Pillars of Eternity 2: Zapis (save) z Pillars of Eternity 1 - jak importować?
Aktualizacja:
Pillars of Eternity 2 Deadfire pozwala przenieść stan zapisu (save) z pierwszej części gry oraz dodatków White March i tym samym uwzględnić podjęte wybory. Ma to wpływ na wydarzenia, napotkane postacie czy dostępne dialogi - wszystkie opcje z tym związane są oznaczone w grze ikoną z rzymską cyfrą I na błękitnym tle.

Twórcy gry wprowadzili trzy sposoby na uwzględnienie wydarzeń z poprzedniej części. Każdy z nich jest możliwy do wyboru niedługo po rozpoczęciu rozgrywki (ujrzysz okno widoczne na powyższym obrazku).
Import stanu gry z pierwszej części serii
Jest to najlepszy wybór, jeśli posiadasz na komputerze pliki zapisów pochodzące z pierwszej części oraz dodatków White March. Dzięki temu wszystkie twoje wybory zostaną uwzględnione w rozgrywce.
Uwaga - savy z pierwszej części muszą znajdować się w domyślnym folderze z zapisami, czyli w: "C:\Users\[nazwa użytkownika]\Saved Games\Pillars of Eternity".
Stworzenie własnej historii

Jeśli nie zachowałeś plików zapisu z pierwszej części gry, to jeszcze nic straconego. W tym przypadku skorzystaj z opcji stworzenia własnej historii - rozbudowany kreator pozwoli ci jeszcze raz podjąć wszystkie ważne wybory. Aby go uruchomić, w menu głównym gry wybierz przycisk "Opcje", a następnie "Wydarzenia z PoE I". Po stworzeniu i nazwaniu historii, pojawi się ona w menu widocznym na pierwszym obrazku.
Wybór gotowej historii
Dla osób nie grających w pierwszą odsłonę czy też graczy chcących jak najszybciej rozpocząć rozgrywkę, twórcy przygotowali sześć różnorodnych historii. Wybory zawarte w gotowych historiach zaczynają się od dobrych czy neutralnych wariantów, a kończą na najgorszych wydarzeniach mających tragiczne skutki, np. śmierć towarzyszy. Najrozsądniej jest wybrać historie od numeru jeden do pięć - historia numer sześć zakłada, że wszystkie podjęte wybory były złe i nie jest to opcja polecana nowym graczom.
Lista historii stworzonych przez twórców gry wygląda następująco:
Nazwa | Opis z gry |
Dobrotliwa dusza (Benevolent soul) | W grze Pillars of Eternity przywrócono dusze próżnozrodzonych jelenioborskim dzieciom zgodnie z obietnicą daną Hylei. Wobec napotkanych osób wykazywana dobrotliwość i litościwość, a także współczucie i hojność tym, którzy potrzebowali pomocy. |
Uczciwość i zrównoważenie (Fair and Balanced) | W grze Pillars of Eternity przywrócono dusze próżnozrodzonych do Cyklu zgodnie z obietnicą daną Berathowi. Większość pozostałych decyzji była sprawiedliwa i zrównoważona, oparta o racjonalizm oraz sprawiedliwość raczej niż osobiste sympatie czy emocje. |
Przetrwanie najsilniejszych (Survival of the Fittest) | W grze Pillars of Eternity użyto dusz próżnozrodzonych, by wzmocnić Jelenioborze, zgodnie z obietnicą daną Galawinowi. Przy większości pozostałych decyzji dążono do wzmocnienia siebie i sprzymierzeńców oraz osłabienia wrogów. |
Mroczne czasy (Dark Times) | W grze Pillars of Eternity odesłano dusze próżnozrodzonych w pustkę zgodnie z obietnicą daną Rymrgandowi. Na swojej drodze zostawione fizyczne zniszczenie i duchową anihilację, pragnąc położyć ostateczny kres wszystkiemu. |
Strażnik tajemnic (Keeper of Secrets) | W grze Pillars of Eternity przysięgnięto posłać duszę w pustkę zgodnie z życzeniem Rymrganda, lecz ostatecznie przekazano je Woedice. Poparto zachowanie zarówno tajemnic boskich, jak i własnych. |
Wszystko, co złe (Everything Bad) | Wszystkie podjęte decyzje były złe. Złożono obietnicę każdemu z bogów, po czym posłano dusze próżnozrodzonych w losowe miejsce. Wszyscy towarzysze zginęli. Każda misja zakończyła się w najgorszy możliwy sposób. Popełniono każdy możliwy błąd, jaki dało się popełnić podczas rozwiązywania kryzysu próżnozrodzonych. Opcji tej nie zalaca się nowym graczom. |
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: FAQ
- Pillars of Eternity 2: Podstawowe pytania
- Pillars of Eternity 2: Zapis (save) z Pillars of Eternity 1 - jak importować?
- Pillars of Eternity 2: Zagadka z próbą ognia - jak rozwiązać?
- Pillars of Eternity 2: Zagadka z malowidłem w Cignath Mór - jak rozwiązać?
- Pillars of Eternity 2: Zagadka z kamiennym dyskiem - jak rozwiązać?
- Pillars of Eternity 2: Drzwi w zadaniu Cienie Neketaki - jak otworzyć?
- Pillars of Eternity 2: Broń i pancerz - gdzie zdobyć?
- Pillars of Eternity 2: Punkty rozwoju - czy można zresetować?
- Pillars of Eternity 2: Drzwi i skrzynie - jak otwierać?
- Pillars of Eternity 2: Szybkie wzbogacenie - jak?
- Pillars of Eternity 2: Pierwsi towarzysze - jak rekrutować?
- Pillars of Eternity 2: Luneta - jak zdobyć?
- Pillars of Eternity 2: Gadający miecz Modwyr - gdzie znaleźć?
- Pillars of Eternity 2: Zwierzak (pet) - jak zdobyć?
- Pillars of Eternity 2: Postać jednoklasowa czy wieloklasowa - którą wybrać?
- Pillars of Eternity 2: Pierwsza wyspa - jak się wydostać?
- Pillars of Eternity 2: Punkty doświadczenia (XP) - jak zdobywać?
- Pillars of Eternity 2: Odpoczynek - jak i gdzie?
- Pillars of Eternity 2: Pora dnia - jak zmienić?
- Pillars of Eternity 2: Ukryte zakończenie - jak odblokować?
- Pillars of Eternity 2: Dom uciech - czy można odwiedzić?
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Arkemyra w Neketace - jak wejść?
- Pillars of Eternity 2: Trupy - jak zjadać?
- Pillars of Eternity 2: FAQ
- Pillars of Eternity 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
