Pillars of Eternity 2: Fort Martwego Światła - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Fort Martwego Światła (Fort Deadlight). To duża unikalna lokacja możliwa do odwiedzenia podczas podrózowania po świecie w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Fort jest siedzibą piratów. Możesz zawitać w nim po to żeby zająć się pobocznym zadaniem Porachunki z piratem zleconym przez Furrante lub na potrzeby rozgrywania osobistego questu towarzysza Serafena.
Uwaga - Niebieskie cyfry na naszej mapie fortu symbolizują przejścia pomiędzy jego różnymi obszarami. To dość skomplikowana lokacja, w której łatwo można się zgubić. Każdy punkt ma dwa zakończenia. Wyjątkiem jest zachodnia klatka schodowa (punkty 6), która łączy kilka pięter fortu.
- Ważne miejsca w Forcie Martwego Światła
- Questy do odblokowania w Forcie Martwego Światła
- Questy kontynuowane w Forcie Martwego Światła
- Ważne postacie niezależne w Forcie Martwego Światła
- Inne informacje związane z Fortem Martwego Światła
Ważne miejsca w Forcie Martwego Światła
1. Domyślne miejsce startu. Rozpoczynasz tu eksplorację fortu jeśli zadokowałeś w nim po wywieszeniu flagi Principi lub jeśli zaatakowałeś fort (wybór pierwszej lub trzeciej opcji zachowania podczas sceny paragrafowej).
Condwen Wężooki organizuje grę w kości - możesz postawić 100 złota i zdobyć 0 lub 200 złota. Możesz zbadać wiszący ładunek i zrzucić go (użyj strzały lub zaklęcia).
2. Alternatywne miejsce startu. To mała plaża. Rozpoczynasz tu eksplorację fortu jeśli zakradłeś się do niego nocą (wybór drugiej opcji zachowania podczas sceny paragrafowej).
Możesz wspiąć się po ścianie (Atletyka lub linka z kotwiczką) i dotrzeć do okiennicy prowadzącej do zbrojowni w lochu (M34,11).
3. Schody do wschodnich murów. Ned Bez Orzeszków jest handlarzem - sprzedaje m.in. unikalną zbroję Krwawe Ogniwa, elementy pancerza i bronie wysokiej jakości zapasy na statek, narzędzia, bomby i składniki alchemiczne. Zamknięta skrzynia (3 poziom) z piką i pasem.
Ancret pilnuje dostępu do wschodnich murów - Mirke z (M34,6) możesz pomóc w jej ominięciu.
6. Główne pomieszczenie wewnątrz fortu. Mirke to bardzo ważna postać - możesz z jej pomocą doprowadzić do pojawienia się tu kapitana Benwetha. Do interaktywnego fortepianu możesz przyczepić bombę i zabić dzięki niej Benwetha po tym jak tu dotrze (Benweth zacznie grać na fortepianie).
Północnych drzwi pilnują strażnicy - możesz przejść dalej dopiero po rozprawienu się z Benwethem.
W jednym z pojemników jest Róg z Martwego Światła (Deadlight Horn) (przedmiot questowy).
Syri powiązana jest z osobistym questem Serafena Czarnoksiężnik i dżentelmen.
7. Dźwig. Możesz tu dotrzeć m.in. od strony wschodnich murów (M34,3) i skradać się lub eliminować strażników.
W skrzyni z zamkiem 2 poziomu jest Śmiertelnie dobry rum (God-Killer's Rum) dla Mirke (M34,6).
8. Kuchnia. Ciasteczko Maina jest kucharką - możesz ją poprosić o Specjalny gulasz (Special Stew) dla Mirke (M34,6).
Do odnalezienia jest tu duży żywności i napojów, w tym zupa z owocami morza (+1 do Percepcji, Stanowczości i Intelektu).
11. Zbrojownia. Drzwi do zbrojowni są zamknięte (zamek 4 poziomu) i domyślnie pilnują ich strażnicy z psami obronnymi. Do zbrojowni możesz dotrzeć od strony małej plaży (M34,2). Dźwignia na ścianie wewnątrz zbrojowni odblokowuje północno-zachodnie wyjście z niej. W korytarzu na południe od zbrojowni jest tajny przełącznik, który otwiera do niej alternatywne wejście.
