Pillars of Eternity 2: Czarnoksiężnik i dżentelmen, zadanie Serafena - solucja
Aktualizacja:
Na stronie znajduje sie opis przejścia osobistego questu Serafena, czyli postaci będącej jednym z potencjalnych członków drużyny w grze Pillars of Eternity 2: Deadfire. Zadanie to nie jest szczególnie długie, ale wymaga odwiedzenia kilku różnych lokacji w świecie gry. Musisz się pilnować, bo w trakcie zaliczania questu może dojść do walk. Ponadto możliwe są bardzo negatywne warianty jego zakończenia, w których misja zakończy się niepowodzeniem lub Serafen zwróci się przeciw reszcie drużyny.
Odblokowanie zadania

Na potrzeby odblokowania tego questu musisz dotrzeć wraz z Serafenem do Fortu Martwego Światła (M34) - najlepiej tego dokonać w trakcie lub po zaliczeniu zadania Porachunki z piratem. Po przejściu kilku kroków w forcie Serafen powinien automatycznie zagdać do bohatera i opowiedzieć o Remaro, dzięki czemu quest pojawi się w dzienniku.
Musisz dotrzeć do głównego pomieszczenia wewnątrz fortu (M34,6) i pogadać w nim z Syri. W trakcie spotkania możesz znaleźć wytłumaczenie dla postępowania Serafena i pomóc sobie umiejętnościami (Dyplomacja 6 / Zastraszenie 6 / Filozof / Intuicja 9 / Obrotność 7), ale i bez tego otrzymasz potrzebne informacje do kontynuowania questu. Po rozmowie zbadaj małe pomieszczenie sąsiadujące z kapliczką (M34,10) (powyższy obrazek). Jest tam skrzynia z zamkiem 4 poziomu, dodatkowo wysłuchaj nowej rozmowy z Serafenem.
Wizyta w Lśniącej Łaźni

Musisz udać się na wyspę Neketaka, a konkretnie dotrzeć do Lśniącej Łaźni znajdującej się w dzielnicy Taras Periki (M15,8). W drodze do tej lokacji drużyna powinna zostać zatrzymana przez grupę piratów dowodzonych przez Malnaj. W trakcie spotkania możesz otwarcie odmówić podzielenia się informacjami na temat Udyne lub skłamać odnośnie miejsca pobytu Remaro (wymagane Blefowanie 7 - otrzymasz 400 złota). Możesz też wyjawić te informacje, ale quest zostanie wtedy anulowany i zakończy się niepowodzeniem. Jedynym pocieszeniem jest otrzymanie od Malnaj 1400 złota.
Jeśli nie powiedziałeś nic Malnaj albo skłamałeś to kontynuuj quest. Wejdź do Lśniącej Łaźni i odszukaj Udynę w głównej sali ze zbiornikiem z leczącą adrą. Przepytaj kobietę, a ustalisz, że Remaro przebywa na wyspie Sayuka.
Odnalezienie Remara i wybór zakończenia zadania

Dopłyń do wyspy Sayuka. Remaro stoi przy północnych schodach (M35,2) i warto zapisać stan gry, bo spotkanie z nim może przebiec na kilka sposobów:
- Możesz zapytać się Remara o jego uczestnictwo w handlu niewolnikami - mężczyźna potwierdzi swój współudział.
- Możesz wypuścić Remara.
- Możesz zapytać się Serafena o to jak się zachować - on również będzie chciał wypuszczenia Remara.
- Możesz zmusić Remara do odbycia kary za popełnione czyny - musisz zaliczyć test z Wnikliwości 10 w połączeniu z Zastraszeniem 5 lub Obrotnością 7. To bardzo "niebezpieczny" wariant, bo po ostrej wymianie zdań może dojść do walki z Serafenem. Konieczne będzie w takiej sytuacji zamordowanie go i utracisz przez to towarzysza.
Jeśli wypuściłeś Remara to otrzymasz od niego unikalny garłacz Ogniomiot (Fire in the Hole). Dodatkowo jeśli wykonałeś misję po myśli Serafena to zagada on po kilku chwilach do bohatera i podaruje mu prezent od siebie - unikalne nakrycie głowy Uczciwa Łaska (Fair Favor) (15% szans na zamianę trafień w krytyczne i 20% do obrażeń krytycznych zadawanych sztyletami, rapierami, szablami, stiletto i mieczami).
Epilog

Quest ten może mieć krótki epilog. Jeśli skłamałeś podczas spotkania z Malnaj lub odmówiłeś wyjawienia jej informacji to wpadniesz na jej statek tuż po odpłynięciu z wyspy Sayuka. Po krótkiej wymianie zdań konieczne będzie zamordowanie Malnaj i wszystkich członków załogi jej statku.
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zadania towarzyszy
- Pillars of Eternity 2: Latarnia Gauna, zadanie Xoti - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Oświecona Droga, zadanie Edera - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zew kuriera, zadanie Mai - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Czarnoksiężnik i dżentelmen, zadanie Serafena - solucja
- Pillars of Eternity 2: Ostatni dzwonek, zadanie Pellaginy - solucja
- Pillars of Eternity 2: Malowanie Maski, zadanie Alotha - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zadania towarzyszy
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
