spotyka się potwory

Podświetlenie możliwości interakcji - używaj tej funkcji w każdej nowo odwiedzanej lokacji żeby łatwo odnaleźć interaktywne urządzenia, ważne postacie niezależne, czy skrzynie, do których można zajrzeć - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Podświetlenie możliwości interakcji - używaj tej funkcji w każdej nowo odwiedzanej lokacji żeby łatwo odnaleźć interaktywne urządzenia, ważne postacie niezależne, czy skrzynie, do których można zajrzeć

Pauza - gra samoczynnie może aktywować pauzę, ale warto też samemu tego dokonywać gdy np - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pauza - gra samoczynnie może aktywować pauzę, ale warto też samemu tego dokonywać gdy np. nagle uległa zmianie sytuacja na polu bitwy

Szybki zapis - regularnie zapisuj grę na wypadek napotkania silnych potworów czy wpadnięcia w pułapkę - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Szybki zapis - regularnie zapisuj grę na wypadek napotkania silnych potworów czy wpadnięcia w pułapkę

Okienko postaci - w oknie postaci wyświetlane są jej najważniejsze statystyki, w tym również aktualnie działające (negatywne lub pozytywne) statusy, możesz też sprawdzić inne zakładki, np - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Okienko postaci - w oknie postaci wyświetlane są jej najważniejsze statystyki, w tym również aktualnie działające (negatywne lub pozytywne) statusy, możesz też sprawdzić inne zakładki, np. tę dotyczącą reputacji

Ekwipunek - do inwentarza warto zajrzeć za każdym razem gdy zdobyłeś lub znalazłeś jakiś wartościowy przedmiot - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Ekwipunek - do inwentarza warto zajrzeć za każdym razem gdy zdobyłeś lub znalazłeś jakiś wartościowy przedmiot

Dziennik - gra informuje o dodaniu lub zaktualizowaniu zadania w lewym górnym narożniku ekranu, w dzienniku zawsze możesz uzyskać dodatkowe informacje - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Dziennik - gra informuje o dodaniu lub zaktualizowaniu zadania w lewym górnym narożniku ekranu, w dzienniku zawsze możesz uzyskać dodatkowe informacje

Mapa lokacji - niektóre mapy są od razu widoczne, inne musisz najpierw odkryć, możesz również przełączyć się na mapę świata - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Mapa lokacji - niektóre mapy są od razu widoczne, inne musisz najpierw odkryć, możesz również przełączyć się na mapę świata

Informacje o Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Autorzy : Grzegorz Alban3k Misztal, Jacek Stranger Hałas, Radosław Wacha Wasik

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 8 maja 2018, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 8 maja 2018, odwiedź Opis przejścia

Komentarze Czytelników (29)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
15.04.2018 10:30
😐
robak29
4
Legionista

Kiedy wersja PDF ?

15.04.2018 12:27
odpowiedz
Zmroku
17
Maciej Rakieta

GRYOnline.plRedakcja

Być może wtedy, gdy gra będzie już dostępna :)

09.05.2018 08:06
odpowiedz
Sir Xan
82
Legend

@robak29 -> Poradnik nie jest jeszcze ukończony, a ty pytasz o PDF...

09.05.2018 17:26
odpowiedz
shivasek
0
Junior

Czyli jak zaimportować savy z pierwszej części ? Mam savy z tym katalogu ale w PoE 2 nie pokazuje nic do importu... ?

10.05.2018 17:02
odpowiedz
shivasek
0
Junior

tak na marginesie to jest jeszcze jeden towarzysz nie wymieniony w dziale..jest to:

Konstanten - Pieśniarz

10.05.2018 18:47
odpowiedz
1 odpowiedź
lotnik_xaos
1
Junior

Wydaje mi się, że w opisie M10 Engwitańskie Wykopaliska: Wnętrze ruin jest błąd, przeczytałem opis lokacji po przejściu, żeby sprawdzić czy coś mnie nie minęło i zauważyłem wzmiankę o "rękawicach zręcznosci", ale u mnie nie było takowych, na terenie wykopalisk (calych) znalazłem dwie pary rękawic/karwaszy, owszem, ale nie zręczności, a jakieś pomniejsze odbicia (bodaj +2) i celności (+3), zdaje mi się zatem, że to losowy łup i po prostu mieliście fart. No chyba, że te rękawice znajdują się w jakiejś ukrytej skrzyni, a ja mam za niską percepcję (15) by je odkryć:(

11.05.2018 09:02
Stranger.
133
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Tak, to drobna pomyłka, chodziło o te rękawice celności +3. Poprawimy stronę.

