Pillars of Eternity 2: Zadania poboczne na wyspie Tikawara - solucja
Aktualizacja:
Na stronie znajdują się opisy przejścia mniejszych opcjonalnych zadań Pillars of Eternity 2: Deadfire, które możesz dodać do dziennika głównego bohatera podczas pobytu na wyspie Tikawara (ważniejsze i większe poboczne zadania opisaliśmy na osobnych stronach w naszym opisie przejścia).. Warto zająć się zaliczeniem wszystkich tych questów, bo możesz zdobyć dzięki temu sporo doświadczenia, różnorakie nagrody oraz poprawić swoje relacje z wybranymi postaciami lub frakcją Huaną zamieszkującą wyspę.
Furia rodzicielki (Broodmother's Fury)
Jak odblokować: Rozmowa z Himuihi (M27,4).

Od Himuihi (M27,4) dowiesz się, że pragnie śmierci rodzicielki lagufatów (jeszcze w trakcie początkowej części rozmowy możesz wykazać się między innymi wiedzą z dziedziny Przetrwania). Wybierz dowolne wyjście z wioski i po załadowaniu mapy wyspy kieruj się na północny-zachód.
Musisz najpierw dotrzeć do Przełęczy Boa Hika (Boa Hika Pass). Do zaliczenia jest tu scena paragrafowa z dzikami i lagufatami (szczegóły na stronie z opisem mapy M27). Niezależnie jak ją rozegrasz kontynuuj podróż aż dotrzesz do pokazanego na obrazku Wąwozu Hohina (Hohina Ravine) (mapa M28). Przenieś się do niego i rozpocznij jego eksplorację. Podczas przeprawy uważaj na pojedyncze pułapki oraz na potwory - będziesz wpadał na lagufaty i na żuki skarabeusze.

Kieruj się w stronę północnej części wąwozu. Rodzicielkę lagufatów (Lagufaeth Broodmother) po raz pierwszy zauważysz przy wodospadzie (M28,4), ale jej legowiskiem jest grzęda rodzicielki (M28,5). Możesz tu zachować się na dwa główne sposoby:
- Zamordowanie rodzicielki i wszystkich pozostałych lagufatów. Możesz od razu zaatakować potwory lub poprzez wybranie odpowiedniej opcji dialogowej w trakcie rozmowy. Rodzicielka jest z oczywistych względów bardziej wytrzymała, ale uważaj też na lagufaty władające magią. Po bitwie zbadaj zwłoki rodzicielki i odnajdź głowę rodzicielki z Tikawary oraz naszyjnik Morskie błyskotki (Baubles of the Fin) (+1 do Kondycji i Intelektu, zapewnienie Okrucieństwa i osobliwości).
- Porozmawianie z rodzicielką i spełnienie jej prośby. W trakcie próby porozumienia się z rodzicielką możesz wybrać opcje dialogowe dla enigmatyka lub łowcy, ale i bez tego uda ci się ją zrozumieć. Ustalisz, że rodzicielka pragnie uwolnienia swoich młodych. Możesz powrócić do Tikawary i dotrzeć do klatki z młodymi lagufatami (M27,3) (powyższy obrazek). Ma ona zamek zaledwie 3 poziomu, ale jeśli zostaniesz przyłapany przez Pekeho na otwarciu klatki to pogorszysz swoje relacje z frakcją Huana (warto zaczekać na nastanie nocy lub aż Pekeho odejdzie albo użyć zaklęcia niewidzialności). Po uwolnieniu kreatur powróć do rodzicielki i poproś ją o to żeby trzymała się z dala od wioski. Otrzymasz od niej naszyjnik Morskie błyskotki (Baubles of the Fin) (+1 do Kondycji i Intelektu, zapewnienie Okrucieństwa i osobliwości).
Powróć do Himuihi (M27,4). Jeśli rodzicielka nadal żyje to rozmówczyni będzie niepocieszona. Jeśli zamordowałeś rodzicielkę to pokaż kobicie trofeum. W nagrodę otrzymasz pas z trollowej skóry (Trollhide Belt) (odnowienie 1 punktu zdrowia co 6 sekund) i dużo punktów dodatniej reputacji Huana.
Owoce niezgody (Plucked Fruit)
Jak odblokować: Rozmowa z Mukumu (M27,5).

Dotrzyj do centralnej części wioski gdzie spotkasz Mukumu oraz przywiązanego do słupa Tamau (M27,5). Możesz obiecać przyjrzeć się sprawie kradzieży owoców i warto od razu zadać Tamau serię pytań. W pierwszej kolejności powinieneś:
- Porozmawiać z Pekeho (M27,3). Możesz przeprowadzić z nim "standardową" rozmowę lub użyć Blefowania 4 / Intuicji 3 żeby pomyślnie oskarżyć go o kłamstwo. Pekeho potwierdzi, że Tamau nie ukradł owoców, ale nawet jeśli powrócisz do Mukumu i powiesz mu o tym to nie będzie to wystarczający dowód.
- Dotrzeć do chatki kuaru (M27,6) i porozmawiać w niej z Rongim. W trakcie rozmowy możesz wesprzeć się Intuicją 5 lub zajrzeć do zaznaczonej na powyższym obrazku skrzynki. W skrzynce jest dziennik Rongiego (Rongi's Journal). Nie musisz go wyjmować ze skrzyni (zostałoby to potraktowane jako kradzież) - kliknij na nim prawym przyciskiem myszy żeby go przeczytać. Dowiesz się, że Rongi każdej nocy odwiedza plażę.

Kolejny ważny trop to odnalezienia skradzionego owocu koiki. Dotrzyj na zachodnią plażę (M27,2). Możesz:
- Użyć postaci z wysoką Percepcją i odnaleźć z jej pomocą pokazaną na obrazku skrytkę. Jest w niej suszony owoc koiki (Dried Koiki Fruit).
- Zaczekać na nastanie północy (możesz użyć opcji przyśpieszenia czasu lub odpoczynku) i zagadać do Rongiego, który się tu pojawi. Okaże się, że to on był złodziejem - użyj Zastraszenia 4 lub Blefowania 5 żeby łatwieć wydobyć od niego zeznanie winy. Możesz też zażądać łapówki za zachowanie wyniku śledztwa dla siebie - 400 złota.
Quest ten może mieć kilka zakończeń. Jeśli sam odnalazłeś na plaży skrzynkę z owocem to możesz albo od razu powrócić z nią do Mukumu albo najpierw jeszcze odwiedzić Rongiego i oskarżyć go o kradzież (także i tu możesz zażądać łapówki - 400 złota). Jeśli przyłapałeś w nocy Rongiego to możesz powrócić ze zdobytą wiedzą do Mukumu.
W trakcie rozmowy z Mukumu możesz:
- Zezwolić na to żeby na Tamau wykonano egzekucję.
- Wyjawić prawdę i oskarżyć Rongiego o kradzież.
- Skłamać i powiedzieć, że to jednak Tamau był złodziejem.
W nagrodę za przeprowadzenie śledztwa otrzymasz dużo dodatniej reputacji dla frakcji Huana, 3 mikstury zwinności oraz zapasy (Azata Nui Shell).
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
