Pillars of Eternity 2: Towarzysze - lokalizacja, relacje
Przed Wami lokalizacje wszystkich towarzyszy w Pillars of Eternity 2 - to na tej stronie dowiecie się dokładnie, gdzie znajduje się Xoti, Aloth, Serafen, Pellagina, ale także Maia, Tekehu czy uwielbiany Eder. Jak ich znaleźć i gdzie się ukrywają oraz czego nie lubią towarzysze? Ten poradnik zawiera wszystko o towarzyszach.
Aktualizacja:
Towarzysze w Pillars of Eternity 2 Deadfire to pełnoprawni członkowie grupy - posiadają unikalne charaktery, poglądy, dialogi, odzywki, a nawet zlecą ci zadania. Poza tym, towarzysze nawiązują relacje z głównym bohaterem, jak i pozostałymi osobami z drużyny. To właśnie te cechy odróżniają ich od pomocników - co prawda, pomocnicy tak samo widnieją na pasku bohaterów, nie mają słabszych zdolności i nie są gorsi w walce, ale nie można z nimi nawiązywać rozbudowanych relacji.
Jak działają relacje?

Relacje między towarzyszami (oraz z frakcjami, w przypadku głównego bohatera) możesz sprawdzić w panelu postaci (ikona głowy albo przycisk "C"), a następnie przechodząc do zakładki "Reputacja (Reputations)".
Powyższy obrazek przedstawia okno reputacji głównego bohatera. Znajdziesz tutaj relacje z frakcjami oraz towarzyszami. Na relacje wpływają wszystkie podejmowane przez ciebie decyzje - opcje dialogowe, sposób rozwiązywania misji czy stosunek do członka jakiejś frakcji.
Pod towarzyszami znajdziesz jeszcze jeden zestaw ikon - są to usposobienia twojego bohatera. Dzielą się one na: Stoicyzm, Nieszczerość, Racjonalność, Pasja, Uczciwość, Dyplomacja, Okrucieństwo, Bystrość, Życzliwość oraz Agresja. Wskaźnik przy danej ikonie pokazuje jak rozwinięte jest dane usposobienie - przykładowo, jeśli w konfrontacjach będziesz starał się łagodzić sytuację to wskaźnik Dyplomacji będzie rosnąć. Zestaw usposobień kształtuje charakter twojego bohatera i wpływa na to, jak patrzą na ciebie pozostali towarzysze - każdy z nich ceni sobie inne zachowania (o czym możesz przeczytać przy opisie danego towarzysza).

Zmiany w relacjach oraz podejście danego towarzysza możesz zauważyć podczas rozmów. W trakcie dialogu niejednokrotnie zostaną także opisanego emocje towarzysza - jeśli jest to związane z jego cechami (o których możesz przeczytać w opisie danej osoby), to obok tekstu pojawi się ikona tej cechy.

Z kolei tak wygląda zakładka Reputacji dla pozostałych towarzyszy z drużyny. Możesz tu sprawdzić ich stosunek do członków grupy oraz zestaw cech - jakie zachowania cenią, a jakich nie tolerują.
Lista towarzyszy
Poniższa lista stanowi zestawienie wszystkich siedmiu towarzyszy dostępnych w Pillars of Eternity 2 Deadfire. Przy każdej osobie znajdziesz informacje jak dołączyć ją do drużyny, jej dostępne klasy postaci oraz zestaw cech - jeśli chcesz nawiązać bliskie relacje z danym towarzyszem, to swoje działania dopasuj do cech, o których ma dobre zdanie. Na niebiesko zostały zaznaczone cechy, które dana osoba docenia, a na pomarańczowo te, których nie toleruje.
Uwaga - postacie powracające z pierwszej odsłony serii - czyli Eder, Aloth oraz Pellagina - mogą nie istnieć w twojej rozgrywce, jeśli w poprzedniej części gry podjąłeś decyzję powodujące śmierć tych osób albo wybrałeś taką historię na początku Pillars of Eternity 2 Deadfire.
Eder

Eder zostanie twoim pierwszym towarzyszem, tuż po rozbiciu statku.
Eder dołączy do twojej drużyny na samym początku rozgrywki, tuż po rozbiciu statku w lokacji Zacisze Vilariego (M1). Nie musisz wykonywać żadnej misji - po rozmowie, Eder automatycznie dołączy do grupy.
Klasy postaci dostępne dla Edera to:
- Wojownik
- Łotrzyk
- Zawadiaka (Wojownik + Łotrzyk)
Cechy Edera:
- Okrucieństwo wobec zwierząt - negatywnie reaguje na osoby, które są okrutne lub nieczułe wobec zwierząt.
- Niechęć do eothasian - źle reaguje na krytykę lub wrogość wobec wyznawców Eothasa.
- Niechęć do Bractwa Ołowianego Klucza - pogardza Bractwem Ołowianego Klucza i przemocą oraz manipulacją, jakie ono stosuje.
- Dobroć wobec zwierząt - docenia dobroć i dbałość względem wszelkiego rodzaju zwierząt.
- Sympatia do eothasian - popiera wyznawców Eothasa.
- Beztroska - ceni żarty i lekkie podejście do życia nawet w najgorszych sytuacjach.
- Sympatia do Bractwa Ołowianego Klucza - nie ufa Bractwu i tym którzy próbują je usprawiedliwiać.
- Tradycjonalizm - szanuje i lubi tradycje kulturowe.
Xoti

Xoti dołączy do twojej drużyny, jeśli porozmawiasz z nią w lokacji Przystań w Port Maje (M3) - stacjonuje ona w obozie w dolnej części mapy. Uwaga - udaj się do Xoti przed wykonaniem zadania Los rozbitka. W przeciwnym wypadku, Xoti uda się do Neketaki, a dokładnie do Świątyni Guana w Świętym Stopniu (M14). Tam również będziesz mógł ją przyłączyć do drużyny, ale nastąpi to w późniejszym etapie rozgrywki.
Klasy postaci dostępne dla Xoti to:
- Kapłan
- Mnich
- Kontemplator (Kapłan + Mnich)
Cechy Xoti:
- Antyreligijność - uważa, że bogowie i religia przydają się śmiertelnikom i nie lubi braku szacunku lub obelg kierowanych pod ich adresem.
- Nieodpowiedzialność - uważa za niesmaczne, gdy inni nie traktują swoich obowiązków poważnie.
- Machlojki - nie przepada za osobami, które stosują podłe i nieczyste sztuki do osiągnięcia swoich celów.
- Sympatia do eothasian - popiera wyznawców Eothasa.
- Beztroska - ceni żarty i lekkie podejście do życia nawet w najgorszych sytuacjach.
- Żarliwość - charakteryzuje się ogromną pasją i dobrze dogaduje się równie emocjonalnymi osobami.
- Światowość - ceni sobie kosmopolityczny styl życia i spojrzenie na świat.
Aloth

Alotha możesz dołączyć do drużyny podczas wykonywania zadania Los rozbitka - Aloth znajduje się w Engwitańskich wykopaliskach (M8) i po krótkiej rozmowie chętnie dołączy do twojej grupy.
Klasy postaci dostępne dla Alotha to:
- Mag
- Mag bitewny (Mag + Wojownik)
- Magiczne ostrze (Mag + Łotrzyk)
Cechy Alotha:
- Nieodpowiedzialność - uważa za niesmaczne, gdy inni nie traktują swoich obowiązków poważnie.
- Autonomia - uważa, że rozumni powinny mieć swobodę w decydowaniu o swojej przyszłości.
- Sumienność - podziwia osoby, które przyjmują odpowiedzialność i nie uchylają się od powierzonych im zadań.
- Pycha - nie lubi osób, które chwalą się swoimi osiągnięciami.
- Zarządzanie - wierzy w dobrotliwy autorytaryzm.
- Tradycjonalizm - podejrzliwie traktuje tradycjonalizm. Nie ufa tym, którzy kurczowo trzymają się dawnych obyczajów i rytuałów.
Serafen

Serafena możesz dołączyć do drużyny, gdy ukończysz zadanie Los rozbitka, czyli naprawisz swój statek. Tuż po opuszczeniu pierwszej wyspy (a konkretnie lokacji Zacisze Vilaregiego (M1)) zatrzyma cię inny okręt - odbędziesz rozmowę z Kapitanem Furrante, podczas której Serafen zaoferuje ci swoje usługi.
Klasy postaci dostępne dla Serafena to:
- Enigmatyk
- Barbarzyńca
- Guślarz (Barbarzyńca + Enigmatyk)
Cechy Serafena:
- Niechęć do Principi - wspiera piratów Principi i nie lubi tych, którzy im się sprzeciwiają.
- Machlojki - ceni sobie osoby, które osiągają cele poprzez kłamstwa i podstęp.
- Beztroska - ceni żarty i lekkie podejście do życia nawet w najgorszych sytuacjach.
- Żarliwość - charakteryzuje się ogromną pasją i dobrze dogaduje się równie emocjonalnymi osobami.
- Światowość - ceni sobie kosmopolityczny styl życia i spojrzenie na świat.
- Rasizm - nie ma dobrego zdania o rasistowskich komentarzach i postawach.
Pellagina

Pallegina może dołączyć do twojej drużyny, gdy dotrzesz do Królowej Onekazy II w Neketace, a dokładnie w Pałacu Kahanga w Wężowej Koronie (M16). Odbywa się to w ramach zadania Żyły Eory, które otrzymasz po wykonaniu zadania Ścigając boga. Po zakończeniu rozmowy, Królowa Onekaza II zaoferuje ci usługi Palleginy oraz Mai - z początku zaproponuje ci wybór jednego towarzysza, ale wystarczy zapytać się czy można zabrać obie (wybierz taką opcję dialogową), a królowa bez problemu się na to zgodzi.
Klasy postaci dostępne dla Palleginy to:
- Paladyn
- Krzyżowiec (Paladyn + Wojownik)
- Orędownik (Paladyn + Pieśniarz)
Cechy Palleginy:
- Antyreligijność - nie lubi bogów i zorganizowanych religii.
- Poparcie dla animancji - uważa, że animancja jest klucza dla postępu na świecie.
- Sumienność - podziwia osoby, które przyjmują odpowiedzialność i nie uchylają się od powierzonych im zadań.
- Sympatia do boskich - nie lubi oddawania czci i okazywania podziwu boskim.
- Pobożność - nie lubi religijnej pobożności i żarliwości.
- Rasizm - nie ma dobrego zdania o rasistowskich komentarzach i postawach.
Maia

Maia może dołączyć do twojej drużyny w tym samym momencie, co Pallegina - odwiedź Pałac Kahanga w Wężowej Koronie (M16), w ramach zadania Żyły Eory.
Klasy postaci dostępne dla Mai to:
- Łowca
- Zwiadowca (Łowca + Łotrzyk)
- Geomanta (Łowca + Mag)
Cechy Mai:
- Okrucieństwo wobec zwierząt - negatywnie reaguje na osoby, które są okrutne lub nieczułe wobec zwierząt.
- Sumienność - podziwia osoby, które przyjmują odpowiedzialność i nie uchylają się od powierzonych im zadań.
- Sympatia do Huana - nie lubi tubylczych plemien Huana z Archipelagu Martwego Ognia.
- Beztroska - ceni żarty i lekkie podejście do życia nawet w najgorszych sytuacjach.
- Prowincjonalizm - uważa życie na prowincji i tamtejsze obyczaje za urocze i miłe.
- Sympatia do Rauatai - wspiera Rauatai i Królewską Kompanię Martwego Ognia.
- Zaradność - szanuje osoby niezależne i zaradne.
Tekehu

Tekehu spotkasz w Gildii Zaklinaczy Fal na Tarasie Peryki (M15), podczas wykonywania zadania Cenie Neketaki - otrzymasz je od Królowej Onekazy II. Po krótkiej rozmowie, Tekehu zaoferuje ci swoje usługi.
Klasy postaci dostępne dla Tekehu to:
- Druid
- Pieśniarz
- Teurg (Druid + Pieśniarz)
Cechy Tekehu:
- Niechęć do Huana - źle reaguje na krytykę lub wrogość wobec kultury Huana i ich plemion.
- Postępowość - wierzy w poglądy i działania prowadzące do reformy społeczeństwa.
- Sympatia do boskich i Pobożność - cechuje się pobożnością i uważa, że inni powinni okazywać cześć i szacunek wobec bogów.
- Sympatia do Huana - wspiera plemiona i społeczności Huana z Archipelagu Martwego Ognia.
- Beztroska - ceni żarty i lekkie podejście do życia nawet w najgorszych sytuacjach.
- Pycha - szanuje tych, którzy mają poczucie własnej wartości i śmiałość, by tego nie ukrywać.
- Sympatia do Rauatai - nie lubi Rauatai i potępia Królewską Kompanię Martwego Ognia.
0
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie . 
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3. 
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
