 
Musisz mieć zezwolenie od Derea lub zabić okolicznych bandytów.
Pillars of Eternity 2: Zaplecze i Trzewia - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Zaplecze (Delver's Row) oraz Trzewia (Undercroft). To dwie ważniejsze połączone ze sobą lokacje, które możesz zbadać podczas pobytu w mieście Neketaka w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Wejście do Zaplecza jest domyślnie ukryte i musisz wykonać określone czynności w Gardzieli (szczegóły na stronie z opisem mapy M12) żeby się tam dostać. Również przeniesienie się do Trzewi nie jest oczywistą kwestią, gdyż domyślnie dostępu do tego obszaru pilnują bandyci. W lokacjach tych można spotkać czarnorynkowych handlarzy oraz inne postacie zajmujące się załatwianiem ciemnych interesów w Neketace.
- Ważne miejsca na Zapleczu i w Trzewiach
- Questy do odblokowania na Zapleczu i w Trzewiach
- Questy kontynuowane na Zapleczu i w Trzewiach
- Ważne postacie niezależne na Zapleczu i w Trzewiach
- Rodzaje przeciwników i potworów na Zapleczu i w Trzewiach
- Inne informacje związane z Zapleczem i Trzewiami
Ważne miejsca na Zapleczu i w Trzewiach
1. Przesmyki. Rozpoczynasz tu eksplorację Zaplecza. Możesz ponownie załączyć scenę paragrafową żeby powrócić do Gardzieli (M12) lub żeby dotrzeć do Kwater Derea (malutka osobna lokacjach w Przesmykach).
5. Zapasy Ernezza. Ernezzo powiązany jest z kilkoma questami i prowadzi sklep - sprzedaje wysokiej jakości pancerze i bronie, bomby, pułapki, wytrychy i materiały do craftingu.
Skrzynia z zamkiem 2 poziomu - różdżka i zbroja.
Zamknięte drzwi do tajnego pomieszczenia (M20,6) - 8 poziom zamka, Ernezzo ma klucz.
6. Tajne pomieszczenie. To sekretne pomieszczenie sklepu Ernezza. Możesz otworzyć zamek 8 poziomu w sklepie (Ernezzo ma klucz) lub dotrzeć do pomieszczenia ze wschodu i odnaleźć sekretny przełącznik. W pomieszczeniu znajdziesz skrytkę z rubinami oraz skrzynkę z zamkiem 4 poziomu - skrywa złoto i lekarstwo związane z questem Gorzkie lekarstwo (M12,2).
7. Siedziba Przędzarza. Przędzarz powiązany jest z kilkoma questami. Możesz pozwolić mu zajrzeć do umysłu bohatera i zdradzić mu jakiś sekret lub odmówić. Przędzarz jest też handlarzem - sprzedaje grimuar, zwoje, mikstury, a także wysokiej jakości elementy stroju i bronie dla magów.
Tajna skrytka z Pierścieniem Regeneracji. Skrzynia z zamkiem 10 poziomu.
8. Drugie rozwidlenie. Zachodni korytarz prowadzi do Przędzarza i znajdziesz tam bezpańskiego psa - pupila Algola (-20% czasu trwania przypadłości związanych z Kondycją).
Północny korytarz prowadzi do windy do Trzewi. Domyślnie bandyci nie przepuszczą bohatera i zaatakują drużynę przy próbie przejścia. Musisz uzyskać pozwolenie od Derea (poboczny quest Pieśń okaryny).
9. Winda podróżująca pomiędzy Zapleczem i Trzewiami. Musisz mieć zezwolenie od Derea lub zabić okolicznych bandytów.
10. Główne doki. Bandyta zatrzyma Cię po wyjściu z windy (M20,9). Możesz powołać się na Derea, użyć Blefowania 4 lub rozpocząć walki.
13. Przejście do Pradawnej świątyni Huana. Spotkasz tu Gwenfin jeśli zaliczasz quest Pieśń okaryny dla Derea.
14. Fort Przemytników. Kapitan Dzika Morena jest domyślnie nieufna. Powołaj się na Enoiego z questu Pokarm dla duszy (M12,4), na Derea z questu Pieśń okaryny (M12,2) lub użyj Obrotności 6 i podaruj jej 500 złota. Dzika Morena zleca poboczne zadanie Towary i usługi.
Tajna skrytka na stole ze zwojem i perłą. W pomieszczeniu na tyłach jest skrzynia z pułapką i zamkiem 8 poziomu - zawiera m.in. garłacz i miksturę.
Questy do odblokowania na Zapleczu i w Trzewiach
[Principi] Towary i usługi (Goods and Services) - Porozmawiaj z Kapitan Dziką Moreną (M20,14).
Questy kontynuowane na Zapleczu i w Trzewiach
