Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zadania poboczne na wyspie Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja

Na stronie znajdują się opisy przejścia opcjonalnych zadań gry Pillars of Eternity 2: Deadfire, które możesz dodać do dziennika głównego bohatera podczas pobytu na wyspie Sayuka. Warto zająć się zaliczeniem questów, bo możesz zdobyć dzięki temu sporo doświadczenia, różnorakie nagrody oraz poprawić swoje relacje z wybranymi postaciami lub frakcjami zamieszkującymi wyspę.

Sezon łowiecki

Jak odblokować: Zadanie rozpocznie się automatycznie po ataku druidów na miasto (M35,4).

Informację o ataku druidów powinieneś otrzymać w trakcie eksploracji miasta - Zadania poboczne na wyspie Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Informację o ataku druidów powinieneś otrzymać w trakcie eksploracji miasta. W naszym przypadku doszło do tego po wyjściu z warsztatu (M35,5). W centrum miasta (M35,4) pojawią się bagienni druidzi w towarzystwie dzikich zwierząt (dziki, niedźwiedź, tygrysy). Dołącz do walk i w pierwszej kolejności staraj się zabijać druidów. Nie musisz na szczęście śpieszyć się z ratowaniem mieszkańców, bo w walkach mogą zginąć wyłącznie "bezimienni" strażnicy. Zabezpiecz całą mapę żeby odznaczyć cel z odparcia ataku.

Dotrzyj teraz do biura kapitana floty (M35,3) i porozmawiaj z kapitan floty Okayą. Możesz podjąć się misji wyeliminowania druidów przebywających na wyspie. Wyjdź w tym celu z miasta i dotrzyj do północnego Bagna Wygiętego Konara (Bentbranch Bog).

Rozpoczynasz w południowo-zachodnim narożniku bagna (M35,8) i musisz dotrzeć do północno-wschodniego narożnika (M35,11) - Zadania poboczne na wyspie Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Rozpoczynasz w południowo-zachodnim narożniku bagna (M35,8) i musisz dotrzeć do północno-wschodniego narożnika (M35,11). Południowe przejście (M35,9) oznacza konieczność pozbycia się całej grupy skrytobójczych lian, którym towarzyszy dodatkowo delemgana lianowładcza. Jeśli wybierzesz z kolei północną przeprawę przez bagna (M35,10) to musisz pokonać silnego moczarowego czatownika, jak również kolejnych bagiennych druidów oraz zarodnikowce i mokrego zarodnika.

Cel podróży to druidyczny krąg i przebywają tam Druid wiosny, Druid lata, Druid jesieni i Druid zimy. Warto skorzystać z trybu skradania się, który pozwoli zbliżyć się do druidów (podczas przeprawy przez mokradła ruchy członków drużyny są spowolnione). Po załączeniu się rozmowy możesz zachować się na dwa główne sposoby:

  1. Nakłonić druidów do pokojowego rozwiązania konfliktu - To trudny wariant do zrealizowania. Musisz polegać na specjalnej opcji dialogowej Druida, Łowcy lub Dyplomacji 13.
  2. Zaatakować druidów. Przeciwników tych próbuj przede wszystkim eliminować po kolei, gdyż są oni bardziej wytrzymali od wcześniej napotykanych wrogów. Staraj się też prowadzić walki poza zasięgiem działania dwóch znaków nakładających klątwy na drużynę lub przynajmniej zniszcz szybko bardziej "szkodliwy" znak bólu (pozwala on wrogom zadawać większe obrażenia). Po bitwie możesz przeszukać zwłoki druidów - znajdziesz m.in. unikalny łuk Miłosierdzie Świętego Omaku (Saint Omaku's Mercy) oraz jadeitową figurkę tygrysa (Jade Tiger Figurine).

Powróć po wszystkim do kapitan floty Okayi. Jej reakcja będzie różniła się w zależności od tego jak rozwiązałeś problem. Za zaliczenie questu możesz zdobyć unikalny garłacz Empiryczna eksplikacja Xefy (Xefa's Empirical Explication), bombę wstrząsową (Consussion Bomb), granaty i bomby ogłuszające (Stun Bombs).

