Miasta wewnętrzne w Might & Magic Heroes VI | Miasta
Aktualizacja:
Miasta wewnętrzne
Tym mianem pozwoliłem sobie nazwać wszystkie te zamki, które nie znajdują się w bezpośredniej strefie zagrożenia ze strony przeciwnika. Zwykle są to miasta, które przejmujemy zaraz po wyjściu z naszej pierwszej strefy kontroli - a więc znajdujące się blisko stolicy. Ich rozwój powinien być wypadkową planu rozbudowy naszej pierwotnej siedziby oraz ośrodków peryferyjnych (patrz Miasta graniczne).

W pierwszej kolejności powinniśmy jak najwięcej zainwestować w ekonomię - rada miasta i ratusz pozwolą nam na szybki skok jakościowy w naszej gospodarce. Zaraz potem warto zająć się wznoszeniem budowli rekrutacyjnych - zawsze jednak świeżo zdobyte miasto musi mieć tutaj pierwszeństwo przed stolicą. Powód tego stanu rzeczy jest prosty: na tym etapie gry wszystkie siedziby jednostek w stolicy będą już bardzo drogie (w końcu najmują oddziały elitarne lub ulepszone), natomiast w nowym zamku - stosunkowo tanie. Idealnie sprawdza się tu taktyka zalania wroga masą wojsk - co z tego, że będzie on posiadał kilka gryfów czy lamasu, skoro my wystawimy przeciw nim setki kuszników? Nasza przewaga liczebna szybko stanie się odczuwalna - masa słabych jednostek całkiem nieźle poradzi sobie nawet z bardzo potężnymi przeciwnikami.

Gdy w obu miastach będziemy już posiadać struktury do wojsk minimum czwartego poziomu (oczywiście o odpowiednim przyroście - mury to podstawa!), nadejdzie czas na budowę portali. Pozwolą nam one na swobodne przemieszczanie się bohaterów, dzięki czemu będziemy mogli błyskawicznie przerzucać oddziały na zagrożony front. Po tej inwestycji powinniśmy wszystkie środki poświęcić na wojska elitarne - te są drogie, jednak bardzo przydatne przy walkach z silniejszymi zgrupowaniami wroga. W tym momencie warto zastanowić się nad zakupem targowiska - relatywnie niskim kosztem pozwoli nam ono na szybszy rozwój. Należy przy tym pamiętać, że cena rynkowa surowców jest tym mniejsza, im więcej targowisk posiadamy.
0
Komentarze czytelników
MiszczCzarny Pretorianin
@Katane
W tekście jest o tym informacja.
Dla wojowników na pierwszej stronie rozdziału o umiejętnościach mocy (https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=240)
Dla magów na pierwszej stronie rozdziału poświęconego umiejętnościom magii: https://www.gry-online.pl/poradniki/might-magic-heroes-vi/&PART=290
Keb Pretorianin
"Totalnie nieopłacalna jest natomiast konwersja fortów(...)"
Konwersja fortów coś jednak nam daje, mianowicie gdy posiadamy fort przynależny do innej frakcji dostajemy 250 złota dziennie, natomiast w przypadku gdy jest to fort naszej frakcji dostajemy 500 złota dziennie. Różnica wynosi więc 250 złota dziennie (koszt konwersji w złocie zwraca się po 4 turach), nie są to kokosy, ale konwersja fortów nie jest totalnie nieopłacalna.
Drathir Junior
bardzo fajny poradnik, niemniej jednak kilka zagadnien(na razie tyle znalazlem) strasznie nie przemyslane:
"Logistyka: 3 punkty to absolutnie niezauważalna różnica – nie warto." - 3 punkty to ok 15% ruchu w poczatkowej fazie gry, z czasem rozwoju ~10%...czy 10% to mało i nie warto?! Pozwala dogonic wrogiego bohatera oraz duzo sprawniej explorowac mape...jedna z pierwszych umiejetnosci jaka rozdaje bohaterowi.
Turysta: Gdyby nie to, że turystyka wymaga całkowicie nieprzydatnej logistyki, byłaby to całkiem przydatna umiejętność. A tak – nie warto" - i tu tez sie nie zgodze - aby ta umiejetnosc byla sprawnie wykorzystana potrzeba skilla Ekonomia 1 a to juz 2 punkty, wole dokupic 2giego bohatera, u ktorego dzieki mentorstwu podstawowego szybko nabije lv i potrzebne skille. Porusza sie on za glownym bohaterem z zbiera surowce gdy glowny pokona stworki.
Złoto zdobywamy nie tylko poprzez kopalnie i bezpośrednie zbieranie samorodków z mapy przygody – możemy je również pozyskać dzięki skrzyniom ze skarbami. Za każdym razem, gdy tego typu szkatułka trafi w nasze ręce, będziemy musieli zdecydować – zadowolimy się kilkoma tysiącami monet, czy też zainwestujemy w rozwój bohatera? Ze swojego doświadczenia mogę zaświadczyć, że ten drugi wybór jest niemal zawsze bardziej opłacalny – wysokopoziomowy heros jest cenniejszy, niż dowolna ilość bogactw. Kolejna bzdura - wysokolevelowy heros dostajacy w maxie 3k + 25% +12% (4,11k) doswiadczenia ? Za srednia bitwe dostaje kolo 2 - 3 razy wiecej doswiadczenia (jak nie wiecej), a kasa przy wysokim lv idzie bardzo szybko chac wykupic wszystkie stworzenia (przy paru zamkach przyrost jest duzy do tego ze skillem zwiekszajacym przyrost i artefakrtami). Kolejnym bonusem brania zlota jest +20% zlota z ekonomii.
Shimoyet Legionista
Niektóre poradniki sa do bani.Nie opisałeś tu NIC z kampani tylko klamoty.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
