 
Pillars of Eternity 2: Stare Miasto - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Stare Miasto w grze grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. To największy loch nadający się do zbadania podczas pobytu w mieście Neketaka. Składa się on z trzech połączonych ze sobą dużych obszarów - głównej części Starego Miasta (Old City), Ruin Starego Miasta (Old City Ruins) oraz Punktu widokowego Starego Miasta (Old City Overlook). W każdym z tych obszarów drużynę czekają spotkania z potworami oraz skarby nadające się do odkrycia. Podczas wizyty w Starym Mieście możesz też stoczyć walkę z ogromnym robalem, którego można określić mianem bossa.
- Ważne miejsca w Starym Mieście
- Questy kontynuowane w Starym Mieście
- Ważne postacie niezależne w Starym Mieście
- Rodzaje przeciwników i potworów w Starym Mieście
- Inne informacje związane ze Starym Miastem
Ważne miejsca w Starym Mieście
1. Komnata fal. Spotkasz tu Gwenfin jeśli zaliczasz quest Pieśń okaryny dla Derea (zajrzyj na stronę M20 z opisem Zaplecza). Musisz użyć Okaryny Fal odnalezionej w dzielnicy Wężowa Korona (M16,1) do odblokowania przejścia. Pozwoli ci to zacząć badać Ruiny Starego Miasta (do ruin możesz też w razie potrzeby dotrzeć z innej strony).
2. Winda. Winda podróżuje tylko w jedną stronę - od Gardzieli (M12) do Punktu widokowego Starego Miasta. Możesz uzyskać do niej dostęp w ramach questu Wszyscy na pokład (M12,6). Nawet wtedy po zjechaniu windą do lochu pozostanie ona na dole tylko przez pół dnia. Po upływie tego czasu musisz opuścić Stare Miasto w inny sposób (zainteresuj się Ruinami Starego Miasta).
5. Stara kryjówka. Zbadanie szkieletu doprowadzi do odkrycia gadającego miecza Modwyr. Możesz porozmawiać z mieczem oraz zabrać go ze sobą (to potężna przypisana broń). Więcej o mieczu dowiesz się ze strony Gdzie znaleźć gadający miecz Modwyr w Pillars of Eternity 2? z rozdziału FAQ naszego poradnika.
Tajna skrytka - skrywa toporek oraz linkę z kotwiczką.
10. Znaki mroku. Są tu dwa znaki mroku (to nie jedyny obszar w lochu z nimi) - nakładają klątwę na drużynę po znalezieniu się w ich zasięgu działania (-2 do Stanowczości na 30 sekund) i trudno je zniszczyć. Staraj się pozostawać poza zasięgiem ich działania i odciągać od nich potwory. Wpadniesz tu też na duchy.
11. Kryjówka Samotnego ocalałego. Możesz z nim porozmawiać i pomóc mu w ucieczce - należy zabezpieczyć gniazdo czerwi (M21,4) i/lub otworzyć wyjście z Ruin Starego Miasta (M21,1) i/lub powiedzieć mu o działającej windzie (M21,2). Możesz odwiedzić Samotnego ocalałego w Port Maje w dalszej części gry.
W pobliżu jest tajna skrytka - znajdziesz zwój i złoto.
12. Ruiny świątyni. Jest tu duży interaktywny obszar - zbadanie go załącza scenę paragrafową. Możesz popłynąć w ramach tej sceny i zaliczać kolejne próby Kondycji. Nagrodą za dopłynięcie do celu jest zdobycie Okaryny Głębin - można jej użyć w (M21,19) do otwarcia tajnej komnaty. Po zdobyciu Okaryny załącza się bitwa ze szkieletami (słabsze i silniejsze odmiany).
14. Zwłoki Botaro. Odnalezienie Botaro to część pobocznego zadania Wszyscy na pokład z Gardzieli (M12,6). Po pokonaniu potworów możesz przeczytać duszę Botaro.
16. Zwłoki. Przy zwłokach odnajdziesz bardzo wartościową szablę Szczęście Mina, Skorodowaną spiżową figurkę rogu i notatkę. Okradzenie zwłok doprowadza się do pojawienia dużej grupy potworów. Uważaj na gnilaków rozpruwaczy oraz przede wszystkim na bardzo silnego potwora Cuchnący Koszmar.
17. Komnata pływów. Broni ona dostępu do świątyni Ondry (M21,18). Musisz użyć Okaryny Fal odnalezionej w dzielnicy Wężowa Korona (M16,1) lub Okaryny Głębin odnalezionej w ruinach świątyni (M21,12).
18. Świątynia Ondry. Przebywa tu bardzo silny potwór (boss) - Olbrzymi jaskiniowy czerw. Możesz go pokonać lub przekraść się obok niego.
19. Tajemna komnata. Prowadzą do niej zamknięte drzwi. Musisz umieścić w nich dwa artefakty - Okarynę Fal odnalezioną w dzielnicy Wężowa Korona (M16,1) oraz Okarynę Głębin odnalezioną w ruinach świątyni (M21,12).
W komnacie są bardzo cenne skarby. Lewy grobowiec ma pułapkę i zamek 7 poziomu - unikalna tarcza Cadhu Scalth, złoto i inne skarby. Skrzynia ma zamek 6 poziomu - wysokiej jakości zbroja, trucizna i złoto. Prawy grobowiec skrywa unikalną halabardę Wahai Poraga, rzadkie zbroje i klejnoty. Pojemnik z miksturami.
Questy kontynuowane w Starym Mieście
[Misje] Pieśń Okaryny (The Cornett's Call) (M12) - Możesz zająć się zbadaniem Starego Miasta i dotrzeć do Świątyni Ondry (M21,18).
[Zadania] Wszyscy na pokład (All Aboard) (M12) - Musisz odnaleźć Botaro (M21,14).
Ważne postacie niezależne w Starym Mieście
Gwenfin (M21,1) - pojawia się tu tylko jeśli zaliczasz Pieśń Okaryny, będzie tu w momencie wkroczenia go do lochu i po powrocie z niego
Modwyr (M21,5) - to nietypowe spotkanie, bo rozmówca jest gadającym mieczem, który możesz zabrać ze sobą i używać w bitwach
Samotny ocalały (M21,11) - możesz mu pomóc w ucieczce ze Starego Miasta
Rodzaje przeciwników i potworów w Starym Mieście

Olbrzymi jaskiniowy czerw (Giant Cave Grub) (powyższy obrazek) - To najsilniejszy potwór (boss) całego Starego Miasta. Do potyczki z nim przystąp dopiero po znacznym awansowaniu drużyny (najlepiej na conajmniej 10 poziom), wyposażeniu jej w dobry sprzęt i opcjonalnym zadbaniu o wcześniejszy solidny odpoczynek. Potwór ten jest nieruchomy, ale mimo wszystko ma duży zasięg ataków i może pluć na odległośc. Czerw może też przewracać lub chwytać członków drużyny i zadawać im ogromne obrażenia. Do walk dołączać będą mniejsze czerwy przyzywane przez bossa - zajmuj się nimi tylko gdy wyraźnie przeszkadzają w głównych atakach. Ogromny czerw jest odporny na przypadłości mocy, zręczności, stanowczości i intelektu.
Jaskiniowy czerw (Cave Grub) - Wychodzą z ziemi; możesz je odnaleźć w gnieździe lub towarzyszące innym potworom
Jaskiniowy czerwiak (Cave Grubling)
Skuldrak - Wykazują one odporność na przypadłości percepcji. Ich ugryzienie może być jadowite.
Skuldrakowy krzykacz (Skuldrak Screecher) - To silniejsza odmiana skuldraków.
Nietoperz jaskiniowy (Cave Bat)
Gul
Dargul
Zgnilak (Rotghast) - To potwory z gatunku nośników dusz.
Morowy zgnilak (Pestilent Rotghast)
Zgnilak rozpruwacz (Rotghast Ravager) - Silniejsza odmiana zgnilaka.
Pomniejsza zguba ognia (Lesser Flame Blight)
Zguba ognia (Flame Blight)
Zguba ziemi (Earth Blight)
Większa zguba ziemi (Greater Earth Blight) - To najsilniejsze zguby na jakie możesz wpaść w Starym Mieście.
Widmo (Phantom)
Widmo (Wraith)
Cień (Shadow)
Cień (Shade)
Szkielet (Sorcerer) - W lochu pojawiają się w kilku odmianach - najbardziej uważaj na szkielety władające magią.
Wściekły trupożerca (Rabid corpse-eater)
Szalony żniwiarz (Mad Harvester) - To jeden z najsilniejszych potworów z lochu. Upewnij się, że drużyna jest wystarczająco silna.
Cuchnący Koszmar (Reeking-Horror) - Cuchnący Koszmar to unikalny potwór do wyeliminowania w tym lochu (przygotuj się na trudne starcie). Dysponuje on podobnym zestawem umiejętności do zgnilaków, przy czym jest od nich wyraźnie silniejszy.
Znak mroku (Sigil of Nightmares) - To unikalna odmiana zagrożenia. Znaki to słupy energii i po znalezieniu się blisko nich (ich zasięg działania symbolizuje otaczający je okrąg) na członków drużyny nakładana jest klątwa, której działanie polega na obniżeniu Stanowczości o 2 punkty na 30 sekund. Najlepsze rozwiązanie to omijanie znaków z daleka, gdyż niszczenie ich jest bardzo kłopotliwe. Jeśli bierze udział w walkach to odciągaj inne potwory od znaków.
Inne informacje związane ze Starym Miastem
Wszystkie trzy lokacje wchodzące w skład Starego Miasta są ze sobą połączone - przejścia oznaczyliśmy punktami 6, 7 i 8 na naszej mapie. W szczególności zainteresuj się przejściem (M21,8) w Punkcie widokowym Starego Miasta. Podróż do głównej części Starego Miasta oznacza konieczność rozegrania sceny paragrafowej. Najlepiej nie ryzykować w niej z zaliczeniem testu Zręczności, bo w przypadku zawalenia go nawet kilku członków drużyny można doznać kontuzji (pojawienie się "trwałych ran").