Przerost

Jak odblokować: Rozmowa z Kapitan floty Okayą (M35,3) po zaliczeniu zadania Królewskiej Kompanii Martwego Ognia Kariera importera (M23).

Z Okayą należy spotkać się po dostarczania ładunku przemytników w pobocznym zadaniu Kariera importera - Zadania poboczne na wyspie Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Z Okayą należy spotkać się po dostarczania ładunku przemytników w pobocznym zadaniu Kariera importera. Dowiesz się o problemach z rozrostem koralu w porcie Sayuki i poproszony zostaniesz o odnalezienie źródła magicznego zakłócenia. Skieruj się do warsztatu (M35,5) i spotkaj się tam z Iverrą i Koralomurarzem (Coralmason). Otrzymasz Sprzęt do nurkowania (Diving Equipment) i polecenie zbadania pobliskich ruin.

Opuść Sayukę. Cel podróży to podwodne ruiny Cignath Mór z powyższego obrazka - pojawiły się one tuż obok wyspy. Po dotarciu do nich potwierdź chęć skorzystania ze sprzętu do nurkowania, a dopłyniesz do ruin (M39,1).

W sali ze zbiornikiem (M39,2) natrafisz na pierwsze lagufaty - nie są to silne potwory, ale jeśli chcesz możesz próbować je omijać polegając na skradaniu się - Zadania poboczne na wyspie Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

W sali ze zbiornikiem (M39,2) natrafisz na pierwsze lagufaty - nie są to silne potwory, ale jeśli chcesz możesz próbować je omijać polegając na skradaniu się. Dotrzyj do schodów (M39,3) prowadzących do właściwej części podwodnych ruin.

Twoim celem jest dotarcie do północnego pomieszczenia z engwitańską maszyną (M39,6). Drzwi do niego są zamknięte - możesz na nich użyć Mechaniki 16 (lub nieco niższej przy wsparciu wytrychów) lub dotrzeć do południowej skrzyni z kluczem podwodnego lochu (Underwater Dungeon Key) (M39,5). W pobliżu skrzyni oprócz kolejnych lagufatów przebywa niestety co najmniej jeden nieco silniejszy troll morski (staraj się powstrzymywać te potwory przed regeneracją). Po dotarciu do engwitańskiej maszyny i zbadaniu jej załączy się rozmowa z bogiem Galawainem. Spotkanie to może mieć dwa zupełnie różne zakończenia.

Pierwszy wariant to sprzeciwienie się woli Galawaina i wyłączenie engwitańskiej maszyny (jedna z opcji zachowania podczas rozmowy) - Zadania poboczne na wyspie Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pierwszy wariant to sprzeciwienie się woli Galawaina i wyłączenie engwitańskiej maszyny (jedna z opcji zachowania podczas rozmowy). Rozzłościsz go w ten sposób i dodatkowo w drodze do wyjścia drużynę napadnie ogromny Kraken (boss) w sali ze zbiornikiem (M39,2). Przystąp do walki. Oprócz głównego potwora możesz też atakować jego macki i jest to dobry pomysł, bo nie są one zbyt wytrzymałe i na miejsce zniszczonych macek nie pojawią się kolejne. Kraken jest niewrażliwy na przypadłości stanowczości, intelektu i percepcji i pamiętaj też o tym żeby trzymać z dala od niego słabszych członków drużyny. Wykorzystuj natomiast to, że kreatura ta jest wrażliwa na przypadłosci kondycji. Uwaga - Pojedynek rozgrywa się w częściowo zalanej sali, tak więc ograniczaj przemieszczanie członków drużyny po polu bitwy, bo ich ruchy będą znacząco spowolnione.

