Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pillars of Eternity 2 Deadfire M41 - Motare o Kozi
Pillars of Eternity 2 Deadfire M41 - Motare o Kozi
Miejsce startu. Tutaj rozpoczynasz eksplorację mapy.
Drzewo pwgry. Stoczysz tu walkę z Pwgrą oraz Spaczonym tygrysem. Przy drzewie możesz odkryć tajemną skrytkę z Pierścieniem pomniejszego odbicia i Obsydianowymi odłamkami.
Drzewo pwgry. Stoczysz tu walkę z Pwgrą oraz Dżunglowym czatownikiem. Przy drzewie możesz odkryć tajemną skrytkę z Znakomitą buławą oraz Małymi perłami. W pobliżu znajduje się dusza, z której możesz pozyskać wspomnienie.
Drzewo pwgry. Drzewo można aktywować - uruchomi to scenę paragrafową. Możesz je zniszczyć, przez co zostaniesz zaatakowany przez Pwgry lub spróbować uleczyć (jeśli masz w drużynie Druida), co rozpocznie rozmowę z Delemganą. W tajemnej skrytce odnajdziesz Amulet przeciwgnilny oraz Małe perły.
Drzewo Zgniłej Pani. Zbliżenie się do miejsca automatycznie rozpoczyna rozmowę ze Zgniłą Panią. Jeśli pokażesz jej Cierń Zielonego Gąszczu, a następnie użyjesz jednej z dwóch unikalnych opcji dialogowych (Dyplomacja 4 lub Alchemia 4), to możesz uleczyć Drzewo Zgniłej Pani i uniknąć walki. Możesz ją też od razu zaatakować. Przy drzewie znajdziesz Zewnętrzną złotą obręcz (potrzebną do naprawy kamiennego dysku w 07) oraz tarczę Zaklęcie ochronne Neriana.
Legowisko tygrysa. Stoczysz tu walkę z grupą Spaczonych tygrysów. W stosie kości odnajdziesz Wewnętrzną złotą obręcz potrzebną do naprawy kamiennego dysku (07) oraz Znakomity pistolet.
Kamienny dysk. Znajdziesz tu uszkodzony kamienny dysk - jego naprawa jest konieczna do ukończenia zadania "Ostatnie sanktuarium". Wewnętrzną część dysku odnajdziesz w Legowisku tygrysa (06), a zewnętrzną przy Drzewie Zgniłej Pani (05). Obok kamiennego dysku znajduje się dusza, z której możesz pozyskać wspomnienie.
Osierocony kot. W tym miejscu znajdziesz pupila imieniem Mały Babs - zapewnia on +1 do Zręczności.
Zamknięta skrzynia - zamek 7 poziomu.
Powiększ mapę

Pillars of Eternity 2: Motare o Kozi - mapa Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021

Ważne obszary na mapie

Miejsce startu. Tutaj rozpoczynasz eksplorację mapy.

Drzewo pwgry. Stoczysz tu walkę z Pwgrą oraz Spaczonym tygrysem. Przy drzewie możesz odkryć tajemną skrytkę z Pierścieniem pomniejszego odbicia i Obsydianowymi odłamkami.

Drzewo pwgry. Stoczysz tu walkę z Pwgrą oraz Dżunglowym czatownikiem. Przy drzewie możesz odkryć tajemną skrytkę z Znakomitą buławą oraz Małymi perłami. W pobliżu znajduje się dusza, z której możesz pozyskać wspomnienie.

Drzewo pwgry. Drzewo można aktywować - uruchomi to scenę paragrafową. Możesz je zniszczyć, przez co zostaniesz zaatakowany przez Pwgry lub spróbować uleczyć (jeśli masz w drużynie Druida), co rozpocznie rozmowę z Delemganą. W tajemnej skrytce odnajdziesz Amulet przeciwgnilny oraz Małe perły.

Drzewo Zgniłej Pani. Zbliżenie się do miejsca automatycznie rozpoczyna rozmowę ze Zgniłą Panią. Jeśli pokażesz jej Cierń Zielonego Gąszczu, a następnie użyjesz jednej z dwóch unikalnych opcji dialogowych (Dyplomacja 4 lub Alchemia 4), to możesz uleczyć Drzewo Zgniłej Pani i uniknąć walki. Możesz ją też od razu zaatakować. Przy drzewie znajdziesz Zewnętrzną złotą obręcz (potrzebną do naprawy kamiennego dysku w 07) oraz tarczę Zaklęcie ochronne Neriana.

