Pillars of Eternity 2 Deadfire M44 - Strzaskana Rafa
Pillars of Eternity 2 Deadfire M44 - Strzaskana Rafa
Główne pomieszczenie. Spotkasz tu postać Zakuty Łeb, ale dopiero po tym, jak porozmawiasz z nim w karczmie Marynowany Węgorz (03).
Pomieszczenie na zapleczu. Znajdziesz tu pupila imieniem Nikki (zamienia 5% trafień na draśnięcie przeciwnika oraz sprawia, że wrogie ataki częściej stają się draśnięciami, a twoja drużyna otrzymuje premię do celności broni w walce w zwarciu). Z pobliskiego kosza możesz wyjąć narkotyk Taru turu do żucia.
Główna sala. Uwaga - jeśli chcesz wejść w interakcje z postaciami z karczmy, to nie rozmawiaj z Zakutym Łbem. Po rozmowie z nim, do karczmy wejdzie Zulka - zostaniesz zaatakowany przez nią oraz wszystkie postacie przebywające w karczmie (oprócz Zakutego Łba). U karczmarza możesz kupić różnego rodzaju mięsa, krew, żagle ze skóry gula oraz pupila. W pobliżu znajduje się tajna skrytka z Velune i złotymi scellingami.
Boczna sala. Znajdziesz tu pupila - kota Bonnie (zamienia 5% trafień na draśnięcie przeciwnika oraz sprawia, że niektóre wrogie ataki będą draśnięciem zamiast trafieniem, a niektóre ataki krytyczne zostaną zamienione na normalne).
Statek. Spotkasz tu dużą grupę przeciwników - Fampyry, Algule, Szkielety oraz Zbrojni Powstałych. Skup swoją uwagę na Fampyrach i uważaj na strzelców stacjonujących na górze statku.
Przejście do krypty.
Zamknięte przejście. Poziom trudności zamka 18, możesz też poczekać aż zostanie odblokowane. Od razu za przejściem znajduje się duża grupa przeciwników.
Przejście do Lśniącej Wychodni. Aby otworzyć przejście musisz aktywować dwa pobliskie paleniska. W tym celu potrzebujesz dwóch fiolek krwi fampyra - zdobędziesz je od Kwatermistrza Harka (09) oraz Mistrza Run Kastora (11).
Komnata kwatermistrza. Spotkasz tu Kwatermistrza Harka oraz jego obstawę. Skup się na nim, a dopiero potem na pomocnikach. Ze zwłok kwatermistrza zdobędziesz fiolkę krwi fampyra, potrzebną do otworzenia przejścia do Lśniącej Wychodni (08) oraz unikalną Poczerniałą zbroję płytową i unikalny Poczerniały hełm płytowy. W pobliskim sarkofagu odnajdziesz Granat oraz Złoty obol.
Tajna komnata. Na ścianie znajduje się ukryty przycisk do otwarcia przejścia. W środku znajduje się sarkofag, a w nim unikalny miecz Koło Pustki.
Laboratorium. Spotkasz tu Kastora oraz jego pomocników. Przy zwłokach Kastora odnajdziesz fiolkę krwi fampyra potrzebną do otwarcia przejścia do Lśniącej Wychodni (08). Ze stołu możesz zabrać zwój pomniejszego leczenia.
Tron. Po zbliżeniu się do Menzzago automatycznie rozpocznie się rozmowa. Nie ma znaczenia jakie opcje dialogowe wybierzesz - i tak rozpocznie się walka. Menzzago to potężny przeciwnik, a do tego pomagają mu Fampyry i Algule - zadbaj o odpowiednie wyposażenie i wypoczynek przed bitwą. Koniecznie przeszukaj zwłoki Menzzago. Znajdziesz przy nim legendarną Szatę z pajęczego jedwabiu oraz legendarne berło Amaliorra. Zainteresuj się też pobliską czerwoną kulą - możesz ją zniszczyć lub zostawić nienaruszoną, co ma wpływ na zakończenie zadania Kraina marzeń.
Przejście do krypty.
Przejście do Lśniącej Wychodni.

Pillars of Eternity 2: Strzaskana Rafa - mapa

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Powyższa mapa prezentuje lokacje Strzaskana Rafa w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Miejsce jest podzielone na cztery dzielnice - Hangar na łodzie, karczma Marynowany Węgorz, Krypta chłostana morzem oraz Lśniąca wychodnia. W Strzaskanej Rafie możesz wykonać misje Kraina marzeń (A Paradise of the Mind) - jest to misja zalecana dla drużyny posiadającej minimum 16 poziom postaci, gdyż wymaga wzięcia udziału w walkach z potężnymi przeciwnikami.

Ważne miejsca w Strzaskanej Rafie

1. Główne pomieszczenie. W tym miejscu spotkasz postać imieniem Zakuty Łeb, ale dopiero po tym, jak porozmawiasz z nim w karczmie Marynowany Węgorz (M44,3).