[Misje] Pieśń Okaryny (The Cornett's Call) (M12) - Możesz spotkać się z Dereo (osobna mała lokacja Kwatera Derea) oraz rozpocząć podróż do starych ruin (M21).
[Misje] Pokarm dla duszy (Food for Thought) (M12) - Spotkaj się z Kapitan Dziką Moreną.
[Huana] Tajemnice handlowe (Trade Secrets) - Należy zbadać Zaplecze na prośbę księcia Aruihi z Pałacu Kahanga.
Ważne postacie niezależne na Zapleczu i w Trzewiach
Enarat (M20,2) - jest handlarką - sprzedaje żywność, składniki alchemiczne, gadżety i wysokiej jakości pancerze.
Imuani (M20,4) - jest handlarzem - sprzedaje unikalny hełm oraz pas, a także wysokiej jakości fragmenty pancerza oraz wysokiej jakości bronie i tarcze.
Ernezzo (M20,5) - powiązany jest z kilkoma questami i prowadzi sklep - sprzedaje wysokiej jakości pancerze i bronie, bomby, pułapki, wytrychy i materiały do craftingu.
Przędarz (M20,7) - powiązany jest z kilkoma questami. Możesz pozwolić mu zajrzeć do umysłu bohatera i zdradzić mu jakiś sekret lub odmówić. Przędzarz jest też handlarzem - sprzedaje grimuar, zwoje, mikstury, a także wysokiej jakości elementy stroju i bronie dla magów.
Kapitan Dzika Morena (M20,14) - zleca poboczne zadanie Towary i usługi (musisz najpierw zdobyć jej zaufanie).
Rodzaje przeciwników i potworów na Zapleczu i w Trzewiach
Dzik (Boar) - dziki przebywają wyłącznie w zagrodzie w Trzewiach (M20,12) i do walki z nimi dojdzie tylko jeśli dobrowolnie otworzysz zagrodę; do pokonania są mniejsze i większe (silniejsze) okazy
Inne informacje związane z Zapleczem i Trzewiami
Nie śpiesz się z dotarciem do Trzewi podczas pierwszej wizyty na Zapleczu. Jeśli podejmiesz próbę przedostania się tam siłą to zmuszony zostaniesz do przystąpienia do całej serii nieobowiązkowych walk. O wiele prościej jest dostatecznie awansować w pobocznym zadaniu Pieśń Okaryny i zdobyć dzięki temu zezwolenie do zejścia do Trzewi.
Zapamiętaj sobie rozmieszczenie handlarzy z najcenniejszymi artefaktami. Na zakup wielu z nich nie będzie Cię zapewne stać przy pierwszej wizycie na Zapleczu. Możesz powrócić do nich w dalszej części gry gdy zgromadzisz więcej złota.
Od momentu odnalezienia drogi na Zaplecze nie musisz ponownie rozgrywać całej sceny paragrafowej żeby podróżować pomiędzy tą lokacją i Gardzielą. Gra po ponownym załączeniu się tej sceny pozwoli ci od razu wybrać opcję "szybkiej podróży" do sąsiadującej lokacji.
0
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Opis przejścia
	- Wyspa Neketaka
		- Mapy
			- Pillars of Eternity 2: Królewska Przystań - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gardziel - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mosiężna Cytadela - mapa
- Pillars of Eternity 2: Święty Stopień - mapa
- Pillars of Eternity 2: Taras Periki - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wężowa Korona - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Bardatto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dzika Klacz - mapa
- Pillars of Eternity 2: Zaplecze i Trzewia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Stare Miasto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dziura - mapa
- Pillars of Eternity 2: Sztab imperialny - mapa
- Pillars of Eternity 2: Lśniąca Łaźnia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Pałac Kahanga - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wiszące Grobowce - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Arkemyra - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gildia Zaklinaczy Fal - mapa
 
 
- Mapy
			
 
- Wyspa Neketaka
		
 
- Opis przejścia
	
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie . 
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3. 
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
