Pillars of Eternity 2: Latarnia Gauna, zadanie Xoti - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na stronie znajduje sie opis przejścia osobistego questu Xoti, czyli postaci będącej jednym z potencjalnych członków drużyny w grze Pillars of Eternity 2: Deadfire. To długie zadanie, które może być co pewien czas aktualizowane w miarę przechodzenia gry i odbywania rozmów z Xoti. Zaliczenie tego questu pozwoli ci przede wszystkim poprawić relacje z Xoti, ale oprócz tego czeka też nagroda w postaci unikalnego ulepszenia dla jednego z elementów wyposażenia Xoti.
- Odblokowanie zadania i zbieranie dusz przez Xoti
- Duchowe oczyszczenie w świątyni Gauna
- Warianty zakończenie zadania
- Nagroda za ukończenie questu Xoti
Odblokowanie zadania i zbieranie dusz przez Xoti

Opisywany quest powinien pojawić się w dzienniku tuż po tym jak przyłączysz do drużyny Xoti i odbędziesz z nią pierwszą dłuższą rozmowę. Dla przypomnienia możesz ją zrekrutować w Przystani w Port Maje na wyspie Maje (M3,2) lub w świątyni Gauna na wyspie Neketaka (M14,7). Od Xoti dowiesz się, że stara się wypełniać swoją powinność wobec Gauna i w związku z tym chce używać tytułowej latarni do wskazywania drogi zagubionym duszom zmarłych osób.
W momencie gdy podczas podróżowania po świecie gry w towarzystwie Xoti natrafisz na zagubione dusze możesz samemu je wchłonąć lub właśnie alternatywnie pozwolić Xoti na ich przeprowadzenie do światła swojej latarni. Okazje do pomagania zagubionym duszom pojawiają się między innymi:
- W Engwitańskich wykopaliskach (M8) na Wyspie Maje - Xoti może tam zebrać kilka dusz; istnieje też szansa, że może udać się jej zebrać dodatkowe dusze już po odwiedzeniu lochu i odnalezieniu w nim kolumny lśniącej adry
- W dzielnicy Ulica Gorecci (M6) miasta Port Maje na Wyspie Maje
- Na plaży Zacisze Vilariego (M1) na Wyspie Maje
- W Starym Mieście (M21) na Wyspie Neketaka
- Na Zapleczu (M20) na Wyspie Neketaka
- W Posiadłości Arkemyra w dzielnicy Taras Periki (M15) na Wyspie Neketaka
Uwaga - Nie musisz odwiedzić absolutnie wszystkich wymienionych wyżej miejsc. Do najważniejszej części opisywanego zadania awansujesz po tym jak Xoti zbierze przy użyciu latarni wystarczająco dużo dusz.
Duchowe oczyszczenie w świątyni Gauna

W miarę zbierania kolejnych dusz mogą pojawiać się okazje do odbywania rozmów z Xoti - decyduj się na rozmowę gdy tylko Xoti się odezwie i gdy pojawi się ikonka rozmowy przy jej miniaturce u dołu ekranu. Z kolejnych rozmów będziesz dowiadywał się o jej proroczych snach, które z czasem będą zmieniały się w koszmary. Dodatkowo w trakcie niektórych rozmów możesz doradzać Xoti, czy ma szukać światała latarni Gauna, czy może ma wziąć w objęcia ciemność latarni Gauna.
Docelowo sytuacja pogorszy się na tyle, że Xoti uzna, iż potrzebuje duchowego oczyszczenia żeby poradzić sobie z ciężarem zebranych dusz. Musisz w rezultacie powrócić z nią do świątyni Gauna znajdującej się w dzielnicy Święty Stopień na wyspie Neketaka (M14,7). Dotrzyj do pokazanego na obrazku dużego posągu Gauna i wejdź z nim w interakcję.
Warianty zakończenie zadania

Po zakończonym rytuale musisz odczekać aź Xoti będzie ponownie gotowa na kolejną rozmowę - w naszym przypadku nastąpiło to niemal natychmiastowo. Ponownie możesz zasugerować Xoti odnośnie zwrócenia się bardziej w stronę światła lub ciemności. Dodatkowo możesz na sam koniec rozmowy doradzić jej jak ma się zachować - możesz polecić odnalezienie żyły (kolumny) adry, spotkanie się z animantami lub wchłonięcie zebranych do tej pory dusz (to alternatywny wariant).
Dobrym pomysłem jest teraz dotarcie do Iglicy Profetów Dusz, która również znajduje się w dzielnicy Święty Stopień w Neketace (M14,4). Przenieś się na dach tego budynku. Możesz:
- Porozmawiać z animantką Flaune Elette - animanci mogą pomóc przy stworzeniu sztucznego procesu odrodzenia.
- Wejść w interakcję z kolumną lśniącej adry - kolumna adry może pomóc w uwolnieniu zebranych dusz i następnie w odrodzeniu ich przez bogów Hel.
Oba te warianty gwarantują taki sam przebieg "rytuału". Możesz wybrać pomiędzy nakazaniem Xoti by wypuściła dusze, zatrzymaniem dusz dla siebie oraz przerwaniem rytuału. To, czy wybrana opcja zachowania zakończy się sukcesem, zależy od liczby zebranych dusz przez Xoti oraz dotychczasowych relacji z tą postacią (a konkretnie udzielanych jej rad odnośnie zbliżania się do światła lub ciemności).
Nagroda za ukończenie questu Xoti

Nagrodą za ukończenie questu Xoti jest otrzymanie unikalnego przedmiotu Płaszcz z lśniącej adry (Luminous Adra Mantle). Możesz od razu zajrzeć do inwentarza Xoti, wybrać opcję zaklęcia jej latarni (Xoti's Lantern) i jako potrzebny składnik przydzielić otrzymany przed chwilą artefakt (dodatkowo na ulepszenie musisz wydać 3000 złota). Zaklęcie tego przedmiotu doprowadzi do odblokowania nowej umiejętności powiązanej z latarnią - Aura młócki (Threshing Aura). Umiejętność ta gwarantuje aurę, która zwiększa wszelkie obrażenia zadawane przez pobliskich sprzymierzeńców - premia do siły ataków rośnie wraz z rozwojem umiejętności Religia u Xoti.
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zadania towarzyszy
- Pillars of Eternity 2: Latarnia Gauna, zadanie Xoti - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Oświecona Droga, zadanie Edera - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zew kuriera, zadanie Mai - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Czarnoksiężnik i dżentelmen, zadanie Serafena - solucja
- Pillars of Eternity 2: Ostatni dzwonek, zadanie Pellaginy - solucja
- Pillars of Eternity 2: Malowanie Maski, zadanie Alotha - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zadania towarzyszy
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
