Pillars of Eternity 2: Królewska Przystań - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Królewską Przystań (Queen's Berth). Jest to jedna z sześciu głównych dzielnic miasta Neketaka będącego największą lokacją gry Pillars of Eternity 2 Deadfire. W dzielnicy portowej po raz pierwszy znajdziesz się tuż po przybyciu do Neketaki. Znajdują się tu między innymi stocznia, sklepy, posiadłości, młyn i gospoda. W wielu tych miejscach możesz odnaleźć cenne fanty, pohandlować z mieszkańcami czy odebrać od nich nowe questy.
- Ważne miejsca w Królewskiej Przystani
- Questy do odblokowania w Królewskiej Przystani
- Questy kontynowane w Królewskiej Przystani
- Ważne postacie niezależne w Królewskiej Przystani
- Rodzaje przeciwników i potworów w Królewskiej Przystani
- Inne informacje związane z Królewską Przystanią
Ważne miejsca w Królewskiej Przystani
1. Port. Rozpoczynasz tu eksplorację Neketaki. Po przybyciu do miasta po raz pierwszy pojawi się tu zarządczyni portu Kaoha, ale wszystkie opcje dialogowe doprowadzają do jej przepędzenia.
Możesz wejść na pokład własnego statku. W skrzyniach i beczkach w porcie możesz odnaleźć zapasy (m.in. żywność i amunicję do armat).
2. Szkutnik. Zamar oferuje na sprzedaż nowe modele okrętów, ich wyposażenie (żagle, kadłuby itp.) oraz zapasy dla statku. Możesz też zatrudnić nowych żeglarzy oraz odebrać od Zamara poboczny quest Długa historia długu.
8. Posiadłość Valerów. Posiadłość ma dwa piętra. Możesz spotkać się z właścicielami (Atello i Martino Valera) oraz powyjmować skarby z pojemników. W budynku jest aż pięć zamkniętych skrzyń (3-6 poziom zamka, jedna skrzynia ma pułapkę). W wielkiej sali jest skrytka z dwoma zwojami.
9. Posiadłość Bardatto. Nera Bardatto stoi przy schodach na południe od posiadłości - zleca poboczny quest Sól na rany. Poszukiwany Larro Bardatto jest w (M11,10).
Posiadłość Bardatto ma główne piętro oraz skarbiec, do którego osoby nieupoważnione nie mają wstępu. W jednym z pomieszczeń jest skrytka z zamkiem 6 poziomu - zwój i klejnot. Skrzynie z zamkami 4-5 poziomu. Możesz porozmawiać z Ezzali Bardatto i odblokować quest Złe przeczucia.
10. Droga do wodospadu. Larro Bardatto i Orso Valera planują pojedynek w ramach questu Sól na rany (M11,9). Możesz przeszkodzić im, nie angażować się lub pomóc jednemu z nich w odniesieniu zwycięstwa. Możesz tu też rozpocząć poboczny quest Rodzinna duma.
11. Emporium map Sanzy. Sanza jest handlarzem - sprzedaje przede wszystkim lunetę (pomocny przedmiot podczas podróżowania po świecie gry statkiem), a ponadto grimuar, wytrychy, księgi, zwoje i mikstury. Możesz odbierać od Sanzy poboczne questy Tworzenie mapy Archipelagu. W pomieszczeniu są skrzynia z pułapką i tajna skrytka w biurku (zwoje i dużo złota).
13. Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej. Budynek to główna siedziba frakcji - jego mapę zamieściliśmy w osobnym rozdziale poradnika. Uwaga - Nocą Siedziba Kompanii jest zamknięta i drzwi mają zamek 13 poziomu. Możesz go rozbroić lub dostać się do środka przechodząc przez kanały (M11,14).
Aenia stoi przed budynkiem - zleca questy Nagroda za głowę. Tawenu stoi przy drzwiach wejściowych - możesz odblokować poboczny quest Sztuka negocjacji.
Na górnym tarasie (wejście od strony pierwszego piętra budynku) są tajna skrytka oraz pupil - Toby (+1 do Percepcji).
14. Wejście do kanałów. Musisz uporać się z żelazną kratą - użyj Mechaniki 3 żeby ją zbadać, możesz użyć łomu lub umiejętności ognia lub poprosić o pomoc silną postać. Przejście prowadzi do umywalni budynku Siedziby Vailiańskiej Kompanii Handlowej (M11,13).
17. Dzika Klacz. To gospoda. Możesz w niej odpocząć, kupić zapasy, odblokować questy czy opłacić kurtyzany. Mapę gospody zamieściliśmy w osobnym rozdziale poradnika.
Questy do odblokowania w Królewskiej Przystani
[Zadania] Długa historia długu (The Shipwright's Plight) - Porozmawiaj z Zamarem (M11,2).
[Zadania] Sól na rany (Salt in the Wound) - Porozmawiaj z Nerą Bardatto (M11,9).
[Misje] Złe przeczucia (A Sinking Feeling) - Porozmawiaj z Ezzali Bardatto (M11,9) po tym jak odnajdziesz Larro Bardatto (M11,10).
[Misje] Rodzinna duma (Family Pride) - Dotrzyj do miejsca pojedynku przy wodospadzie (M11,10) i rozegraj scenę paragrafową.
