Pillars of Eternity 2: Ostatni dzwonek, zadanie Pellaginy - solucja
Aktualizacja:
Niniejsza strona opisuje zadanie Ostatni dzwonek (The Man of Chimes) w Pillars of Eternity 2 Deadfire. Jest to osobista misja Palleginy, czyli jednego z towarzyszy dostępnego w grze. Pomyślne ukończenie zadania pozwoli ci zdobyć unikalny amulet, a także poprawić relacje z Palleginą.
- Rozpoczęcie zadania i ustalenie miejsca pobytu Giacola
- Jak dostać się do lokacji Zaplecze?
- Trop Giacola w Zapleczu
- Spotkanie z Tatzatlem
Rozpoczęcie zadania i ustalenie miejsca pobytu Giacola

Aby rozpocząć zadanie, musisz mieć w swojej drużynie Pallegine oraz udać się do Świętego Stopnia (M14) w Neketace - a dokładnie w okolice Iglicy Profetów Dusz (spójrz na powyższy obrazek). W tym miejscu Pallegina automatycznie rozpocznie z tobą dialog i poprosi o pomoc w odnalezieniu Giacola. Pierwszym miejscem do odwiedzenia jest właśnie Iglica Profetów Dusz.

Wejdź na dach Iglicy Profetów Dusz i odnajdź tam postać Flaune Elette. Porozmawiaj z nią na temat Giacola - dowiesz się, że może on przebywać w karczmie Dziura (M22) w Gardzieli (M12).

W karczmie Dziura (M22) udaj się na drugie piętro - tam odwiedź zdemolowany pokój. Po wejściu automatycznie rozpocznie się dialog z Palleginą. Wróć na pierwsze piętro i porozmawiaj z barmanką Fyrną - od niej dowiesz się, że Giacola prawdopodobnie przebywa w lokacji Zaplecze (M20).
Jak dostać się do lokacji Zaplecze?

Do Zaplecza (M20) najłatwiej dostać się przez Przesmyki znajdujące się w Gardzieli (M12) - zostały one zaznaczone na powyższej mapie. Wchodząc do Przesmyków ujrzysz scenę paragrafową, w której możesz decydować w jakim kierunku się poruszasz. Aby dostać się do Zaplecza wybierz następujące opcje: w prawo, prosto, zbadaj stragan, przejdź przez stragan.
Następnie spotkasz grupę bandytów. Możesz ich zaatakować, dać łapówkę w postaci 50 monet albo użyć specjalnych opcji dialogowych dla Dyplomacji 4 / Blefowania 3. Niezależnie od wyboru dostaniesz się do Zaplecza - znajdziesz tutaj między innymi czarnorynkowych handlarzy, oferujących unikalne przedmioty.
Uwaga - opcja zbadaj stragan w scenie paragrafowej wiąże się z testem umiejętności twojego głównego bohatera. Jeśli próba będzie niepomyślna, to do Zaplecza możesz udać się w inny, dużo bardziej niebezpieczny sposób. Musisz udać się do Starego Miasta (M21) (korzystając z windy w Gardzieli) i tam odnaleźć drugie wejście do Zaplecza. Zajrzyj na stronę Stare Miasto (M21), aby sprawdzić dokładną mapę lokacji.
Trop Giacola w Zapleczu

W Zapleczu (M20) udaj się w okolice sklepu Imuani. Tam odnajdziesz, widoczną na powyższym obrazku, duszę - aktywuj ją, co pozwoli ci uzyskać informacje o miejscu pobytu Giacola. Okaże się, że został on porwany przez Tatzatla na wyspę Zęzy. Wyspa znajduje się daleko od Neketaki, więc musisz skorzystać ze statku. Zęzy zostaną dodane do zakładki "Znane miejsca" i zostaną odkryte na mapie świata, więc bez problemu do nich trafisz.
Spotkanie z Tatzatlem
Po przybyciu na wyspę Zęzy (Dunnage) znajdziesz się w dzielnicy Azyl Szalbierza (Lifter's Refuge) - jest tam tylko jeden dom dostępny do zwiedzania. Znajduje się on naprzeciwko miejsca, w którym rozpoczynasz rozgrywkę w tej lokacji. Wejście do domu z początku jest zablokowane - musisz porozmawiać z postacią o imieniu Mały Woody (Li'l Woody). Stoi on tuż przed drzwiami i po krótkiej rozmowie wpuści twoją drużynę do środka.

Tam rozpocznie się rozmowa z Tatzatlem. Możesz przystąpić do walki i tym sposobem spróbować uwolnić Giacola, ale jest to bardzo trudne, gdyż grupa Tatzatla od razu zaatakuje Giacola, co daje małe szanse na uratowanie go. Lepiej jest rozwiązać konflikt bez rozlewu krwi. W tym celu musisz prawidłowo odpowiadać na pytania Tatzatla:
- Na początek otrzymasz pytanie czy kobieta skracająca męki swojego dziecka postępuje dobrze czy źle - poprawną odpowiedzią jest "Dobrze".
- Następnie musisz powiedzieć, co zrobiłbyś z potężną technologią - poprawną odpowiedzią jest "Uczynię ją powszechnie i swobodnie dostępną".
- Dalej musisz zdecydować, jak zareagowałbyś, gdyby twój wróg był prześladowany - poprawną odpowiedzią jest "Pozwalam, by prześladowania trwały dalej".
- Na koniec zostaniesz zapytany czy zabiłbyś osobę, która czyniąc dobro, może też wyrządzić wiele zła - poprawną odpowiedzią jest "Nie zabijam".
Wybory podjęte w rozmowie wpływają na decyzję Tatzatla - wybierając powyższe opcje sprawisz, że Giacola zostanie uwolniony razem ze swoimi badaniami. Wybierając inne opcje możesz doprowadzić do zniszczenia badań Giacola ("Nie będę ryzykować. Zniszczę ją" w pytaniu nr 2) albo nawet jego śmierci ("Tak" w pytaniu nr 4). Jeśli wybrałeś opcje z zniszczeniem badań, to możesz jeszcze przekonać Tatzatla, aby tego nie robił za pomocą specjalnych opcji dialogowych wymagających: Blef 8 + Metafizyka 5 albo Dyplomacja 8 + Intelekt 14.

Jeżeli rozwiązałeś konflikt bez rozlewu krwi, to po zakończeniu rozmowy, automatycznie przeniesiesz się razem z Giacolem na zewnątrz. Po krótkiej rozmowie otrzymasz nagrodę - unikalny Amulet z dzwonkiem serca.
0
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Opis przejścia
	- Zadania towarzyszy
		- Pillars of Eternity 2: Latarnia Gauna, zadanie Xoti - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Oświecona Droga, zadanie Edera - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zew kuriera, zadanie Mai - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Czarnoksiężnik i dżentelmen, zadanie Serafena - solucja
- Pillars of Eternity 2: Ostatni dzwonek, zadanie Pellaginy - solucja
- Pillars of Eternity 2: Malowanie Maski, zadanie Alotha - solucja, opis przejścia
 
 
- Zadania towarzyszy
		
 
- Opis przejścia
	
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie . 
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3. 
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