2. Pomieszczenie na zapleczu. Znajdziesz tu pupila - psa Nikki (zamienia 5% trafień na draśnięcie przeciwnika oraz sprawia, że wrogie ataki częściej stają się draśnięciami, a twoja drużyna otrzymuje premię do celności broni w walce w zwarciu). Oprócz tego, w koszu znajduje się narkotyk Taru turu do żucia.

3. Główna sala. Uwaga - jeśli chcesz wejść w interakcje z postaciami z karczmy, to nie rozmawiaj z Zakutym Łbem. Po rozmowie z nim, do karczmy wejdzie Zulka - zostaniesz zaatakowany przez nią i jej grupę oraz wszystkie postacie przebywające w karczmie (oprócz Zakutego Łba).

U karczmarza możesz kupić krew i różnego rodzaju mięsa, ale najciekawsze są Żagle ze skóry gula (-5m Szybkość walki, +30 Stan żagli) oraz pupil Szczenię grobowego ogara (+10% do obrażeń w zwarciu przeciw Nośnikom dusz oraz mniejsze obrażenia otrzymywane od kwasu). Pamiętaj, że po zabiciu karczmarza nie będziesz mógł zdobyć tych przedmiotów i pupila.

Oprócz tego, W pobliżu znajduje się tajna skrytka z Velune i złotymi scellingami oraz skrzynia z miksturą ulepszonego odbicia magii.

Jeśli chcesz rozpocząć misję Kraina marzeń, to idź porozmawiać z Zakutym Łbem - od razu po zakończeniu rozmowy, do karczmy wkroczy Zulka ze swoją grupą. Zostaniesz zaatakowany przez nią oraz wszystkie postacie w karczmie, więc czeka na ciebie walka z kilkunastoma przeciwnikami.

4. Boczna sala. Znajdziesz tu pupila - kota Bonnie (zamienia 5% trafień na draśnięcie przeciwnika oraz sprawia, że niektóre wrogie ataki będą draśnięciem zamiast trafieniem, a niektóre ataki krytyczne zostaną zamienione na normalne).

8. Przejście do Lśniącej Wychodni. Jest to droga prowadząca do końcowej części lokacji. Aby otworzyć przejście musisz aktywować dwa pobliskie paleniska. W tym celu potrzebujesz dwóch fiolek krwi fampyra - zdobędziesz je od Kwatermistrza Harka (M44,9) oraz Mistrza Run Kastora (M44,11). Po zdobyciu fiolek podejdź do każdego paleniska i nalej tam krew.

9. Komnata kwatermistrza. Spotkasz tu Kwatermistrza Harka oraz jego obstawę. Skup się na nim, a dopiero potem na pomocnikach. Ze zwłok kwatermistrza zdobędziesz fiolkę krwi fampyra, potrzebną do otworzenia przejścia do Lśniącej Wychodni (M44,8) oraz unikalną Poczerniałą zbroję płytową i unikalny Poczerniały hełm płytowy. W pobliskim sarkofagu odnajdziesz Granat oraz Złoty obol.

10. Tajna komnata. Na ścianie znajduje się ukryty przycisk do otwarcia przejścia - aby go odkryć, twoja drużyna potrzebuje rozwiniętego współczynnika Percepcji. W środku znajduje się sarkofag, a w nim unikalny miecz Koło Pustki.

11. Laboratorium. Spotkasz tu Mistrz Run Kastora oraz jego pomocników. Przy zwłokach Kastora odnajdziesz fiolkę krwi fampyra potrzebną do otwarcia przejścia do Lśniącej Wychodni (M44,8). Ze stołu możesz zabrać Zwój pomniejszego leczenia.

12. Tron. Po zbliżeniu się do Menzzago automatycznie rozpocznie się rozmowa. Nie ma znaczenia jakie opcje dialogowe wybierzesz - i tak rozpocznie się walka. Menzzago to potężny przeciwnik, a do tego pomagają mu Fampyry i Algule - zadbaj o odpowiednie wyposażenie i wypoczynek przed bitwą. Koniecznie przeszukaj zwłoki Menzzago. Znajdziesz przy nim legendarną Szatę z pajęczego jedwabiu oraz legendarne berło Amaliorra.

Bardzo ważnym punktem w tym miejscu jest czerwona kula - możesz ją zniszczyć lub pozostawić nienaruszoną, co ma wpływ na zadanie Kraina marzeń:

  1. Jeśli ją zniszczysz, to Zakuty Łeb będzie mógł dołączyć do twojej załogi i wręczy ci unikalny Hełm Zakutego Łba (-20% otrzymywanych obrażeń od czarów, -8 do celności jeśli używasz czarów) ale wszyscy mieszkańcy wyspy zostaną zabici.
  2. Jeśli jej nie zniszczysz, to mieszkańcy przeżyją (ale dalej będę pod wpływem zaklęcia), a Zakuty Łeb nie dołączy do twojej załogi i wręczy ci Skorodowaną spiżową figurkę rogu (przywołującą spaczonego adrowego animate).