Legowisko tygrysa. Stoczysz tu walkę z grupą Spaczonych tygrysów. W stosie kości odnajdziesz Wewnętrzną złotą obręcz potrzebną do naprawy kamiennego dysku (07) oraz Znakomity pistolet.

Kamienny dysk. Znajdziesz tu uszkodzony kamienny dysk - jego naprawa jest konieczna do ukończenia zadania "Ostatnie sanktuarium". Wewnętrzną część dysku odnajdziesz w Legowisku tygrysa (06), a zewnętrzną przy Drzewie Zgniłej Pani (05). Obok kamiennego dysku znajduje się dusza, z której możesz pozyskać wspomnienie.

Osierocony kot. W tym miejscu znajdziesz pupila imieniem Mały Babs - zapewnia on +1 do Zręczności.

Legenda Pillars of Eternity 2 Deadfire M41 - Motare o Kozi

Ważne obszary na mapie

Wyjścia z lokacji

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)

Powyższa mapa prezentuje wyspę Motare o Kozi w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Jest to niewielka lokacja, którą odwiedzisz w ramach wykonywania zadania Ostatnie sanktuarium. Miejsce jest wypełnione przeciwnikami, a w środkowej części lokacji odnajdziesz kamienny dysk - jest on związany z pewną zagadką.

Ważne miejsca w Motare o Kozi

1 - Pillars of Eternity 2: Motare o Kozi - mapa - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

1. Miejsce startu. Tutaj rozpoczynasz eksploracje mapy. Od razu na prawo znajduje się Baltia - jeśli ją uwolnisz z pnączy, to może dołączyć do twojej załogi (jest ona Zaprawionym Działonowym, z doświadczeniem żeglarskim na poziomie 10).

2. Drzewo pwgry. Spotkasz tu Pwgre oraz Spaczonego tygrysa. Jeśli twoja drużyna ma rozwiniętą Percepcję, to powinieneś odkryć tajemną skrytkę, w której znajdziesz Pierścień pomniejszego odbicia (+2 do Odbicia) i Obsydianowe odłamki.

3. Drzewo pwgry. Spotkasz tu Pwgrę oraz Dżunglowego czatownika. Jeśli twoja drużyna ma rozwiniętą Percepcję, to powinieneś odkryć tajemną skrytkę, w której znajdziesz Znakomitą buławę oraz Małe perły. Oprócz tego, w pobliżu znajduje się dusza - jej aktywacja pozwoli przywołać wspomnienie na temat wyspy.

4. Drzewo pwgry. To drzewo możesz aktywować - uruchomi to scenę paragrafową, w której musisz podjąć decyzję, co zrobić z drzewem. Jeśli je zniszczysz, to zostaniesz zaatakowany przez Pwgry. Jeśli spróbujesz je uleczyć i masz w drużynie Druida, to przywołasz Delemgane, z którą możesz porozmawiać na temat wyspy. Poza tym, jeśli twoja drużyna ma rozwiniętą Percepcję, to powinieneś odkryć tajemną skrytkę, w której znajdziesz Amulet przeciwgnilny (+50% do odporności na ataki typu Trucizna / Choroba / Rozkład) oraz Małe perły.

5. Drzewo Zgniłej Pani. Zbliżenie się do drzewa automatycznie rozpoczyna rozmowę ze Zgniłą Panią. Możesz ją od razu zaatakować - pamiętaj, że do pomocy rzucą się pobliskie Pwgry i Delemgane. Jeśli jednak chcesz uniknąć walki, to musisz pokazać jej Cierń Zielonego Gąszczu, a potem wybrać jedną z dwóch unikalnych opcji dialogowych - wymagają one Dyplomacja 4 lub Alchemia 4. Następnie uruchomi się scena paragrafowa, w której możesz uzdrowić jej drzewo - jeśli tego nie zrobisz, to rozpocznie się walka.

Niezależnie od sposobu poradzenia sobie ze Zgniłą Panią, koniecznie przeszukaj jej drzewo - znajdziesz tam Zewnętrzną złotą obręcz potrzebną do naprawy kamiennego dysku oraz unikalną tarczę Zaklęcie ochronne Neriana.

