Pillars of Eternity 2: Zapis (save) z Pillars of Eternity 1 - jak importować?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Pillars of Eternity 2 Deadfire pozwala przenieść stan zapisu (save) z pierwszej części gry oraz dodatków White March i tym samym uwzględnić podjęte wybory. Ma to wpływ na wydarzenia, napotkane postacie czy dostępne dialogi - wszystkie opcje z tym związane są oznaczone w grze ikoną z rzymską cyfrą I na błękitnym tle.

Powyższe okno ujrzysz kilka minut po rozpoczęciu rozgrywki. - Pillars of Eternity 2: Zapis (save) z Pillars of Eternity 1 - jak importować? - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
Powyższe okno ujrzysz kilka minut po rozpoczęciu rozgrywki.

Twórcy gry wprowadzili trzy sposoby na uwzględnienie wydarzeń z poprzedniej części. Każdy z nich jest możliwy do wyboru niedługo po rozpoczęciu rozgrywki (ujrzysz okno widoczne na powyższym obrazku).

Import stanu gry z pierwszej części serii

Jest to najlepszy wybór, jeśli posiadasz na komputerze pliki zapisów pochodzące z pierwszej części oraz dodatków White March. Dzięki temu wszystkie twoje wybory zostaną uwzględnione w rozgrywce.

Uwaga - savy z pierwszej części muszą znajdować się w domyślnym folderze z zapisami, czyli w: "C:\Users\[nazwa użytkownika]\Saved Games\Pillars of Eternity".

Stworzenie własnej historii

Rozbudowany kreator tekstowy pozwoli ci szybko podjąć najważniejsze wybory z pierwszej części gry. - Pillars of Eternity 2: Zapis (save) z Pillars of Eternity 1 - jak importować? - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
Rozbudowany kreator tekstowy pozwoli ci szybko podjąć najważniejsze wybory z pierwszej części gry.

Jeśli nie zachowałeś plików zapisu z pierwszej części gry, to jeszcze nic straconego. W tym przypadku skorzystaj z opcji stworzenia własnej historii - rozbudowany kreator pozwoli ci jeszcze raz podjąć wszystkie ważne wybory. Aby go uruchomić, w menu głównym gry wybierz przycisk "Opcje", a następnie "Wydarzenia z PoE I". Po stworzeniu i nazwaniu historii, pojawi się ona w menu widocznym na pierwszym obrazku.

Wybór gotowej historii

Dla osób nie grających w pierwszą odsłonę czy też graczy chcących jak najszybciej rozpocząć rozgrywkę, twórcy przygotowali sześć różnorodnych historii. Wybory zawarte w gotowych historiach zaczynają się od dobrych czy neutralnych wariantów, a kończą na najgorszych wydarzeniach mających tragiczne skutki, np. śmierć towarzyszy. Najrozsądniej jest wybrać historie od numeru jeden do pięć - historia numer sześć zakłada, że wszystkie podjęte wybory były złe i nie jest to opcja polecana nowym graczom.

Lista historii stworzonych przez twórców gry wygląda następująco:

Nazwa

Opis z gry

Dobrotliwa dusza (Benevolent soul)

W grze Pillars of Eternity przywrócono dusze próżnozrodzonych jelenioborskim dzieciom zgodnie z obietnicą daną Hylei. Wobec napotkanych osób wykazywana dobrotliwość i litościwość, a także współczucie i hojność tym, którzy potrzebowali pomocy.

Uczciwość i zrównoważenie (Fair and Balanced)

W grze Pillars of Eternity przywrócono dusze próżnozrodzonych do Cyklu zgodnie z obietnicą daną Berathowi. Większość pozostałych decyzji była sprawiedliwa i zrównoważona, oparta o racjonalizm oraz sprawiedliwość raczej niż osobiste sympatie czy emocje.

Przetrwanie najsilniejszych (Survival of the Fittest)

W grze Pillars of Eternity użyto dusz próżnozrodzonych, by wzmocnić Jelenioborze, zgodnie z obietnicą daną Galawinowi. Przy większości pozostałych decyzji dążono do wzmocnienia siebie i sprzymierzeńców oraz osłabienia wrogów.

Mroczne czasy (Dark Times)

W grze Pillars of Eternity odesłano dusze próżnozrodzonych w pustkę zgodnie z obietnicą daną Rymrgandowi. Na swojej drodze zostawione fizyczne zniszczenie i duchową anihilację, pragnąc położyć ostateczny kres wszystkiemu.

Strażnik tajemnic (Keeper of Secrets)

W grze Pillars of Eternity przysięgnięto posłać duszę w pustkę zgodnie z życzeniem Rymrganda, lecz ostatecznie przekazano je Woedice. Poparto zachowanie zarówno tajemnic boskich, jak i własnych.

Wszystko, co złe (Everything Bad)

Wszystkie podjęte decyzje były złe. Złożono obietnicę każdemu z bogów, po czym posłano dusze próżnozrodzonych w losowe miejsce. Wszyscy towarzysze zginęli. Każda misja zakończyła się w najgorszy możliwy sposób. Popełniono każdy możliwy błąd, jaki dało się popełnić podczas rozwiązywania kryzysu próżnozrodzonych. Opcji tej nie zalaca się nowym graczom.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-07-04
04:39

LamPL Pretorianin

Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.

Komentarz: LamPL
2019-07-13
21:25

Radzik Generał

Radzik

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.

Komentarz: Radzik
2019-08-14
22:52

Vegeta1994 Junior

Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??

Komentarz: Vegeta1994
2020-05-20
16:30

Rabit86 Chorąży

Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15

Komentarz: Rabit86
2020-06-15
15:52

tomek05 Legionista

W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)

Komentarz: tomek05
2020-10-15
20:47

jarodrak35 Junior

Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?

Komentarz: jarodrak35
2021-05-03
23:05

Bongos Junior

Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .

Komentarz: Bongos
2021-05-04
07:17

best.nick.ever Generał

best.nick.ever

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.

https://pillarsofeternity.fandom.com/wiki/Blackwood_Log

Komentarz: best.nick.ever
2021-05-04
18:13

Bongos Junior

👍

Best,nick.ever dzięki Ci wielkie !

Komentarz: Bongos
2024-04-26
15:33

Cyber Konsul

😍

..no kocham tę grę....

Komentarz: Cyber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl