Pillars of Eternity 2: Lokalizacja pomocników
Aktualizacja:
Oprócz pełnoprawnych towarzyszy, w Pillars of Eternity 2 Deadfire trafisz również na pomocników (sidekicks). Nie są oni słabsi w walce i tak samo widnieją na pasku drużyny, ale z pomocnikami nie możesz nawiązywać relacji czy romansów. Są to po prostu mniej rozbudowane postacie, które nie posiadają unikalnych misji i nie uczestniczą w systemie relacji.
Niniejsza strona zawiera lokalizacje wszystkich pomocników w grze, razem z ich klasami postaci do wyboru. Lokalizację pełnoprawnych towarzyszy natomiast znajdziesz na osobnej stronie poradnika.
Konstanten

Konstanten znajduje się w Królewskiej Przystani (M11) w Neketace, a dokładnie w karczmie Dzika Klacz (M19) na drugim piętrze. Możesz u niego zakupić odprężającą kąpiel, ale jeśli przeprowadzisz z nim dłuższą rozmowę, to Konstanten poprosi o możliwość przyłączenia się do drużyny.
Klasy postaci dostępne dla Konstantena:
- Pieśniarz
- Barbarzyńca
- Wyjec (Barbarzyńca + Pieśniarz)
Ydwin

Ydwin również przebywa w Neketace, ale tym razem jest to Święty Stopień (M14). Ydwin stacjonuje w budynku zaznaczonym na powyższej mapie (drugie piętro). Krótka rozmowa pozwoli na przyłączenie jej do drużyny.
Klasy postaci dostępne dla Ydwin:
- Mentalny prześladowca (Enigmatyk + Łotrzyk)
- Łotrzyk
- Enigmatyk
Fassina

Fassina to ostatni pomocnik przebywający w Neketace - tym razem jest to Taras Periki (M15), a dokładnie lokacja Posępny Kredens (wejście zostało oznaczone na powyższym obrazku). Zanim jednak będziesz mógł przyłączyć Fassine do drużyny musisz ukończyć zadanie Skarbiec arcymaga - wiąże się to z dostaniem się do pobliskiej Posiadłości Arkemyra. Więcej informacji o zadaniu uzyskasz na stronie "Skarbiec arcymaga" w rozdziale "Wyspa Neketaka".
Po wykonaniu zadania wystarczy porozmawiać z Fassiną - czarodziejka chętnie dołączy do twojej drużyny.
Klasy postaci dostępne dla Fassiny:
- Mag
- Uczony (Mag + Pieśniarz)
- Czarnoksiężnik (Mag + Druid)
Rekke

Przyłączenie Rekke do drużyny wiąże się z dość długą wyprawą morską. Musisz do tego użyć statku i wypłynąć na mapę świata.
Spójrz na powyższy obrazek. Czerwonym kolorem jest oznaczona przybliżona pozycja Rekke - a właściwie porzuconych zapasów (beczki i skrzynie), które na pewno spotkałeś podczas podróży. Jednak w tym przypadku, podpłynięcie do zapasów uruchomi scenę paragrafową - dowiesz się, że znajduje się tam jakaś osoba. Wciągnięcie jej na pokład doprowadzi do rozmowy z Rekke i tym samym będziesz mógł go przyłączyć do drużyny.
Dla ułatwienia, na obrazku zaznaczono jeszcze (kolorem żółtym) wyspę Neketaka. Przydatne mogą się okazać również dokładne współrzędne - 15° 9' S, 69° 7' E. Możesz je sprawdzić w prawym górnym rogu ekranu, tuż nad przyciskiem "Znane miejsca (Known Locations)". Współrzędne zmieniają się, gdy twój statek się porusza.
Klasy postaci dostępne dla Rekke:
- Wojownik
- Awanturnik (Wojownik + Mnich)
- Brutal (Wojownik + Barbarzyńca)
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