W samej zbrojowni możesz odnaleźć kilka broni i pancerzy.

17. Pomieszczenie dowództwa. Pomieszczenie to jest zamknięte - żeby uzyskać do niego dostęp otwórz zamek 5 poziomu lub użyj tajnego przełącznika w bocznym korytarzu (M34,16).
Przebywa tu Kapitan Benweth - możesz porozmawiać z nim lub go zaatakować i zabić.
Kapitan Aeldys pojawi się tu jakiś czas po zaliczeniu questu Porachunki z piratem - musisz zaczekać aż podczas podróżowania po świecie gry otrzymasz list o zapachu wina i prochu strzelniczego z powyższego obrazka. Możesz powrócić do fortu żeby spotkać się z Aeldys. Podczas rozmowy możesz wyrazić (lub nie) chęć współpracy z nią i dodatkowo:
- Powiedzieć jej o tym, że informacje o Benwethie otrzymałeś od Furrante - otrzymasz 500 złota.
- Powiedzieć jej, że pomogłeś Kapitan Dzikiej Morenie w Trzewiach w Neketace (M20,14) (poboczny quest Towary i usługi) - otrzymasz unikalny lekki pancerz Strój Chyżego Łowcy (Swift Hunter's Grab).
- Powiedzieć jej, że Furrante współpracuje z Vailiańską Kompanią Handlową (musisz mieć odblokowany quest Podobieństwo umysłów i spotkać się w ramach zaliczania go z Furrante) - otrzymasz 2500 złota.
Questy do odblokowania w Forcie Martwego Światła
[Misje] Czaroksiężnik i dżentelmen (A Sorcerer and a Gentleman) - To osobisty quest towarzysza Serafena. Musisz dotrzeć z Serafenem do fortu i zaczekać aż zagada do głównego bohatera.
Questy kontynuowane w Forcie Martwego Światła
[Principi] Porachunki z piratem (Blow the Man Down) - Musisz rozprawić się z kapitanem Benwethem poprzez pobicie, zastraszenie lub zabicie go.
Ważne postacie niezależne w Forcie Martwego Światła
Ned Bez Orzeszków (No-Nut Ned) (M34,2) - jest handlarzem - sprzedaje m.in. unikalną zbroję Krwawe Ogniwa, elementy pancerza i bronie wysokiej jakości zapasy na statek, narzędzia, bomby i składniki alchemiczne.
Ancret (M34,2) - pilnuje ona dostępu do wschodnich murów fortu, dzięki pomysłowi podsuniętemu przez Mirke możesz pozbyć się jej bez konieczności rozgrywania walki.
Mirke (M34,6) - to bardzo ważna postać - możesz z jej pomocą doprowadzić do pojawienia się kapitana Benwetha w głównym pomieszczeniu wewnątrz fortu.
Kapitan Benweth (M34,17) - to główna postać powiązana z questem Porachunki z piratem. Kapitan może opuścić pomieszczenie dowództwa jeśli wykonasz obie przysługi dla Mirke. Benweth dotrze wtedy do głównego pomieszczenia w forcie (M34,6).
Inne informacje związane z Fortem Martwego Światła
Zajrzyj koniecznie na stronę z opisem przejścia zadania Porachunki z piratem w naszym poradniku. Informuje ona przede wszystkim o tym jak przedostać się do fortu. Najlepiej jest wybrać wariant wywieszenia flagi Principi i "pokojowego" zadokowania w porcie, dzięki czemu będziesz mógł podróżować po dużej części fortu bez ryzyka ataków ze strony piratów i dopaść kapitana Benwetha podstępem.
Od momentu jak uporasz się z Benwethem możesz swobodnie badać pozostałe części fortu, do których wstęp był początkowo zakazany - mowa tu przede wszystkim o górnych murach fortu, lochu, kuźni oraz najwyższym piętrze gdzie znajduje się siedziba dowództwa.
0
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
