Pillars of Eternity 2: Paszcza Popiołów - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje lokację o nazwie Paszcza Popiołów (Ashen Maw). Zbadanie jej jest częścią questu głównego wątku fabularnego Oczekuje w ogniu, którego motywem przewodnim jest doścignięcie Eothasa z zamiarem spotkania się z nim. Opisywana miejscówka składa się z kilku średniej wielkości obszarów. W trakcie ich badania drużyna może staczać walki, aczkolwiek możliwe jest uniknięcie trudniejszych potyczek dzięki sprytnemu poprowadzeniu rozmów. Na drużynę czeka też w tej lokacji dużo skarbów i wskazaliśmy je wszystkie na naszej mapie.
- Ważne miejsca w Paszczy Popiołów
- Questy kontynuowane w Paszczy Popiołów
- Ważne postacie niezależne w Paszczy Popiołów
- Rodzaje przeciwników i potworów w Paszczy Popiołów
- Inne informacje związane z Paszczą Popiołów
Ważne miejsca w Paszczy Popiołów
1. Rathuńska przystań. Rozpoczynasz tu eksplorację Paszczy Popiołów. Na północ od miejsca startu natrafisz na małego trolla - pupila Groga (+1 do Stanowczości; drużyna nie może nawiązywać walki i sama jest niewrażliwa na nawiązania; każdy członek drużyny ginie, gdy traci przytomność).
4. Pomieszczenie z dziurą w murze. W skrzyni z zamkiem 6 poziomu są rękawice wysokiej jakości, mikstura i złoto. Przy przygniecionych zwłokach znajdziesz Popielny klucz (Ashen Key) do otwarcia drzwi w (M40,3).
5. Wieża strażnicza. Przebywają tu rathuni. Możesz pokonać ich w walce lub przekonać do przepuszczenia drużyny dzięki skorzystaniu z Metafizyki 5 / Religii 5 / Wnikliwości 5 / opcji dialogowej kapłana Magrany.
Stojaki z ciężką zbroją płytową i toporem bojowym.
10. Jezioro magmy. Po zbliżeniu się do jeziora pojawia się smoczyca Jadaferlas Starożytna. Możesz stoczyć bitwę ze smoczycą (jest trudna do pokonania - to boss) lub poprowadzić rozmowę w taki sposób żeby uniknąć konfrontacji (konieczne zaliczenie jednego lub kilku testów umiejętności - Stanowczość / Blef / Dyplomacja / Zastraszenie / Przetrwanie / Religia / Historia / Kapłan Magrany).
11. Druga dusza. Możesz ją przeczytać po zabiciu smoczycy lub odbyciu z nią rozmowy. Zdobędziesz ważny przedmiot questowy - Obręcz Bithatkenu (Torc of Bithakten). Możesz go użyć na kapliczce Magrany w Jeżastej Warowni (M40,18).
Są tu trzy pojemniki ze skarbami. Najcenniejsze skarby do zabrania to szabla Aldrisowa Klinga Kapitana Czarnowrona (Aldris Blade of Captain Crow) i Opończa skradania Ajamuuta (Ajamuut's Stalking Cloak) (+1 do Percepcji, +2 do Skradania się, premie do ataków z ukrycia).
13. Sala wejściowa warowni. Po wkroczeniu do sali załączy się rozmowa z rathuńskim najeźdźcą (Rathun Raider). Możesz sprowokować walkę, ale wtedy musisz walczyć z innymi postaciami w Warowni. Możesz alternatywnie uniknąć walki pokazując zdobytą w legowisku smoczycy Obręcz Bithatkenu (M40,11).
14. Rathuńska sala wojowników. Przebywają tu rathuńscy wojownicy i w zależności od reakcji w (M40,13) mogą być neutralnie lub wrogo nastawieni do drużyny.
Pojemniki z bombami i miksturami. Na dużym stole leży Ozdobny popielny klucz (Ornate Ashen Key) - otwiera wszystkie zamknięte drzwi w warowni.
15. Boczne korytarze. Skorzystanie z nich pozwala w inny sposób dotrzeć do kuźni (M40,17). Warto mieć przy sobie Ozdobny popielny klucz z (M40,14). Po dotarciu do dużych kamiennych drzwi odszukaj sekretny przełącznik na ścianie.
W północnym korytarzu są pułapki i jedną z nich zamontowano na skrzyni z zamkiem 9 poziomu - skrywa mikstury i Rękawice ogniomiota (+2 do Zręczności i Materiałów wybuchowych; +1 do Wiedzy tajemnej; premia do Ewokacji).
17. Rathuńska kuźnia. Możesz tu dotrzeć od strony zbrojowni (M40,16) lub od strony bocznych korytarzy (M40,15) po otwarciu drzwi z zamkiem 10 poziomu (możesz użyć Ozdobnego popielnego klucza z (M40,14)).
Możesz tu odnaleźć wysokiej jakości młot wojenny i tarczę, a także figurkę z żużlu (Knapped Scoria Figurine) (przyzywanie szlamów magmowych).
18. Kapliczka Magrany. Bathor Erkon pilnuje dostępu do kapliczki. Jeśli go zaatakujesz to czeka Cię trudna bitwa z rathuńskimi wojownikami z tej sali. Możesz unikąć walki polegając na Dyplomacji 5 / Intelekcie 15 i wspominając o odkryciach z legowiska smoczycy (M40,10).
Musisz porozmawiać z Magraną i umieścić w ołtarzu Obręcz Bithatkenu znalezioną w (M40,11). Zostaniesz przeniesiony do Fundamentów Paszczy Popiołów (M40,19).
20. Miejsce spotkania z Eothasem. Rozmowa z Eothasem kończy wizytę w Paszczy Popiołów. Załączy się po niej scena paragrafowa i powrócisz do Pałacu Kahanga (M25,1).
Questy kontynuowane w Paszczy Popiołów
[Polowanie na Eothasa] Oczekuje w ogniu (He Waits in Fire) (M25) - Musisz dotrzeć do Fundamentów Paszczy Popiołów i porozmawiać z Eothasem (M40,20).
Ważne postacie niezależne w Paszczy Popiołów
Jadaferlas Starożytna (M40,10) - Smoczyca nie jest domyślnie negatywnie nastawiona do drużyny. Może dojść do walki z nią jeśli nieprawidłowo poprowadzisz rozmowę i wtedy rozprawienie się z nią będzie trudne (to boss).
Bathor Erkon (M40,18) - Pilnuje on dostępu do kapliczki Magrany. Jeśli sprowokujesz go do walki to załączy się trudna bitwa z nim i pozostałymi rathuńskimi wojownikami.
Eothas (M40,20) - Należy dotrzeć do niego w ramach questu Oczekuje w ogniu.
Rodzaje przeciwników i potworów w Paszczy Popiołów

Jadaferla Starożytna (Jadaferlas the Ancient) - Potężną smoczycę można określić mianem bossa, gdyż jest ona bardzo wytrzymała i zadaje spore obrażenia (przede wszystkim w walce wręcz oraz od ognia). Jeśli doprowadziłeś do walki z nią to trzymaj z dala od niej słabszych członków drużyny. Smoczyca jest odporna na przypadłości mocy, stanowczości i zręczności, oraz niewrażliwa na przypadłości intelektu. Może też "przyzwać na pomoc" Szlam magmowy. Ignoruj jednak te dodatkowe potwory o ile tylko nie zagrażają bezpośrednio Twoim magom, łotrzykom i innym słabszym podwładnym.
Rathuńscy wojownicy (Rathun Warriors) - Staczanie walk z nimi staje się obowiązkowe tylko jeśli niewłaściwie poprowadzisz rozmowy z nimi. Olbrzymy te występują w różnych "odmianach", przy czym zawsze musisz liczyć się z tym, że są odporne na przypadłości kondycji i że polegają w dużym stopniu na atakach opartych o żywioł ognia. Rathunie są z kolei wrażliwi na ataki oparte o mróz oraz na przypadłości zręczności.
Bathor Erkon - To najsilniejszy rathuński wojownik z opisywanej lokacji. Walki z nim można uniknąć. Jeśli do niej doprowadzisz to pokonanie go będzie trudne. Warto najpierw rozprawić się z towarzyszącymi mu innymi przeciwnikami.
Ognisty nietoperz (Flame Bat) - Są one niewrażliwe na ogień, choroby i przypadłości zręczności, odporne na przypadości percepcji i wrażliwe na mróz.
Młody drak (Young Drake) - Są one odporne na przypadłości zręczności i dzięki umiejętności Dech mogą zadawać spore obrażenia od ognia.
Szlam magmowy (Magma Ooze) - Są one niewrażliwe na ogień i przypadłości intelektu. Ich słabnością są ataki wykorzystujące mróz.
Zguba ognia (Flame Blight)
Inne informacje związane z Paszczą Popiołów
Na odwiedzenie Paszczy Popiołów z zamiarem zajęcia się głównym questem Oczekuje w ogniu powinieneś zdecydować się nie wcześniej niż po awansowaniu wszystkich członków drużyny na około 12-13 poziom doświadczenia. Teoretycznie możliwe jest zaliczenie tego zadania bez atakowania żadnej z silniejszych napotkanych postaci, ale nawet wtedy musisz wykazać się odpowiednio rozwiniętymi umiejętnościami w trakcie rozmów. W przypadku doprowadzenia do walk możesz mieć z kolei spore problemy z przetrwaniem jeśli drużyna jest zbyt słaba.
Zdecydowana większość przeciwników i potworów z Paszczy Popiołów wykorzystuje ataki ogniowe do zadawania obrażeń i wykazuje odporność na ataki drużyny w oparciu o ten żywioł. Ich słabością są z kolei ataki oparte o mróz. Warto w rezultacie jeszcze przed dotarciem do tej lokacji przygotować się, tj. zadbać o mikstury i czary, które zwiększają odporność drużyny na żywioł ognia i pozwolą im na wyprowadzanie skutecznych lodowych ataków.
W trakcie eksploracji Paszczy Popiołów możesz ponownie natrafiać na spopielone ciała. Nie zapominaj o klikaniu na niej przy każdej możliwej okazji, bo będziesz dzięki temu zdobywał surowce i inny drobny loot.
Postaraj się dokładnie zbadać wszystkie lokacje zanim pogadasz z Eothasem, gdyż po odbyciu tej rozmowy drużyna automatycznie opuści Paszczę Popiołów i zostanie przeniesiona do Pałacu Kahanga w Neketace. Zainteresuj się w szczególnościami skarbami z legowiska smoczycy, bo są tam m.in. dwa unikalne i bardzo wartościowe przedmioty.
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
