Pillars of Eternity 2 Deadfire M39 - Cignath Mór
Pillars of Eternity 2 Deadfire M39 - Cignath Mór
Miejsce rozpoczęcia eksploracji ruin.
Zbiornik. Na samym początku spotkasz tu tylko kilka lagufatów. Drużynę na koniec może tu zatrzymać ogromny Kraken (boss) jeśli zignorowałeś życzenie Galawaina i postanowiłeś wyłączyć engwitańską maszynę (06).
Schody łączące wejście i główną część ruin.
Koralowe jaskinie. W pobliżu przebywają grupa lagufatów i troll morski. Jest tu skrzynia z pułapką i zamkiem 12 poziomu - skrywa pistolet, miksturę zdrowia i złoto.
Skrzynia z kluczem. W pobliżu przebywają grupa lagufatów i troll morski. Klucz podwodnego lochu ze skrzyni służy do otwarcia drzwi do sali z engwitańską maszyną (06).
Engwitańska maszyna. Drzwi do sali z maszyną są zamknięte - otwórz zamek 16 poziomu lub znajdź klucz w skrzyni w (05). Zbadanie maszyny (możesz skorzystać z Historii i Metafizyki) załącza rozmowę z Galawainem. Możesz wyłączyć engwitańską maszynę (spodziewaj się pojedynku z krakenem w 02) lub wyłączyć trzy pylony w ruinach (07) na życzenie Galawaina.
Pylon. W ruinach są 3 pylony. Możesz je wyłączać na prośbę Galawaina, ale dopiero jak porozmawiasz z nim przy engwitańskiej maszynie (06).
Mural. Możesz tu rozwiązać zagadkę z symbolami - wybieraj kolejno symbole węża, rekina, wieloryba i krakena. Otworzy to sekretną komnatę w (09).
Tajna komnata. Możesz otworzyć ją rozwiązując zagadkę z muralem w (08). W pojemniku jest unikalna włócznia Mohora Tanga.
Schody łączące wejście i główną część ruin.
Zamknięte drzwi - otwórz zamek 16 poziomu lub użyj klucza (jest w 05).
Skrzynia z pułapką i zamkiem 12 poziomu.
Pylon. W ruinach są 3 pylony. Możesz je wyłączać na prośbę Galawaina, ale dopiero jak porozmawiasz z nim przy engwitańskiej maszynie (06).
Pylon. W ruinach są 3 pylony. Możesz je wyłączać na prośbę Galawaina, ale dopiero jak porozmawiasz z nim przy engwitańskiej maszynie (06).

Pillars of Eternity 2: Cignath Mór - mapa

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Powyższa mapa prezentuje podwodne ruiny Cignath Mór. Domyślnie nie są one widoczne na mapie świata. Na zbadanie ich możesz zdecydować się dopiero po tym jak rozpoczniesz misję Królewskiej Kompani Przerost na wyspie Sayuka (M35,3). Pojawiają się one wtedy tuż obok wyspy. Ruiny nie są bardzo rozległe, przy czym wskazane jest ich pełne zbadanie celem pozyskania przydatnego klucza i odblokowania sekretnej komnaty z unikalnym artefaktem. Ważna jest też decyzja podejmowana po dotarciu w ruinach do engwitańskiej maszyny. Sprzeciwienie się woli jednego z bogów może zaowocować pojedynkiem z potężnym krakenem (walka z bossem).

Ważne miejsca w Cignath Mór

2. Zbiornik. Na samym początku spotkasz tu tylko kilka lagufatów. Drużynę na koniec wizyty w ruinach może zatrzymać w tej sali ogromny Kraken (boss). Stanie się tak jeśli zignorujesz życzenie Galawaina i postanowisz wyłączyć engwitańską maszynę w (M39,6).

5. Skrzynia z kluczem. W pobliżu przebywają grupa lagufatów i troll morski. Klucz podwodnego lochu ze skrzyni służy do otwarcia drzwi do sali z engwitańską maszyną (M39,6).

6. Engwitańska maszyna. Drzwi do sali z maszyną są zamknięte - otwórz zamek 16 poziomu lub znajdź klucz w skrzyni w (M39,5). Zbadanie maszyny (możesz skorzystać z Historii i Metafizyki) załącza rozmowę z Galawainem w ramach questu Przerost.

Możesz wyłączyć engwitańską maszynę (spodziewaj się pojedynku z krakenem w (M39,2)) lub wyłączyć trzy pylony w ruinach (M39,7) na życzenie Galawaina.

7. Pylon. W ruinach są 3 pylony. Możesz je wyłączać na prośbę Galawaina, ale dopiero jak porozmawiasz z nim przy engwitańskiej maszynie (M39,6). UWAGA - Po sabotowaniu ostatniego trzeciego pylona ruiny zostaną zalane i nie będziesz mógł do nich powrócić!

8 - Pillars of Eternity 2: Cignath Mór - mapa - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

8. Mural. Możesz tu rozwiązać zagadkę z symbolami - wybieraj kolejno symbole węża, rekina, wieloryba i krakena. Otworzy to sekretną komnatę w (M39,9). Jest w niej pojemnik z unikalną włócznią Mohora Tanga.

Questy kontynuowane w Cignath Mór

[Królewska Kompania Martwego Ognia] Przerost (Overgrowth) (M35) - Musisz dotrzeć do sali z engwitańską maszyną (M39,6).

Ważne postacie niezależne w Cignath Mór

Galawain (M39,6) - Nie pojawia się tu w fizycznej postaci, ale możesz z nim porozmawiać i zadecydować czy pomóc mu czy wyłączyć engwitańską maszynę.

Rodzaje przeciwników i potworów w Cignath Mór

Kraken - To najpotężniejszy potwór z podwodnych ruin, którego można określić mianem bossa - Pillars of Eternity 2: Cignath Mór - mapa - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Kraken - To najpotężniejszy potwór z podwodnych ruin, którego można określić mianem bossa. Kraken pojawia się przy próbie opuszczenia ruin Cignath Mór, ALE tylko jeśli zdecydowałeś wcześniej o wyłączeniu engwitańskiej maszyny (czyli sprzeciwiłeś się woli Galawaina). Oprócz głównego potwora możesz też atakować jego macki i jest to dobry pomysł, bo nie są one zbyt wytrzymałe i na miejsce zniszczonych macek nie pojawią się kolejne. Kraken jest niewrażliwy na przypadłości stanowczości, intelektu i percepcji i pamiętaj też o tym żeby trzymać z dala od niego słabszych członków drużyny. Wykorzystuj natomiast to, że kreatura ta jest wrażliwa na przypadłosci kondycji. Uwaga - Pojedynek rozgrywa się w częściowo zalanej sali, tak więc ograniczaj przemieszczanie członków drużyny po polu bitwy, bo ich ruchy będą znacząco spowolnione.

Lagufat (Lagufaeth) - Pojawiają się oni w przeróżnych odmianach. Uważaj przede wszystkim na skradaczy (łotrzyków) i na silniejsze odmiany - krasnopłetwych i rodzicielki.

Troll morski (Sea Troll) - Potwory te są bardziej wytrzymałe od towarzyszących im lagufatów i dodatkowo mogą się leczyć, tak więc atakuj je całą drużyną. Trolle są odporne na przypadłości mocy.

Inne informacje związane z Cignath Mór

Decyzja podejmowana po dotarciu do engwitańskiej maszyny (M39,6) ma istotny wpływ na dalszy przebieg wydarzeń. Wyłączenie maszyny wiąże się z koniecznością rozegrania pojedynku z bossem (krakenem), z którym słabsza drużyna może mieć sporo problemów. Wyłączenie wszystkich pylonów doprowadza natomiast do natychmiastowego zalania ruin i blokuje możliwość powracania do nich w dalszej części gry. Jeśli chcesz wybrać właśnie wariant wyłączenia pylonów to koniecznie zbadaj wcześniej całe ruiny i zabierz artefakt z sekretnej komnaty (M39,9).

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-07-04
04:39

LamPL Pretorianin

Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.

Komentarz: LamPL
2019-07-13
21:25

Radzik Generał

Radzik

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.

Komentarz: Radzik
2019-08-14
22:52

Vegeta1994 Junior

Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??

Komentarz: Vegeta1994
2020-05-20
16:30

Rabit86 Chorąży

Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15

Komentarz: Rabit86
2020-06-15
15:52

tomek05 Legionista

W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)

Komentarz: tomek05
2020-10-15
20:47

jarodrak35 Junior

Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?

Komentarz: jarodrak35
2021-05-03
23:05

Bongos Junior

Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .

Komentarz: Bongos
2021-05-04
07:17

best.nick.ever Generał

best.nick.ever

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.

https://pillarsofeternity.fandom.com/wiki/Blackwood_Log

Komentarz: best.nick.ever
2021-05-04
18:13

Bongos Junior

👍

Best,nick.ever dzięki Ci wielkie !

Komentarz: Bongos
2024-04-26
15:33

Cyber Konsul

😍

..no kocham tę grę....

Komentarz: Cyber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl