Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pillars of Eternity 2 Deadfire M40 - Paszcza Popiołów
Pillars of Eternity 2 Deadfire M40 - Paszcza Popiołów
Rathuńska przystań. Rozpoczynasz tu eksplorację Paszczy Popiołów. Na północ od miejsca startu natrafisz na małego trolla - pupila Groga (+1 do Stanowczości).
Przejście do Muru strażniczego. Na moście odnajdziesz Rathuńskiego zwiadowcę - możesz porozmawiać z nim i pozostawić go w spokoju lub dobić go.
Małe pomieszczenie. Kilka pojemników z drobnym lootem (m.in. łom). Wschodnie drzwi są zamknięte i mają zamek 10 poziomu - rozbrój go lub użyj klucza z (04).
Pomieszczenie z dziurą w murze. W skrzyni z zamkiem 6 poziomu są rękawice wysokiej jakości, mikstura i złoto. Przy przygniecionych zwłokach znajdziesz Popielny klucz do otwarcia drzwi w (03).
Wieża strażnicza. Przebywają tu rathuni. Możesz pokonać ich w walce lub przekonać do przepuszczenia drużyny dzięki skorzystaniu z Metafizyki 5 / Religii 5 / Wnikliwości 5 / opcji dialogowej kapłana Magrany. Stojaki z ciężką zbroją płytową i toporem bojowym.
Przejście łączące Mur strażniczy i Most Popiołów.
Centralna część mostu. Przebywają tu młode draki i Ogniste nietoperze - potwory możesz pokonać lub przekraść się obok nich.
Przejście łączące Most Popiołów i Leże Starożytnej.
Pierwsza dusza. Możesz ją przeczytać w drodze do legowiska smoczycy (10).
Jezioro magmy. Po zbliżeniu się do jeziora pojawia się smoczyca Jadaferlas Starożytna. Możesz stoczyć bitwę ze smoczycą (jest trudna do pokonania - to boss) lub poprowadzić rozmowę w taki sposób żeby uniknąć konfrontacji (konieczne zaliczenie jednego lub kilku testów umiejętności - Stanowczość / Blef / Dyplomacja / Zastraszenie / Przetrwanie / Religia / Historia / Kapłan Magrany).
Druga dusza. Możesz ją przeczytać po zabiciu smoczycy lub odbyciu z nią rozmowy. Zdobędziesz ważny przedmiot questowy - Obręcz Bithatkenu. Możesz go użyć na kapliczce Magrany w Jeżastej Warowni (18). Są tu trzy pojemniki ze skarbami. Najcenniejsze skarby do zabrania to szabla Aldrisowa Klinga Kapitana Czarnowrona i Opończa skradania Ajamuuta (+1 do Percepcji, +2 do Skradania się, premie do ataków z ukrycia).
Przejście łączące Most Popiołów i Jeżastą Warownię.
Sala wejściowa warowni. Po wkroczeniu do sali załączy się rozmowa z rathuńskim najeźdźcą. Możesz sprowokować walkę, ale wtedy musisz walczyć z innymi postaciami w Warowni. Możesz alternatywnie uniknąć walki pokazując zdobytą w legowisku smoczycy Obręcz Bithatkenu (11).
Rathuńska sala wojowników. Przebywają tu rathuńscy wojownicy i w zależności od reakcji w (13) mogą być neutralnie lub wrogo nastawieni do drużyny. Pojemniki z bombami i miksturami. Na dużym stole leży Ozdobny popielny klucz - otwiera wszystkie zamknięte drzwi w warowni.
Boczne korytarze. Skorzystanie z nich pozwala w inny sposób dotrzeć do kuźni. Warto mieć przy sobie Ozdobny popielny klucz z (14). Po dotarciu do dużych kamiennych drzwi odszukaj sekretny przełącznik na ścianie. W północnym korytarzu są pułapki i jedną z nich zamontowano na skrzyni z zamkiem 9 poziomu - skrywa mikstury i Rękawice ogniomiota (+2 do Zręczności i Materiałów wybuchowych; +1 do Wiedzy tajemnej; premia do Ewokacji).
Rathuńska zbrojownia. W dużym pojemniku są miecz wysokiej jakości i złoto.
Rathuńska kuźnia. Możesz tu dotrzeć od strony zbrojowni (16) lub od strony bocznych korytarzy (15) po otwarciu drzwi z zamkiem 10 poziomu (możesz użyć Ozdobnego popielnego klucza z 14). Możesz tu odnaleźć wysokiej jakości młot wojenny i tarczę, a także figurkę z żużlu (przyzywanie szlamów magmowych).
Kapliczka Magrany. Bathor Erkon pilnuje dostępu do kapliczki. Jeśli go zaatakujesz to czeka Cię trudna bitwa z przeciwnikami z tej sali. Możesz unikąć walki polegając na Dyplomacji 5 / Intelekcie 15 i wspominając o odkryciach z legowiska smoczycy (10). Musisz porozmawiać z Magraną i umieścić w ołtarzu Obręcz Bithatkenu znalezioną w (11). Zostaniesz przeniesiony do Fundamentów Paszczy Popiołów (19).
Miejsce rozpoczęcia eksploracji Fundamentów. Znajdziesz się tu po umieszczeniu Obręczy Bithatkenu w ołtarzu w (18).
Miejsce spotkania z Eothasem. Rozmowa z Eothasem kończy wizytę w Paszczy Popiołów. Załączy się scena paragrafowa i powrócisz do Pałacu Kahanga (M25).
Zamknięte drzwi - zamek 10 poziomu (możesz użyć klucza z 04).
Zamknięte drzwi - zamek 6 poziomu.
Przejście łączące Mur strażniczy i Most Popiołów.
Przejście łączące Most Popiołów i Leże Starożytnej.
Przejście łączące Most Popiołów i Jeżastą Warownię.
Zamknięte drzwi - otwórz zamek 8 poziomu lub użyj klucza z (14).
Zamknięte drzwi - otwórz zamek 10 poziomu lub użyj klucza z (14).
Skrzynia z pułapką i zamkiem 9 poziomu.
Powiększ mapę

Pillars of Eternity 2: Paszcza Popiołów - mapa Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja

Rathuńska przystań. Rozpoczynasz tu eksplorację Paszczy Popiołów. Na północ od miejsca startu natrafisz na małego trolla - pupila Groga (+1 do Stanowczości).

Przejście do Muru strażniczego. Na moście odnajdziesz Rathuńskiego zwiadowcę - możesz porozmawiać z nim i pozostawić go w spokoju lub dobić go.

Małe pomieszczenie. Kilka pojemników z drobnym lootem (m.in. łom). Wschodnie drzwi są zamknięte i mają zamek 10 poziomu - rozbrój go lub użyj klucza z (04).

Pomieszczenie z dziurą w murze. W skrzyni z zamkiem 6 poziomu są rękawice wysokiej jakości, mikstura i złoto. Przy przygniecionych zwłokach znajdziesz Popielny klucz do otwarcia drzwi w (03).

Wieża strażnicza. Przebywają tu rathuni. Możesz pokonać ich w walce lub przekonać do przepuszczenia drużyny dzięki skorzystaniu z Metafizyki 5 / Religii 5 / Wnikliwości 5 / opcji dialogowej kapłana Magrany. Stojaki z ciężką zbroją płytową i toporem bojowym.

Przejście łączące Mur strażniczy i Most Popiołów.

Centralna część mostu. Przebywają tu młode draki i Ogniste nietoperze - potwory możesz pokonać lub przekraść się obok nich.

Przejście łączące Most Popiołów i Leże Starożytnej.

Pierwsza dusza. Możesz ją przeczytać w drodze do legowiska smoczycy (10).

Jezioro magmy. Po zbliżeniu się do jeziora pojawia się smoczyca Jadaferlas Starożytna. Możesz stoczyć bitwę ze smoczycą (jest trudna do pokonania - to boss) lub poprowadzić rozmowę w taki sposób żeby uniknąć konfrontacji (konieczne zaliczenie jednego lub kilku testów umiejętności - Stanowczość / Blef / Dyplomacja / Zastraszenie / Przetrwanie / Religia / Historia / Kapłan Magrany).

Druga dusza. Możesz ją przeczytać po zabiciu smoczycy lub odbyciu z nią rozmowy. Zdobędziesz ważny przedmiot questowy - Obręcz Bithatkenu. Możesz go użyć na kapliczce Magrany w Jeżastej Warowni (18). Są tu trzy pojemniki ze skarbami. Najcenniejsze skarby do zabrania to szabla Aldrisowa Klinga Kapitana Czarnowrona i Opończa skradania Ajamuuta (+1 do Percepcji, +2 do Skradania się, premie do ataków z ukrycia).

Przejście łączące Most Popiołów i Jeżastą Warownię.