[Misje] Tworzenie map archipelagu (Mapping the Archipelago) - Porozmawiaj z Sanzą (M11,11). Jest to seria misji dotyczących odkrywania różnych obszarów świata gry. Pierwszy obszar do zbadania to okolice Wyspy Maje.
[Vailiańska Kompania Handlowa] Nagroda za głowę (Bounty) - Porozmawiaj z Aenią (M11,13). Zleca ona kilka zadań z tej kategorii. Pierwsze z nich dotyczy wytropienia i zamordowania Biakary.
[Zadania] Sztuka negocjacji (Coming to Terms) - Porozmawiaj z Tawenu (M11,13).
Questy kontynowane w Królewskiej Przystani
[Polowanie na Eothasa] Żyły Eory (The Veins of Eora) (M9) - Przybycie do Neketaki jest jednym z najważniejszych kroków tego questu. Musisz następnie wyruszyć do dzielnicy Wężowa Korona (M16).
Ważne postacie niezależne w Królewskiej Przystani
Zamar (M11,2) - oferuje na sprzedaż nowe modele okrętów, ich wyposażenie (żagle, kadłuby itp.) oraz zapasy dla statku. Możesz też zatrudnić nowych żeglarzy oraz odebrać od niego poboczny quest Długa historia długu.
Osa (M11,3) - jest handlarką - sprzedaje różne gatunki ryb.
Łowczyni (M11,3) - jest handlarką - sprzedaje m.in. łuk, sztylet, pułapki i składniki alchemiczne.
Rebero (M11,4) - jest handlarzem - sprzedaje różne elementy ubioru.
Wanika (M11,7) - jest handlarką - sprzedaje elementy zbroi i ubioru oraz różnorakie bronie i tarcze.
Nera Bardatto (M11,9) - zleca poboczny quest Sól na rany.
Larro Bardatto i Orso Valera (M11,10) - planują rozegrać pojedynek w ramach questu Sól na rany, możesz dodatkowo rozpocząć zadanie Rodzinna duma.
Sanza (M11,11) - jest handlarzem - sprzedaje lunetę (pomocny przedmiot podczas podróży), grimuar, wytrychy, księgi, zwoje i mikstury. Możesz odbierać od Sanzy poboczne questy Tworzenie mapy Archipelagu.
Aenia (M11,13) - zleca questy Nagroda za głowę.
Tawenu (M11,13) - możesz odebrać poboczny quest Sztuka negocjacji.
Szewc (M11,15) - jest handlarzem - sprzedaje różne buty, dłuto i młotek oraz materiały do craftingu.
Zili Valera (M11,15) - jest związany z pobocznym questem Złe przeczucia.
Rodzaje przeciwników i potworów w Królewskiej Przystani
Morski chochlik (Brine Imp) - chochliki pojawiają się tylko jeśli dotrzesz do murów w (M11,16)
Inne informacje związane z Królewską Przystanią
Do kolejnych dzielnic Neketaki nie możesz od razu docierać w dowolnej kolejności. Podczas pierwszej wizyty w mieście musisz niejako zaliczyć wspinaczkę i rozpocząć od najniższych dzielnic po to żeby skończyć przy tych najwyżej położonych (zalicza się do nich m.in. Wężowa Korona). Na szczęście po tym jak je wszystkie odkryjesz możesz już swobodnie pomiędzy nimi podróżować.
Podczas pobytu w mieście wyrób sobie nawyk zaglądania na wszystkie dachy oraz wysoko położone balkony i tarasy. W wielu tego typu lokacjach możesz natrafić na pupilów. Nawet jeśli premia gwarantowana przez danego zwierzaka nie będzie ci potrzebna to możesz sprzedać pupila u jednego z handlarzy (niektóre pety mogą być warte nawet kilka tysięcy sztuk złota).
Podczas pierwszej wizyty w Neketace możesz śmiało zignorować stocznię, bo nie będzie Cię stało na zakup nowego okrętu ani nawet lepszych elementów wyposażenia statku. Zapamiętaj jednak sobie to miejsce i powróć tu w dalszej części gry po tym jak wzbogacisz się.
Zainteresuj się koniecznie lunetą sprzedawaną przez Sanzę (M11,11). Jej zakup oznacza konieczność wyłożenia dużej ilości złota, ale docenisz go podczas przemierzania świata gry statkiem. Luneta pozwala na badanie odnajdywanych wraków w celu ustalenia czy na zniszczonym okręcie nie kryją się piraci albo czy zarażony statek może być dla ciebie groźny.
Oprócz kolejnych dzielnic głównego miasta możesz też odwiedzić inne obszary wyspy Neketaka - musisz w tym celu wybrać opcję pieszej wyprawy z okna podglądu miasta. Wiedz jednak, że wiele innych lokacji na Neketace może być zbyt wymagających dla początkującej drużyny z uwagi na przebywające tam silne potwory.
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Neketaka
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Królewska Przystań - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gardziel - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mosiężna Cytadela - mapa
- Pillars of Eternity 2: Święty Stopień - mapa
- Pillars of Eternity 2: Taras Periki - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wężowa Korona - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Bardatto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dzika Klacz - mapa
- Pillars of Eternity 2: Zaplecze i Trzewia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Stare Miasto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dziura - mapa
- Pillars of Eternity 2: Sztab imperialny - mapa
- Pillars of Eternity 2: Lśniąca Łaźnia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Pałac Kahanga - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wiszące Grobowce - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Arkemyra - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gildia Zaklinaczy Fal - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Neketaka
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