6. Legowisko tygrysa. Spotkasz tu grupę Spaczonych tygrysów. Koniecznie przeszukaj stos kości we wnętrzu legowiska - znajdziesz tam Wewnętrzną złotą obręcz potrzebną do naprawy kamiennego dysku oraz Znakomity pistolet.

7. Kamienny dysk. Jest to najważniejsza część lokacji - naprawa kamiennego dysku i rozwiązanie zagadki jest wymagane do ukończenia zadania Ostatnie sanktuarium. Dwie brakujące części odnajdziesz w Legowisku tygrysa oraz Drzewie Zgniłej Pani. Naprawa kamiennego dysku uruchomi scenę paragrafową, w której musisz rozwiązać zagadkę - polega ona na dopasowaniu odpowiednich symboli do pojawiających się napisów.

Jak rozwiązać zagadkę z kamiennym dyskiem? Na okręgu ujrzysz cztery symbole:

  1. Symbol lśniącej adry (Symbol of liminous adra)
  2. Symbol Ukaizo (Symbol of Ukaizo)
  3. Symbol owocu koiki (Symbol of koiki fruit)
  4. Symbol zaklinania fal (Symbol of watershaping)

Po wyborze symbolu musisz jeszcze zatwierdzić wybór, a następnie zostanie ci przedstawiony kolejny napis. W trakcie rozwiązywania zagadki nie zostaniesz poinformowany, że robisz coś źle - stanie się to dopiero po wybraniu wszystkich symboli. Karą za niepoprawne dopasowanie jest nałożenie dolegliwości na głównego bohatera.

Poprawna konfiguracja wygląda następująco:

  1. Pierwszy napis - symbol owocu koiki
  2. Drugi napis - symbol lśniącej adry
  3. Trzeci napis - symbol zaklinania fal
  4. Czwarty napis - symbol Ukaizo

Po zakończeniu dopasowywania otrzymasz Huańską mapę, co pozwoli ci kontynuować zadanie Ostatnie sanktuarium.

Questy kontynuowane w Motare o Kozi

Ostatnie sanktuarium (The Last Sanctuary) - przeszukaj ruiny Motare o Kozi. Główna część misji jest związana z kamiennym dyskiem na środku lokacji.

Ważne postacie niezależne w Motare o Kozi

Baltia - jeśli ją uwolnisz z pnączy, to może dołączyć do twojej załogi (jest ona Zaprawionym Działonowym, z doświadczeniem żeglarskim na poziomie 10).

Rodzaje przeciwników i potworów w Motare o Kozi

Pwgra - wykazuje niewrażliwość na przypadłości zręczności.

Dżunglowy czatownik - wykazuje odporność na przypadłości stanowczości oraz niewrażliwość na przypadłości intelektu.

Spaczony tygrys - niewymagający przeciwnik, bez szczególnych zdolności czy odporności.

Zgniła Pani - dość silny przeciwnik z odpornością na przypadłości kondycji oraz niewrażliwością na przypadłością intelektu (nie musisz z nią walczyć, jeśli odpowiednio przeprowadzisz rozmowę).

Delemgana - ulepszona wersja Pwgry z niewrażliwością na przypadłości zręczności (Delemgana jest przyjazna dopóki nie zaatakujesz Zgniłej Pani).

Skrytobójcza liana - wykazuje niewrażliwość na przypadłości stanowczości i przypadłości intelektu.

Inne informacje związane z Motare o Kozi

Jeśli wykonujesz zadanie Ostatnie sanktuarium i zdobędziesz z kamiennego dysku Huańską mapę, to po wypłynięciu z wyspy będziesz ścigany przez statek Kapitana Paia. Da się przed nim uciec, ale jeśli zostaniesz złapany, to konflikt można rozwiązać na kilka sposobów:

  1. Spróbować schować mapę i skłamać, że nic nie znalazłeś (wymagana jest do tego umiejętność Zwinne dłonie 5).
  2. Wystraszyć Kapitana Paia - potrzeba do tego Zastraszania 5 oraz Zwinne dłonie 4.
  3. Oddać mapę - Książe Aruihi nie wyciągnie z tego konsekwencji, a ty i tak otrzymasz nagrodę za zadanie.
  4. Zaatakować - na początek skup się na magach, a potem na samym kapitanie.