 
Pillars of Eternity 2: Zęza - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje lokację o nazwie Zęza (Dunnage). To jedna z większych miejscówek możliwych do odwiedzenia w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire i jest ona pirackim osiedlem. W miejscu tym drużyna może zająć się zaliczeniem kilku questów związanych z piratami, aczkolwiek wizyta w Zęzy ma również na celu m.in. spotkanie się z liczniej występującymi trenerami umiejętności. Dzięki opłaceniu u nich szkoleń szybko możesz podnieść niektóre umiejętności głównego bohatera.
- Ważne miejsca w Zęzie
- Questy do odblokowania w Zęzie
- Questy kontynuowane w Zęzie
- Trenerzy umiejętności w Zęzie
- Inne ważne postacie niezależne w Zęzie
- Inne informacje związane z Zęzą
Ważne miejsca w Zęzie
2. Centralna część Azylu. Przy górnym budynku jest świnka - pupil Chauncey (+1 do Zręczności).
Udita zleca zadania z grupy Nagroda za głowę.
Carlo Fortuni jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Zwinne dłonie i Dyplomacja. Kae Polzech jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Skradanie się i Metafizyka.
Barquamiego możesz zaprosić do udziału w przedstawieniu w ramach questu Artysta potrzebny od zaraz (M36,6).
3. Warownia. Jacob Harker jest właścicielem gospody - możesz zakupić zapasy, opłacić pokój (darmowy pobyt lub płatne: +10% do zdrowia i +1 do zaangażowania wrogów za 180 złota; +2 do Mocy i Kondycji za 360 złota; +3 do Percepcji i +1 do maksymalnego Wzmocnienia za 720 złota), a także wynająć podróżników i członków załogi statku.
Elias Zelen jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Materiały wybuchowe i Mechanika.
Możesz zaprosić Taernę do udziału w przedstawieniu w ramach questu Artysta potrzebny od zaraz (M36,6).
4. Oficerska żerdź. Pietro ma problem i poprosi o pomoc - możesz mu jej udzielić w ramach pobocznego zadania Żelazny Bebech.
6. Trupa Drewnianej Nogi. Calandra poprosi o pomoc w znalezieniu aktorów do przedstawienia - otrzymasz poboczny quest Artysta potrzebny od zaraz. Potencjalni kandydaci są w (M36,2 i 3).
Birna jest handlarką - sprzedaje zapasy, żywność, napoje i składniki alchemiczne.
7. Świetlisty Bar. Rosanella prowadzi bar - sprzedaje różne napoje. Możesz ją też poprosić o pomoc w uzdrowieniu Pietra (M36,4).
Yngfrith to poprzednia właścicielka gadającego miecza Modwyr odnalezionego w Ruinach Starego Miasta pod Neketaką (M21,5) - możesz zgodzić się na oddanie jej miecza, poprosić miecz Modwyr o pozostanie z bohaterem lub zabić kobietę (automatyczna utrata miecza).
Dessiral zleca drużynie kilka zadań z grupy Nagroda za głowę (otrzymasz od razu cały ich zestaw, nie są tak jak zwykle odblokowywane po kolei).
9. Emporium Ramasa. Ramaso jest handlarzem - sprzedaje unikalny pancerz Blada Skóra, unikalny sztylet Żarliwe Ostrze, gadżety, wysokiej jakości bronie, tarcze i zbroje, mikstury i składniki alchemiczne.
Co'el Marcellus jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Blefowanie i Obrotność.
W okolicy są skrzynie z różnymi zapasami dla statku. Przebywa tu bezpański pies - pupil Hemp (+1 do Kondycji).
10. Consuaglo mes Casitas. Przebywa tu Kapitan Furrante - to ważna postać niezależna powiązana z szeregiem questów.
Questy do odblokowania w Zęzie
[Principi] Nagroda za głowę (Bounty) - Porozmawiaj z Uditą (M36,1). Zleca ona kilka zadań z tej kategorii. Pierwsze z nich dotyczy wytropienia i zamordowania Chornu.
