Pillars of Eternity 2: Wydarzenia i pozostałe lokacje - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Port Maje to wyspa, na której rozpoczynasz zmagania w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. W ramach jej badania odwiedza się przede wszystkim duże lokacje, których mapy znajdują się na poprzednich stronach tego rozdziału. Możesz też jednak odnajdywać na wyspie mniejsze lokacje, których eksploracja wiąże się z odnajdywaniem drobnych skarbów (często losowych) lub załączaniem się scen paragrafowych (np. spotkanie z potencjalnym wrogiem). Poniżej zestawiliśmy te miejscówki i zawarliśmy informacje jakie atrakcje lub zagrożenia czekają na drużynę w każdej z nich.
Lista dodatkowych lokacji

1. Obozowisko na wschód od Zacisza Vilariego - Odnajdziesz alkohol.
2. Rozstaje Iloneta (Ilonet's Fork) na północ od Zacisza Vilariego - Załączy się scena paragrafowa (powyższy obrazek).
- Możesz od razu zbliżyć się lub użyć Skradania się żeby wykonać zwiad (podejdź do pielgrzymów, przygotuj atak z zaskoczenia lub oddal się od rozwidlenia dróg).
- W dowolny sposób przywitaj się z pielgrzymami.
- Możesz obejrzeć wóz (skorzystaj ze Zwinnych dłoni żeby wykorzystać okazję i coś ukraść lub z Mocy żeby podnieść wóz - otrzymasz złoto i dodatnie punkty reputacji dla Dzieci Gwiazd Porannych) lub użyć Zastraszenia na pielgrzymach (otrzymasz złoto i składniki alchemiczne; możesz następnie odejść lub zaatakować i zabić pielgrzymów żeby całkowicie ich okraść) lub odejść bez sprawdzania wozu (ujemne punkty reputacji dla Dzieci Gwiazd Porannych).
- W trakcie spotkania z pielgrzymami dodatkowa opcja dialogowa zarezerwowana jest dla Kapłana Eothasa.
3. Farma ryżowa daleko na wschód od Zacisza Vilariego - Możesz kupić ryż, chleb i wino.
4. Sad na południe od miasta Port Maje - Odnajdziesz świeże owoce.
5. Miejsce pochówku (Burial Site) na zachód od miasta Port Maje - Możesz kilka razy je przeszukać, odnajdziesz losowe skarby.

6. Lasy Upoho Wharo (Upoho Wharo Woods) na wschód od miasta Port Maje - Załączy się scena paragrafowa (powyższy obrazek).
- Możesz obejrzeć znaki w oparciu o Percepcję i Przetrwanie, a następnie zidentyfikować symbol dzięki Historii. Alternatywnie możesz od razu kontynuować przeprawę.
- Możesz od razu spotkać się ze starym druidem, użyć Oczarowania bestii (Charm Beast) na dzikach, przygotować zasadzkę lub skorzystać ze Skradania się żeby bezpiecznie opuścić las.
- Jeśli doszło do spotkania ze starym druidem to możesz go poprosić o żywność (wspomóż się Religią) oraz poruszyć temat towarzyszącego mu dzika. Możesz też użyć Wnikliwości, Przetrwania lub Zastraszenia żeby zdobyć Naszyjnik z Zębów Madrości (Wise Teeth Necklace) (+1 do Intelektu, Historii i Wnikliwości).
- Jeśli przygotowałeś zasadzkę lub zaatakowałeś starego druida już po spotkaniu się z nim to w walkach wezmą również udział 2 młode dziki (o ile nie zostały wcześniej zaczarowane). Sam druid może z kolei przemienić się w ogromnego dzika.
7. Stare pole bitwy (Old Battleground) na wschód od miasta Port Maje - Możesz kilka razy je przeszukać, odnajdziesz losowe skarby.

8. Przełęcz Whakura (Whakura Pass) odnaleziona w drodze do Engwitańskich wykopalisk - Załączy się scena paragrafowa (powyższy obrazek).
- Możesz przeszukać teren w oparciu o Percepcję i Przetrwanie, dzięki czemu odkryjesz pułapkę. Do rozbrojenia jej należy użyć Mechaniki. Alternatywnie możesz od razu rozpocząć przeprawę przez przełęcz, ale wiąże się to z ryzykiem uaktywnienia pułapki.
- Po natrafieniu na xauripy możesz zaatakować je (od razu lub z zaskoczenia) lub skorzystać z unikalnej opcji zachowania dla Łowcy lub Enigmatyka. Jeśli doszło do walk to do pokonania jest mała grupa xauripów, którymi dowodzi Kamienny Ząb (Stone-Tooth). Xauripy pozostawiają po sobie m.in. materiały do craftingu, włócznie, tarcze i trofea.
9. Obozowisko na południe od Engwitańskich wykopalisk - Odnajdziesz alkohol.
10. Sad na północ od Engwitańskich wykopalisk - Odnajdziesz świeże owoce.
11. Wrak statku (Shipwreck) na północ od Engwitańskich wykopalisk - Możesz kilka razy go przeszukać, odnajdziesz losowe skarby.
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Maje
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Zacisze Vilariego - mapa
- Pillars of Eternity 2: Jaskinia morska - mapa
- Pillars of Eternity 2: Przystań w Port Maje - mapa
- Pillars of Eternity 2: Oko Krakena - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość gubernatora - mapa
- Pillars of Eternity 2: Ulica Gorecci - mapa
- Pillars of Eternity 2: Satahuzi - mapa
- Pillars of Eternity 2: Engwitańskie wykopaliska - mapa
- Pillars of Eternity 2: Podpoziom areny - mapa
- Pillars of Eternity 2: Engwitańskie wykopaliska - Wnętrze ruin - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wydarzenia i pozostałe lokacje - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Maje
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
