Pillars of Eternity 2: Malowanie Maski, zadanie Alotha - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Niniejsza strona opisuje zadanie Malowane Maski (The Painted Masks) w Pillars of Eternity 2 Deadfire. Jest to osobista misja Alotha, czyli towarzysza powracającego z pierwszej odsłony serii. Wykonanie zadania nie oferuje żadnej nagrody, ale pozwala ulepszyć relacje z Alothem i zwiedzić odległą wyspę - Ori o Koiki.
Rozpoczęcie zadania

Misja rozpoczyna się automatycznie po dołączeniu Alotha do drużyny - możesz to zrobić w Engwitańskich wykopaliskach (M8) na wyspie Maje. Co prawda, zadanie pojawi się w dzienniku, ale musisz teraz czekać, aż Aloth uporządkuje swoje notatki i przekaże ci więcej informacji. Stanie się to po pewnym czasie gry - najlepiej jest wykonać wszystkie misje na wyspie Maje, a następnie udać się do Neketaki. Tam Aloth powinien wyrazić chęć rozmowy z tobą - poprosi cię, abyś wypatrywał śladów Malowanych Masek, czyli odłamu Bractwa Ołowianego Klucza.
Podróż na Ori o Koiki

Gra nie da ci żadnych wskazówek, gdzie poszukiwać śladów Malowanych Masek - na własną rękę udaj się na wyspę Ori o Koiki. Znajduje się ona blisko lewego górnego rogu mapy świata (spójrz na powyższy obrazek i obszar zaznaczony na czerwono).

Zbliżając się do wyspy ujrzysz wiadomość, że natrafiłeś na inny okręt. Uruchomi się scena paragrafowa, w której Aloth stwierdzi, że to może być statek powiązany z Bractwem Ołowianego Klucza - musisz zgodzić się na sprawdzenie okrętu. Na pokładzie znajdziesz martwą załogę oraz duszę - aktywuj ją, co pozwoli ci uzyskać nieco informacji. Następnie porozmawiaj z Alothem - wspólnie z drużyną ustalicie, że warto odwiedzić wyspę Ori o Koiki.
Spotkanie z Ruasare

Gdy dotrzesz już do lokacji Ori o Koiki skieruj się w prawo, aż zostaniesz zaczepiony przez postać Kipeha, stojącą na platformie. Kobieta nie będzie chciała cię dopuścić do ich przywódczyni, ale możesz to rozwiązać na kilka sposobów:
- Użyć jednej z specjalnych opcji dialogowych wymagających Dyplomacja 8 albo Blef 9.
- Przekupić kobietę - jeśli posiadasz umiejętność Obrotność 5, to możesz jej zapłacić 1000 monet. W przeciwnym wypadku musisz zapłacić 1500 monet.
- Zaatakować ją - jest to najgorsza opcja i jeśli masz zamiar ukończyć zadanie Malowane Maski, to nie ma sensu wybierać tego wariantu. W tym przypadku będziesz zmuszony do zabicia całego plemienia, co przyczyni się do niepomyślnego zakończenia misji.
Korzystając z metody numer 1 lub 2, Kipeha opuści windę, a ty możesz udać się na górę.

Kieruj się zgodnie ze ścieżką, aż zostaniesz zatrzymany przez dwie postacie - wybierz opcje dialogowe niezwiązane z atakiem lub ucieczką, a szybko zostaniesz wpuszczony do sanktuarium przywódczyni.

Czeka cię teraz dialog z Ruasare - przywódczynią Malowanych Masek. Na początek nie będzie chciała rozmawiać o Bractwie Ołowianego Klucza - najpierw musisz wysłuchać przemowę o problemach jej ludu i przyjąć od niej misje polegającą na zabijaniu łowców niewolników o nazwie Barbarzyński biznes. Dopiero po tym wybierz opcję dialogową związaną z Bractwem Ołowianego Klucza - ujrzysz opcję pozwalającą na zajrzenie do duszy Ruasare.
Ujrzenie duszy przywódczyni dostarczy ci wielu informacji. Porozmawiaj teraz z Alothem - przed tobą długi dialog, po którym misja Malowane Maski zostanie ukończona.
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zadania towarzyszy
- Pillars of Eternity 2: Latarnia Gauna, zadanie Xoti - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Oświecona Droga, zadanie Edera - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zew kuriera, zadanie Mai - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Czarnoksiężnik i dżentelmen, zadanie Serafena - solucja
- Pillars of Eternity 2: Ostatni dzwonek, zadanie Pellaginy - solucja
- Pillars of Eternity 2: Malowanie Maski, zadanie Alotha - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zadania towarzyszy
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