Z tego co zdążyłem zaobserwować loot na "lokalnych" mapach jest zawsze taki sam, tylko w niektórych opcjonalnych lokacjach przeszukiwanych podczas podróżowania po mapie całej wyspy zdarza się losowy.

post wyedytowany przez Stranger. 2018-05-11 09:23:05
10.05.2018 19:56
odpowiedz
1 odpowiedź
zjazd
27
Chorąży

Krolewska przystań ma błędny obrazek.

11.05.2018 08:30
Zmroku
17
Maciej Rakieta

GRYOnline.plRedakcja

Yep, poprawione, dzięki.

11.05.2018 00:17
odpowiedz
1 odpowiedź
gro_oby
157
Senator

niewiecie czy da sie zmienić profesję głównej postaci? Bo niechce mi się od nowa grać a pobawiłbym się kimś innym;)

11.05.2018 09:46
Wacha959
3
Junior

Nie da się. W karczmach możesz rekrutować poszukiwaczy przygód i wtedy tworzysz nową postać do drużyny od podstaw.

11.05.2018 00:36
😍
odpowiedz
A.l.e.X
110
Alekde

Ten poradnik będzie bardzo duży, sam bym go napisał nie dlatego że chce, tylko że gra ma tak dużo różnych alternatywnych wyborów że człowiek chce to samemu sprawdzić i się podzielić z innymi. Ma też zapewne sporo sekretów sam już odkryłem dwa :) Piękna, wspaniała, cudowna !

post wyedytowany przez A.l.e.X 2018-05-11 00:40:44
11.05.2018 02:12
odpowiedz
1 odpowiedź
klajton
2
Junior

Brakuje w tym poradniku pomieszczenia które otwiera się po umieszczeniu w misie znajdującej się w sali wejściowej pod posągiem, medalionu z kwatery sztygarki. Można zdobyć amulet zdrowia (+15 HP).

11.05.2018 09:16
Stranger.
133
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

Dzięki, już to odkryłem, poprawimy wkrótce opis tego lochu.

11.05.2018 21:58
😈
odpowiedz
Cerventus
20
Legionista

U sprzedawczyni ryb w Port Maje, można całkiem nieźle zarobić, jeśli ktoś przymknie oko na sam mechanizm(liczę na naprawę w przyszłości).
Sprzedane przedmioty pojawiają się na stojaku. Wystarczy je po prostu ''pożyczyć'' :)
Ostrzegam, można sobie popsuć rozrywkę; wystarczy jeden item powiedzmy za 5k, czas i nigdy nie będziemy narzekać na złoto.

post wyedytowany przez Cerventus 2018-05-11 22:04:53
11.05.2018 23:44
😂
odpowiedz
1 odpowiedź
Dogers57
2
Junior

Mam takie pytanko chodzi mi o lokalizacje Gardziel | Wyspa Neketaka gdzie jedzie się windą do starego miasta. Zabiłem wszystko zdobyłem musze, ale żeby otworzyć drzwi potrzebny jest drugi przedmiot gdzie go dostane?

12.05.2018 02:02
Dogers57
2
Junior

Oka juz zdobyłem ^^ dzieki

12.05.2018 17:55
odpowiedz
1 odpowiedź
klajton
2
Junior

Na wyspie Maje u Alterii (chyba) kupiłem dziwną tabliczkę. z opisem: Ta kamienna tabliczka owinięta jest w grubą skórę. Wyryto na niej pionowe zapiski w nieznanym Ci języku...

Kojarzy ktoś o co chodzi - do czego ona się przydaje?

15.05.2018 09:41
Soulcatcher
207
ESO Summerset

To do zadania dla jednego z członków drużyny, ale to będzie później.

12.05.2018 23:27
odpowiedz
1 odpowiedź
gro_oby
157
Senator

czy ktoś kojaraczy czy w zadaniu wszyscy na pokład jest sposób żeby całą rodzinę przetransportować a nie tylko trójkę?

13.05.2018 00:44
A.l.e.X
110
Alekde

tak, musisz przekonać krasnoluda aby ustąpił miejsce zrobi to albo po rozmowie, albo rozwiązaniu siłowy, albo zapłacie i wszystkich przetransportujesz, kapłanka będzie miała łzy w oczach ze szczęścia.

14.05.2018 02:07
😜
odpowiedz
1 odpowiedź
-eca-
5
Legionista

Oto Poradnik od Gracza z 25 letnim doswiadczeniem:

Druzyna/Postacie:
1.Palladyn(zabojca magow najlepiej)
2. Barbarzynca
3. Wojownik
4.(Lucznik lub Rusznikarz)
5.Mag

Dziala w Baldurach i Icewindach i we wszystkich podobnych. etc - nawet po 8 piwach XD
3 pierwszych szturmowcow nastawiamy na kondycje i sile, lucznika wiadomo a maga mamy od dialogow.

