Pillars of Eternity 2: Czarnoksiężnik i dżentelmen, zadanie Serafena - solucja
Aktualizacja:
Na stronie znajduje sie opis przejścia osobistego questu Serafena, czyli postaci będącej jednym z potencjalnych członków drużyny w grze Pillars of Eternity 2: Deadfire. Zadanie to nie jest szczególnie długie, ale wymaga odwiedzenia kilku różnych lokacji w świecie gry. Musisz się pilnować, bo w trakcie zaliczania questu może dojść do walk. Ponadto możliwe są bardzo negatywne warianty jego zakończenia, w których misja zakończy się niepowodzeniem lub Serafen zwróci się przeciw reszcie drużyny.
Odblokowanie zadania

Na potrzeby odblokowania tego questu musisz dotrzeć wraz z Serafenem do Fortu Martwego Światła (M34) - najlepiej tego dokonać w trakcie lub po zaliczeniu zadania Porachunki z piratem. Po przejściu kilku kroków w forcie Serafen powinien automatycznie zagdać do bohatera i opowiedzieć o Remaro, dzięki czemu quest pojawi się w dzienniku.
Musisz dotrzeć do głównego pomieszczenia wewnątrz fortu (M34,6) i pogadać w nim z Syri. W trakcie spotkania możesz znaleźć wytłumaczenie dla postępowania Serafena i pomóc sobie umiejętnościami (Dyplomacja 6 / Zastraszenie 6 / Filozof / Intuicja 9 / Obrotność 7), ale i bez tego otrzymasz potrzebne informacje do kontynuowania questu. Po rozmowie zbadaj małe pomieszczenie sąsiadujące z kapliczką (M34,10) (powyższy obrazek). Jest tam skrzynia z zamkiem 4 poziomu, dodatkowo wysłuchaj nowej rozmowy z Serafenem.
Wizyta w Lśniącej Łaźni

Musisz udać się na wyspę Neketaka, a konkretnie dotrzeć do Lśniącej Łaźni znajdującej się w dzielnicy Taras Periki (M15,8). W drodze do tej lokacji drużyna powinna zostać zatrzymana przez grupę piratów dowodzonych przez Malnaj. W trakcie spotkania możesz otwarcie odmówić podzielenia się informacjami na temat Udyne lub skłamać odnośnie miejsca pobytu Remaro (wymagane Blefowanie 7 - otrzymasz 400 złota). Możesz też wyjawić te informacje, ale quest zostanie wtedy anulowany i zakończy się niepowodzeniem. Jedynym pocieszeniem jest otrzymanie od Malnaj 1400 złota.
Jeśli nie powiedziałeś nic Malnaj albo skłamałeś to kontynuuj quest. Wejdź do Lśniącej Łaźni i odszukaj Udynę w głównej sali ze zbiornikiem z leczącą adrą. Przepytaj kobietę, a ustalisz, że Remaro przebywa na wyspie Sayuka.
Odnalezienie Remara i wybór zakończenia zadania

Dopłyń do wyspy Sayuka. Remaro stoi przy północnych schodach (M35,2) i warto zapisać stan gry, bo spotkanie z nim może przebiec na kilka sposobów:
- Możesz zapytać się Remara o jego uczestnictwo w handlu niewolnikami - mężczyźna potwierdzi swój współudział.
- Możesz wypuścić Remara.
- Możesz zapytać się Serafena o to jak się zachować - on również będzie chciał wypuszczenia Remara.
- Możesz zmusić Remara do odbycia kary za popełnione czyny - musisz zaliczyć test z Wnikliwości 10 w połączeniu z Zastraszeniem 5 lub Obrotnością 7. To bardzo "niebezpieczny" wariant, bo po ostrej wymianie zdań może dojść do walki z Serafenem. Konieczne będzie w takiej sytuacji zamordowanie go i utracisz przez to towarzysza.
Jeśli wypuściłeś Remara to otrzymasz od niego unikalny garłacz Ogniomiot (Fire in the Hole). Dodatkowo jeśli wykonałeś misję po myśli Serafena to zagada on po kilku chwilach do bohatera i podaruje mu prezent od siebie - unikalne nakrycie głowy Uczciwa Łaska (Fair Favor) (15% szans na zamianę trafień w krytyczne i 20% do obrażeń krytycznych zadawanych sztyletami, rapierami, szablami, stiletto i mieczami).
Epilog

Quest ten może mieć krótki epilog. Jeśli skłamałeś podczas spotkania z Malnaj lub odmówiłeś wyjawienia jej informacji to wpadniesz na jej statek tuż po odpłynięciu z wyspy Sayuka. Po krótkiej wymianie zdań konieczne będzie zamordowanie Malnaj i wszystkich członków załogi jej statku.
0
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Opis przejścia
	- Zadania towarzyszy
		- Pillars of Eternity 2: Latarnia Gauna, zadanie Xoti - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Oświecona Droga, zadanie Edera - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zew kuriera, zadanie Mai - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Czarnoksiężnik i dżentelmen, zadanie Serafena - solucja
- Pillars of Eternity 2: Ostatni dzwonek, zadanie Pellaginy - solucja
- Pillars of Eternity 2: Malowanie Maski, zadanie Alotha - solucja, opis przejścia
 
 
- Zadania towarzyszy
		
 
- Opis przejścia
	
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie . 
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3. 
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