Zabity kraken pozostawia po sobie m.in. unikalne nakrycie głowy Maska Głębin Groty (Mask of the Grotto Deep) (+2 do Intelektu, +2 do Poziomu Siły zdolności z grupy trucizna, ataki bronią z trybu skradania się zadają periodyczne obrażenia bazowe, odblokowanie umiejętności Toksyczne cewki - Toxic Coils). Po zabiciu krakena opuść ruiny i powróć do Sayuki. Kapitan floty Okaya będzie zadowolona z przebiegu wydarzeń. Otrzymasz 1800 złota i mnóstwo dodatniej reputacji dla frakcji Królewska Kompania Martwego Ognia. Gra odblokuje też quest Afera na Wyspie Picera.

Drugi wariant to spełnienie prośby (a raczej żądania) Galawaina - Zadania poboczne na wyspie Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Drugi wariant to spełnienie prośby (a raczej żądania) Galawaina. Musisz w tym celu odwiedzić trzy różne pylony rozmieszczone po całych podwodnych ruinach (M39,7). Po wejściu w interakcję z każdym z pylonów zdecyduj o jego wyłączeniu.

Sabotowanie pylonów doprowadzi do nagłego zalania świątyni. Oznacza to, że nie będzie mógł powracać do niej w dalszej części gry. Dodatkowo musisz rozegrać scenę paragrafową z ucieczki - główny bohater musi zaliczyć test umiejętności Atletyka żeby uniknąć wystąpienia kontuzji. Powróć do Sayuki. Kapitan floty Okaya będzie wściekła. Otrzymasz tylko 600 złota i utracisz punkty reputacji dla Królewskiej Kompanii Martwego Ognia. Możesz "odzyskać" część reputacji jeśli wybierzesz opcję dialogową dla Dyplomacji 8. Gra odblokuje quest Afera na Wyspie Picera.

Afera na Wyspie Picera (Clearing Out Crookspur)

Jak odblokować: Rozmowa z Kapitan floty Okayą (M35,3) po zaliczeniu zadania Królewskiej Kompanii Martwego Ognia Przerost.

Od Okayi dowiesz się tylko tyle, że musisz spotkać się z Atsurą - Zadania poboczne na wyspie Sayuka | Solucja Pillars of Eternity II - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Od Okayi dowiesz się tylko tyle, że musisz spotkać się z Atsurą. Powróć w rezultacie do Sztabu Imperialnego na Neketace (M23,6). Królewska Kompania pragnie rozprawienia się z łowcami niewolników zamieszkujących Wyspę Picera. Informacje o dotarciu do wyspy i jej infiltracji zawarliśmy na stronie z opisem questu Chytra propozycja oraz na stronie z mapą M37. Dla przypomnienia możesz:

  1. Zamordować Mistrza Kuę, który stoi na czele łowców niewolników - odnajdziesz go w jego biurze wewnątrz fortu (M37,13). Zainicjowanie pojedynku z nim zmusi Cię też do pozbycia się łowców niewolników oraz ogrów przebywających w okolicy. Po wygranej bitwie zbadaj zwłoki Mistrza Kuy i zabierz ze sobą jego głowę w formie trofeum.
  2. Uwolnić niewolników przetrzymywanych w lochach - najlepiej jest dotrzeć do nich przez jaskinię morską (M37,3). Są oni w celi Wahaki (M37,14) i w celi z niewolnikami (M37,17). Cele możesz otwierać polegając na Mechanice lub używając klucza odebranego potężnemu Nadzorcy Gromowi z sali tortur (M37,16). Uwolniane osoby najlepiej odsyłać przez jaskinię na plażę. W przypadku więzionych Wahaki Bauha zapragnie zemsty na łowcach niewolników. Możesz jej na to pozwolić, a nawet dołączyć do niej (ryzyko utraty niektórych tubylców), lub użyć Zastraszenia 10 lub Przetrwania 8 żeby nakłonić Bauhę do zmiany zdania i ucieczki z fortu.

Po zamordowaniu Mistrza Kuy i opcjonalnym uwolnieniu niewolników powróć do Atsury. Otrzymasz sporo złota i dodatnich punktów reputacji dla Królewskiej Kompanii Martwego Ognia.