Sala wejściowa warowni. Po wkroczeniu do sali załączy się rozmowa z rathuńskim najeźdźcą. Możesz sprowokować walkę, ale wtedy musisz walczyć z innymi postaciami w Warowni. Możesz alternatywnie uniknąć walki pokazując zdobytą w legowisku smoczycy Obręcz Bithatkenu (11).

Rathuńska sala wojowników. Przebywają tu rathuńscy wojownicy i w zależności od reakcji w (13) mogą być neutralnie lub wrogo nastawieni do drużyny. Pojemniki z bombami i miksturami. Na dużym stole leży Ozdobny popielny klucz - otwiera wszystkie zamknięte drzwi w warowni.

Boczne korytarze. Skorzystanie z nich pozwala w inny sposób dotrzeć do kuźni. Warto mieć przy sobie Ozdobny popielny klucz z (14). Po dotarciu do dużych kamiennych drzwi odszukaj sekretny przełącznik na ścianie. W północnym korytarzu są pułapki i jedną z nich zamontowano na skrzyni z zamkiem 9 poziomu - skrywa mikstury i Rękawice ogniomiota (+2 do Zręczności i Materiałów wybuchowych; +1 do Wiedzy tajemnej; premia do Ewokacji).

Rathuńska zbrojownia. W dużym pojemniku są miecz wysokiej jakości i złoto.

Rathuńska kuźnia. Możesz tu dotrzeć od strony zbrojowni (16) lub od strony bocznych korytarzy (15) po otwarciu drzwi z zamkiem 10 poziomu (możesz użyć Ozdobnego popielnego klucza z 14). Możesz tu odnaleźć wysokiej jakości młot wojenny i tarczę, a także figurkę z żużlu (przyzywanie szlamów magmowych).

Kapliczka Magrany. Bathor Erkon pilnuje dostępu do kapliczki. Jeśli go zaatakujesz to czeka Cię trudna bitwa z przeciwnikami z tej sali. Możesz unikąć walki polegając na Dyplomacji 5 / Intelekcie 15 i wspominając o odkryciach z legowiska smoczycy (10). Musisz porozmawiać z Magraną i umieścić w ołtarzu Obręcz Bithatkenu znalezioną w (11). Zostaniesz przeniesiony do Fundamentów Paszczy Popiołów (19).

Miejsce rozpoczęcia eksploracji Fundamentów. Znajdziesz się tu po umieszczeniu Obręczy Bithatkenu w ołtarzu w (18).

Miejsce spotkania z Eothasem. Rozmowa z Eothasem kończy wizytę w Paszczy Popiołów. Załączy się scena paragrafowa i powrócisz do Pałacu Kahanga (M25).

Legenda Pillars of Eternity 2 Deadfire M40 - Paszcza Popiołów

Ważne obszary na mapie

Wyjścia z lokacji

Zamknięte drzwi lub skrzynie

Pułapki

Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)

Powyższa mapa prezentuje lokację o nazwie Paszcza Popiołów (Ashen Maw). Zbadanie jej jest częścią questu głównego wątku fabularnego Oczekuje w ogniu, którego motywem przewodnim jest doścignięcie Eothasa z zamiarem spotkania się z nim. Opisywana miejscówka składa się z kilku średniej wielkości obszarów. W trakcie ich badania drużyna może staczać walki, aczkolwiek możliwe jest uniknięcie trudniejszych potyczek dzięki sprytnemu poprowadzeniu rozmów. Na drużynę czeka też w tej lokacji dużo skarbów i wskazaliśmy je wszystkie na naszej mapie.

Ważne miejsca w Paszczy Popiołów

1. Rathuńska przystań. Rozpoczynasz tu eksplorację Paszczy Popiołów. Na północ od miejsca startu natrafisz na małego trolla - pupila Groga (+1 do Stanowczości; drużyna nie może nawiązywać walki i sama jest niewrażliwa na nawiązania; każdy członek drużyny ginie, gdy traci przytomność).

4. Pomieszczenie z dziurą w murze. W skrzyni z zamkiem 6 poziomu są rękawice wysokiej jakości, mikstura i złoto. Przy przygniecionych zwłokach znajdziesz Popielny klucz (Ashen Key) do otwarcia drzwi w (M40,3).

5. Wieża strażnicza. Przebywają tu rathuni. Możesz pokonać ich w walce lub przekonać do przepuszczenia drużyny dzięki skorzystaniu z Metafizyki 5 / Religii 5 / Wnikliwości 5 / opcji dialogowej kapłana Magrany.

Stojaki z ciężką zbroją płytową i toporem bojowym.