[Zadania] Żelazny Bebech (Iron Gut) - Porozmawiaj z Pietrem (M36,4).
[Zadania] Artysta potrzebny od zaraz (A Tidy Performance) - Porozmawiaj z Calandrą (M36,6).
[Zadania] Nagroda za głowę (Bounty) - Porozmawiaj z Dessiral (M36,7). Zleca ona od razu kilka zadań z tej kategorii i wszystkie dotyczą wytropienia i zamordowania członków załogi Podżegacza (Firebrand).
[Principi] Chytra propozycja (A Shrewd Proposition) - Musisz spotkać się z kapitanem Furrante (M36,10).
Questy kontynuowane w Zęzie
[Vailiańska Kompania Handlowa] Podobieństwo umysłów (Of Like Minds) (M18) - Musisz spotkać się z kapitanem Furrante (M36,10).
[Principi] Symbole śmierci (Symbols of Death) - Musisz spotkać się z kapitanem Furrante (M36,10).
Trenerzy umiejętności w Zęzie
Carlo Fortuni (M36,2) - Za 3000 złota możesz podnieść o 1 umiejętności bohatera Zwinne dłonie i Dyplomacja.
Kae Polzech (M36,2) - Za 3000 złota możesz podnieść o 1 umiejętności bohatera Skradanie się i Metafizyka.
Elias Zelen (M36,3) - Za 3000 złota możesz podnieść o 1 umiejętności bohatera Materiały wybuchowe i Mechanika.
Co'el Marcellus (M36,9) - Za 3000 złota możesz podnieść o 1 umiejętności bohatera Blefowanie i Obrotność.
Inne ważne postacie niezależne w Zęzie
Udita (M36,1) - zleca zadania z grupy Nagroda za głowę.
Jacob Harker (M36,3) - jest właścicielem gospody - możesz zakupić zapasy, opłacić pokój, a także wynająć podróżników i członków załogi statku.
Pietro (M36,4) - zleca poboczne zadanie Żelazny Bebech.
Calandra (M36,6) - zleca poboczne zadanie Artysta potrzebny od zaraz.
Birna (M36,6) - jest handlarką - sprzedaje zapasy, żywność, napoje i składniki alchemiczne.
Rosanelle (M36,7) - prowadzi bar - sprzedaje różne napoje.
Yngfrith (M36,7) - jest powiązana z gadającym mieczem Modwyrem z Neketaki.
Dessiral (M36,7) - zleca zadania z grupy Nagroda za głowę.
Dimesa (M36,8) - prowadzi sklep - sprzedaje unikalne oraz wysokiej jakości bronie i elementy pancerza, a także mikstury i rzadkie materiały do craftingu.
Ramaso (M36,9) - jest handlarzem - sprzedaje unikalne artefakty, gadżety, wysokiej jakości bronie, tarcze i zbroje, mikstury i składniki alchemiczne.
Kapitan Furrante (M36,10) - to ważna postać niezależna powiązana z szeregiem questów.
Inne informacje związane z Zęzą
Odwiedzenie pirackiego osiedla jest bardzo wskazane jeśli masz trochę złota w zapasie i zależy ci na rozwinięciu umiejętności głównego bohatera. Na wyspie przebywa aż czterech trenerów umiejętności, przy czym chcąc opłacić wszystkie możliwe szkolenia musisz liczyć się z koniecznością wydania w sumie 12000 sztuk złota.
Zęza składa się z czterech stosunkowo niewielkich lokacji i możesz swobodnie pomiędzy nimi podróżować - przedstawiliśmy je na jednej wspólnej mapie w naszym poradniku. Uwaga - Podczas jednej z podróży już po odblokowaniu questu Artysta potrzebny od zaraz drużyna może zostać zatrzymana przez grupę wrogo nastawionych piratów dowodzonych przez Eadmunda. Są oni na szczęście łatwi do pokonania i są jedynym zagrożeniem jakie można napotkać na tej wyspie.
0
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie . 
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3. 
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
