Pillars of Eternity II: Odległe światło - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się opis przejścia głównego zadania Odległe światło gry Pillars of Eternity 2: Deadfire. Quest ten automatycznie ropoczyna się po wzięciu udziału w audiencji Królowej Onekazy II w Pałacu Kahanga na wyspie Neketaka. W ramach opisanej na tej stronie misji musisz dotrzeć na wyspę Hasongo gdzie ostatnio widziany był Eothas. Przed wyruszeniem w podróż warto awansować drużynę o co najmniej kilka poziomów, gdyż eksploracja Hasongo może wiązać się z koniecznością staczania walk z przeciwnikami.

Wyjdź z pałacu i opuść miasto Neketaka. Po powrocie na pokład statku bohatera popłyń na północny-zachód w stronę wyspy Hasongo. Po dotarciu do niej drużyna znajdzie się na terenie miasteczka portowego (M26,1).
W trakcie eksploracji Hasongo drużyna będzie regularnie napotykała koralowych naga. Są to stworzenia przypominające przerośnięte węże, aczkolwiek zaliczają się one do istot rozumnych i w dalszej części questu z kilkoma z nich będziesz mógł porozmawiać. Przystępując do każdej nowej walki z wojownikami naga staraj się ochraniać słabszych członków drużyny i bądź gotowy do reagowania na jad mogący zatruwać Twoich podwładnych.
Zanim na dobre zaczniesz badać miasteczko portowe warto zatrzymać się w składowisku w wieży (M26,2). Możesz pogadać tam z Zuhirą na temat pojawienia się Eothasa oraz sposobu dotarcia do latarni morskiej (zachodni kraniec mapy - (M26,15)).

Do latarni prowadzi wiele ścieżek (polecamy zajrzeć na stronę z mapą M26 prezentującą Hasongo). Jednym z podstawowych problemów jest grupa koralowych naga pilnujących centralnej części mapy (M26,5). Możesz zaatakować ich jeśli drużyna jest dostatecznie silna, ale równie dobrze możesz ominąć ich lub zainteresować się działem (M26,4) we wschodniej części mapy (powyższy obrazek). Nie pozwala ono niestety od razu na oddanie strzału. Po załączeniu się sceny paragrafowej musiałbyś obrócić działo (test Mocy lub tłuszcz kulinarny z (M26,7)), wycelować nim w przeciwników (test Mechaniki) oraz załadować do niego wybuchowy pocisk zdobyty w warsztacie (M26,12).
Jedna z alternatywnych ścieżek prowadzi z kolei przez częściowo zalane przejście w północnej części mapy (M26,9). Tam z kolei musisz uważać na szamana, który może używać totemu do przyzywania na pole bitwy nowych potworów (m.in. niematerialnych zgub). Warto szybko zniszczyć totem oraz nadać zamordowaniu szamana najwyższy priorytet.

Niezależnie od tego jaką wybierzesz ścieżkę do latarni morskiej jeszcze przed dotarciem do niej warto wykonać jeden opcjonalny krok. Zacznij od dotarcia do kuchni (M26,7) i po wejściu do niej zainteresuj się zalanym korytarzem. Zbadanie go załączy scenę paragrafową. Wybierz lewy korytarz i po przepłynięciu nim użyj łomu lub zalicz test Mocy (wybierz najsilniejszą postać z drużyny).
Skorzystanie z zalanego korytarza pozwoli ci dotrzeć do małego pomieszczenia w murze z działami (M26,3). Miejsce to pokazuje powyższy obrazek i spotkasz tu Duszę Yanass. Porozmawiaj z nią. Wypytaj duszę o Sugaana, zaproś ją do współnej drużyny (wchłonięcie jej przez Widzącego), zajrzyj do duszy i obiecaj, że masz w planach przywrócenie działania kolumny adry. Zalety wybrania tych wszystkich akcji docenisz już po dotarciu do latarni.

Docelowo musisz dotrzeć do dolnych drzwi wejściowych do latarni (M26,15). Po przeniesieniu się do jej wnętrza zostaniesz zatrzymany przez Sugaana i towarzyszących mu koralowych naga. Spotkanie to może mieć dwa główne zakończenia:
- Stoczenie bitwy z koralowymi naga. To bardziej prawdopodobny wariant. Walkę możesz sam sprowokować lub dojdzie do niej jeśli nie zdołasz przekonać Sugaana o swoich pokojowych intencjach i planach uaktywnienia kolumny lśniącej adry. Postaraj się szybko dopaść Sugaana, ale jednocześnie dbaj o swoich słabszych podwładnych, którzy mogą znaleźć się na celowniku wrogów (zwłaszcza wojowników naga).
- Przekonanie Sugaana do pokojowych zamiarów. Wariant ten trudniej zrealizować. Wymusza on skorzystanie z jednej z unikalnych opcji dialogowych lub przywołanie duszy Yanassa, którą mogłeś wcześniej odnaleźć (M26,3) (pierwsza opcja dialogowa - powyższy obrazek). Sugaan pozwoli ci podejść do kolumny adry i jej dotknąć.

Niezależnie od tego jaki wariant wybrałeś musisz docelowo podejść do kolumny adry. Spowoduje to załączenie się nowej sceny paragrafowej, w trakcie której czeka Cię rozmowa z Eothasem. Jej rezultat jest odgórnie narzucony, choć w trakcie niej możesz wybierać unikalne opcje dialogowe m.in. dla różnych kapłanów, wysokiej Inteligencji czy wysokiej Metafizyki. Od Eothasa otrzymasz "zaproszenie" do spotkania się z nim w Paszczy Popiołów (Ashen Maw) i rozpocznie się nowy główny quest Oczekuje w ogniu (nie śpiesz się z przystąpieniem do niego, bo ma znacznie wyższy rekomendowany poziom doświadczenia drużyny od opisywanego).
Po zakończeniu sceny paragrafowej może załączyć się nowa scenka z rozmowy jeśli Sugaan nadal żyje. Możesz dopiero teraz zaatakować koralowych naga lub pozwolić im odejść (jeśli z drużyną podróżuje Maia to decyzja ta może się jej wybitnie nie spodobać - wspomóż się Dyplomacją lub licz się z pogorszeniem relacji z nią). Od Sugaana możesz otrzymać unikalny naszyjnik Rzemień przychylności (Strand of Favor) (lub zabrać go po przeszukaniu jego zwłok).
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