10. Jezioro magmy. Po zbliżeniu się do jeziora pojawia się smoczyca Jadaferlas Starożytna. Możesz stoczyć bitwę ze smoczycą (jest trudna do pokonania - to boss) lub poprowadzić rozmowę w taki sposób żeby uniknąć konfrontacji (konieczne zaliczenie jednego lub kilku testów umiejętności - Stanowczość / Blef / Dyplomacja / Zastraszenie / Przetrwanie / Religia / Historia / Kapłan Magrany).

11. Druga dusza. Możesz ją przeczytać po zabiciu smoczycy lub odbyciu z nią rozmowy. Zdobędziesz ważny przedmiot questowy - Obręcz Bithatkenu (Torc of Bithakten). Możesz go użyć na kapliczce Magrany w Jeżastej Warowni (M40,18).

Są tu trzy pojemniki ze skarbami. Najcenniejsze skarby do zabrania to szabla Aldrisowa Klinga Kapitana Czarnowrona (Aldris Blade of Captain Crow) i Opończa skradania Ajamuuta (Ajamuut's Stalking Cloak) (+1 do Percepcji, +2 do Skradania się, premie do ataków z ukrycia).

13. Sala wejściowa warowni. Po wkroczeniu do sali załączy się rozmowa z rathuńskim najeźdźcą (Rathun Raider). Możesz sprowokować walkę, ale wtedy musisz walczyć z innymi postaciami w Warowni. Możesz alternatywnie uniknąć walki pokazując zdobytą w legowisku smoczycy Obręcz Bithatkenu (M40,11).

14. Rathuńska sala wojowników. Przebywają tu rathuńscy wojownicy i w zależności od reakcji w (M40,13) mogą być neutralnie lub wrogo nastawieni do drużyny.

Pojemniki z bombami i miksturami. Na dużym stole leży Ozdobny popielny klucz (Ornate Ashen Key) - otwiera wszystkie zamknięte drzwi w warowni.

15. Boczne korytarze. Skorzystanie z nich pozwala w inny sposób dotrzeć do kuźni (M40,17). Warto mieć przy sobie Ozdobny popielny klucz z (M40,14). Po dotarciu do dużych kamiennych drzwi odszukaj sekretny przełącznik na ścianie.

W północnym korytarzu są pułapki i jedną z nich zamontowano na skrzyni z zamkiem 9 poziomu - skrywa mikstury i Rękawice ogniomiota (+2 do Zręczności i Materiałów wybuchowych; +1 do Wiedzy tajemnej; premia do Ewokacji).

17. Rathuńska kuźnia. Możesz tu dotrzeć od strony zbrojowni (M40,16) lub od strony bocznych korytarzy (M40,15) po otwarciu drzwi z zamkiem 10 poziomu (możesz użyć Ozdobnego popielnego klucza z (M40,14)).

Możesz tu odnaleźć wysokiej jakości młot wojenny i tarczę, a także figurkę z żużlu (Knapped Scoria Figurine) (przyzywanie szlamów magmowych).

18. Kapliczka Magrany. Bathor Erkon pilnuje dostępu do kapliczki. Jeśli go zaatakujesz to czeka Cię trudna bitwa z rathuńskimi wojownikami z tej sali. Możesz unikąć walki polegając na Dyplomacji 5 / Intelekcie 15 i wspominając o odkryciach z legowiska smoczycy (M40,10).

Musisz porozmawiać z Magraną i umieścić w ołtarzu Obręcz Bithatkenu znalezioną w (M40,11). Zostaniesz przeniesiony do Fundamentów Paszczy Popiołów (M40,19).

20. Miejsce spotkania z Eothasem. Rozmowa z Eothasem kończy wizytę w Paszczy Popiołów. Załączy się po niej scena paragrafowa i powrócisz do Pałacu Kahanga (M25,1).

Questy kontynuowane w Paszczy Popiołów

[Polowanie na Eothasa] Oczekuje w ogniu (He Waits in Fire) (M25) - Musisz dotrzeć do Fundamentów Paszczy Popiołów i porozmawiać z Eothasem (M40,20).

Ważne postacie niezależne w Paszczy Popiołów

Jadaferlas Starożytna (M40,10) - Smoczyca nie jest domyślnie negatywnie nastawiona do drużyny. Może dojść do walki z nią jeśli nieprawidłowo poprowadzisz rozmowę i wtedy rozprawienie się z nią będzie trudne (to boss).

Bathor Erkon (M40,18) - Pilnuje on dostępu do kapliczki Magrany. Jeśli sprowokujesz go do walki to załączy się trudna bitwa z nim i pozostałymi rathuńskimi wojownikami.

