Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pillars of Eternity 2 Deadfire M39 - Cignath Mór
Pillars of Eternity 2 Deadfire M39 - Cignath Mór
Miejsce rozpoczęcia eksploracji ruin.
Zbiornik. Na samym początku spotkasz tu tylko kilka lagufatów. Drużynę na koniec może tu zatrzymać ogromny Kraken (boss) jeśli zignorowałeś życzenie Galawaina i postanowiłeś wyłączyć engwitańską maszynę (06).
Schody łączące wejście i główną część ruin.
Koralowe jaskinie. W pobliżu przebywają grupa lagufatów i troll morski. Jest tu skrzynia z pułapką i zamkiem 12 poziomu - skrywa pistolet, miksturę zdrowia i złoto.
Skrzynia z kluczem. W pobliżu przebywają grupa lagufatów i troll morski. Klucz podwodnego lochu ze skrzyni służy do otwarcia drzwi do sali z engwitańską maszyną (06).
Engwitańska maszyna. Drzwi do sali z maszyną są zamknięte - otwórz zamek 16 poziomu lub znajdź klucz w skrzyni w (05). Zbadanie maszyny (możesz skorzystać z Historii i Metafizyki) załącza rozmowę z Galawainem. Możesz wyłączyć engwitańską maszynę (spodziewaj się pojedynku z krakenem w 02) lub wyłączyć trzy pylony w ruinach (07) na życzenie Galawaina.
Pylon. W ruinach są 3 pylony. Możesz je wyłączać na prośbę Galawaina, ale dopiero jak porozmawiasz z nim przy engwitańskiej maszynie (06).
Mural. Możesz tu rozwiązać zagadkę z symbolami - wybieraj kolejno symbole węża, rekina, wieloryba i krakena. Otworzy to sekretną komnatę w (09).
Tajna komnata. Możesz otworzyć ją rozwiązując zagadkę z muralem w (08). W pojemniku jest unikalna włócznia Mohora Tanga.
Schody łączące wejście i główną część ruin.
Zamknięte drzwi - otwórz zamek 16 poziomu lub użyj klucza (jest w 05).
Skrzynia z pułapką i zamkiem 12 poziomu.
Pylon. W ruinach są 3 pylony. Możesz je wyłączać na prośbę Galawaina, ale dopiero jak porozmawiasz z nim przy engwitańskiej maszynie (06).
Pylon. W ruinach są 3 pylony. Możesz je wyłączać na prośbę Galawaina, ale dopiero jak porozmawiasz z nim przy engwitańskiej maszynie (06).
Powiększ mapę

Cignath Mór | Wyspa Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja

Miejsce rozpoczęcia eksploracji ruin.

Zbiornik. Na samym początku spotkasz tu tylko kilka lagufatów. Drużynę na koniec może tu zatrzymać ogromny Kraken (boss) jeśli zignorowałeś życzenie Galawaina i postanowiłeś wyłączyć engwitańską maszynę (06).

Schody łączące wejście i główną część ruin.

Koralowe jaskinie. W pobliżu przebywają grupa lagufatów i troll morski. Jest tu skrzynia z pułapką i zamkiem 12 poziomu - skrywa pistolet, miksturę zdrowia i złoto.

Skrzynia z kluczem. W pobliżu przebywają grupa lagufatów i troll morski. Klucz podwodnego lochu ze skrzyni służy do otwarcia drzwi do sali z engwitańską maszyną (06).

Engwitańska maszyna. Drzwi do sali z maszyną są zamknięte - otwórz zamek 16 poziomu lub znajdź klucz w skrzyni w (05). Zbadanie maszyny (możesz skorzystać z Historii i Metafizyki) załącza rozmowę z Galawainem. Możesz wyłączyć engwitańską maszynę (spodziewaj się pojedynku z krakenem w 02) lub wyłączyć trzy pylony w ruinach (07) na życzenie Galawaina.

Pylon. W ruinach są 3 pylony. Możesz je wyłączać na prośbę Galawaina, ale dopiero jak porozmawiasz z nim przy engwitańskiej maszynie (06).

Mural. Możesz tu rozwiązać zagadkę z symbolami - wybieraj kolejno symbole węża, rekina, wieloryba i krakena. Otworzy to sekretną komnatę w (09).

Tajna komnata. Możesz otworzyć ją rozwiązując zagadkę z muralem w (08). W pojemniku jest unikalna włócznia Mohora Tanga.

Legenda Pillars of Eternity 2 Deadfire M39 - Cignath Mór

Ważne obszary na mapie

Wyjścia z lokacji

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)

Powyższa mapa prezentuje podwodne ruiny Cignath Mór. Domyślnie nie są one widoczne na mapie świata. Na zbadanie ich możesz zdecydować się dopiero po tym jak rozpoczniesz misję Królewskiej Kompani Przerost na wyspie Sayuka (M35,3). Pojawiają się one wtedy tuż obok wyspy. Ruiny nie są bardzo rozległe, przy czym wskazane jest ich pełne zbadanie celem pozyskania przydatnego klucza i odblokowania sekretnej komnaty z unikalnym artefaktem. Ważna jest też decyzja podejmowana po dotarciu w ruinach do engwitańskiej maszyny. Sprzeciwienie się woli jednego z bogów może zaowocować pojedynkiem z potężnym krakenem (walka z bossem).

Ważne miejsca w Cignath Mór

2. Zbiornik. Na samym początku spotkasz tu tylko kilka lagufatów. Drużynę na koniec wizyty w ruinach może zatrzymać w tej sali ogromny Kraken (boss). Stanie się tak jeśli zignorujesz życzenie Galawaina i postanowisz wyłączyć engwitańską maszynę w (M39,6).

5. Skrzynia z kluczem. W pobliżu przebywają grupa lagufatów i troll morski. Klucz podwodnego lochu ze skrzyni służy do otwarcia drzwi do sali z engwitańską maszyną (M39,6).

6. Engwitańska maszyna. Drzwi do sali z maszyną są zamknięte - otwórz zamek 16 poziomu lub znajdź klucz w skrzyni w (M39,5). Zbadanie maszyny (możesz skorzystać z Historii i Metafizyki) załącza rozmowę z Galawainem w ramach questu Przerost.

Możesz wyłączyć engwitańską maszynę (spodziewaj się pojedynku z krakenem w (M39,2)) lub wyłączyć trzy pylony w ruinach (M39,7) na życzenie Galawaina.

7. Pylon. W ruinach są 3 pylony. Możesz je wyłączać na prośbę Galawaina, ale dopiero jak porozmawiasz z nim przy engwitańskiej maszynie (M39,6). UWAGA - Po sabotowaniu ostatniego trzeciego pylona ruiny zostaną zalane i nie będziesz mógł do nich powrócić!

8 - Cignath Mór | Wyspa Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

8. Mural. Możesz tu rozwiązać zagadkę z symbolami - wybieraj kolejno symbole węża, rekina, wieloryba i krakena. Otworzy to sekretną komnatę w (M39,9). Jest w niej pojemnik z unikalną włócznią Mohora Tanga.

Questy kontynuowane w Cignath Mór

[Królewska Kompania Martwego Ognia] Przerost (Overgrowth) (M35) - Musisz dotrzeć do sali z engwitańską maszyną (M39,6).

Ważne postacie niezależne w Cignath Mór

Galawain (M39,6) - Nie pojawia się tu w fizycznej postaci, ale możesz z nim porozmawiać i zadecydować czy pomóc mu czy wyłączyć engwitańską maszynę.

Rodzaje przeciwników i potworów w Cignath Mór

Kraken - To najpotężniejszy potwór z podwodnych ruin, którego można określić mianem bossa - Cignath Mór | Wyspa Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Kraken - To najpotężniejszy potwór z podwodnych ruin, którego można określić mianem bossa. Kraken pojawia się przy próbie opuszczenia ruin Cignath Mór, ALE tylko jeśli zdecydowałeś wcześniej o wyłączeniu engwitańskiej maszyny (czyli sprzeciwiłeś się woli Galawaina). Oprócz głównego potwora możesz też atakować jego macki i jest to dobry pomysł, bo nie są one zbyt wytrzymałe i na miejsce zniszczonych macek nie pojawią się kolejne. Kraken jest niewrażliwy na przypadłości stanowczości, intelektu i percepcji i pamiętaj też o tym żeby trzymać z dala od niego słabszych członków drużyny. Wykorzystuj natomiast to, że kreatura ta jest wrażliwa na przypadłosci kondycji. Uwaga - Pojedynek rozgrywa się w częściowo zalanej sali, tak więc ograniczaj przemieszczanie członków drużyny po polu bitwy, bo ich ruchy będą znacząco spowolnione.

Lagufat (Lagufaeth) - Pojawiają się oni w przeróżnych odmianach. Uważaj przede wszystkim na skradaczy (łotrzyków) i na silniejsze odmiany - krasnopłetwych i rodzicielki.

Troll morski (Sea Troll) - Potwory te są bardziej wytrzymałe od towarzyszących im lagufatów i dodatkowo mogą się leczyć, tak więc atakuj je całą drużyną. Trolle są odporne na przypadłości mocy.

Inne informacje związane z Cignath Mór

Decyzja podejmowana po dotarciu do engwitańskiej maszyny (M39,6) ma istotny wpływ na dalszy przebieg wydarzeń. Wyłączenie maszyny wiąże się z koniecznością rozegrania pojedynku z bossem (krakenem), z którym słabsza drużyna może mieć sporo problemów. Wyłączenie wszystkich pylonów doprowadza natomiast do natychmiastowego zalania ruin i blokuje możliwość powracania do nich w dalszej części gry. Jeśli chcesz wybrać właśnie wariant wyłączenia pylonów to koniecznie zbadaj wcześniej całe ruiny i zabierz artefakt z sekretnej komnaty (M39,9).