Pillars of Eternity 2: Los rozbitka - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Los rozbitka w grze Pillars of Eternity 2: Deadfire. Zadanie to automatycznie ropoczyna się po zaliczeniu prologu gry, tj. po tym jak rozbije się statek z głównym bohaterem na pokładzie. Motywem przewodnim tego zadania jest poszukanie pomocy przy naprawie okrętu, gdyż tylko w taki sposób możliwe będzie opuszczenie wyspy Port Maje. Równolegle otrzymasz inny główny quest Ścigając boga. Zadania te w dużym stopniu pokrywają się.

Quest rozpocznie się tuż po odzyskaniu przytomności w Zaciszu Vilariego (M1), ale na dobre możesz zająć się nim dopiero po dotarciu do Przystani w Port Maje (M3). Podejdź do mównicy (M3,1) i wysłuchaj rozmowy, w której wezmą udział Gubernator Clario oraz Ikawha.
Musisz osobiście spotkać się z gubernatorem, a więc udaj się do Posiadłości gubernatora (M5). Wejdź do gabinetu (M5,3) i zagadaj do Gubernatora Clario. W trakcie spotkania możesz wybierać różnorakie unikalne opcje dialogowe, aczkolwiek gubernator nie pomoże ci dopóki nie wyświadczysz mu przysługi. Musisz mianowicie odnaleźć dla niego zaginionych animantów. Oznacza to konieczność dotarcia do Engwitańskich wykopalisk (M8). Więcej informacji o podróży do tej lokacji jest w opisie questu Ścigając boga na kolejnej stronie.

Zbliż się do dużej klatki znajdującej się w centralnej części Engwitańskich wykopalisk (M8,4). Drużynę zaatakują w tym miejscu młode pantery. Eliminuj je po kolei i uważaj na słabszych członków drużyny, bo pantery mogą ich szybko zabić. Dopiero po oczyszczeniu okolicy kliknij na klatce i uwolnij ukrywających się animantów. Możesz porozmawiać z Benessą, dzięki czemu otrzymasz nowe informacje na temat miejsca pobytu Oderisiego. Oprócz tego z klatki powinien wyjść Aloth. Możesz przyłączyć go na stałe do drużyny.

Na potrzeby odnalezienia Oderisiego musisz odwiedzić główny loch na terenie wykopalisk, a konkretnie Podpoziom areny (M9). Wejście do tego lochu znajduje się na wschód od otwartej przed chwilą klatki. Zbadanie całego lochu jest opcjonalne. Kieruj się na zachód i przejdź przez menażerię (M9,6) gdzie do pokonania (lub ominięcia w oparciu o skradanie się) są ogniki i zarodnikowce. Nieco dalej możesz też wpaść na esencje anomalii.
Warto po drodze zatrzymać się w północno-zachodnim pomieszczeniu, czyli w warsztacie Oderisiego (M9,8). Zabij tu morskiego chochlika. Możesz zajrzeć do interaktywnych pojemników - w jednym z nich będzie kartka z dziennika (Journal Entry). Ostateczny cel podróży to pokazana na powyższym obrazku północna sala z kolumną lśniącej adry (M9,9). Odnajdziesz tam spopielonego Oderisiego i zdobędziesz jego notatki (Oderisi's Notes). Wkrótce załączy się scena paragrafowa powiązana z głównym questem Ścigając boga.

Możesz już wyjść z lochu (tuż po znalezieniu się na powierzchni może załączyć się scenka ze spotkania z duszami) i powrócić do Posiadłości gubernatora (M5) w Przystani w Port Maje (M3). Zadecyduj czy chcesz przekazać gubernatorowi notatki Oderisiego (dodatnia reputacja) czy wolisz skłamać i zachować je dla siebie. Kolejne opcje dialogowe (m.in. unikalne dla Paladyna, Kapłana, Mistyka i Odkrywcy) nie wpłyną już znacząco na przebieg rozmowy. Dowiesz się przy okazji o konieczności odwiedzenia Neketaki na potrzeby głównego questu Żyły Eory.
Musisz powrócić na plażę, czyli do lokacji Zacisze Vilariego (M1). Załączy się tu scenka ze spotkania z Ikawhą i statek zostanie naprawiony oraz przepchnięty z powrotem na wodę. Otrzymasz przy okazji poboczne zadania Podstawowy personel i Podstawowe zapasy dotyczące przygotowania się do pierwszej morskiej wyprawy.
0
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Opis przejścia
	- Wyspa Maje
		- Zadania
			- Pillars of Eternity 2: Prolog - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Los rozbitka - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Ścigając boga - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Żyły Eory - solucja, opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Zadania poboczne - solucja, opis przejścia
 
 
- Zadania
			
 
- Wyspa Maje
		
 
- Opis przejścia
	
Komentarze czytelników
LamPL Pretorianin
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Radzik Generał

W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Vegeta1994 Junior
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
Rabit86 Chorąży
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
tomek05 Legionista
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie . 
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3. 
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał

Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