Eothas (M40,20) - Należy dotrzeć do niego w ramach questu Oczekuje w ogniu.

Rodzaje przeciwników i potworów w Paszczy Popiołów

Jadaferla Starożytna (Jadaferlas the Ancient) - Potężną smoczycę można określić mianem bossa, gdyż jest ona bardzo wytrzymała i zadaje spore obrażenia (przede wszystkim w walce wręcz oraz od ognia) - Pillars of Eternity 2: Paszcza Popiołów - mapa - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Jadaferla Starożytna (Jadaferlas the Ancient) - Potężną smoczycę można określić mianem bossa, gdyż jest ona bardzo wytrzymała i zadaje spore obrażenia (przede wszystkim w walce wręcz oraz od ognia). Jeśli doprowadziłeś do walki z nią to trzymaj z dala od niej słabszych członków drużyny. Smoczyca jest odporna na przypadłości mocy, stanowczości i zręczności, oraz niewrażliwa na przypadłości intelektu. Może też "przyzwać na pomoc" Szlam magmowy. Ignoruj jednak te dodatkowe potwory o ile tylko nie zagrażają bezpośrednio Twoim magom, łotrzykom i innym słabszym podwładnym.

Rathuńscy wojownicy (Rathun Warriors) - Staczanie walk z nimi staje się obowiązkowe tylko jeśli niewłaściwie poprowadzisz rozmowy z nimi. Olbrzymy te występują w różnych "odmianach", przy czym zawsze musisz liczyć się z tym, że są odporne na przypadłości kondycji i że polegają w dużym stopniu na atakach opartych o żywioł ognia. Rathunie są z kolei wrażliwi na ataki oparte o mróz oraz na przypadłości zręczności.

Bathor Erkon - To najsilniejszy rathuński wojownik z opisywanej lokacji. Walki z nim można uniknąć. Jeśli do niej doprowadzisz to pokonanie go będzie trudne. Warto najpierw rozprawić się z towarzyszącymi mu innymi przeciwnikami.

Ognisty nietoperz (Flame Bat) - Są one niewrażliwe na ogień, choroby i przypadłości zręczności, odporne na przypadości percepcji i wrażliwe na mróz.

Młody drak (Young Drake) - Są one odporne na przypadłości zręczności i dzięki umiejętności Dech mogą zadawać spore obrażenia od ognia.

Szlam magmowy (Magma Ooze) - Są one niewrażliwe na ogień i przypadłości intelektu. Ich słabnością są ataki wykorzystujące mróz.

Zguba ognia (Flame Blight)

Inne informacje związane z Paszczą Popiołów

Na odwiedzenie Paszczy Popiołów z zamiarem zajęcia się głównym questem Oczekuje w ogniu powinieneś zdecydować się nie wcześniej niż po awansowaniu wszystkich członków drużyny na około 12-13 poziom doświadczenia. Teoretycznie możliwe jest zaliczenie tego zadania bez atakowania żadnej z silniejszych napotkanych postaci, ale nawet wtedy musisz wykazać się odpowiednio rozwiniętymi umiejętnościami w trakcie rozmów. W przypadku doprowadzenia do walk możesz mieć z kolei spore problemy z przetrwaniem jeśli drużyna jest zbyt słaba.

Zdecydowana większość przeciwników i potworów z Paszczy Popiołów wykorzystuje ataki ogniowe do zadawania obrażeń i wykazuje odporność na ataki drużyny w oparciu o ten żywioł. Ich słabością są z kolei ataki oparte o mróz. Warto w rezultacie jeszcze przed dotarciem do tej lokacji przygotować się, tj. zadbać o mikstury i czary, które zwiększają odporność drużyny na żywioł ognia i pozwolą im na wyprowadzanie skutecznych lodowych ataków.

W trakcie eksploracji Paszczy Popiołów możesz ponownie natrafiać na spopielone ciała. Nie zapominaj o klikaniu na niej przy każdej możliwej okazji, bo będziesz dzięki temu zdobywał surowce i inny drobny loot.

Postaraj się dokładnie zbadać wszystkie lokacje zanim pogadasz z Eothasem, gdyż po odbyciu tej rozmowy drużyna automatycznie opuści Paszczę Popiołów i zostanie przeniesiona do Pałacu Kahanga w Neketace. Zainteresuj się w szczególnościami skarbami z legowiska smoczycy, bo są tam m.in. dwa unikalne i bardzo wartościowe przedmioty.