W pierwszej kolejności warto zbadać Ruiny Starego Miasta i Punkt widokowy Starego Miasta. Na koniec zostaw główną część Starego Miasta. To właśnie tam napotyka się najsilniejsze potwory. W lokacji tej przebywa też "boss" - Olbrzymi jaskiniowy czerw (M21,18). Nie ryzykuj spotkania z tą kreaturą dopóki nie awansowałeś członków drużyny na 10-11 poziom i nie wyposażyłeś ich w dobry sprzęt, czary i umiejętności. Pojedynek z ogromnym czerwiem nie jest obowiązkowy. Możesz zakraść się do świątyni Ondry jeśli zależy ci jedynie na zaktualizowaniu questu Pieśń okaryny lub włamaniu się do sąsiedniej tajnej komnaty z bardzo cennymi przedmiotami.
Podczas przemierzania Starego Miasta możesz natrafić na obiekty nadające się do zniszczenia, które są oznaczone na żółto. W szczególności warto szukać okazji do ich wysadzania, gdyż mogą w ten sposób osłabić okoliczne potwory.
Unikaj zbliżania się w Starym Mieście do tych miejsc, w których znajdują się zwłoki i gdzie unosi się zielona mgiełka. Drużyna po wkroczeniu do tego typu obszarów otrzyma negatywny status, który doprowadzi do chwilowego obniżenia Kondycji i pogorszenia efektów leczenia. Dodatkowo weź pod uwagę to, że przemieszczanie się po częściowo zalanych terenach oznacza spowolnienie ruchów członków drużyny. Weź to pod uwagę jeśli w danej lokacji przebywają potwory dysponujące atakami dystansowymi.
Niektóre potwory pojawiają się w lochu z "opóźnieniem", tzn. dopiero po tym jak wykonasz jakąś określoną czynność, np. po tym jak zdobędziesz jakiś artefakt czy przeszukasz zwłoki. Informacje o tego typu zasadzkach znajdują się w opisach punktów z naszej mapy. Możesz przygotować się wcześniej do tego typu walk rozmieszczając w okolicy pułapki czy magiczne pieczęcie, które osłabią potwory tuż po tym jak one się nagle pojawią.
0
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Opis przejścia
	- Wyspa Neketaka
		- Mapy
			- Pillars of Eternity 2: Królewska Przystań - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gardziel - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mosiężna Cytadela - mapa
- Pillars of Eternity 2: Święty Stopień - mapa
- Pillars of Eternity 2: Taras Periki - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wężowa Korona - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Bardatto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dzika Klacz - mapa
- Pillars of Eternity 2: Zaplecze i Trzewia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Stare Miasto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dziura - mapa
- Pillars of Eternity 2: Sztab imperialny - mapa
- Pillars of Eternity 2: Lśniąca Łaźnia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Pałac Kahanga - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wiszące Grobowce - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Arkemyra - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gildia Zaklinaczy Fal - mapa
 
 
- Mapy
			
 
- Wyspa Neketaka
		
 
- Opis przejścia
	
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie . 
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3. 
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
