Pillars of Eternity 2: Łowca - klasa postaci
Aktualizacja:
Niniejsza strona opisuje klasę postaci Łowca w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje o klasie, opis podklas z premiami oraz karami, wyniki połączeń w wieloklasowości, a także zbiór porad i wskazówek ułatwiających rozgrywkę.
Podstawowe informacje
Łowcy w Pillars of Eternity 2 to wojownicy z puszczy, którzy nie mają sobie równych w sztuce polowania. Zawsze występują w asyście zwierzęcego towarzysza, którzy sieją zniszczenie na polu bitwy. Preferują odosobnienie i zazwyczaj pracują w pojedynkę.
Główna rola: Agresor (Striker)
Poboczna rola: Obrońca (Defender)
Źródło mocy: więź
Podklasy
Strzelec wyborowy (Sharpshooter) - w walce stawiają na walkę dystansową, posyłając zwierzęcych kompanów, by odwrócili uwagę wrogów.
Premia:
- Premia do zamiany trafień w trafienia krytyczne, gdy atakowane są cele w odległości większej niż 4m.
- Dodatkowa penetracje w atakowaniu celów w odległości mniejszej od 4m.
Kara:
- Dłuższy czas odzyskiwania gotowości.
- Słabsze odbicie.
Widmowe serce (Ghost Heart) - ci łowcy przyzywają dusze poległych zwierzęcych kompanów, którzy przybywają z krainy zmarłych na pomoc swojemu panu.
Premia:
- Niewrażliwość na rozpacz więzi (rozpacz więzi sprawia, że jeśli łowca lub towarzysz jest nieprzytomny, to drugi z nich ma obniżone atrybuty).
- Zwierzęcy towarzysz jest niewrażliwy na nawiązanie walki.
Kara:
- Podczas walki zwierzęcy towarzysz musi zostać aktywnie przywołany na ograniczony czas.
- Towarzysz nie może być leczony.
Tropiciel (Stalker) - ci łowcy są wyjątkowo związani ze swoimi zwierzęcymi kompanami - otrzymują dodatkowe bonusy za przebywanie blisko siebie.
Premia: Tropiciel i towarzysz otrzymują premie do odbicia i skuteczności pancerza, gdy przebywają w promieniu 4m od siebie.
Kara: Tropiciel i towarzysz padają ofiarą rozpaczy więzi, gdy znajdą się w odległości ponad 7m od siebie.
Umiejętności na start
Ikona | Nazwa | Efekt |
![]() | Okaleczający strzał (Wounding Shot) | Zadaje 20% obrażeń od broni co 3 sekundy przez 6 sekund. |
![]() | Naznaczona ofiara (Marked Prey) | +10 do celności przeciw zaznaczonemu wrogowi. |
![]() | Oswojony jeleń (Stag Companion) | Przywołuje zwierzęcego towarzysza. Jeleń zadaje obrażenia obszarowe, gdy zada cios krytyczny. |
![]() | Oswojony wilk (Wolf Companion) | Przywołuje zwierzęcego towarzysza. Wilki zadają wyższe obrażenia, atakując klasycznymi atakami. |
![]() | Oswojony lew (Lion Companion) | Przywołuje zwierzęcego towarzysza. Lwy mają wyższy współczynnik szybkości ataku. |
![]() | Oswojony niedźwiedź (Bear Companion) | Przywołuje zwierzęcego towarzysza. Niedźwiedzie mają najwyższy współczynnik obrony ze wszystkich zwierzęcych kompanów. |
![]() | Oswojona antylopa (Antelope Companion) | Przywołuje zwierzęcego towarzysza. Antylopy mają wysoki współczynnik obrony i unikania ataków. |
![]() | Oswojony dzik (Boar Companion) | Przywołuje zwierzęcego towarzysza. Dziki powoli regenerują swoje życie, nawet w walce. |
Wieloklasowość

Łącząc Łowce z innymi klasami postaci otrzymuje się następujące nazwy:
- Łowca + Barbarzyńca = Dzikus
- Łowca + Pieśniarz = Wierszokleta
- Łowca + Enigmatyk = Augur
- Łowca + Druid = Treser
- Łowca + Wojownik = Myśliwy
- Łowca + Mnich = Obieżyświat
- Łowca + Paladyn = Pasterz
- Łowca + Kapłan = Wędrowiec
- Łowca + Łotrzyk = Zwiadowca
- Łowca + Mag = Geomanta
Porady i wskazówki
- Łowca to jedyna klasa postaci w grze, która może mieć towarzysza zwierzęcego. Wybierasz go przy tworzeniu postaci i może to być: jeleń, wilk, niedźwiedź, lew, dzik albo antylopa. Każde zwierzę posiada własne zdolności i możesz nim sterować, tak jak innymi członkami grupy. Pamiętaj, że raz wybranego zwierzęcego towarzysza nie da się już zmienić.
- Łowca najlepiej sprawdza się walcząc z dystansu - zdolności typu Okaleczający strzał potrafią zadać dużo obrażeń pojedynczym wrogom. Z drugiej strony, Łowca posiada wspomnianego wyżej towarzysza zwierzęcego, który walczy w zwarciu - to sprawia, że obecność Łowcy w drużynie wzmacnia twoją grupę w walce z bliska, jak i z odległości.
- Najważniejszymi atrybutami Łowcy jest Moc oraz Percepcja. Zainwestuj jak najwięcej punktów w te atrybuty, aby zwiększyć obrażenia i celność. Dobrym wyborem na rasę jest Człowiek.
- Łowca korzysta z Więzi - jest to standardowe źródło siły, zużywane przez korzystanie z zdolności oraz odnawiane po każdej walce.
0
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Klasy postaci
- Pillars of Eternity 2: Barbarzyńca - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Pieśniarz - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Enigmatyk - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Druid - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Wojownik - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Mnich - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Paladyn - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Kapłan - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Łowca - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Łotrzyk - klasa postaci
- Pillars of Eternity 2: Mag - klasa postaci
- Klasy postaci
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








