Pillars of Eternity 2 Beast of Winter: Zatopione Królestwo - solucja
Aktualizacja:
Niniejsza strona opisuje misje o nazwie Zatopione Królestwo w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire - Beast of Winter. Misja rozpoczyna się po wejściu do portalu w lokacji Strzaskane Przejście (M6,2). Podobnie jak Bezkresne Zapytania i Płonący Most, jest to opcjonalna misja, której nie musisz wykonać, aby ukończyć dodatek. Celem misji jest zdobycie czterech fragmentów dusz - to pozwoli na rozmowę z królem Wingaur o Waturi I.
Uwaga - zalecamy skorzystać z mapy Zatopione Królestwo (M7) z naszego poradnika. W opisie misji zostały użyte oznaczenia mapy, które zdecydowanie ułatwiają zdobywanie kolejnych dusz.
Wejście do portalu

Po zbliżeniu się do portalu w Strzaskanym Przejściu (M6,2) ujrzysz krótką scenę, w której Zbłąkana dusza obniży poziom wody za pomocą artefaktu i pobliskiego piedestału. Po chwili zostaniesz przez nią zaatakowany, ale jest bardzo łatwy przeciwnik. Koniecznie przeszukaj jej zwłoki - znajdziesz tam artefakt o nazwie Kaihoa. Przedmiot służy do obniżania poziomu wody i pozwoli poruszać się po mapie podczas wykonywania misji Zatopione Królestwo.
Po podniesieniu Kaihoa, podejdź do pobliskiego piedestału i w oknie dialogowym obniż poziom wody przed wejściem do portalu. W ten sposób możesz dostać się do lokacji i rozpocząć misję.
Pierwsza dusza

Po wejściu do lokacji ujrzysz krótką scenę. Po jej zakończeniu skorzystaj z pobliskich schodów i wejdź do Bramy Otchłani. Po przeniesieniu rozpocznie się dialog z duszami. Po krótkiej rozmowie zostaniesz przez nie zaatakowany, a do walki dołączy jeszcze Zbieracz dusz.
Twoim celem jest teraz zebranie czterech fragmentów dusz rozsianych po mapie. Na początek użyj piedestału (M7,2), który znajduje się przy portalu, gdzie rozmawiałeś z duszami. Ujrzysz, w którym miejscu poziom wody się obniżył i otrzymasz dostęp do Wędrującej duszy (1).
Druga dusza

Aby zdobyć Wędrującą duszę (2) musisz na początek skorzystać z piedestału (M7,3), a następnie użyć Bramy Otchłani (2). Wspomniany piedestał i Brama Otchłani znajduję się w okolicach miejsca, w którym prowadziłeś rozmowę z duszami. Po zdobyciu duszy użyj jeszcze pobliskiego piedestału, aby uzyskać dostęp do kolejnej duszy.
Trzecia dusza

Po zdobyciu Wędrującej duszy (2) skorzystaj z pobliskiej Bramy Otchłani (3). Przeniesiesz się na niższy poziom lokacji. Zejdź po schodach, pokonaj przeciwnika Plaga, a następnie skorzystaj z kolejnej Bramy Otchłani (4). Dostaniesz się na niewielką półkę skalną, gdzie odnajdziesz Wędrującą duszę (3). Pamiętaj, aby aktywować pobliskich piedestał (M7,4) - dzięki temu zdobędziesz ostatnią duszę i otrzymasz dostęp do lokacji Zatopiona Korona (M7,5).
Czwarta dusza

Gdy zdobędziesz Wędrującą duszę (3), ponownie skorzystaj z Bramy Otchłani (3), a następnie zejdź po pobliskich schodach. Znajdziesz tutaj ostatnią duszę oraz wejście do lokacji Zatopiona Korona (The Sunken Crown). Zbierz duszę i wejdź do środka.
Spotkanie z królem

Król Wingaur o Waturi I znajduje się na końcu pomieszczenia - wystarczy, że będziesz szedł ciągle prosto. Warto jednak na początku lokacji skręcić w prawo, aby dostać się do skrzyni - znajdziesz tam unikalny miecz Bliźniacze Węgorze.
Aby przywołać króla musisz zbliżyć się do jego tronu - pamiętaj, że najpierw musisz zdobyć wszystkie cztery dusze. Automatycznie rozpocznie się rozmowa. Niezależnie od przebiegu dialogu, najważniejszą decyzję musisz podjąć na końcu rozmowy:
- Poprosić króla o pomoc w walce ze smoczycą - wtedy w misji Śnieżny świat śmierci otrzymasz wsparcie podczas bitwy z Neriscyrlas.
- Oddać duszę króla Rymrgandowi - wtedy zapewnisz sobie jego wdzięczność.
- Zabrać duszę króla do Cyklu - nie otrzymasz wtedy żadnych bonusów.
Po wyborze misja Zatopione Królestwo się zakończy.
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity II: Deadfire - Beast of Winter DLC
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Misje główne
- Pillars of Eternity 2 Beast of Winter: Gość honorowy - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2 Beast of Winter: Wzlot i upadek - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2 Beast of Winter: Zatopione Królestwo - solucja
- Pillars of Eternity 2 Beast of Winter: Bezkresne Zapytania - solucja
- Pillars of Eternity 2 Beast of Winter: Płonący Most - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2 Beast of Winter: Śnieżny świat śmierci - solucja
- Pillars of Eternity 2: Misje główne
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity II: Deadfire - Beast of Winter DLC
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
