Pillars of Eternity 2: Miasto zaginione w czasie - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Miasto zaginione w czasie gry Pillars of Eternity 2: Deadfire. To finałowy główny quest gry, którego zaliczenie kończy całą przygodę. Finał kampanii w całości rozgrywa się w lokacji o nazwie Ukaizo. Jego najważniejsze momenty to stoczenie pojedynku z głównym bossem Strażnikiem Ukaizo oraz finałowe spotkanie z Eothasem, w trakcie którego wybierane opcje dialogowe wpływają na wygląd zakończenia gry.
Finałowy boss - Strażnik Ukaizo

Opisywany quest na dobre rozpoczyna się po znalezieniu w Porcie Ukaizo (M45,1). Po wykonaniu kilku kroków i wkroczeniu na swego rodzaju "arenę" (M45,2) pojawi się tu ogromny Strażnik Ukaizo (mogłeś go już wcześniej zauważyć a nawet zaatakować podczas przeprawy przez sztorm w drodze do Ukaizo). Możesz porozmawiać z maszyną przed walką, przy czym żadna opcja dialogowa nie pozwoli ci "wybronić się" przed pojedynkiem z finałowym bossem gry.
Strażnik Ukaizo to najpotężniejszy przeciwnik w grze. Kreatura ta dysponuje mnóstwem umiejętności, które mogą nie tylko zadawać obrażenia członkom Twojej drużyny, ale i nakładać na podwładnych różnorakie negatywne stany. Staraj się na bieżąco je sprawdzaać i reagować na nie dzięki aplikowaniu odpowiednich mikstur czy zaklęć. Warto też odnotować, że Strażnik jest niewrażliwy na przypadłości intelektu i stanowczości, oraz odporny na przypadłości percepcji, mocy i zręczności.
Początkowo skup uwagę całej drużyny na bossie, ale dość szybko na polu bitwy pojawi się grupa adrowych animatów. Pozwól jednemu wojownikowi z drużyny nadal atakować bossa i odwracać jego uwagę i oddeleguj resztę podwładnych do zadania rozprawienia się z animatami. Potwory te na szczęście nie są silne i na miejsce pokonanych maszyn nie pojawią się kolejne tego samego typu.

Po tym jak boss otrzyma dostatecznie dużo obrażeń na pole bitwy "przyzwani" zostaną dwaj Enwgitańscy strażnicy (liczba wrogów może różnić się w zależności od poziomu trudności - my podajemy informacje dla klasycznego/normalnego poziomu). Wykorzystaj to, że Strażnik Ukaizo nie atakuje chwilowo drużyny i postaraj się wyeliminować jak najszybciej co najmniej jednego Engwitańskiego strażnika. Z maszynami tymi walczy się w podobny sposób do tytana napotkanego w ruinach Poko Kohary. Strażnicy są niewrażliwi na przypadłości mocy i stanowczości, odporni na przypadłości zręczności i wrażliwi na przypadłości kondycji. Nie pozwalaj im zbliżyć się do żadnego ze słabszych członków drużyny, bo ich ataki w walce wręcz (m.in. Powalenie) są potężne.
To nie wszystko, bo do walk prędzej czy później dołączy również dwóch Engwitańskich hierarchów. Te kreatury są z kolei silniejszymi odmianami napotykanych wcześniej Engwitańskich świętych. Hierarchowie są niewrażliwi na zatrucia, choroby i przypadłości zręczności, oraz odporni na przypadłości stanowczości. Warto od razu skupić na nich uwagę całej drużyny, bo mogą oni rzucać potężne zaklęcia i znacząco ją osłabić.
Strażnik Ukaizo w kolejnych fazach bitwy "wygeneruje" dwie dodatkowe głowy, przez co jego ataki jeszcze bardziej zyskają na sile. Postaraj się jak najdłużej utrzymać cała drużynę przy życiu, bo utrata jakiegoś ważnego członka zespołu może znacząco utrudnić dalszy przebieg bitwy. Walcz tak długo aż Strażnik Ukaizo straci cały pasek energii i rozpadnie się.
Dotarcie do Eothasa

Po wygranej bitwie koniecznie wybierz opcję odpoczynku żeby członkowie drużyny powrócili do pełni sił i uzyskali ewentualne premie do statystyk. To ważne, bo wkrótce czeka Cię jeszcze jedna bitwa (na szczęście prostsza). Skorzystaj z przejścia do Wielkiej Promenady (M45,3). W trakcie przemarszu załączy się scena z rozmowy z członkami drużyny. Możesz porozmawiać z każdym towarzyszem z osobna zanim awansujesz do ścisłego finału.
Dotrzyj do przejścia Iglicy Ondry (M45,4). Tu musisz podejść do panelu kontrolnego (M45,5) i wyłączyć maszynę żeby pozbyć się burzy utrudniającej dotarcie do Eothasa. Załączy się nowa scena paragrafowa z rozmowy z bogami. Podobnie jak poprzednie tego typu sceny nie zawiera ona żadnych kluczowych decyzji. Możesz wybierać opcje dialogowe powiązane z preferowanymi cechami charakteru Widzącego.

Powróć do Wielkiej Promenady. Drużyna wpadnie tu na członków wrogiej frakcji (M45,6). Nie jest to jedna odgórnie ustalona grupa - będzie to ta frakcja, z którą w momencie dotarcia do finału przygody miałeś najgorsze relacje.
Podobnie jak w przypadku spotkania ze Strażnikiem Ukaizo nie możesz uniknąć walki nawet jeśli skorzystasz z unikalnych opcji dialogowych. Po rozpoczęciu walk skup się na szybkim wyeliminowaniu silniejszego przywódcy wrogiej frakcji oraz jej magów. Na koniec zostaw sobie pozostałych wrogów.
Przejdź teraz do strony Główne zakończenia Pillars of Eternity 2.
0
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