Po więcej informacji na temat zadania zapraszamy na stronę "Kraina marzeń".

Questy do odblokowania w Strzaskanej Rafie

Kraina marzeń (A Paradise of the Mind) - udaj się do karczmy Marynowany Węgorz i porozmawiaj z postacią o imieniu Zakuty Łeb (Copperhead).

Ważne postacie niezależne w Strzaskanej Rafie

Zakuty Łeb (M44,3) - przebywa w karczmie Marynowany Węgorz, a potem w Hangarze na łodzie. Otrzymasz od niego zadanie Kraina Marzeń.

Właściciel karczmy (M44,3) - możesz u niego kupić krew i różnego rodzaju mięsa, ale najciekawsze są Żagle ze skóry gula (-5m Szybkość walki, +30 Stan żagli) oraz pupil Szczenię grobowego ogara (+10% do obrażeń w zwarciu przeciw Nośnikom dusz oraz mniejsze obrażenia otrzymywane od kwasu). Jeśli chcesz coś u niego kupić, to pamiętaj, aby zrobić to przed rozmową z Zakutym Łbem - po rozmowie Właściciel karczmy zaatakuje cię razem z Zulką.

Rodzaje przeciwników i potworów w Strzaskanej Rafie

Fampyr - wykazuje odporność na przypadłości intelektu. Jest to jeden z silniejszych typów przeciwników w tej lokacji - zadaje duże obrażenia i ma sporo zdrowia.

Dargul zawiadaka - wykazuje niewrażliwość na trucizny i choroby.

Dargul strzelec wyborowy - wykazuje niewrażliwość na trucizny i choroby.

Ogar cmentarny - wykazuje niewrażliwość na trucizny, choroby i przypadłości stanowczości oraz odporność na przypadłości zręczności i intelektu.

Zulka - wykazuje odporność na przypadłości intelektu. Jest to ulepszona wersja Fampyra.

Zbrojny Powstałych - wykazuje niewrażliwość na truciznę.

Szkielet - wykazuje niewrażliwość na truciznę.

Gul - wykazuje niewrażliwość na choroby i truciznę.

Dargul - wykazuje niewrażliwość na choroby i truciznę.

Algul - wykazuje niewrażliwość na choroby i truciznę.

Właściciel tawerny - wykazuje niewrażliwość na choroby i truciznę.

Przywrócony ogr - wykazuje niewrażliwość na przypadłości stanowczości oraz odporność na przypadłości kondycji.

Kwatermistrz Harka - wykazuje odporność na przypadłości intelektu.

Mistrz run Kastor - wykazuje odporność na przypadłości intelektu.

Stalowy konstrukt - wykazuje niewrażliwość na choroby i truciznę.

Menzzago - wykazuje niewrażliwość na przypadłości intelektu.

Inne informacje związane z Strzaskaną Rafą

Podczas pierwszego wejścia do Strzaskanej Rafy weźmiesz udział w scenie paragrafowej - następnie dojdzie do walki z trzema Dargulami, Fampyrem oraz Ogarem cmentarnym.

Eksploracja Strzaskanej Rafy pozwala uzyskać mnóstwo cennych przedmiotów - zaczynając od wartościowego uzbrojenia Fampyrów, a kończąc na legendarnych przedmiotach zdobytych od Menzzago. Ponadto, Właściciel tawerny posiada unikalne Żagle ze skóry gula oraz pupila Szczenię grobowego ogara - pamiętaj, aby zagadać do karczmarza zanim rozpoczniesz misje Kraina marzeń.

Zdobycie unikalnych i cennych przedmiotów wiąże się z wymagającymi walkami. Minimalny zalecany poziom postaci w drużynie to 16, ale lokacje możesz odwiedzić nawet później, bo Menzzago jest bardzo silnym przeciwnikiem.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-07-04
04:39

LamPL Pretorianin

Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.

Komentarz: LamPL
2019-07-13
21:25

Radzik Generał

Radzik

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.

Komentarz: Radzik
2019-08-14
22:52

Vegeta1994 Junior

Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??

Komentarz: Vegeta1994
2020-05-20
16:30

Rabit86 Chorąży

Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15

Komentarz: Rabit86
2020-06-15
15:52

tomek05 Legionista

W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)

Komentarz: tomek05
2020-10-15
20:47

jarodrak35 Junior

Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?

Komentarz: jarodrak35
2021-05-03
23:05

Bongos Junior

Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .

Komentarz: Bongos
2021-05-04
07:17

best.nick.ever Generał

best.nick.ever

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.

https://pillarsofeternity.fandom.com/wiki/Blackwood_Log

Komentarz: best.nick.ever
2021-05-04
18:13

Bongos Junior

👍

Best,nick.ever dzięki Ci wielkie !

Komentarz: Bongos
2024-04-26
15:33

Cyber Konsul

😍

..no kocham tę grę....

Komentarz: Cyber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl