Pillars of Eternity 2: Gildia Zaklinaczy Fal - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Gildię Zaklinaczy Fal (Watershapers Guild). To jedna z ważniejszych lokacji odwiedzanych podczas pobytu w mieście Neketaka w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Budynek znajduje się w dzielnicy Taras Periki i możesz zbadać zarówno główne piętro jak i usytuowane pod siedzibą gildii ruiny (ich pełna eksploracja możliwa jest dopiero w dalszej części gry).
- Ważne miejsca w Gildii Zaklinaczy Fal
- Questy kontynuowane w Gildii Zaklinaczy Fal
- Ważne postacie niezależne w Gildii Zaklinaczy Fal
- Rodzaje przeciwników i potworów w Gildii Zaklinaczy Fal
- Inne informacje związane z Gildią Zaklinaczy Fal
Ważne miejsca w Gildii Zaklinaczy Fal
1. Główna sala. W trakcie pierwszej wizyty możesz porozmawiać z Mistrzynią gildii Mairu oraz z Tekehu - jest on jednym z głównych towarzyszy możliwych do przyłączenia do drużyny. Tekehu może być druidem, enigmatykiem lub dwuklasową postacią.

5. Kamienne drzwi. Są one domyślnie zamknięte i nie możesz ich w żaden sposób otworzyć. Musisz rozpocząć poboczny quest Cienie Neketaki otrzymany od królowej (M25,8), zdobyć Kij Łowcy Głębin i rozwiązać z jego pomocą zagadkę. Jej rozwiązanie zamieściliśmy poniżej.
Po załączeniu się sceny paragrafowej na tarczy ujrzysz cztery symbole:
[1] - Księżyc
[2] - Ngati
[3] - Ręce
[4] - Deszcz
Za pomocą opcji tekstowych możesz obracać tarczę (zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub w przeciwną stronę) oraz naciskać symbole. Po wybraniu opcji naciśnięcia (Press the dial) gra bierze pod uwagę ten symbol, który aktualnie znajduje się na górze ekranu (na dołączonym obrazku jest to obrazek 1 - Księżyc).
Aby otworzyć drzwi należy wciskać symbole w następującej kolejności: Ngati, Księżyc, Deszcz, Księżyc, Ręce. Dzięki temu przejście zostanie odblokowane. Prowadzi ono do Więzienia Scoyrielaphasa (M33,9).
6. Grobowiec Periki. W trakcie pierwszej wizyty spotkasz tu Ekenu i można mu zadać kilka pytań. Sarkofag ma zamontowaną pułapkę - skrywa m.in. zbroję wysokiej jakości. Możesz obejrzeć statuę i przeczytać duszę.
Podczas zaliczania zadania Cienie Neketaki spotkasz tu ponownie Mistrzynię gildii Mairu (możesz też porozmawiać z jej duszą).
8. Grota. Grota jest początkowo pusta. Koralowi naga pojawiają się tu w trakcie zaliczania zadania Cienie Neketaki. Musisz wtedy zabić nagę Zihaa i przeszukać zwłoki potwora żeby pozyskać Kij Łowcy Głębin (potrzebny do zaliczenia zagadki w (M33,5)).
9. Więzienie smoka Scoyrielaphasa. Dotrzesz tu po zaliczeniu zagadki i otwarciu kamiennych drzwi w (M33,5). Spotkanie ze smokiem to ważna część zadania Cienie Neketaki (M25,8). Możesz zamordować smoka (przygotuj się na ciężką walkę - to boss), zadbać o to żeby się nie wydostał lub go uwolnić.
Questy kontynuowane w Gildii Zaklinaczy Fal
[Huana] Cienie Neketaki (The Shadows of Neketaka) (M25) - Musisz zbadać siedzibę gildii po tym jak zostanie zaatakowana przez koralowych naga (do ataku dojdzie automatycznie w momencie rozpoczęcia tego questu).
Ważne postacie niezależne w Gildii Zaklinaczy Fal
Tekehu (M33,1) - Możesz zrekrutować go do drużyny (Tekehu może być druidem, enigmatykiem lub dwuklasową postacią).
