Pillars of Eternity 2: Gardziel - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Gardziel (The Gullet). Jest to jedna z sześciu głównych dzielnic miasta Neketaka będącego największą lokacją gry Pillars of Eternity 2 Deadfire. To uboga dzielnica miasta, w trakcie przemierzania której możesz zostać zatrzymany przez zbirów. W lokacji tej możesz odebrać lub dokończyć szereg questów. Oprócz tego znajduje się tu m.in. przejście do Zaplecza gdzie przebywają wszyscy czarnorynkowi handlarze.
- Ważne miejsca w Gardzieli
- Questy do odblokowania w Gardzieli
- Ważne postacie niezależne w Gardzieli
- Inne informacje związane z Gardzielą
Ważne miejsca w Gardzieli
1. Przesmyki (Narrows). Prowadzą one do kilku miejsc, ale najważniejsze to Zaplecze (Delver's Row) gdzie przebywają czarnorynkowi handlarze. Musisz poprawnie zaliczyć scenę paragrafową żeby tam dotrzeć (w ramach pobocznego zadania Zaplecze) - skręć w prawo, pójdź prosto, przejdź przez stragan. Napotkanym w drodze do Zaplecza bandytom możesz zapłacić 50 złota, użyć 4 punktów Dyplomacji / 3 punktów Blefowania lub stoczyć z nimi walkę (może ona być trudna dla słabo rozwiniętej drużyny).
2. Sanktuarium Pitli. Obok wejścia do sanktuarium do odnalezienia jest pupil - kot Ickis (+3 do wszystkich rodzajów obrony przed atakami).
Niedaleko sanktuarium możesz spotkać posłańca (Cloaked Messenger) i odblokować quest Pieśń okaryny.
Pitli z sanktuarium zleca poboczny quest Gorzkie lekarstwo - lek do zdobycia jest na Zapleczu (przejście w (M12,1)).
6. Winda do Starego Miasta. Po dotarciu po raz pierwszy w pobliże windy będziesz świadkiem sceny zesłania na dół Botaro - jest to początek pobocznego questu Wszyscy na pokład. Możesz w ramach tego questu porozmawiać z Hitengą (na temat dostępu do windy do Punktu widokowego Starego Miasta) oraz z Bihą (M12,5).
7. Dziura. To gospoda. Możesz w niej odpocząć, kupić zapasy, odblokować nowe questy oraz dokończyć wcześniej rozpoczęte misje. Mapę gospody zamieściliśmy w osobnym rozdziale poradnika.
Na górnym balkonie gospody (wejście od strony pierwszego piętra) jest pupil - pies Deus (+1 do Kondycji).
Na południe od Dziury drużyna może spotkać bandytów (więcej o tym spotkaniu na dole strony). Jest tam też tajna skrytka z dużą ilością złota (musisz mieć bohatera z bardzo wysoką Percepcją żeby ją odkryć).
Questy do odblokowania w Gardzieli
[Zadania] Zaplecze (Delver's Row) - Quest można otrzymać na kilka sposobów, np. dzięki rozmowie z Pitli (M12,2) albo z Fyrną w gospodzie (M12,7).
[Misje] Gorzkie lekarstwo (Harsh Medicine) - Porozmawiaj z Pitli (M12,2).
[Misje] Pieśń Okaryny (The Cornett's Call) - Musisz zostać zaczepiony przez posłańca (Cloaked Messenger). Powinien pojawić się w pobliżu Sanktuarium Pitli (M12,2).
[Misje] Pokarm dla duszy (Food for Thought) - Porozmawiaj z Enoim (M12,4).
[Zadania] Wszyscy na pokład (All Aboard) - Quest rozpocznie się automatycznie po dotarcie w pobliże windy (M12,6).
Ważne postacie niezależne w Gardzieli
Pitli (M12,2) - możesz otrzymać zadania Gorzkie lekarstwo i Zaplecze.
Enoi (M12,4) - zleca poboczne zadanie Pokarm dla duszy.
Biha (M12,5) - możesz spotkać się z nią w ramach questu Wszyscy na pokład (M12,6).
Hitenga (M12,6) - spotkanie się z nim ma na celu zagwarantowanie sobie prawa do skorzystania z windy do Punktu widokowego Starego Miasta.
Inne informacje związane z Gardzielą
Zainteresowanie się Przesmykami nie ma na celu wyłącznie dotarcia do Zaplecza będącego pełnoprawną odrębną lokacją gry. Wybieranie innych opcji zachowania podczas rozgrywania sceny paragrafowej może zaprowadzić Cię w inne miejsca, ale licz się z tym, że drużyna może wpaść na zbirów.
Podczas przemierzania Gardzieli możesz zostać zatrzymany przez grupę bandytów. W naszym przypadku pojawili się oni na mapie niedługo po wyjściu z gospody Dziura. Jeśli chcesz uniknąć walki to zapłać zbirom 50 złota albo wybierz jedną z unikalnych opcji dialogowych - możesz skorzystać z Zastraszenia, Blefowania, Obrotności lub dodatkowych opcji dla konkretnych archetypów bohatera. Jeśli zawaliłeś próbę lub dobrowolnie doprowadziłeś do walk to do pokonania jest kilku wrogów i mogą oni stanowić dość spore wyzwanie dla początkującej drużyny.
Winda podróżująca do Punktu widokowego Starego Miasta jest początkowo niedostępna. Jedynym sposobem na odblokowanie jej jest spotkanie się z Hitengą. Rozmówcy możesz zapłacić 200 sztuk złota albo użyć 3 punktów Historii / 5 punktów Przetrwania. Zgodnie z ostrzeżeniem winda będzie czekała na dole tylko przez pół dnia. Jeśli spędzisz tam zbyt dużo czasu to będziesz musiał odnaleźć alternatywne wyjście ze Starego Miasta.
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Neketaka
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Królewska Przystań - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gardziel - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mosiężna Cytadela - mapa
- Pillars of Eternity 2: Święty Stopień - mapa
- Pillars of Eternity 2: Taras Periki - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wężowa Korona - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Bardatto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dzika Klacz - mapa
- Pillars of Eternity 2: Zaplecze i Trzewia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Stare Miasto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dziura - mapa
- Pillars of Eternity 2: Sztab imperialny - mapa
- Pillars of Eternity 2: Lśniąca Łaźnia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Pałac Kahanga - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wiszące Grobowce - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Arkemyra - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gildia Zaklinaczy Fal - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Neketaka
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
