Pillars of Eternity 2: Motare o Kozi - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje wyspę Motare o Kozi w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Jest to niewielka lokacja, którą odwiedzisz w ramach wykonywania zadania Ostatnie sanktuarium. Miejsce jest wypełnione przeciwnikami, a w środkowej części lokacji odnajdziesz kamienny dysk - jest on związany z pewną zagadką.
- Ważne miejsca w Motare o Kozi
- Questy kontynuowane w Motare o Kozi
- Ważne postacie niezależne w Motare o Kozi
- Rodzaje przeciwników i potworów w Motare o Kozi
- Inne informacje związane z Motare o Kozi
Ważne miejsca w Motare o Kozi

1. Miejsce startu. Tutaj rozpoczynasz eksploracje mapy. Od razu na prawo znajduje się Baltia - jeśli ją uwolnisz z pnączy, to może dołączyć do twojej załogi (jest ona Zaprawionym Działonowym, z doświadczeniem żeglarskim na poziomie 10).
2. Drzewo pwgry. Spotkasz tu Pwgre oraz Spaczonego tygrysa. Jeśli twoja drużyna ma rozwiniętą Percepcję, to powinieneś odkryć tajemną skrytkę, w której znajdziesz Pierścień pomniejszego odbicia (+2 do Odbicia) i Obsydianowe odłamki.
3. Drzewo pwgry. Spotkasz tu Pwgrę oraz Dżunglowego czatownika. Jeśli twoja drużyna ma rozwiniętą Percepcję, to powinieneś odkryć tajemną skrytkę, w której znajdziesz Znakomitą buławę oraz Małe perły. Oprócz tego, w pobliżu znajduje się dusza - jej aktywacja pozwoli przywołać wspomnienie na temat wyspy.
4. Drzewo pwgry. To drzewo możesz aktywować - uruchomi to scenę paragrafową, w której musisz podjąć decyzję, co zrobić z drzewem. Jeśli je zniszczysz, to zostaniesz zaatakowany przez Pwgry. Jeśli spróbujesz je uleczyć i masz w drużynie Druida, to przywołasz Delemgane, z którą możesz porozmawiać na temat wyspy. Poza tym, jeśli twoja drużyna ma rozwiniętą Percepcję, to powinieneś odkryć tajemną skrytkę, w której znajdziesz Amulet przeciwgnilny (+50% do odporności na ataki typu Trucizna / Choroba / Rozkład) oraz Małe perły.
5. Drzewo Zgniłej Pani. Zbliżenie się do drzewa automatycznie rozpoczyna rozmowę ze Zgniłą Panią. Możesz ją od razu zaatakować - pamiętaj, że do pomocy rzucą się pobliskie Pwgry i Delemgane. Jeśli jednak chcesz uniknąć walki, to musisz pokazać jej Cierń Zielonego Gąszczu, a potem wybrać jedną z dwóch unikalnych opcji dialogowych - wymagają one Dyplomacja 4 lub Alchemia 4. Następnie uruchomi się scena paragrafowa, w której możesz uzdrowić jej drzewo - jeśli tego nie zrobisz, to rozpocznie się walka.
Niezależnie od sposobu poradzenia sobie ze Zgniłą Panią, koniecznie przeszukaj jej drzewo - znajdziesz tam Zewnętrzną złotą obręcz potrzebną do naprawy kamiennego dysku oraz unikalną tarczę Zaklęcie ochronne Neriana.
6. Legowisko tygrysa. Spotkasz tu grupę Spaczonych tygrysów. Koniecznie przeszukaj stos kości we wnętrzu legowiska - znajdziesz tam Wewnętrzną złotą obręcz potrzebną do naprawy kamiennego dysku oraz Znakomity pistolet.
7. Kamienny dysk. Jest to najważniejsza część lokacji - naprawa kamiennego dysku i rozwiązanie zagadki jest wymagane do ukończenia zadania Ostatnie sanktuarium. Dwie brakujące części odnajdziesz w Legowisku tygrysa oraz Drzewie Zgniłej Pani. Naprawa kamiennego dysku uruchomi scenę paragrafową, w której musisz rozwiązać zagadkę - polega ona na dopasowaniu odpowiednich symboli do pojawiających się napisów.
Jak rozwiązać zagadkę z kamiennym dyskiem? Na okręgu ujrzysz cztery symbole:
- Symbol lśniącej adry (Symbol of liminous adra)
- Symbol Ukaizo (Symbol of Ukaizo)
- Symbol owocu koiki (Symbol of koiki fruit)
- Symbol zaklinania fal (Symbol of watershaping)
Po wyborze symbolu musisz jeszcze zatwierdzić wybór, a następnie zostanie ci przedstawiony kolejny napis. W trakcie rozwiązywania zagadki nie zostaniesz poinformowany, że robisz coś źle - stanie się to dopiero po wybraniu wszystkich symboli. Karą za niepoprawne dopasowanie jest nałożenie dolegliwości na głównego bohatera.
Poprawna konfiguracja wygląda następująco:
- Pierwszy napis - symbol owocu koiki
- Drugi napis - symbol lśniącej adry
- Trzeci napis - symbol zaklinania fal
- Czwarty napis - symbol Ukaizo
Po zakończeniu dopasowywania otrzymasz Huańską mapę, co pozwoli ci kontynuować zadanie Ostatnie sanktuarium.
Questy kontynuowane w Motare o Kozi
Ostatnie sanktuarium (The Last Sanctuary) - przeszukaj ruiny Motare o Kozi. Główna część misji jest związana z kamiennym dyskiem na środku lokacji.
Ważne postacie niezależne w Motare o Kozi
Baltia - jeśli ją uwolnisz z pnączy, to może dołączyć do twojej załogi (jest ona Zaprawionym Działonowym, z doświadczeniem żeglarskim na poziomie 10).
Rodzaje przeciwników i potworów w Motare o Kozi
Pwgra - wykazuje niewrażliwość na przypadłości zręczności.
Dżunglowy czatownik - wykazuje odporność na przypadłości stanowczości oraz niewrażliwość na przypadłości intelektu.
Spaczony tygrys - niewymagający przeciwnik, bez szczególnych zdolności czy odporności.
Zgniła Pani - dość silny przeciwnik z odpornością na przypadłości kondycji oraz niewrażliwością na przypadłością intelektu (nie musisz z nią walczyć, jeśli odpowiednio przeprowadzisz rozmowę).
Delemgana - ulepszona wersja Pwgry z niewrażliwością na przypadłości zręczności (Delemgana jest przyjazna dopóki nie zaatakujesz Zgniłej Pani).
Skrytobójcza liana - wykazuje niewrażliwość na przypadłości stanowczości i przypadłości intelektu.
Inne informacje związane z Motare o Kozi
Jeśli wykonujesz zadanie Ostatnie sanktuarium i zdobędziesz z kamiennego dysku Huańską mapę, to po wypłynięciu z wyspy będziesz ścigany przez statek Kapitana Paia. Da się przed nim uciec, ale jeśli zostaniesz złapany, to konflikt można rozwiązać na kilka sposobów:
- Spróbować schować mapę i skłamać, że nic nie znalazłeś (wymagana jest do tego umiejętność Zwinne dłonie 5).
- Wystraszyć Kapitana Paia - potrzeba do tego Zastraszania 5 oraz Zwinne dłonie 4.
- Oddać mapę - Książe Aruihi nie wyciągnie z tego konsekwencji, a ty i tak otrzymasz nagrodę za zadanie.
- Zaatakować - na początek skup się na magach, a potem na samym kapitanie.
0
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