Scoyrielaphas (M33,9) - Ze smokiem możesz spotkać się dopiero po rozpoczęciu zadania Cienie Neketaki. Gra pozwoli ci zabić go, ponownie uwięzić lub uwolnić.
Rodzaje przeciwników i potworów w Gildii Zaklinaczy Fal
Koralowy naga (Coral Naga) - Z koralowymi naga miałeś już wcześniej do czynienia na wyspie Hasongo. Dla przypomnienia to wężopodobne kreatury, które są jednak rozumnymi istotami. Dzielą się oni głównie na wojowników oraz łuczników i mogą dodatkowo zatruwać swoim jadem. Są też odporni na przypadłości zręczności. Najsilniejszy naga do pokonania w ruinach Gildii Zaklinaczy Fal to Zihaa. Warto po dotarciu do niego na nim skupić swoje ataki.
Totem - Same totemy nie atakują drużyny, ale mogą być używane do przyzywania zgub i innych niematerialnych istot. Jeśli tylko odnotujesz taki obiekt to zniszcz go już na samym początku bitwy.

Scoyrielaphas - Do pojedynku ze smokiem dojdzie tylko jeśli dobrowolnie do niego doprowadzisz, tj. jeśli postanowić zabić smoka lub go na dobre uwięzić. To oczywiście bardzo silny potwór, którego można określić mianem bossa. Postaraj się awansować drużynę na co najmniej 12-13 poziom zanim przystąpisz do potyczki. Scoyrielaphas jak na smoka przystało potrafi zionąć ogniem i z pomocą przychodzą tu niewielkie magiczne kopuły wewnątrz sali. Zabezpieczają one przed tego typu atakami. Najlepiej utrzymywać wewnątrz nich słabszych członków drużyny i atakować smoka silniejszymi postaciami. Scoyrielaphas jest niewrażliwy na działanie wody i przypadłości zręczności, intelektu i stanowczości, oraz odporny na przypadłości mocy i percepcji. Dodatkowo w trakcie bitwy w sali mogą pojawić się bicze wodne (Water Whip). Również przed nimi skrywaj się wewnątrz małych kopuł (+20 do obrony przed atakami wodnymi) i staraj się skupiać jednak na dalszym atakowaniu smoka.
Inne informacje związane z Gildią Zaklinaczy Fal
Do gildii warto zajrzeć już w trakcie pierwszej wizyty w Tekenace po to żeby zrekrutować Tekehu. Jest to szczególnie wskazane jeśli Twoja drużyna cierpi aktualnie na "niedobór" postaci mogących korzystać z magii.
Gildia to dosyć nietypowa lokacja, bo nie pozostaje ona w niezmienionym stanie przez całą grę. Dojdzie mianowicie do ataku na nią po tym jak powrócisz z wyspy Hasongo odwiedzanej w ramach głównej fabuły i spotkasz się w Tekenace z królową. Nie musisz na szczęście śpieszyć się z dokończeniem questu Cienie Neketaki po tym jak go już otrzymasz. Wskazane jest zresztą wcześniejsze rozwinięcie drużyny na wypadek gdyby doszło do walki ze smokiem przebywającym w ruinach gildii.
0
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Wyspa Neketaka
- Mapy
- Pillars of Eternity 2: Królewska Przystań - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gardziel - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mosiężna Cytadela - mapa
- Pillars of Eternity 2: Święty Stopień - mapa
- Pillars of Eternity 2: Taras Periki - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wężowa Korona - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Bardatto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dzika Klacz - mapa
- Pillars of Eternity 2: Zaplecze i Trzewia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Stare Miasto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dziura - mapa
- Pillars of Eternity 2: Sztab imperialny - mapa
- Pillars of Eternity 2: Lśniąca Łaźnia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Pałac Kahanga - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wiszące Grobowce - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Arkemyra - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gildia Zaklinaczy Fal - mapa
- Mapy
- Wyspa Neketaka
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
jarodrak35 Junior
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
Bongos Junior
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
best.nick.ever Generał
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