Scrypty: Agresja i Ostroznosc wdl kolejnosci.

Gram na hardzie , topory, halabardy i miecze wchodza w przeciwnikow jak Behemot w Blackdragona HoMM 3 . Pozdr.

14.05.2018 02:12
mohenjodaro
44
Nasze pokolenie AEZAKMI

maga mamy od dialogow.
nie wiem jak w poe 2, ale w poe 1 mag byl zde-cy-do-wa-nie najsilniejsza klasa

14.05.2018 09:31
odpowiedz
1 odpowiedź
-eca-
5
Legionista

Na Maga jest prosty sposob - trzeba uciekac tak dlugo az mu sie mana skonczy, zaklecia obronne etc - pozniej juz jest latwo .TaK kiedys zalatwilem Irenicusa. Nie zgodze sie ze Mag to najsliniejsza postac w PoE1.Moim zdaniem dobry Palladyn i konkretny orenz + proste zaklecia robia swoje.

14.05.2018 13:11
😊
mohenjodaro
44
Nasze pokolenie AEZAKMI

Ja tam wbijałem w Ireniucsa okloszowany i też nie był taki twardy ;)

15.05.2018 09:41
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir klesk
179
...ślady jak sanek płoza

Mam pytanie o podrozowanie z Xoti.

spoiler start

Czy glowny bohater moze cos szczegolnego zyskac pomagajac/zabierajac ze soba napotkane dusze? Odkad dolaczylem Xoti, pozwalalem jej zabierac wszystkich. Wczoraj z ciekawosci wykonujac Na tace albo na tacy odmowilem i dostalem kilka kolejnych opcji dialogowych i nowy wpis w dzienniku we wspomnianym zadaniu.

spoiler stop

post wyedytowany przez Sir klesk 2018-05-15 09:43:10
15.05.2018 15:33
Stranger.
133
Spookhouse

GRYOnline.plTeam

@Sir klesk - Nie testowałem jeszcze w 100% tego questu, ale wydaje mi się, że jedynym sposobem na awansowanie w nim jest pozwalanie jej na to co chce robić. Możesz ją jedynie w bodajże dwóch rozmowach nakłonić bardziej do zwrócenia się w stronę "jasnej lub ciemnej strony Mocy". ;) Niezależnie jak jej doradzisz powinieneś dotrzeć do momentu, w którym można zakończyć quest na 2 sposoby.

post wyedytowany przez Stranger. 2018-05-15 15:33:41
16.05.2018 09:44
odpowiedz
kolafon
20
Pretorianin

Ktoś kojarzy gdzie są prywatne komnaty Jacoba Harkera z Przeklętej Trumny w Zęzie - zadanie Artysta potrzebny od zaraz. Tancerka, która trzeba wykupić od Harkera, powiedziała że można okraść jego prywatne komnaty, ale nigdzie ich nie mogę znaleść. Ktoś coś?

21.05.2018 17:34
😢
odpowiedz
lotnik_xaos
1
Junior

Mam problem, pysie :( Gdy grałem po raz pierwszy, to wydaje mi się, że u jakiegoś kupca w Neketace kupiłem 8 sztuk pirytu, niestety, akurat w mojej okolicy szalały tamtego dnia silne burze, nie miałem internetu i steam szedł w trybie offline, wtedy (prawo Murphy'ego, nie?), jak na złość, padł mi hdd i zostałem bez sejwów :( hdd mam już nowy, PoE2 na dysku, ale ni cholery nie pamiętam od kogo dorwałem ten piryt w takiej ilości i teraz cierpię na niedostatek zaklinania, mimo że już sporo czasu spędziłem nad drugim podejściem, czy ktoś wie gdzie jest wspomniany handlarz z pirytem w ofercie? A może jakiś inny sposób efektywnego pozyskiwania? Jedyne co, to znalazłem teraz jedną handlarkę w Wężowej Koronie, ale ona ma na stanie najwyżej dwie sztuki na raz.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Pillars of Eternity II: Deadfire - screen - 2018-03-27 - 369378Pillars of Eternity II: Deadfire - screen - 2018-03-27 - 369377Pillars of Eternity II: Deadfire - screen - 2018-03-27 - 369376Pillars of Eternity II: Deadfire - screen - 2018-03-27 - 369375Pillars of Eternity II: Deadfire - screen - 2018-03-27 - 369374Pillars of Eternity II: Deadfire - screen - 2018-03-27 - 369373Pillars of Eternity II: Deadfire - screen - 2018-03-27 - 369372Pillars of Eternity II: Deadfire - screen - 2018-03-27 - 369371Pillars of Eternity II: Deadfire - screen - 2018-03-27 - 369370