Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja

Na stronie znajduje się opis przejścia pobocznego zadania Burze Poko Kohary gry Pillars of Eternity 2: Deadfire. To jedna z bardziej rozbudowanych opcjonalnych misji. Możesz odblokować ją jeszcze w trakcie pobytu na wyspie Neketaka i to w dwóch różnych miejscach, gdyż zaliczając ją na różne sposoby możesz przypodobać się różnym frakcjom - Vailiańskiej Kompanii Handlowej lub Królewskiej Kompanii Martwego Ognia. Poniższa solucja informuje jak dotrzeć do ruin, jak pokonać pilnującego ich tytana, jak przedostać się na najniższy poziom lochu i jakie konsekwencje ma decyzja podjęta w ścisłym finale zadania.

Odblokowanie questu

Zadanie to możesz odblokować w dwóch miejscach. Wybór miejsca jego rozpoczęcia nie odgrywa żadnego znaczenia. Warto zresztą odwiedzić obu potencjalnych zleceniodawców, gdyż pozwoli ci to dodać do dziennika także dwa mniejsze questy dotyczące rozwiązania głównego problemu na różne sposoby (decyzję odnośnie tego jakiej frakcji chcesz pomóc podejmiesz dopiero na sam koniec questu).

Pierwszy z możliwych zleceniodawców questu to gubernator Lueva Alvari z Vailiańskiej Kompanii Handlowej - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pierwszy z możliwych zleceniodawców questu to gubernator Lueva Alvari z Vailiańskiej Kompanii Handlowej. Postać tę odnajdziesz w Siedzibie Vailiańskiej Kompanii Handlowej w dzielnicy Królewska Przystań na wyspie Neketaka (M18,4). Od Luevy Alvari otrzymasz również zadanie zatytułowane Zasady handlu - Vailiańskiej Kompanii Handlowej zależy na odnalezieniu zaginionej ekspedycji oraz dokończeniu zadania, które zostało jej pierwotnie zlecone.

Drugi z możliwych zleceniodawców questu to Atsura z Królewskiej Kompanii Martwego Ognia - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Drugi z możliwych zleceniodawców questu to Atsura z Królewskiej Kompanii Martwego Ognia. Postać tę odnajdziesz w Sztabie imperialnym w dzielnicy Mosiężna Cytadela na wyspie Neketaka (M23,6). Od Atsury otrzymasz równiez zadanie zatytułowane Nikłe perspektywy - Królewskiej Kompanii Martwego Ognia zależy na udaremnieniu planów Vailiańskiej Kompanii Handlowej poprzez uczynienie lśniącej adry bezużyteczną.

Dotarcie do Tikawary

Złożenie wizyty na wyspie Tikawara jest teoretycznie opcjonalnym krokiem, ale nie powinieneś pomijać go, bo pozwoli ci to pozyskać klucz do lochu gdzie zalicza się główną część zadania - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Złożenie wizyty na wyspie Tikawara jest teoretycznie opcjonalnym krokiem, ale nie powinieneś pomijać go, bo pozwoli ci to pozyskać klucz do lochu gdzie zalicza się główną część zadania. Opuść Neketakę i wyrusz daleko na wschód aż dotrzesz do Wysp Tehiwai (Tehiwai Island). Po dopłynięciu do wyspy Tikawara zacumuj statek w wiosce rybackiej (M27,1). W lokacji tej możesz porozmawiać z kilkoma postaciami:

  1. Vektora spotkasz niedaleko miejsca startu (M27,1). Był on kucharzem ekspedycji wysłanej przez Vailiańską Kompanię Handlową. Dowiesz się od niego, że reszta ekspedycji nie powróciła jak dotąd z Poko Kohary. Wysłany też zostaniesz do wodza.
  2. Kapłanka Nairi przebywa w kapliczce (M27,7) i wyjawi, że nie jest zadowolona z przybycia cudzoziemców. Jeśli masz dobre relacje z Huana to Nairi może zasugerować sabotowanie kolumny lśniącej adry.
  3. Wódz Ranga Ruanu (M27,8) to najważniejsza postać w Tikawarze. Możesz dowiedzieć się od niego więcej o Poko Koharze, o nieustających burzach i o zaginionej vailiańskiej ekspedycji oraz przede wszystkim otrzymać Miedziany klucz Muzuma (Copper Muzuma Shell Key) do otwarcia lochu znajdującego się na wyspie z ruinami.

Dotarcie do ruin Poko Kohary

Powróć na statek i wyrusz jeszcze dalej na wschód aż dotrzesz do wyspy Poko Kohara - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Powróć na statek i wyrusz jeszcze dalej na wschód aż dotrzesz do wyspy Poko Kohara. Uwaga - W pobliżu tej wyspy może szaleć sztorm, ale bez większych problemów możesz go ominąć i dotrzeć do miejsca zacumowania okrętu. Po znalezieniu się na suchym lądzie wyrusz na północ aż dotrzesz do ruin Poko Kohary (Poko Kohara Ruins) (M29). Zbadanie nowej mapy w całości jest opcjonalne. Miejsca powiązane z opisywanym questem to:

  1. Obóz Vailiańskiej Kompanii Handlowej (M29,3). Możesz tam sprawdzić ognisko, a załączy się pierwsza spośród kilku wizji z członkami ekspedycji.
  2. Schody do głównego lochu (M29,4). Obejrzysz tu kolejną wizję. Zanim skorzystasz ze schodów zapisz koniecznie stan gry, bo przed Tobą bardzo wymagający pojedynek.

Skorzystanie ze schodów doprowadzi do ożywienia się ogromnego Engwitańskiego tytana i pokonanie tego potwora nie jest łatwym zadaniem. Do potyczki z nim przystąp dopiero po znacznym awansowaniu drużyny (najlepiej na conajmniej 10 poziom - jeśli zbyt wcześnie dotarłeś na wyspę to zostaw sobie ten quest na później), wyposażeniu jej w dobry sprzęt i opcjonalnym zadbaniu o wcześniejszy solidny odpoczynek (np. w Tikawarze).

Tytan powoli przemieszcza się, ale jego ataki są wyjątkowo silne. Kreatura ta dysponuje oczywiście wieloma unikalnymi umiejętnościami, m.in. Chwytem pozwalającym podnosić członków drużyny i rzucać nimi, oraz Powaleniem, z którego sam zapewne korzystasz jeśli masz w drużynie wojowników. Koniecznie trzymaj słabszych członków drużyny z dala od tytana, gdyż silniejszy atak bossa może niemal błyskawicznie ich zabić. Warto dodatkowo wiedzieć, że tytan jest odporny na przypadłości mocy i zręczności oraz niewrażliwy na przypadłości stanowczości. Tytan pozostawia po sobie wiele surowców do craftingu.

Tytan to nie jedyna przeszkoda z jaką musisz sobie poradzić - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Tytan to nie jedyna "przeszkoda" z jaką musisz sobie poradzić. Drzwi prowadzące do lochu (M29,5) są zamknięte. Jeśli zgodnie z sugestią odwiedziłeś wcześniej wodza Ruanu (M27,8) to do otwarcia drzwi możesz użyć otrzymanego od niego klucza. W przeciwnym razie powróć do niego po klucz lub:

  1. Użyj łomu - Jeśli nie posiadasz żadnego w inwentarzu to dotrzyj do obozowiska xauripów na tej mapie (M29,6) i po pokonaniu wszystkich xauripów zabierz łomy ze skrzyni z pułapką.
  2. Zalicz test Mocy - Próba umiejętności zakończy się powodzeniem tylko jeśli wybrany do niej bohater ma bardzo wysoką wartość tego atrybutu (możesz wspomóc się miksturami czy zaklęciami podnoszącymi tymczasowo Moc). Jeśli wybierzesz zbyt słabą postać to może ona doznać kontuzji (trwałej rany).

Niezależnie od wybranej metody przeniesiony zostaniesz do wnętrza głównego lochu, czyli do Engwitańskiej przystani (M30,1).

Odnalezienie engwitańskiej maszyny

Rozpoczynasz na pierwszym poziomie lochu (M30,1) i musisz zejść na najniższy trzeci poziom gdzie jest engwitańska maszyna (M30,18) - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Rozpoczynasz na pierwszym poziomie lochu (M30,1) i musisz zejść na najniższy trzeci poziom gdzie jest engwitańska maszyna (M30,18). Po dotarciu do pierwszego rozwidlenia możesz wybrać lewy korytarz, który prowadzi do sali z WIELOMA pułapkami (omijaj je lub rozbrajaj) (M30,2) i sekretnym pomieszczeniem, lub prawy korytarz, który zakłada staczanie (dość prostych) walk ze skarabeuszami i lśniącymi przywróconymi (M30,5).

Obie ścieżki pozwolą ci dotrzeć do pomieszczenia z małą kolumną adry (M30,4). Zbadanie jej załączy nową wizję. Możesz następnie dotrzeć do dużej sali z kolumną adry (M30,6) i schodami na drugi poziom lochu (M30,7).

Na drugim poziomie lochu (M30,8) rozpoczynasz obok spaczonej kolumny adry oraz pomieszczenia ze zwłokami (kolejna wizja) - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Na drugim poziomie lochu (M30,8) rozpoczynasz obok spaczonej kolumny adry oraz pomieszczenia ze zwłokami (kolejna wizja). Warto przeszukać zwłoki, bo możesz zdobyć dzięki temu dziennik ekspedycji. Możesz teraz wybrać drogę na skróty i otworzyć drzwi z zamkiem 11 poziomu lub wybrać drogę okrężna i zacząć od zbadania zachodniej sali z pustynnymi chochlikami.

Lepiej jest wybrać drogę okrężną, bo pozwoli ci to zatrzymać się po drodze w zawalonej sali (M30,11). Są tam pustynne pająki. Po pokonaniu zlokalizuj pokazany na obrazku szkielet. Ma on przy sobie 2 wytrychy oraz klucz (Old Copper Key), który już wkrótce ci się przyda. W dalszej części przeprawy uważaj na zasadzkę przeprowadzoną przez szkielety w dużej zachodniej sali (M30,13).

Docelowo musisz dotrzeć do północno-zachodniego pomieszczenia lochu (M30,10). Konieczne jest tu pozbycie się spaczonych adrowych animatów i dodatkowo musisz uważać na znak mroku, który może nakładać klątwę na członków drużyny. Najlepiej prowadzić walki z dala od tego znaku (gra wyświetla jego zasięg działania), gdyż zniszczenie go jest bardzo kłopotliwe. W tym samym pomieszczeniu są zamknięte drzwi - do otwarcia ich użyj Mechaniki 8 lub klucza z zawalonej sali (M30,11). Dotrzesz do schodów na trzeci poziom (M30,15).

Na trzecim poziomie lochu najbardziej kłopotliwa jest sala z piorunami (M30,16) - pokazuje ją powyższy obrazek - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Na trzecim poziomie lochu najbardziej kłopotliwa jest sala z piorunami (M30,16) - pokazuje ją powyższy obrazek. Musisz tu zaliczyć prostą zagadkę i oddeleguj do niej jednego dowolnego członka drużyny. Unikaj piorunów i niszcz kolejne baterie esencji podróżując w przeciwnym ruchu do kierunku wskazówek zegara. Po każdej udanej akcji warto wykonać szybki zapis, gdyż kontakt z piorunem może doprowadzić do wystąpienia kontuzji u sterowanej postaci.

Po zniszczeniu wszystkich baterii koniecznie zbadaj południowo-zachodnie pomieszczenie (M30,17). Są tam zwłoki Bezy. Możesz przeczytać jej duszę oraz zabrać Stronice Bezy (Beza's Pages). Możesz także zabrać posążek Ngati i unikalną szablę Zębate ostrze Bezy (Beza's Toothed Blade).

Dokończ podróż do sali z engwitańską maszyną (M30,18). Warto tu wykonać manualny zapis stanu gry, bo wkrótce do podjęcia będzie ważna decyzja. Skorzystaj z mechanizmu i przejdź przez portal do Wymiaru adry (The Adra Realm).

Spotkanie z duszami członków ekspedycji i wybór zakończenia questu

Przejdź kawałek na wschód, a załączy się rozmowa z Anaharu i innymi duszami - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Przejdź kawałek na wschód, a załączy się rozmowa z Anaharu i innymi duszami. Może ona mieć kilka zakończeń:

  1. Zaatakowanie wszystkich dusz. Na taki wariant możesz dobrowolnie zgodzić się jeśli preferujesz rozwiązanie siłowe lub może dojść do bitwy jeśli nie zdołasz do siebie przekonać dusz. Do pokonania jest spora grupa przeciwników, aczkolwiek powinni oni dość szybko ginąć. Pamiętaj o zajęciu się w pierwszej kolejności magami i o ochranianiu własnych słabszych postaci przed atakami wrogich wojowników.
  2. Zaatakowanie części dusz. W początkowej części spotkania warto przede wszystkim pokazać duszom odnaleziony wcześniej dziennik Bezy (M30,17). Oprócz tego możesz wesprzeć się specjalnymi opcjami dialogowymi m.in. dla lepiej rozwiniętej Metafizyki, Mechaniki, Historii, Blefowania i Dyplomacji. Możesz przekonać dusze do tego, że nie ma dla nich powrotu, lub że zniszczenie kolumny spaczonej adry jest jedynym rozwiązaniem problemu. W zależności od podjętych decyzji część dusz może zniknąć i w konsekwencji konieczne będzie rozprawienie się tylko z kilkoma z nich.
Niezależnie od tego jak przebiegło spotkanie z duszami zostaniesz postawiony przed wyborem w sprawie spaczonej kolumny adry i moment ten pokazuje dołączony obrazek - Burze Poko Kohary | Wyspa Poko Kohara | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Niezależnie od tego jak przebiegło spotkanie z duszami zostaniesz postawiony przed wyborem w sprawie spaczonej kolumny adry i moment ten pokazuje dołączony obrazek. Możesz:

  1. Przywrócić naturalny bieg lśniącej adry - Wybór tego wariantu spodoba się Vailiańskiej Kompanii Handlowej.
  2. Zdetonować adrę i zniszczyć kolumnę - Wybór tego wariantu spodoba się Królewskiej Kompanii Martwego Ognia.

W obu przypadkach po podjęciu decyzji przejdź przez nowy portal żeby powrócić do Engwitańskiej przystani. Możesz już wyjść z lochu. Ostatnia część questu to zdanie raportu członkom obu frakcji:

  1. W przypadku Vailiańskiej Kompanii Handlowej powróć do Neketaki i ponownie spotkaj się z Gubernator Luevą Alvari w Siedzibie Vailiańskiej Kompanii Handlowej (M18,4). Zdobędziesz dodatnią lub ujemną reputację w zależności od podjętej decyzji. Otrzymasz 1700 złota (nawet jeśli zdetonowałeś adrę) i spotkasz się z dyrektorem Castolem, który zleci nowy poboczny quest dla Vailiańskiej Kompanii - Pranie brudów (Dirty Laundry) (przejdź do rozdziału z questami z Neketaki).
  2. W przypadku Królewskiej Kompanii Martwego Ognia powróć do Neketaki i ponownie spotkaj się z Atsurą w Sztabie imperialnym (M23,6). Zdobędziesz dodatnią lub ujemną reputację w zależności od podjętej decyzji (w razie potrzeby użyj kłamstwa lub Metafizyki 5 żeby otrzymać mniej ujemnych punktów). Gra doda też do dziennika nowy poboczny quest dla Królewskiej Kompanii - Kariera importera (A Matter of Import) (przejdź do rozdziału z questami z Neketaki).