Pillars of Eternity 2: Święty Stopień - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Święty Stopień (The Sacred Stair). Jest to jedna z sześciu głównych dzielnic miasta Neketaka będącego największą lokacją gry Pillars of Eternity 2 Deadfire. Dzielnicę tę najłatwiej byłoby nazwać świątynną, gdyż na jej terenie znajdują się świątynie poświęcone różnym bóstwom. W każdej z nich możesz spotkać się z kilkoma postaciami, np. na potrzeby wykonywania questów. W obszarze tym przebywa też wielu handlarzy oraz jeden trener umiejętności.
- Ważne miejsca w Świętym Stopniu
- Questy do odblokowania w Świętym Stopniu
- Trenerzy umiejętności w Świętym Stopniu
- Inne ważne postacie niezależne w Świętym Stopniu
- Inne informacje związane ze Świętym Stopniem
Ważne miejsca w Świętym Stopniu
1. Świątynia Magrany. Z kapłanem Hati możesz porozmawiać na temat świątyni.
Mark van der Bij jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Alchemia i Religia.
Możesz tu odnaleźć bezpańskiego kota - to pupil Pozzi (+1 do poziomu wszystkich sił ze słowem kluczowym Ogień).
2. Wiszące Grobowce. To loch, w którym przebywają wysokopoziomowe potwory (awansuj drużynę na co najmniej 11-12 poziom!) i jest on powiązany z questem Epitafium umarłego. Możesz dostać się do środka głównym wejściem (potrzebna jest Pętla węgorzy od kapłana Kasu (M14,3)) lub wchodząc w interakcję z drzewem - musisz wtedy użyć linki z kotwiczką i zaliczyć scenę paragrafową. Pełna mapa grobowców znajduje się na osobnej stronie poradnika - M31.
3. Świątynia Beratha. Możesz okraść kilka zwłok. Zamknięta skrzynia z pułapką i zamkiem 7 poziomu - skrywa mikstury, księgi i złoto. Kapłan Kasu zleci ci poboczne zadanie Epitafium umarłego i podaruje Pętlę węgorzy (The Eel's Coil) potrzebną do otwarcia Wiszących Grobowców (M14,2).
4. Iglica Profetów Dusz. Flaune Elette przebywa na dachu budynku i zleca poboczny quest Poza światem. Uwaga - potwierdzenie gotowości od razu przenosi drużynę do Krainy Zimowej Bestii!
Ydwin chce dołączyć do drużyny - możesz ją przyjąć, odmówić lub ją zaatakować.
Znajduje się tu kolumna lśniącej adry - może ona przydać się w osobistym queście Xoti - Latarnia Gauna.
5. Stragany. Tiabo jest handlarzem - sprzedaje kota animancyjnego (pupil: +2 do Metafizyki, +1 do Wiedzy tajemnej), unikalny pas, pierścień i nakrycie głowy, a także mikstury i składniki alchemiczne.
Handlarz świątynny sprzedaje sztylet, pelerynę, gadżety, mikstury, pułapki i składniki alchemiczne.
Okauro zleca zadania z grupy Nagroda za głowę.
7. Świątynia Gauna. Adaryc zna bohatera - rozmowa przebiega na podstawie decyzji podjętych w Pillars of Eternity 1.
Akolicie Eothasa możesz podarować 100 złota lub zabrać trochę jedzenia lub użyć Zwinnych dłoni 8 żeby go okraść.
W świątyni możesz odnaleźć pupila - kota Frau Nils (+3 do celności ataków wręcz).
Nordagand jest powiązana z osobistym questem Edera zatytułowanym Oświecona Droga - dowiesz się od niej gdzie szukać Elafy.
Jeśli nie przyłączyłeś Xoti podczas eksploracji Przystani w Port Maje na Wyspie Maje (M3) to możesz wpaść na nią w świątyni (Xoti z własnej inicjatywy opuściła Port Maje i dotarła do Neketaki). Gra pozwoli ci zrekrutować Xoti do drużyny.
Questy do odblokowania w Świętym Stopniu
[Misje] Epitafium umarłego (Eulogy of the Dead) - porozmawiaj z kapłanem Kasu (M14,3).
[Vailiańska Kompania Handlowa] Poza światem (A Glimpse Beyond) - porozmawiaj z Flaune Elette (M14,4) i sprawdź w dzienniku, czy drużyna jest gotowa do przeniesienia się do krainy gdzie quest jest zaliczany.
[Zadania] Nagroda za głowę (Bounty) - Porozmawiaj z Okauro (M14,5). Zleca ona kilka zadań z tej kategorii. Pierwsze z nich dotyczy wytropienia i zamordowania Milczącego Dhwrgasa.
Trenerzy umiejętności w Świętym Stopniu
Mark van der Bij (M14,1) - Za 3000 złota możesz podnieść o 1 umiejętności bohatera Alchemia i Religia.
Inne ważne postacie niezależne w Świętym Stopniu
Kapłan Kasu (M14,3) - zleca poboczne zadanie Epitafium umarłego.
Flaune Elette (M14,4) - możesz rozegrać eksperyment animacyjny na potrzeby questu Poza światem.
Ydwin (M14,4) - możesz przyłączyć ją do drużyny.
Tiabo (M14,5) - jest handlarzem - sprzedaje kota animancyjnego (pupil: +2 do Metafizyki, +1 do Wiedzy tajemnej), unikalny pas, pierścień i nakrycie głowy, a także mikstury i składniki alchemiczne.
Handlarz świątynny (M14,5) - sprzedaje sztylet, pelerynę, gadżety, mikstury, pułapki i składniki alchemiczne.
Okauro (M14,5) - zleca poboczne zadania z grupy Nagroda za głowę.
Handlarz Gwiazdy Porannej (M14,6) - sprzedaje unikalny naszyjnik i buty, jak również żywność, napoje i zapasy medyczne.
Nordagand (M14,7) - możesz wydobyć od niej informacje potrzebne do ukończenia questu Oświecona Droga powiązanego z towarzyszem Ederem.
Xoti (M14,7) - pojawi się tu tylko jeśli nie zrekrutowałeś jej do drużyny na Wyspie Maje (M3), możesz przyłączyć Xoti do drużyny.
Inne informacje związane ze Świętym Stopniem
Święty Stopień to jedna z nielicznych lokacji w świecie gry gdzie można napotkać trenera umiejętności. Jeśli nie stać Cię od razu na opłacenie szkolenia (lub nie potrzebujesz za wszelką cenę poprawić powiązanych z tą postacią umiejętności) to możesz powrócić tu dopiero w dalszej części gry.
Zbadanie Wiszących Grobowców oraz Krainy Zimowej Bestii może znacząco wykroczyć poza możliwości początkującej drużyny. Także i zbadanie tych dwóch opcjonalnych lokacji warto odłożyć sobie na później.
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Neketaka
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Królewska Przystań - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gardziel - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mosiężna Cytadela - mapa
- Pillars of Eternity 2: Święty Stopień - mapa
- Pillars of Eternity 2: Taras Periki - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wężowa Korona - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Bardatto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dzika Klacz - mapa
- Pillars of Eternity 2: Zaplecze i Trzewia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Stare Miasto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dziura - mapa
- Pillars of Eternity 2: Sztab imperialny - mapa
- Pillars of Eternity 2: Lśniąca Łaźnia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Pałac Kahanga - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wiszące Grobowce - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Arkemyra - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gildia Zaklinaczy Fal - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Neketaka
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
